Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

A když si předtím měnil nádobku za novou, tak si ten systém taky čistil jako teď? Nejlepší je to udělat oboje naráz... Pokud ani toto nepomůže, tak buď by mohl být problém s kabelem, který vede k čidlu v nádobce, nebo je problém s těsněním pod hlavou válců a bordel z toho Ti jde do chladící kapaliny...

Vloženo

No tak já sice dolil kapalinu a bylo to vpohodě, ale jen na pár dní. Jak jsou teď ty extrémní vedra tak me za 4 dny, kdy jsem najel asi 600km ubylo 1-2dcl kapaliny a opět pískot. Nevím zda to je normální ale zdá se mí, že ten motor je přetlakovaný a víčko upouští tlak i s tou kapalinou. Nádobka ikdyž je nová, je už zase trochu zasraná bordelem. Co myslíte, začínající těsnění pod hlavou? Jinak voda nikde není. Jediný viditelný únik je z toho víčka.

 

Je možné že to auto prostě není stavěné na takové podmínky a tak musím občas dolít? Větrák na chladiči spíná jak má. Stačí minutu stát a rozběhne se.

Vloženo

Já bych to vyděl na těsnění. Je fakt,že jsou vedra a ta tepelná námaha motoru velká,ale máme doma dvě fabky 1.4-16V a 1.2- 12V, obě jezdí denně a chladící kapalinu nebylo potřeba asi rok doplnit.

Vloženo

Normalni to neni,... ja jezdim furt a nic nedolejvam ;) zere ti to vodu ;) otazka kde a nebo mas patny vicko nadobky ;) ...... pri plne ohratym potoru to pozor ;) ..... jestli je hadice co vede od termostatu do chladice extremne tvrda ;)

Vloženo

A když si předtím měnil nádobku za novou, tak si ten systém taky čistil jako teď? Nejlepší je to udělat oboje naráz... Pokud ani toto nepomůže, tak buď by mohl být problém s kabelem, který vede k čidlu v nádobce, nebo je problém s těsněním pod hlavou válců a bordel z toho Ti jde do chladící kapaliny...

 

 

nie .. bolo to cez zimu ešte .. len som vymenil nadobu .. Vtedy ani žiaden problem stym nebol len som chcel novu pretože som ani nevidel kolko tam je vody .. si hovorim šak ju vymenim .. a začalo mi to robiť asi 2 mesiace dozadu

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Zdravím,měl jsem stejný problém - kontrolka hladiny chladiva se mi rozsvítila nejdříve jednou po několika letech (chyběla kapalina), poté jsem doléval každý týden cca půl litru. Pod autem ale nikdy nic, motor byl v pořádku. Už jsem byl bezradný, ale pomohl mi následující článek: http://www.tipcars.com/magazin-skoda-fabia-14-mpi-jak-bojovat-se-ztratou-chladici-kapaliny-5251.html . Prolezl jsem různé spoje a vše, až se nakonec přišlo na vlasovou trhlinu v bloku u držáku těsně u spoje hlavy a bloku v místě, kde je horní uchycení motoru. Mechanik tvrdí, že je to u těchto Fábií častá závada. Mám se toho opět obávat?

Vloženo (editace)

Ahoj tak mě opět i po výměně nádobky bliká chladící kapalina .. Je už jasné, že to je těsnění pod hlavou. Zajímalo by mě, jestli to vydrží ještě asi 14 dní .. nebo to prdne? :/  Problém trvá dlouho a dlouho .. neuniká mě chladicí kapalina ani do oleje, ani do spalovacího prostoru. Uniká přes víčko vlivem přetlaku. Ale v kapalině už jsou je sem tam jasná bílá tečka a nádobka je špinavá ..

 

Mám strach aby mě to neprdlo z ničeho nic někde :/ Navíc mám novej chladič protože taky prdl z ničeho nic! Nemá to vliv i na ty usazeniny? Že jej třeba ucpaly a on v nejvíce namáhaném místě praskl? :/ Aby mě ještě novej nepraskl :(

 

A přečetl jsem si článek .. nevidím v něm ovšem nic co by běžný řidič nevěděl. Takový člověk který nechá měnit díly jen tak, navíc takové které nemají absolutně vliv s chladící kapalinou by neměl snad ani vlastnit auto .. :)

Editováno: , autor: Petrkiller
Vloženo

A co by mohlo být ještě špatné kromě těsnění? :( Je novej chladič, nová trubka vedoucí do chladiče zhora .. no prostě nevím co by mohlo být ještě špatného .. pumpa? Ale ta by snad nedělala přetlak.

Vloženo (editace)

Aha no to jsem vyměnil za druhé z fabky rodičů tak uvidíme. Ale tím maximálně vyřeším únik a už ne špinění kapaliny a expanzky .. Navíc v té kapalině už je sem tam náznak oleje.

 

A když už jsme u toho .. co zbytek soustavy .. zanáší se stejně jako ta expanzka? :/

Editováno: , autor: Petrkiller
Vloženo

Vyresis tim to ze ti to nebude tlakovat a tim padem ti nemusi delat brikule to tesneni vuci tlakum ve valci, samozrejme, kdyz to bude chtit foukne to ;) .......... kazdopadne pokud tam mas v expanzce naznaky oleje, tesneni pod palici bude asi nevyhnutelny ;) ..... zkousel si koukat jeste kolem dokola cele hlavy popr. i kolem vodni pumpy jestli ti to nekde necete ?

