Přejít na obsah

Zadní náprava - kliková a víceprvková


Pawouk

Doporučené příspěvky

No kostelní ticho v multilinku se opravdu nekoná. Dle mého to klepe úplně stejně jako torzka, jediný rozdíl cítím při průjezdu zatáčkou, kde jsou díry nebo nahrnutý asfalt. Tam multilink neposkakuje.

Celý problém s boucháním zadní nápravy je spíš v nastavení tlumičů. U víceprvku už je mám měněné, ale klepe to furt.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Multilink u OIII 4x4 je trochu jiný než u předokolek OIII (RS), přesněji je jiné uchycení pomocného rámu.

Víceprvková zadní náprava s pomocným rámem je u pohonu 4x4 uchycena do karoserie přes pružná lůžka. U předokolek jen napevno čtyřmi šrouby. Tedy čtyřkolka má výrazně tišší uchycení, ale nepatrně nepřesnější (gumovější).

Multilink OIII (pominuli platformu MQB)se liší oproti předchozím variantám hlavně umístěním stabilizátoru, který již není kotven k podélným ramenům, jak tomu bylo např. u OII 4x4. Stabilizátor nově propojuje spodní příčná-pružinová ramena.

post-86553-0-12981600-1391189821_thumb.jpost-86553-0-63488300-1391189822_thumb.jpost-86553-0-22978600-1391189824_thumb.jpost-86553-0-97084200-1391210274_thumb.j

obr. zleva: OII 4x4, OIII 4x4 (4x pružné uložení),OIII-popis, OIII 2x4 (jen šrouby)

Editováno: , autor: mirek22
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 2 týdny později...

Tak jsem pečlivě pročetl všechny 4 strany diskuzí o rozdílech mezi klikou a multi. No tak jednak jsou zde i masochisté typu mé ženy, která vyžadovala na erese (OII FL) 18-ti palcová kola i na zimu a taková jízda po D1 je jako když F.L. Věk jel na žebřiňáku z Dobrušky do Prahy na korunovaci. Takže jen multilinkem to nebude asi v tom hraje roli i naladění a to soudruzi na O II FL nezvládli protože 18-tky se daly normálně nakonfigurovat ale jezdit na nich není to "pravé ořechové" pro lidi bez výše zmíněné úchylky. Od středy do pátku mne vozili v Krakowě O III (1,6 TDI) kombajnem (předpokládám tedy že i do Ploska se montuje klika). Cesta z hotelu na školu byla cca 10 km (kvalita cesty strašná hotel se jmenoval "Kolňa" (Kůlna) ale byl hezký a škola byla Jagelonská Univerzita - asi je to i na webu). Tak auto mělo 16.000 km (cca) a nevím v jakém stavu ta náprava byla ale z pohledu "spolucestujícího na pravém zadním sedadle" to bylo docela šílené. Cesta vede nějakou zahrádkářskou kolonií a je zvlněná a plná děr a výtluků.. Vlny tomu nevadí, akorát tam byla jedna "vlna v zatáčce" (řidič jel tak 50 km/hod) a tak byl na tom zadním sedadle cítit i jakoby boční posun a příjemné to nebylo. To však nebylo nic proti těm dírám a výtlukům. Jakési podivné rány se ozývaly takřka nepřetržitě a o nějakém komfortu nebyla ani řeč. Furt se mi to nezdálo, tak jsem si to v pátek odpoledne projel se svoji OII FL (ne  eresou) a musím vám říct, dámy a pánové, že to bylo nesrovnatelné. Je to sice mé subjektivní hodnocení, taky nevím jestli ta jejich O III nebyla nějaká "divná" (ale po tak malém nájezdu?), taky jsem s nima nikam jinam nejel jen tam a zpět a ještě jednou a asi na to mají docela vliv gumy a já vůbec nejsem žádný odborník, nicméně pro mne je ten rozdíl minimálně slyšitelný (to bezprostředně následující projetí stejné trasy). A v té vlně, ten pocit byl jako když bych já jel (mám jen 15-tková kola,na té jejich byly ale taky) na podhuštěné gumě a jaký měli tlak v pneu to jsem jim opravdu neměřil. Rány jsou ale fakt hlasitější (obsazení - tři metrákoví chlapi v kabině) takže to je mé velmi subjektivní hodnocení obou aut. Výška, tlak , teplota , rosný bod nevím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Furt se mi to nezdálo, tak jsem si to v pátek odpoledne projel se svoji OII FL (ne  eresou) a musím vám říct, dámy a pánové, že to bylo nesrovnatelné.

