Publikováno Červenec 28, 201312 r Dobrý den, chtěl bych se zaptat, mám FII combi 1.4 16 V 63 kw najeto 88 tkm. Když přidám plyn slyším klepání v motoru (pouze při přidání plynu). Je to normální? Prosím o radu. Děkuji
Červenec 29, 201312 r Nie je to normálne. Skontroluj všetky kvapaliny, a hlavne dotankuj nádrž do plna nejakým kvalitným benzínom, ideálne nejakým vysoko oktánovým značkovým (OMV MaxxMotion 100, Shell V-Power Racing Nitro+, Benzina Verva a pod. na inej ČS ako si bral palivo naposledy). Ak máš teraz nádrž takmer plnú, tj. nedokázal by si dotankovať dostatočné množstvo aby sa to premiešalo, tak skús odsať aspoň nejakú časť paliva. Ak s druhým benzínom klepanie prestane, tak to bude nekvalitným palivom. Ak neprestane, prípadne si si istým kvalitou aktuálneho paliva, tak by som určite hneď išiel do servisu.
Květen 23, 201510 r 1,4 mám novou a při akceleraci slyším taky takový polodieselivý zvuk. Zřejmě to vzniká detonací paliva, ale to je pouze moje teorie. Při udržování konstantních otáček, třeba na dálnici je to zase docela tichý. Každopádně mě se to líbí, člověk ví, že tam ten motor má :-)
Květen 23, 201510 r Kvalitní palivo nemůže detonovat,je tam čidlo klepání a v případě náznaku detonací řj ubírá předstih. Upraveno Květen 23, 201510 r od standavfr
Květen 23, 201510 r Blbě jsem to asi pojmenoval :-) myslel jsem to tak, že když akceleruješ, jde tam najednou víc paliva atd. a díky tomu motor změní zvuk. A samozřejmě každej motor to dá o sobě různě vědět. U předchozího Fordu tdci to bylo znát hodně, u tsi jsem neslyšel nic :-) a u 1,4 je to takový malý diesel ;-)
Květen 23, 201510 r 1,4 mám novou a při akceleraci slyším taky takový polodieselivý zvuk. Zřejmě to vzniká detonací paliva, ale to je pouze moje teorie. Při udržování konstantních otáček, třeba na dálnici je to zase docela tichý. Každopádně mě se to líbí, člověk ví, že tam ten motor má :-) Tys krásně obhájil tu dieslovou 1,4......na dálnici je zase docela tichý......v roomu.....já se tady picnu
Květen 23, 201510 r Ale já nic nehajím, měl jsem tsi v roomu a teď 1,4. Při akceleraci je hrubý zvuk motoru u 1,4 prostě znát, ale když jedu na dálnici konstantní rychlostí např. 120 tak nepozoruju změnu od tsi. Ale to nepatří do tématu. Takže ještě jednou, při akceleraci i já cítím hrubější zvuk motoru. Motor je nový, takže asi tam nemá o sebe co klepat :-) Jde tedy o to, jestli to klepání, to co myslel autor tématu, je klasický projev motoru, nebo je to u něj vyloženě něco co o sebe mlátí či špatným palivem? Upraveno Květen 23, 201510 r od mkaba
Červen 9, 201510 r Co tak nahrát to sem, taky mám něco podobného na stejném motoru. Mám dokonce 2 auta se stejným motorem a mohu porovnat.
Únor 22, 20169 r Zdravím, koupil jsem ojetou FII, 137.000 najeto a po výměně rozvodů, v servise jsem absolvoval kompletní prohlídku a OK, včetně diagnostiky. Nechal jsem vyměnit olej za Mogul 5w40 včetně všech filtrů. Nicméně nejsem zvyklý na takový hrubý, klapavý zvuk motoru při akceleraci viz video: https://www.youtube.com/watch?v=IMcnG5Cgmc4 (klapání začíná 0:24). Takhle to dělá pořád i při zahřátém motoru (např. po ujetí 200km) a zmizí, kdykoli pustím plynový pedál nebo vyšlápnu spojku. Výkon je myslím v pořádku. Je to normální zvuk těchto motorů? Nemám se bát? Jsem totální autolaik :-) Díky moc.
Únor 22, 20169 r Odhaduju to na hydroštely, tohle jsem občas ráno u studeného motoru slyšel taky, ale hned to přestalo. Pokud to dělá i za tepla, tak nechat zkontrolovat tlak oleje či změnit druh oleje, nebo spíš nechat vyměnit hydroštely. Ale nejsem odborník, určitě se zde ozve někdo fundovanější a poradí líp ;-) Upraveno Únor 22, 20169 r od mkaba
Únor 22, 20169 r ..vzdyt mas odpoved hned u toho videa.. check your engine oil pressure,minimum pressure is 1.6 bar,if pressure is ok,then replace hydraulic tappet, cili kontrola tlaku oleje, min 1.6bar, pokud je tlak OK vymen hydraulicke zdvihatka.. pripadne diskuse tady http://forum.skodahome.cz/topic/103118-hlu%C4%8Dn%C3%BD-motor-16-16v/
Únor 22, 20169 r Díky za odpovědi, ale neklepou hydroštely, jak všude čtu, hlavně na volnoběh? Mě to totiž klepe jen když šlápnu na plyn. Stačí abych upustil plynový pedál a rachot je pryč.
