Přejít na obsah

1,8TSI-spotreba oleje


Martin_SII

Doporučené příspěvky

Jsem nováčkem škodovky, je to moje první škoda nepočítám-li felicii.

Jezdil jsem cca 4 roky z bmw 320d rok03 a vždy se pouze vyměnil olej a nikdy jsem nedolejval - nebylo potřeba.

Nyní mám necelý měsíc superba 1.8tsi 4x4 v kombíku a najel jsem s ním 2tis km. Za tu dobu jsem tam dolil 1 litr oleje!

Je pravda, že jezdím svižně ale samozřejmě jen když je motor zahřátý, nicméně takovou spotřebu oleje jsem absolutně nečekal.

Nyní mám auto v servisu u známého (předtím bylo 4 roky servisováno v auto CB - bůhví co s tím tam dělají), tak naleje se kompletně nový olej + vymění filtry.

Uvidím kolik to bude žrát, každopádně mi napadá zda by to nechtělo nějaký jiný olej než doporučovaný 5W30, který je hodně řídký..

Zase lepší dolejvat olej než aby se to někde zadřelo :)

 

Já jen, že jsem byl zvyklý jezdit s autem, které nepotřebovalo absolutně žádný servis, jen se vyměnil olej po 15tis km a auto pořád jezdilo, to jak koukám tak mi u superba nečeká...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ak je to vyrobené do cca 22týždna 2011 tak to choď do servisu nech ti urobia váhovú skúšku spotreby oleja , neviem či posledná inštrukcia nie je  0,5L na 1000km . Možno dostaneš na kulanciu prípadne predlženú záruku novú piestnu sadu s krúžkami . 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapomněl jsem dodat, že auto není nové, ale již ojeté nicméně od známého, který mi řekl, že olej "občas dolejval"

Je to vyrobené 12/2009, 1.8tsi 4x4 118kw v kombíku jeden z tich prvních.

Auto má najeto 120tis, dnes se vyměnil olej + filtry, dal se tam castrol edge 5w30 tak jsem zvědavej kdy zase budu olej dolejvat...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

byl měněn už řetěz? nebo se nijak neprojevuje a je ok? zkusil bych použít 5W-40, ale to nemusí ani pomoct. clint co má 1.8 tsi oktavii, tak ten používá 5W-40 a stejně mu to slušně žere olej... jak je moda říkat v autorizákách, je to vlastnost a je to ok :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak u 1,8 kde je od 22/2011 nasadená nová sada krúžkov a mení sa to komplet to taká vlastnosť nie je , skôr lenivosť čítať TPIčka . Riešil by som to cez servis a žiadal svoje , po prípadnej piestnej sady prešiel na olej 5w-40 502.00 a 15 000km interval ... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravím. Tu je odpoveď na otázky o spotrebe oleja pri TSI.                                                                                                                                                                                          http://automix.atlas.sk/revue/825607/pripravte-sa-na-dolievanie-oleja-do-novych-benzinovych-motorov       

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Dobrý den. Jsem na fóru nový. Koupil jsem ojetý Superb rv.2010, Na váhové zkoušce mě naměřili spotřebu oleje 0.9 na 1000 km, takže servis, který byl i prodejcem bude odstraňovat problém v rámci záruky. Doufám tedy :-). Po nájezdu cca 1000km od koupě se rozsvítila kontrolka hladiny oleje, olej jsem dolil 1 l s tím, že kdovíjak to s tím olejem bylo před tím atd. ,  po té co jsem si četl v manuálu, že norma je 0.5 na 1000 jsem si řekl, že to bude ono. No a před pár dny cukání při rozjezdu a kontrolka EPC, pár dalších metrů a výkon dole, hluk, jako když nejede jeden válec. Tak k mechanikovi, tam chyba na 4. válci v zapalování, na 4. válci svíčka zakydaná od oleje a oproti ostatním opravdu humus. Výměna všech svíček a přestalo to zlobit. Nicméně chvilku potom se rozsvítila ta kontrolka hladiny oleje znovu a páplo to další litr. Zajetelená svíčka + spotřeba oleje = žádná velká hitparáda.To mě nakoplo a dohodl jsem se na váhové zkoušce u prodejce na které vysoká spotřeba oleje byla potvrzena. Výsledek napíšu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Auto je doma. Opraveno v rámci záruky. Výměna ojnic, pístů a pístních kroužků. Díly údajně dodala škoda, nějak se k tomu nechtěli vyjadřovat, je to prý vadná série dílů. Servisní práce v rámci záruky na skrytou závadu hradil prodejce. Člověk by čekal svolávačku, no ale kšeft je kšeft tak to prostě je. Nicméně to opraveno je, tak jsem měl štěstí v neštěstí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Chtěl bych poprosit o radu. Objednával jsem si na dolití litr oleje castrol 5W40 C3 a přišel mi olej sice stejné specifikace, ale pro diesel.Prodejce mi potvrdil, že můžu olej bez obav míchat a že se jedná o olej pouze obohacený něčím pro DPF, ale chtěl bych mít jistotu.

http://www.obautodily.cz/eshop/oleje-castrol-trysk-aditiva/oleje-castrol/olej-5w40-dpf-castrol-magnatec-diesel-1-litr-id:6364.eshop

Editováno: , autor: hansHK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím všechny,

teda řeknu vám,že se mi zježili všechny chlupy na těle,když jsem tu četl spotřebu oleje u SII a možné problémi s tím spojené,ale přidám sem zase svůj postřeh.Mám SII 2009 1.8 TSi najeto 132tis olej 5w-30 long,poslední výměna oleje před 14 měsíci stav 120 tis.