 

 a taky jsi seděl vpravo vzadu? nehledě na to, že srovnávat dvě rozdílná auta, tedy O II FL a O III  a ještě v tématu k O III - opravdu hodně subjektivní...

Editováno: , autor: Hravec
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Subjektivní to je, ale že je zadní náprava u OII méně hlučná než u OIII je fakt. Plánuji přes léto nějaké tlumící molitany a snad se to dostane na podobnou úroveň jako u OII. 

PS: Byl sem teď v Rakousku a náprava je tam tichá, čím to asi bude  :kol-48:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak nějak je to i a hlavně o silnici... ale jak tu psal kačer, např G7 má vytlumený kufr včetně díly pro rezervu, měl jsem to takto u Felicie kvůli muzice, ale tehdy se to tlumení normálně prodávalo na míru do kufru, dole samolepka, nahoře stříbrná fólie.... ale také jsem tu někde psal, jaký je rozdíl, když v kufru není rezerva (měl jsem původně auto bez rezervy) a když je tam ten polystyren, je to také něco jiného.... je možné že s tím ŠA kalkuluje, protože rezerva není standardní výbavou, standard je ten polystyren v kufru... 

Editováno: , autor: Hravec
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Nemohu porovnávat. A se svým stylem jízdy (poklidný) bych asi rozdíl nepoznal. Nicméně mám víceprvkovou, před tím jsem měl (teda ještě mám, chystám se prodat) VW Jetta (a nevím co je tam za nápravu) a musím říci že v OIII mám výrazně komfortnější pocit. Je to tlumenější, díry nejsou tak slyšet a mě připadá že ani tolik cítit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Hošani, 1.2 TSI je na cestě a zajímala by mně jedna věc... četl jsem tu, ženápravy nejsou záměnné... tedy že nejde dát multilink do auta, kde je klika... zajímalo by mně, kdo a kde tuhle informaci získal a jak ji ověřil...

 

dle mého skromného názoru je to jen otázka technického řešení... pochybuju že by dělali dvě verze karoserie... takže záměnné by to dle mého selského rozumu být mělo...

 

samo otázkou zůstává (i)legalita takového řešení a technické (ne)náročnost...

 

ale každopádně díky za případné odpovědi...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hošani, 1.2 TSI je na cestě a zajímala by mně jedna věc... četl jsem tu, ženápravy nejsou záměnné... tedy že nejde dát multilink do auta, kde je klika... zajímalo by mně, kdo a kde tuhle informaci získal a jak ji ověřil...

 

dle mého skromného názoru je to jen otázka technického řešení... pochybuju že by dělali dvě verze karoserie... takže záměnné by to dle mého selského rozumu být mělo...

 

samo otázkou zůstává (i)legalita takového řešení a technické (ne)náročnost...

 

ale každopádně díky za případné odpovědi...

 

bože, bože - nepochybuj, věř tomu, stačí se podívat na obrázky nebo do etky nebo pod obě auta zespodu! - nějaké alespoň částečné technické vzdělání či povědomí by bylo?

Editováno: , autor: Hravec
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hošani, 1.2 TSI je na cestě a zajímala by mně jedna věc... četl jsem tu, ženápravy nejsou záměnné... tedy že nejde dát multilink do auta, kde je klika... zajímalo by mně, kdo a kde tuhle informaci získal a jak ji ověřil...

 

dle mého skromného názoru je to jen otázka technického řešení... pochybuju že by dělali dvě verze karoserie... takže záměnné by to dle mého selského rozumu být mělo...

