Přejít na obsah

Zadní náprava - kliková a víceprvková


Pawouk

Doporučené příspěvky

Hlavně by mě tady zajímaly názory současných majitelů OIII na "tu jejich" nápravu. Tak 90% zhýčkaných novinářů brblá na kliku, ale poznali by to, kdyby nevěděli, že tam je? Co řeknou majitelé, kteří měli OII a teď jezdí na OIII? Nechal bych hlasovat.

 

Díky za názory!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takto, měl jsem možnost jet s OIII 1.6 TDI CR, takže s klikovou nápravou. Byla to normální jízda, takže žádné eskapády. Zadní náprava se při tomto oproti mé OII projevovala jen zvýšeným hlukem při přejezdu nerovností, jak to trefně nazval můj brácha, "dupáním". Nic víc, nic míň.

EDIT: ještě bych dodal, že to bylo na 16" zimních pneu Barum Polaris 3, zatížení vozu - 3 dospělé osoby.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

12 let jsem jezdil s viceprvkem, ted jezdim na O3 s klikou, nevim no podle mne se ten rozdil priliz nafukuje, asi to rozdil bude v absorbovani nerovnosti, ale ze by se mi nejak zhorsil komfort

to se rici neda. Kdyby mi to nikdo nerekl ze mam jinou napravu, tak to ani nepoznam. A je vlastne skoda, ze to vubec vim, pac pri kazde nerovnosti premyslim jestli je neco jinak nebo ne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mozna se budete smat, ale je to dost o pocitu. Vetsina lidi, vcetne me, kdyz si koupi nove auto, tak nechce aby bylo v necem horsi nez to starsi. Me by to taky sralo, byt uznavam, ze ten rozdil je tam mizivy. Ale proste ten pocit, ze tam dali neco technologicky horsiho nez jsem mel poslednich x let. A clovek pak na tech nerovnostech pak diky tomu citi a slysi i to, co neni. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo ,takové podvědomé vnímání, nebo jak se tomu říká. I to je možné, ale asi jen u informovaného člověka. Já, když si vezmu třeba jen kolegy v práci (ač většina z nich řídí různá auta desítky let), tak nikdo z nich by to nerozeznal a ani je to nezajímá = jsou to pouze "konzumenti", kterým stačí, že je auto převeze z bodu A do bodu B. A to si myslím bude podobné u většiny zákazníků OIII. Tady na foru je to poněkud jiné - místní se zajímají a vědí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já teda nevím, dost často tady vidím totální slepotu díky nějakému vztahu ke značce a už je to tu zase. Několik let jsem jezdil v O2 a teď bude O3 (služební). Minulý týden jsem si půjčil 2.0TDI co měli jako předváděcí po dobu servisu stávající O2. Já tedy nevím jak velký ignorant by člověk musel být, aby ten rozdíl nepoznal - je to prostě evidentní a čím horší silnice a vyšší rychlost, tím větší ten rozdíl je. Občas to někde uskočí a co mě (opět - není to poprvé, co tu nápravu kritizuji) překvapilo bylo přenášení ran od podvozku do auta na jakékoli nerovnosti, o které v O2 nevím. Jako nezlobte se na mě, ale plácání jak 99% nepozná rozdíl jsou nesmysly, to auto je jízdními vlastnostmi horší, než s víceprvkem.

 

Jen aby zase někteří zarputilí zastánci neplácali úplně mimo mísu - ne, rozhodně to není nebezpečné a ano, dá se s tím normálně jezdit a bez problému si na to zvyknout.

 

Ještě k tomu hodnocení pisálků - to o čem psal ben06 byl Honza Koubek, kterého jsem do té doby měl za schopného novináře v této oblasti, bohužel tím, že neví a není schopen se ani podívat jakou nápravu má autě pod zadkem a ještě to hodnotí se dostal do kupy trotlů a nezachrání ho ani emotivní video, které natočili tako "trest" za tuto chybu.

Editováno: , autor: attim
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zase mě nechápejte špatně - masivní rozdíl je nedefinovatelný pojem. Ten rozdíl tam prostě jě, pro mě je docela zásadní, pro jiného může být minimální což záleží na tom, jak dotyčná osoba auto vnímá. Mimochodem, přesně na tomhle výrobce staví tu myšlenku - masa lidí nepocítí skoro rozdíl, tak je to OK.