Dříve Octavia 1998 1.8T 20v olej 10w-40 interval po 15tis.

Vůbec by mě nenapadlo,že SII bude papat olej oproti O1,kde jsem vůbec nedoléval.

Před 5ti dny nastartuju a že mám zkontrolovat hladinu oleje,přičemž kontrolka oleje se nerosvítila.Vytáhnu měrku a čumím jak péro.Celá měrka je suchá, 

jen málá kapička na hrotu.Byl večer,tak říkám,ráno zajedu škodovky,ať mi to dolejou,mimochodem jsem velmi spokojen s autorizákem v KV.Ráno jsem projistotu opet mrknul na měrku a ejhle ono toho oleje bylo trochu vic ale stále pod min a ani mě to už neupozornilo,ale do škodovky jsem zajel.Technik byl vstřícný,ostatně,jako vždy,také mi řekl,že tyto auta jsou tak trochu vychcaná,že pokud delší dobu neotevřu kapotu,tak se sami přihlásí o případnou kontrolu a to by vysvětlovala i ta nerozvícená kontrolka.Nicméně olej doplnili a výsledek je 0,7 litru na těch 12tis.kilometrů.

Takže to vypadá,že jsem hluboko pod normou,což mě hodně uklidnilo,nicméně to začnu trochu hlídat.

Všem spoustu šťasných kilometrů bez nehody a bez poruchy.Luki

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kontrolka se rozsvítí, když není nic na měrce. To odpovídá dolití cca 1litru oleje. Když motor přes noc stojí olej steče do vany a na měrce je ráno oleje více. To, co říkal technik se mi nezdá, u našeho naftového supa, kapotu neotevírám skoro vůbec. Manželka s ním jezdí jen když je hezky, do ostikovačů není třeba dolít, a olej nežere. Tj. není důvod otevírat a auto mě neprudí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Za necelý rok jsem se superbem 1.8 tsi 118 kw najel něco málo přes 20tkm. Za tu dobu mi to sežralo cca 10 litrů oleje. Už jsem si i na dolévání zvykl, i když to podle mě není normální. Za ten necelý rok se odrovnali svíčky viz. foto.

post-86659-0-27548100-1414421900_thumb.j

 

V lednu 2014 jsem tam dal iridiový, to jsem ještě nevěděl kolik to bude žrát oleje (iridiový nejsou doporučovány pro auta, které žerou olej). Nedávno jsem dal normální, nicméně spotřeba oleje neklesla (zatím jsem to nepoznal), naopak o něco se zvedla spotřeba benzínu (oproti iridiovým se to dalo čekat).

 

Pořád řeším způsob, jak snížit spotřebu oleje, auto kouří trošku i když je teplé, po nastartování z výfuku olej přímo stříká viz. foto

post-86659-0-86723800-1414422281_thumb.j

 

Tady na fotce jsou vidět okouřené výfuky.

post-86659-0-51999800-1414422350_thumb.j

 

Čekám jen, kdy se na superbu něco pokazí.. důvěru nemám zrovna vysokou.

Jediné co mi alespoň trošku uspokojuje je fakt, že na fórech se tyto případy vyskytují velmi často a jedná se prakticky o běžnou vlastnost. Má někdo auto s motorem 1.8 tsi a má stejné problémy jako já a bez problému auto funguje? Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Všeobecný problém. Koukni do sekce O2, má stejný motor. Je o tom několik témat. Od skočených rozvodů po papání oleje i jak to řešit/ neřešit.

 

To je právě ten problém, mám sepsáno, že řešením je 7 různých možností :) To radši to auto prodám a koupím jiné.

 

Odpověď má také na této straně v příspěvku č.32... Stačí jen číst, když už se zde ptal jednou na ten stejný problém a nespamovat horem dolem po celém foru.

 

Nikde ovšem není uvedeno (platí i o příspěvku č. 32), že nasazením nové sady kroužků se vyřeší tento problém. To samé o změně oleje z 5W30 na 5W40.

 

 

Každopádně u aut není nikdy nic 100%, nicméně když příčina bude specifikována alespoň na 80% je následné odstranění mnohem jednodušší.

Také jsem nikde nenalezl příspěvek, že by někdo měl auto 1.8 tsi 118kw, doléval 1l na 1500km a najel s tím 200000 km bez jediné závady.

Pak by se dalo konstatovat, že dolévání oleje je u některých motorů 1.8tsi 118kw normální.

Editováno: , autor: Kaspi88
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...