Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

A když si předtím měnil nádobku za novou, tak si ten systém taky čistil jako teď? Nejlepší je to udělat oboje naráz... Pokud ani toto nepomůže, tak buď by mohl být problém s kabelem, který vede k čidlu v nádobce, nebo je problém s těsněním pod hlavou válců a bordel z toho Ti jde do chladící kapaliny...

No tak já sice dolil kapalinu a bylo to vpohodě, ale jen na pár dní. Jak jsou teď ty extrémní vedra tak me za 4 dny, kdy jsem najel asi 600km ubylo 1-2dcl kapaliny a opět pískot. Nevím zda to je normální ale zdá se mí, že ten motor je přetlakovaný a víčko upouští tlak i s tou kapalinou. Nádobka ikdyž je nová, je už zase trochu zasraná bordelem. Co myslíte, začínající těsnění pod hlavou? Jinak voda nikde není. Jediný viditelný únik je z toho víčka.

 

Je možné že to auto prostě není stavěné na takové podmínky a tak musím občas dolít? Větrák na chladiči spíná jak má. Stačí minutu stát a rozběhne se.

Já bych to vyděl na těsnění. Je fakt,že jsou vedra a ta tepelná námaha motoru velká,ale máme doma dvě fabky 1.4-16V a 1.2- 12V, obě jezdí denně a chladící kapalinu nebylo potřeba asi rok doplnit.

Normalni to neni,... ja jezdim furt a nic nedolejvam ;) zere ti to vodu ;) otazka kde a nebo mas patny vicko nadobky ;) ...... pri plne ohratym potoru to pozor ;) ..... jestli je hadice co vede od termostatu do chladice extremne tvrda ;)

A když si předtím měnil nádobku za novou, tak si ten systém taky čistil jako teď? Nejlepší je to udělat oboje naráz... Pokud ani toto nepomůže, tak buď by mohl být problém s kabelem, který vede k čidlu v nádobce, nebo je problém s těsněním pod hlavou válců a bordel z toho Ti jde do chladící kapaliny...

 

 

nie .. bolo to cez zimu ešte .. len som vymenil nadobu .. Vtedy ani žiaden problem stym nebol len som chcel novu pretože som ani nevidel kolko tam je vody .. si hovorim šak ju vymenim .. a začalo mi to robiť asi 2 mesiace dozadu

Takovej blbej dotaz - tu G12ku jsi tam pak nalil novou nebo tu původní?

  • 1 měsíc později...

Zdravím,měl jsem stejný problém - kontrolka hladiny chladiva se mi rozsvítila nejdříve jednou po několika letech (chyběla kapalina), poté jsem doléval každý týden cca půl litru. Pod autem ale nikdy nic, motor byl v pořádku. Už jsem byl bezradný, ale pomohl mi následující článek: http://www.tipcars.com/magazin-skoda-fabia-14-mpi-jak-bojovat-se-ztratou-chladici-kapaliny-5251.html . Prolezl jsem různé spoje a vše, až se nakonec přišlo na vlasovou trhlinu v bloku u držáku těsně u spoje hlavy a bloku v místě, kde je horní uchycení motoru. Mechanik tvrdí, že je to u těchto Fábií častá závada. Mám se toho opět obávat?

Ahoj tak mě opět i po výměně nádobky bliká chladící kapalina .. Je už jasné, že to je těsnění pod hlavou. Zajímalo by mě, jestli to vydrží ještě asi 14 dní .. nebo to prdne? :/  Problém trvá dlouho a dlouho .. neuniká mě chladicí kapalina ani do oleje, ani do spalovacího prostoru. Uniká přes víčko vlivem přetlaku. Ale v kapalině už jsou je sem tam jasná bílá tečka a nádobka je špinavá ..