 

okruh by se mel taky zanacet, podle meho nazoru ale min nez v expanzce,... precejenom v expanzce se vsechno hromadi, tudiz to je ten duvod proc se nejvic spini expanzka,.... ale muj nazor, realita ci zkusenosti jinych muzou byt jine ;)

Vloženo

No abych řekl pravdu, ani nevím kde ta vodní pumpa je :D Jen vím, že tam někde je :D A pokud vím, kde je těsnění pod hlavou, jako že se mě zdá, že vím, tak je tam orosení pod ním od oleje :) Nechám vyměnit olej, těsnění pod hlavou a proberu s mechošem srovnání hlavy. Říkal, že vymění i hydrozdvihátka takže to bude taková málá GO motora při nějakých 222 000 km :) už to nebudu řešit. Jsem rozhodnutý to vyměnit. Auto potřebuju a je i přes toto všechno stále vpohodě a dá se na něj spolehnout na jakoukoliv vzdálenost :)

Vloženo

No nevím, zda to ovládá :D ale bavil jsem se s ním o tom všem už občas tak snad to bude vpohodě. No když to udělá zle, tak mě říkal že mám u něj i přes to že mě neúčtuje více než 100 kč na hodinu za práci, půl roku záruku. Dokonce i na zavaření dírek ve výfuku .. :D

Vloženo (editace)

Mně minulý týden měnili těsnění pod hlavou. Dokonce to prý i vyvařoval, protože při rovnání hlavy zjistili, že je tam vlasová prasklinka. Po výměně mi po týdnu ubylo asi půl nádobky kapaliny (pod autem nic), tak jsem dolil a druhý den, to zas vylezlo silne nad max (zrejme tam byly nejake vzduchove bubliny, nevim??)... Po vymene tesneni se mi nicmene v poslednich dnech nadobka rychle zanesla. Dokonce vic, nez to bylo pred tim. Tak jsem zvedav, jestli mi to nedomrvili. Nicmene kdyz jsem to prebiral, tak mi mechanik rikal, ze to jeste pipne, ze se mam stavit a znova to jeste jednou proplachne. Je to normalni postup?

Kazdopadne uz me tahle vec vytaci. Nadobku jsem jinak menil po zime (typicky postup, vymenime nadobku, kdyz se to vrati, tak udelame tesneni pod hlavou) , ted jen tesneni a srovnani hlavy + proplachnuti okruhu a nova kapalina. 

Editováno: , autor: Wyder
Vloženo

Samozřejmě dá se hlava opravit vyvařením ale na 1.4 mpi jde sehnat za dobru cenu a je na zvážení jestli se taková oprava vyplatí. Protože i po vyvaření může prosakovat. Ale tak snad ji nechali zkontrolovat natlakovat jak se to běžně po takových opravách dělá.

Vloženo (editace)

Tak mam opet proplachnuto. Jsou to 4 dny a zatim to nepipa, nicmene se ta nadobka zevnitr opet postupne zasira. Rekl bych, ze daleko vic nez pred tim slavnym rovnanim hlavy. No ale jsme domluveny, ze mi to pripadne jeste proplachne a kdyby to i potom prosakovalo, tak mi to v ramci reklamace snad vymeni za jinou hlavu (ze pry by to mohl byt zbytek oleje v hadicich, kterej se tezko vyplachuje). 

Nevim, auto jinak drzi, nikdy me nezradilo, nic nikde netece, ale tohle je proste nekonecnej pribeh u meho 1.4 MPI. 

Editováno: , autor: Wyder
  • o 2 týdny později...
Vloženo (editace)

Na čištění chladícího okruhu se používají čističe (např. http://www.oleje-aditiva.cz/valvoline-cistic-chladice-radiator-flush-350ml nebo http://www.naradi-pro.cz/cistic-chladice) - naleje se do okruhu, nechá se nějakou dobu protočit motor a pak se vše vyleje a propláchne destilkou. Ačkoli jsem to už použil, tak sám nevím, jak moc je to účinné (já okruh moc špinavý neměl, spíš to byla prevence v rámci výměny chladící kapaliny - mělo by to odstranit i usazeniny na radiátoru a tak by pak mělo líp chodit topení)...

Jinak je asi zbytečné rozebírat, jak se má okruh čistit (je to tu určitě i v samostatném vláknu) - já nejdřív nalil čistič, protočil, vypustil a pak 3x dolil destilku, protočil, vypustil (a až potom nalil finálně destilku s Fridexem)...

Editováno: , autor: Tommmmy
Vloženo

Ty cistice v mem servisu nepouzili, ale zase to moc spinave nebylo. Zda-se mi, ze se to spini vic ted, po vyvareni hlavy a jejim srovnani (+ tesneni). Cekam kyto zas zapipa a jsem zvedavej, jak to budem resit. Proplachoval to snad 3x system, nadobku i predemnou redidlem.

Muze to byt i neco jineho nez tesneni pod hlavou a hlava? Chladici kapalina se mi nikdy neztracela, pouze se po case vzdy zanese trochou oleje. 

  • o 1 měsíc později...
Vloženo (editace)

Mám stejný problém,po nastertovaní začne blikat kontrolka teploty/množství chladicí kapaliny. Když vypnu motor a pak znovu nastartuju, tak už je to O. K. Nádobku mám čistou a všiml jsem si žeto dělá jen když jsou teploty u nuly.Hladina je taky v normě.

Editováno: , autor: vitezslav2
Vloženo

Tak jsem to pořádně prohlížel a zjistil ksem že kontakty v expanzce jsou jakoby kropenatý a v nádobce je ve výšce kapaliny slabej proužek nečistoty. Je to normální,že se to takhle zanese?

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...