 

A můžeš špekulovat... Mimochodem, obrázky všech variant zadní nápravy jsou hned v prvním příspěvek, takže příště napřed řádné číst.

post-32075-0-00725400-1402519551_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U novýho auta v záruce bych to nepřekopával, Škoda je dost zimperlich na jakoukoliv odchylku od dodané specifikace auta. Já bych mohl napst knihu o řešení záruční opravy s MB a to jsem neměl žádnou úpravu na autě. A v dnešní době to nebude jiné.

To bouchání od klikovky je dáno její celkovou konstrukcí a její geometrií vzhledem k ose kola a jejímu podélnému vedení a jeho uložení. Více bylo i s nákresem v Světě Motorů.

A že může bejt klikovka tichá dokazuje moje O1 kde je ticho jako v kostele. Jenže to bylo ještě dobře konstrukčně navržené auto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A mimochodem, před asi 7 lety jsem měl s jedním kolegou společný služebák OI LaK 1,8T, výkonově to jelo dobře to je fakt ale jinak to žádný zázrak nebyl, o tichu jako v kostele se rozhodně nedá mluvit, žralo to jako kráva a pořád se něco sralo na motoru, třeba jen špatnej kus, ale ty tvoje výroky a ódy kdoví co to není jsou z dnešního pohledu k smíchu. Obdivovat to jako veterána, k tomu to ještě nedospělo a obdivovat to jako běžný auto na ježdění je dost mimo.

 

Ale wolfspitz, dobře že tady si, vždycky mě dobře pobavíš jinak bych se v zaměstnání unudil protože tu dělám hovno a to ještě za dobrý prachy....tímto zdravím ředitele !!!

 

Soukromá zpráva řediteli:

Doufám že máš čas a neřešíš něco se sekretářkou, za chvíli zajdu, musím něco probrat. Beztak tady zase čteš co píšu abys věděl na čem pracuji...  :worthy  :worthy  :worthy  :kol-46:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S OI jsem najezdil cca 300tis km a také se mi zdála podvozkově perfektní. Nicméně zrovna včera jsem měl možnost se s ní znovu svést a musím konstatovat že zrovna podvozek se mi v porovnání s OIII zdá velice nejistý a s hlučností podvozku je to tak 1:1. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak ty to děláš, že máš vždycky všechno nejlepší...jsi asi hodně chytrej že jo ? Prostě ses nenechal jako my tady ostatní napálit s tou hroznou, nepovedenou, problematickou a ošizenou O3, kdybych koupil za 40tis. OI 1,8T tak jsem ušetřil a ještě měl lepší auto, tak snad příště budu chytřejší.

 

OII víceprvek mi přišel pocitově horší než OIII klika, toť můj subjektivní poznatek. Uvidíme jestli má někdo podobný.

 

S klikou tedy žádný problém nemám a o zakopaném psu nevím, pokud by někdy šel např. volitelně doobjednat víceprvek pravděpodobně bych to stejně nebral. Určitě né za nějakej nehoráznej peníz.

 

Ať máš motor v OI jaký chceš, musím tě zklamat, rozhodně motor a potažmo celé auto nebude věčné jak si přesvědčen a jednou budeš muset řešit nástupce a to přesto že si myslíš, (píšeš), že ne. Prostě se smiř s tím, že je to už stará paštika která bude za chvilku patřit do šrotu.

Ale jistě tě potěším když napíšu, že možná až bude OIII ve stejném věku tak už v tom šrotu bude.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

OII víceprvek mi přišel pocitově horší než OIII klika, toť můj subjektivní poznatek. Uvidíme jestli má někdo podobný.

 

S klikou tedy žádný problém nemám a o zakopaném psu nevím, pokud by někdy šel např. volitelně doobjednat víceprvek pravděpodobně bych to stejně nebral. Určitě né za nějakej nehoráznej peníz.