 

Mám strach aby mě to neprdlo z ničeho nic někde :/ Navíc mám novej chladič protože taky prdl z ničeho nic! Nemá to vliv i na ty usazeniny? Že jej třeba ucpaly a on v nejvíce namáhaném místě praskl? :/ Aby mě ještě novej nepraskl :(

 

A přečetl jsem si článek .. nevidím v něm ovšem nic co by běžný řidič nevěděl. Takový člověk který nechá měnit díly jen tak, navíc takové které nemají absolutně vliv s chladící kapalinou by neměl snad ani vlastnit auto .. :)

Upraveno od Petrkiller

Bral si v potaz ze muzes mit treba spatne vic ?  ;) a proto ti to tak tlakoje ? ;)

A co by mohlo být ještě špatné kromě těsnění? :( Je novej chladič, nová trubka vedoucí do chladiče zhora .. no prostě nevím co by mohlo být ještě špatného .. pumpa? Ale ta by snad nedělala přetlak.

jeeeeeeee sry neumim psat :D ......... mel sem na mysli VICKO EXPANZKY ;)

Aha no to jsem vyměnil za druhé z fabky rodičů tak uvidíme. Ale tím maximálně vyřeším únik a už ne špinění kapaliny a expanzky .. Navíc v té kapalině už je sem tam náznak oleje.

 

A když už jsme u toho .. co zbytek soustavy .. zanáší se stejně jako ta expanzka? :/

Upraveno od Petrkiller

Vyresis tim to ze ti to nebude tlakovat a tim padem ti nemusi delat brikule to tesneni vuci tlakum ve valci, samozrejme, kdyz to bude chtit foukne to ;) .......... kazdopadne pokud tam mas v expanzce naznaky oleje, tesneni pod palici bude asi nevyhnutelny ;) ..... zkousel si koukat jeste kolem dokola cele hlavy popr. i kolem vodni pumpy jestli ti to nekde necete ?

 

okruh by se mel taky zanacet, podle meho nazoru ale min nez v expanzce,... precejenom v expanzce se vsechno hromadi, tudiz to je ten duvod proc se nejvic spini expanzka,.... ale muj nazor, realita ci zkusenosti jinych muzou byt jine ;)

No abych řekl pravdu, ani nevím kde ta vodní pumpa je :D Jen vím, že tam někde je :D A pokud vím, kde je těsnění pod hlavou, jako že se mě zdá, že vím, tak je tam orosení pod ním od oleje :) Nechám vyměnit olej, těsnění pod hlavou a proberu s mechošem srovnání hlavy. Říkal, že vymění i hydrozdvihátka takže to bude taková málá GO motora při nějakých 222 000 km :) už to nebudu řešit. Jsem rozhodnutý to vyměnit. Auto potřebuju a je i přes toto všechno stále vpohodě a dá se na něj spolehnout na jakoukoliv vzdálenost :)

nezabudnite zmerať presah/utopenie vložiek...ale to ten mechanik určite ovláda  :kol-28:

No nevím, zda to ovládá :D ale bavil jsem se s ním o tom všem už občas tak snad to bude vpohodě. No když to udělá zle, tak mě říkal že mám u něj i přes to že mě neúčtuje více než 100 kč na hodinu za práci, půl roku záruku. Dokonce i na zavaření dírek ve výfuku .. :D

Mně minulý týden měnili těsnění pod hlavou. Dokonce to prý i vyvařoval, protože při rovnání hlavy zjistili, že je tam vlasová prasklinka. Po výměně mi po týdnu ubylo asi půl nádobky kapaliny (pod autem nic), tak jsem dolil a druhý den, to zas vylezlo silne nad max (zrejme tam byly nejake vzduchove bubliny, nevim??)... Po vymene tesneni se mi nicmene v poslednich dnech nadobka rychle zanesla. Dokonce vic, nez to bylo pred tim. Tak jsem zvedav, jestli mi to nedomrvili. Nicmene kdyz jsem to prebiral, tak mi mechanik rikal, ze to jeste pipne, ze se mam stavit a znova to jeste jednou proplachne. Je to normalni postup?