Únor 22, 20169 r tak zkus servis, sam to asi nevyresis, tezko rict, 50 lidi 50 nazoru... driv, nez se neco stane s motorem...
Únor 22, 20169 r Ak sú to zdvihatká (hydroštely) tak sú maximálne na sračky, mne to takto neklepalo ani po 200tkm. Jedného času som takéto klepanie počúl u jednej jednotkovej fabii motor 1.4 16v kod neviem. Tam sa vymenil piest a bolo pokoj. Je ale možnosť aj to, že ako píše JirkaBrno, že je tam malí tlak oleja a tým pádom nenatlakuje poriadne zdvihatka a potom to takto klepe. Inak môj motor má dosť podobný zvuk ako je na videu, len bez toho klepania.
Únor 25, 20169 r Zdravím všechny. Tak jsem byl v servisu (jen na konzultaci), poslechli si to všichni mechanici a shodli se, že to bude vadný hydroštel. Ale při zahřátém motoru to prý není úplně hrozné (klepou okamžik jen při přidání plynu, zastudena do 90 stupnu klepou celkem dost) a cena za jejich výměnu se prý zatím nerovná užitné hodnotě. Mám poslouchat motor a když se to rapidně zhorší tak přijít.. Co říkáte?
Únor 25, 20169 r Cenu ti aj poviem, koľko stojí výmena. Ja som platil za výmenu zdvíhatok+oleja+chladiacej kvapaliny+robota 210€ cena zdvihatok INA 144€. Olej vlastný čiže + 30€ ešte. Motor po výmene mal príjemnejší zvuk a pocitovo lepší výkon. PS: Keď chceš môžem ti poslať tie staré zdvihatka niektoré sa dajú ešte použiť, mne ale takto neklepali ani tie staré čo mali už nabehané 200tkm. Upraveno Únor 25, 20169 r od marfan
Únor 29, 20169 r Děkuju za nabídku. Mně odhadli cenu kolem 550 czk/kus, včetně vahadel + práce. Celkově bych se dostal někam ke 12 - 13 tisícům (neautorizovaný servis). Samotná zdvihátka prý raději mění i s vahadly /záleží v jakém jsou stavu/. Upraveno Únor 29, 20169 r od pepan11
Březen 8, 20169 r Marfan mě upozorníl, že zvuk jaký můj motor skutečně vydává (výše uvedený byl jen podobný z internetu), nezní úplně typicky na zdvihátka. Nejedná se o něco závažnějšího? Můžete to prosím někdo zkusit objektivně posoudit? Autorizovaný servis i neautorizovaný mi to tipli na zdvihátka a že prý je mám dojezdit, dokud to nebude horší a dokud motor jezdí jak má. Přikládám moje videa: Zastudena: Zatepla: Ještě jednou díky.
Březen 8, 20169 r Tohle vyloženě klepe, hlavně teda na videu za studena. To normální určitě není. Chtělo by s tím hned něco dělat. Jestli je servis trochu normální, tak z tohodle musejí mít přeci sami nepříjemný pocit. Já bych s tím teda radši nejezdil. Jestli to jsou hydroštely, těžko říct, ale ty mě přijdou, že spíš cvakaj. A pokud to jsou hydroštely, tak už jsou teda jak bláto a obával bych se, že to způsobí akorát další škody. Nejsem odborník, ale ten zvuk prostě není zdravej!
Březen 9, 20169 r Nechci být šparným prorokem, ale tenhle zvuk, mě připadá jako klepání pístů. Mohla by to být poškozená teflonová vrstva na pístu a tudíž velká vůle - klepání. Jestli se ti náhodou nepřidřelo ložisko na ojničním čepu.
Březen 9, 20169 r Pánové nestraště mě. Tohle mě děsí čím dál víc. Koncem měsíce fábii strčím do servisu. Teď musí ještě vydržet alespoň 500km. Řeknu jim ať se zaměří i na písty.. Upraveno Březen 9, 20169 r od pepan11
Květen 21, 20169 r Zdravím všechny, auto máme právě u známého v dílně. Po kompletní demontáži motoru vyšlo najevo, že všechny 4 písty jsou na odpis - mají velké vůle, sedřené teflonové vrstvy, zapečené kroužky... Dále teče vodní pumpa a celý motor je výrazně zakarbonovaný. Válce jsou po proměření v pořádku. Vzhledem k opotřebení dalších dílů budou komplet nové rozvody, olejové čerpadlo, těsnění a gufera, hlava na přebrus, zdvihátka, olej, filtry a výše uvedené písty. Snad jsem na nic nezapomněl.. Dávejte si pozor co kupujete, já měl s sebou mechanika a stejně to bylo k ničemu.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.