 

souhlas, už jsem to tu dříve spal, a také bych hodně zvažoval příplatkovou cenu, která by jistě byla nemalá...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak ono se zpravidla x lidem nechce kritizovat výrobek, který si zakoupili. (asi jako tahat z lidí, když byly v egyptě že je postihl klasickej průjem, přeci by si nezkritizovali svůj zájezd za dost peněz)...

srovnávat O1 a O3, mě přijde zcestné. předpokládám že hravák a viewer máte 17" kola na vašem úsporném motoru, na O1 byly zvykem 14 či 15, l@k měl zapsaný 16" a plno pracovníků STK koukalo, že máte na O1 16" kola.... auta sou kurňa jiná a mají úplné parametry... Zrovna O1 s 16" kolama nad 180 km/h taky moc stabilní  na dálnici nebyla.. a řev 5 stupnového TDI v té rychlosti, je taky hrozný... a v zatáčkách to fakt moc velká hitparáda taky nebyla, tam je O3 i s obyč nápravou jinde. ale když O3 tak jedině s multilinkem....

 

no wolspitzi, už seš s tím fakt trošku trapnej... myslím že napsat jednou či dvakrát to stačí... domnívám se, že majitelé O3 asi nepotřebují moc slyšet o O1, tak to prostě je...

 

wolspitzi, ono rvát prachy do 10 let starýho auta, které má malou zůstatkovou hodnutu, tak se hold vyplatí v určitých připádech koupit novej model, ještě si dáš pojištění GAP a je ti skoro jedno jestli ti auto někdo ukradne.... ale tohle je hodně osobní...

Editováno: , autor: kokta7
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak za mě, 8 let jsem jezdil s OI 1,6 MPI a sloužila dobře a bez problémů. Teď jsem přesedlal do OIII s 1,4 TSI a za sebe mohu říci, že co do komfortu svezení je to mílový krok kupředu. Nemám srovnání s OII, ale se svezením v OIII jsem maximálně spokojený. A asi jsem hluchý, ale při normálním užívání nemám žádný problém se zadní nápravou. Naopak si myslím, že hlučnost auta je mnohem nižší. Žádné bouchání není slyšet, jen odvalování od pneumatik. A to mám 17" kola. Takže za mne spokojenost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak ono se zpravidla x lidem nechce kritizovat výrobek, který si zakoupili. (asi jako tahat z lidí, když byly v egyptě že je postihl klasickej průjem, přeci by si nezkritizovali svůj zájezd za dost peněz)...

srovnávat O1 a O3, mě přijde zcestné. předpokládám že hravák a viewer máte 17" kola na vašem úsporném motoru, na O1 byly zvykem 14 či 15, l@k měl zapsaný 16" a plno pracovníků STK koukalo, že máte na O1 16" kola.... auta sou kurňa jiná a mají úplné parametry... Zrovna O1 s 16" kolama nad 180 km/h taky moc stabilní  na dálnici nebyla.. a řev 5 stupnového TDI v té rychlosti, je taky hrozný... a v zatáčkách to fakt moc velká hitparáda taky nebyla, tam je O3 i s obyč nápravou jinde. ale když O3 tak jedině s multilinkem....

 

no wolspitzi, už seš s tím fakt trošku trapnej... myslím že napsat jednou či dvakrát to stačí... domnívám se, že majitelé O3 asi nepotřebují moc slyšet o O1, tak to prostě je...

 

wolspitzi, ono rvát prachy do 10 let starýho auta, které má malou zůstatkovou hodnutu, tak se hold vyplatí v určitých připádech koupit novej model, ještě si dáš pojištění GAP a je ti skoro jedno jestli ti auto někdo ukradne.... ale tohle je hodně osobní...

 

kokto konto, zase to všechno koktíš a nečteš a zbytečně plácáš co už tady bylo x-krát psáno...

 

přečti si znovu co napsal viewer a na co jsem já reagoval...

 

my nesrovnáváme jako pan úlet O1 a O 3 nápravy a jízdní vlastnosti, nýbrž O 2 a O 3 (úmyslně nepíši římské číslice abys v to měl jasno...  :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To že mám starou vránu dávno vím, jenže se vyráběla ještě před čtyřma roky a tak mě to tak netrápí. Taky srovnávat podvozky koncepčně 20 let rozdílný je nemožný, vývoj pokročil dál. Taky porovnávat O1 které mají většinou x set tisíc km s novou OIII je těžky, jen kolik aut OIII má víc než 100 Tkm. Ale i tak je to vidět na úspory při výrobě OIII, ale v prodejní ceně bohužel ne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...