 

Mimochodem proč se do některých motorizací dává víceprvek ? Protože to řešení je stejné jako klika ? No to asi ne :-)

 

Akorát jsem nepochopil tu poznámku o zastánci značky - já jím rozhodně nejsem, Octavie konzumuji proto, že to tak chce zaměstnavatel :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozdil je poznat pri rychlejsi jizde, pri nerovnosti v zatacce, pri prudcim brzdeni, kdy to cmlouva se zadkem jak s kacerem na pisecku :) Pravda, mit to nejaky duchodce nebo vseobecne clovek kterej se chce dostat z bodu A do bodu B, to nepozna. Zatim najeto s OIII 5500km. Skoda, ze nedostala viceprvek i 1.4 TSI.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sakra ještě jsem neměl možnost se s "vlečkou'" svézt. Přestoupil jsem z OII do OIII s víceprvkem. Chtěl bych to posoudit. Asi půjdu nějakou půjčit abych konečně viděl (cítil) na vlastní oči (kosti)  ten rozdíl.

pokud jde o víceprvek v OII jsem měl jsem 1.6 tdi takže tam asi jeho "kvalit" ani nešlo moc využít. Ale nic tam vyloženě nebouchalo. OIII s multilinkem mě přijde utlumená prakticky stejně jako předešlá OII

Nedávno jsem zkoušel jet trochu pilu za kámošem s OIII co jel na jednostopě 750ccm a poprvé jsem slyšel pískat gumy. Nejsem žádnej závodník ale jednu zatáčku jsem vzal celkem dost z ostra. Normální průjezd kolem 40 km/h já jel skoro 80. Gumy pekně ječeli a auto se chovalo naprosto neutrálně. Vrátilo se bez odmlouvání do stopy kde jsem to po něm chtěl a jelo se dál. Nekonalo se žádný uskakování nebo naklánění prostě naprostá neutralita. Až vyzkouším tu samou zatáčku někdy s "vlečkou" tak jestli nezkončím na stromě tak napíšu :)))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dneska jsem s O3 projel nekolik rozdrbanych okresek. Jedline ceho si vsimam, kdyz tedy se zacnu cilene vsimat co dela zadek, tak jedine zvukovy projev pocituji, ze je jiny nez u O2.

To bouchani pres diru ma vyssi frekvence, Viceprvek byl takovy tlumenejsi - basovejsi na ucho prijemnejsi. Ale nejak nevim ty nase silnice stoji za takovy kulovy, ze i s viceprvekm to nebylo najak lepsi.
Ale taky ted sedim v novem aute a presedlal jsem z octy, ktera mela 130tis a tlumice uz byly taky uz mekci. Novy mi prijde jemne tvrdsi. Coz muze byt tim, ze je to novy.

Jak rikam ja sem s O3 maximalne spokojen zatim absolutne ve vsem a zpatky do O2 bych tedy rozhodne nesel. Libi se mi na ni uplne vse, a to nejsem upjaty na neco, za co sem dal peniz, tak to preci musi byt supr. Ja ji mam zadarmo, takze se upinat nemusim. Najezdim rocne 40tis. Zatim jsems novou O3  nejel zadny extrem abych mohl posoudit, zda mi to nekde ulitne. To srovnani je velmi tezke, a proto, ze je to dost tezke, tak to znaci, ze klika neni zadna tragedie. Musel bych asi hned za sebou projet stejny usek s viceprvkem a bez nej abych mohl vubec vydedukovat nejaky rozdil. Ano s pohledu vyvoje a doby  je klika krok zpet. Ale podle mne ten podvozek je natolik vyladeny, ze pro 90% lidi to zadny rozdil o proti viceprvku neni. A zbytku 10% se beztak nezavdecite nicim, ty budou remcat porad a na vsechno.
Mne vadi proste to, ze se medializuje, jako neco co je strasna tragadie, kdy si pres diru prekousnete jazyk a kde pri prujezdu zatackou vam odzkoci zadek do prikopu. Jezis kliku ma dneska jeste spousty znacek a lidi ani nevi co v zadku maji, pac lidi si nekupuji auta podle napravy. Ano octa je drahy vuz a naprava jako viceprvek by ji sluselo. Jedine co ji tedy chybi je ta volitelnost napravy. At je tedy za priplatek, kdo bez viceprvku nedokaze zit, tak by si ho mel moznost zvolit. Ale myslim, ze k tomu casem stejne dojde.

Havne lidi by se meli na silnici chovat tak a jezdit tak, ze jim ma klika bohate stacit. A pokud jde jde o absorbci nasich  tankodromovych silnic, tak to jedine ze by octa jezdila na vzduchovem polstari.

Editováno: , autor: bicista
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle je přesně ten typ příspěvku, který se tu v podobných tématech objeví vždycky :-) Proto jsem psal větu:

"Jen aby zase někteří zarputilí zastánci neplácali úplně mimo mísu - ne, rozhodně to není nebezpečné a ano, dá se s tím normálně jezdit a bez problému si na to zvyknout."

 

Větší část toho posledního odstavce je demagogie. Zejména hláška "Havne lidi by se meli na silnici chovat tak a jezdit tak, ze jim ma klika bohate stacit" je totálně mimo mísu - nebylo by potom lepší, kdyby všechny auta jezdila max 90km/h aby bylo bezpečno ? Nejsi náhodou příbuzný Humla ? :-)) Fakt sranda co tu píšeš ...

