Srpen 7, 20205 r Já jsem žil v tom že hliníková nápravnice se rovná hliníková ramena o kombinaci s plechovými rameny nevím... Jinak jak už jsem psal tak 2 roky jsem řešil vibrace na nápravnici. Vyřešil jsem následovně a to vyměnou brzd respektive vyčištění dosedací plochy brzd a vyčištění dosedacích ploch disků a výměnu oskákaných hliníků od předchozího majitele. Občas lehce zavibruje ale oproti předchozímu stavu je to tak 98% vyřešeno... Předtím asi v pěti servisech a prí oxidace na discích je v pohodě, sbíral bych jim živnostáky! Do posledního servisu v Trutnově kde to vyřešili tak jsem možná ani nemusel dojet. Kola byli uvolněná... Upraveno Srpen 7, 20205 r od DiKey tt
Srpen 10, 20205 r V 7. 8. 2020 na 8:22, Radpav napsal: Já mám vibrace a mám hliníkovou nápravnici. Ale mám zase plechové ramena. tak nevím, jestli to je těma ramenama. Ramena jsem dal litinová, jak napsal Xantíček. Jako vedlejší plus je snížení hluku od kol. Celkově se auto chová malinko jinak. Původně jsem začal výměnou vnitřního kloubu na delší poloose a bylo to lepší, ale vibrovat to úplně nepřestalo. Hledal jsem příčinu vibrací, ale u 4x4 to nemá smysl, to bych musel vyměnit asi všechno. Měl jsem klasický problém od rychlosti cca 130 do cca 140. O vyvažování pneu ani nemluvím, za ty prachy už to mohlo být dávno hotové.
Srpen 12, 20205 r Tak jsem se radoval, že vyvážení pomohlo, ale ouha - po pár týdnech se to zase třepe, teď už i znatelně s volantem. Vždy od 120 do 140 km/h (tachometrových), pod zátěží je to horšî. Ty litinové ramena se dávaly v jakých letech? Auto je ze srpna 2010, nedávno se měnily silentbloky na přední nápravě, tak jestli hledat problém ve výše uvedeném, anebo někde jinde - poloosy?
Srpen 13, 20205 r Pokud máš srpen 2010, je to už model 2011 (měl jsem to samé) a tím pádem máš již plechovou nápravnici a ona se v nějakém silentbloku vymacka a klepe to do volantu. Pomůže jen výměna celé nápravnice. Bohužel běžná věc,měl jsem to taky, jediným řešením pro mě bylo jezdit po dálnici nad 145km/h :-D
Srpen 13, 20205 r To právě provádím teď, ale žeň to do každého kopce na dálnici 140... Jinak teď se zeptám blbě, ale ten masivní hlinikový odlitek, co je vidět zespod auta to není nápravnice? Respektive je tam toho nad sebou víc? (fleky jako by tam nebyly...)
Srpen 13, 20205 r To je nápravnice, máš hliníkovou, ale i na té se dá měnit ukotvení ke karoserii, které by teoreticky mohlo způsobit vibraci. Ono dělat dílčí úpravy na prední i zadní nápravě nemá moc smysl, protože je "rozžvejklá" jako celek. Když řešit předek nebo zadek tak je nutné to pojmout komplexne a vyměnit všechny gumové části a zkontrolovat dosedací plochy. V opačném případě (tj. měníme kus za kus) 7 z 10 lidí nebude nikdy zcela spokojeno. Na materiálu pokud budeme lisovat vychází zadek asi na 9 tisíc a předek cca. na 16 (prodražuje to čep a stabilizátor který se musí měnit úplně celý. Osobně bych do toho zakomponoval i tlumiče. Ale chápu, že u auta s nájezdem přes 200K už se člověku nechce. Upraveno Srpen 13, 20205 r od 15degren
Srpen 13, 20205 r Ano, máš hliníkovou a nicméně jak psal. Kolega, pokud to nepřechází, tak opravdu vyměnit všechny silentbloky co tam jsou... Ja třeba kdysi na superbu měnil jen jedno rameno, protože tam byl silentblok viditelně KO, zbytek byl ok a byl klid. Pak už nebyl protože plechová nápravnice se mi. Měnit nechtěla a byly vibrace
Srpen 26, 20205 r Tak zdravím do klubu na autě jsou jiné poloosy jiná nápravnice ramena silenbloky tlumiče pružiny těhlice kola silenbloky motoru a převodovky jo a převodovka a po kontrole je i spojka a v zátahu stále klepu
Srpen 26, 20205 r Pak už to není závada, ale vlastnost :-( A jediná výhoda je že nad 140 neusneš za volantem :-) Pořád jako příčinu vidím nevyváženost pneu - ty vibrace se mění v táhlých zatáčkách, např. na D3 Upraveno Srpen 26, 20205 r od _Stenly