Kazdopadne uz me tahle vec vytaci. Nadobku jsem jinak menil po zime (typicky postup, vymenime nadobku, kdyz se to vrati, tak udelame tesneni pod hlavou) , ted jen tesneni a srovnani hlavy + proplachnuti okruhu a nova kapalina. 

Upraveno od Wyder

Samozřejmě dá se hlava opravit vyvařením ale na 1.4 mpi jde sehnat za dobru cenu a je na zvážení jestli se taková oprava vyplatí. Protože i po vyvaření může prosakovat. Ale tak snad ji nechali zkontrolovat natlakovat jak se to běžně po takových opravách dělá.

urcite nevahej a ozvy se ;) ............. normalni to neni aby jsi dvakrat posobe doleval pul litru ;) ...... jednou budiz to by mohly byt bublinky ale dvakrat asi tezko ;)

Tak mam opet proplachnuto. Jsou to 4 dny a zatim to nepipa, nicmene se ta nadobka zevnitr opet postupne zasira. Rekl bych, ze daleko vic nez pred tim slavnym rovnanim hlavy. No ale jsme domluveny, ze mi to pripadne jeste proplachne a kdyby to i potom prosakovalo, tak mi to v ramci reklamace snad vymeni za jinou hlavu (ze pry by to mohl byt zbytek oleje v hadicich, kterej se tezko vyplachuje). 

Nevim, auto jinak drzi, nikdy me nezradilo, nic nikde netece, ale tohle je proste nekonecnej pribeh u meho 1.4 MPI. 

Upraveno od Wyder

Je fakt, zě jak je olej v okruhu,tak se těžko dostává ven a vevnitř na hadicích se drží jak čert. Chce to fakt jen jezdit a proplachovat horkou vodou. Tak uvidíš no.

  • 2 týdny později...

Na čištění chladícího okruhu se používají čističe (např. http://www.oleje-aditiva.cz/valvoline-cistic-chladice-radiator-flush-350ml nebo http://www.naradi-pro.cz/cistic-chladice) - naleje se do okruhu, nechá se nějakou dobu protočit motor a pak se vše vyleje a propláchne destilkou. Ačkoli jsem to už použil, tak sám nevím, jak moc je to účinné (já okruh moc špinavý neměl, spíš to byla prevence v rámci výměny chladící kapaliny - mělo by to odstranit i usazeniny na radiátoru a tak by pak mělo líp chodit topení)...

Jinak je asi zbytečné rozebírat, jak se má okruh čistit (je to tu určitě i v samostatném vláknu) - já nejdřív nalil čistič, protočil, vypustil a pak 3x dolil destilku, protočil, vypustil (a až potom nalil finálně destilku s Fridexem)...

Upraveno od Tommmmy

Ty cistice v mem servisu nepouzili, ale zase to moc spinave nebylo. Zda-se mi, ze se to spini vic ted, po vyvareni hlavy a jejim srovnani (+ tesneni). Cekam kyto zas zapipa a jsem zvedavej, jak to budem resit. Proplachoval to snad 3x system, nadobku i predemnou redidlem.

Muze to byt i neco jineho nez tesneni pod hlavou a hlava? Chladici kapalina se mi nikdy neztracela, pouze se po case vzdy zanese trochou oleje. 

  • 1 měsíc později...

Mám stejný problém,po nastertovaní začne blikat kontrolka teploty/množství chladicí kapaliny. Když vypnu motor a pak znovu nastartuju, tak už je to O. K. Nádobku mám čistou a všiml jsem si žeto dělá jen když jsou teploty u nuly.Hladina je taky v normě.

Upraveno od vitezslav2

Tak jsem to pořádně prohlížel a zjistil ksem že kontakty v expanzce jsou jakoby kropenatý a v nádobce je ve výšce kapaliny slabej proužek nečistoty. Je to normální,že se to takhle zanese?

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.