 

Nicméně právě proto, že O3 není levné auto je špatně, že tento prvek postrádá ve většině motorizací a zvlášť v porovnání s O2, která ho měla vždy. Je to prostě ojeb toho auta a je mi úplně jedno jaké jsou důvody a kolik lidí to nepozná - to je jen jejich smůla a bohužel i všech ostatních, protože jinak proti O3 celkem nic nemám (jasně je tam X dalších kompromisů pro snížení ceny, ale tohle vlákno je o nápravě). Jel jsem v několika motorizacích s víceprvkem i bez a prostě je to znát a autu ta jednoduchá tyč sebere kus komfortu a sebevědomí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

attime, snad každému musí být jasné, že kliková náprava (i když funkční) je krok zpět. A neokecá to nikdo, i kdyby měl zlatá ústa. Jenže věc má i druhou stranu - OIII se nejspíš prodává celkem slušně, a to v naprosté většině s klikovou nápravou. Takže je vidět, že mnoho zákazníků toto vůbec nezajímá = buď je jim to z jakéhokoliv důvodu úplně jedno, nebo o tom něco vědí, ale nepovažují to za zásadní problém - jinak by si přece tuto" odskakující kozu" nemohli koupit, ne? No a těch několik, co s tím mají vážný problém, si třeba koupí něco od konkurence. Pokud ovšem nebude mít ten stejný zádrhel - OIII totiž není jediný současný vůz s klikovou zadní nápravou. Holt nastaly těžké časy a pro automobilky je to asi výhodné... 
Aby bylo jasno, nijak se nechci zastávat takovýchto technologických kroků zpět, jen prostě výrobce sleduje svoje zájmy (maximalizace zisku), a když na tyto kompromisy zákazníci přistoupí, není pro něj co řešit. No a co si budeme povídat, speciálně v ČR je většina Octavií firemních a tam se tímto nikdo nebude zabývat. Já osobně bych třeba přivítal, kdyby víceprvek byl možný za nějaký rozumný příplatek i pro méně výkonné motorizace. A bylo by po tzv. "problému".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zbytečně to emotivně dokresluješ - odskakující koza ? Napsal jsem něco takového ? Nikoli. Jen říkám, že v přímém porovnání to sem-tam uskočí a je to poznat, nicméně nic nebezpečného to není. Jen znovu poukážu na fakt, že víceprvek v některých motorizacích existuje a tudíž nějaký smysl má.

 

Jinak v podstatě souhlas, ta náprava nepředstavuje zásadní problém a netýká se to jen koncernu VW, jde o obecný jev, který jsi popsal. To ale nic nemění na tom, že zásadně nesouhlasím s příspěvky, které to označují za nafouknutou bublinu nebo nerozpoznatelný problém - tak to prostě není, jednoduchá tyč je krok zpět zejména vzhledem k předchozímu modelu - a o tom tady mluvím celou dobu.

Firemní klientela se tím nezabývá to je jasné, ono ani normální konzumenti se tím nezabývají - jednak proto, že je to nezajímá, druhak proto, že tomu třeba nerozumí a taky proto, že nemají možnost volby... výsledkem je, že výrobce ušetří náklady a uživatelům dodají auta s horší podvozkovou technologií, než tomu bylo u předchozího modelu - jinými slovy, méně auta ze stejný peníz (+/-, to neberte doslova). Příplatek za tu nápravu by imho dával smysl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

co mam novou oktavku na klice, tak uz pri mensich nerovnostech na vozovce v zatackach ma zadni naprava tendenci lehce uskakovat, Nemuzu srovnavat s jinou octavkou, tohle je ma prvni. Predtim sem mel Ford C-MAX a muzu rict ze sedel na silnici lip nez octavka (coz je asi jen jediny plus u C-maxu!). 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dnes jsem pocitil konecne poradnej rozdil naprav. Jel jsem pres prejezd kde byly za sebou ctvery koleje. Nevim jak to popsat a ale byl to zvlastni pocit kde to auto cele nejak rozkmitalo. Bylo citit jak naprava neztiha jak se nerovnost prenasi na druhe kolo ktere se potyka se svoji nerovnosti a obracene. Takze to to napravu radne rozkmitalo. Takze takove silne nerovnosti ktere jsou tahle to obsorbuje daleko hure nez kdyz je kazde kolo zavesene samostatne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Klikovku toleruju tak jedině u mé letité O1 1,8 T. Pak následovaly u mě auta s nezávislým zavěšením a výrobci věděli proč toto řešení volí. Prostě klid a paráda při jiždě a čitelný podvozek. Nyní s touto úspornou nápravou se MB hlásí téměř do střední třídy, ale já jí posílám do nižší střední třídy protože ve vyšší třídě platí jiný standart. Vždyť i Korejci mají i u menších aut nezávislé a u kategorie OIII bez vyjímky mají viceprvek. Taky mi nejde na rozum cena OIII v porovnáním s tím co nabízí konkurence.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prispejem aj ja.Mal som 3x octavia I 66+66+96Kw.Potom octávia II 77Kw, octávia II 1,6TDI-cr face, teraz mám Octávia III 1,6TDi-cr 17tis.km. Ak by mi to nikto nepovedal,častejšie by som chodil do kufra,či sa tam niečo nepovaľuje,takto nejdem,mávnem rukou-kluka.Hovorím o zlých cestách.Na dobrej ceste neviem nič.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...