Září 2, 20205 r Vlastně z původního tam není nic ale tentokrát jsem do toho šel jako strojař takže soustruh posuvka mikrometr a kontrola jedné věci za druhou vyndá jsem celou nápravu a poloosy sundal klouby vymyl zkontroloval a levé dal doprava a pravé do levá na soustruhu kontroloval poloosy krátká ok dlouhá měla házivost až třetí byla ok pak dodací plochy všeho očistit ložiska ven a opět dosedací plocha jednoho lehce házela kotouč na jedné straně také prostě oser až na půdu samo jsem měřil u silenbloky a dál nové šrouby do celé nápravy
Listopad 16, 20204 r Mate nekdo odkaz nebo cislo na ta litinova ramena? Videl jsem je lisovana z plechu nebo svarovana... ...aha, na supa jo Nemate nekdo rozmery supackyho ramene? Jestli je stejne jak na Yeti Upraveno Listopad 16, 20204 r od YOndra
Listopad 21, 20204 r zdravím, mě už málem vomejvali, co jsem zas koupil za werk, naštěstí to byly "jen" pneu (made in germany :( ). správně vyvážené, ale na Hunteru byla zjištěna ovalita? a když jsem ty lepší pneu dal na předek, tak vibrace zmizely. pneu letní Bridgestone 17" Potenza S001 nevibrují, zimní 16" Dunlop Winter Sport 5: 2 vibrují a 2 nevibrují Upraveno Listopad 21, 20204 r od Tomexion upresneni
Listopad 21, 20204 r Ja mám Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 225/40 R18 92Y XL s ochrannou lištou (MFS) (So) na origo VW Phaeton diskoch a nevibrujem. No keď som dal na zimné Continental ContiWinterContact TS850 XL FR 225/45 R17 HI:94 RI:H na Škoda Trifid disky, tak pri plyne do kopca cítim mierne vibrácie... Upraveno Listopad 21, 20204 r od r_e_n_e
Listopad 22, 20204 r Zdar chlapci a to je co toto za výbavu 😄 1Q0 VWGROUP TGL Bez dynamického tlumiče volantu. Respektive co je a co znamená tato výbava: 1Q3 - dynamický tlumič volantu. Vít to někdo? Upraveno Listopad 25, 20204 r od DiKey
Listopad 27, 20204 r V 21. 11. 2020 na 15:22, Krtek536 napsal: Rad bych se zeptal, jake pneu vozi nekdo, kdo nevibruje ? Diky Mel jsem Hankook letni, uz nevim presne typ, vyvazovacka Hunter a bylo to ok.
Prosinec 1, 20204 r Mám letní i zimní 17" Dunlop, na letních mi v létě při jízdě mezi 130 a 140 km/h začal mírně vibrovat volant, spíš takové chvění. Nechal jsem přední kola převážit a bylo zjištěno, že u jednoho se mi odlouplo 15g závaží. Po přilepení nového to ustalo a vše v pohodě.
Prosinec 4, 20204 r Tak jsem si včera udělal radost a nalil do řízení 3. generace poslední firmware a sportovní řídící křivku. Nečekal jsem nic moc ale efekt docela slušný. SII Combi už není jak cihla do zatáček. Nejezdím jak prase ale dynamicky a tohle mě docela vyhovuje. Bral jsem trasu město, meziměsto, dálnice a žádné vibrace. Teď se řízení snaží číst cestu a docela se mu to daří a to že je sportovně naladěné dává najevo hodně kontrolkou ESP 😄 Tak budu testovat a uvidím...
Únor 14, 20214 r Stejny problem vibraci volantu pri rychlostech nad 130, rovnem volantu a pod plynem, jak tu popisujete u Supa jsem resil na Yeti. Vymena plechove za hlinikovou napravnici tyto vibrace odstranila.
Březen 8, 20214 r V 21. 11. 2020 na 20:47, r_e_n_e napsal: Ja mám Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 225/40 R18 92Y XL s ochrannou lištou (MFS) (So) na origo VW Phaeton diskoch a nevibrujem. No keď som dal na zimné Continental ContiWinterContact TS850 XL FR 225/45 R17 HI:94 RI:H na Škoda Trifid disky, tak pri plyne do kopca cítim mierne vibrácie... Takže moje vibrácie boli vyriešené novymi ložiskovými púzdrami priečneho závesného ramena, uloženiami riadenia a stabilizátormi... Hliníkovú nápravnicu mám od výroby... Upraveno Březen 8, 20214 r od r_e_n_e
Červen 13, 20214 r V 12. 1. 2018 na 23:29, Paulie TDi napsal: Jen chci poreferovat...auto bylo na vymenu vsech silentbloku na predni naprave a vibrace zmizely Tak co, pomohlo i na dlouhou dobu?
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.