Jump to content
Petr.592

1,8 TSI Spotřeba motorového oleje

    Recommended Posts

    Mám dotaz. Po výměně oleje v servise a ujetých 11000 km jsem musel dolít 0,5 l . Je to normální a nebo se něco podělalo.Dík

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Spotreba oleja 0,5L na 11 000km nie je ziadna zavada. ;)

    V servise ti pri vymene oleja naliali menej oleja.

    Kazdy jeden motor novy pocas zabehu spotrebuje par deci oleja.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Dobrý den.

    Po třech létech provozu a nájezdu 74 000 km začínám mít problém se spotřebou motorového oleje u motoru 1.8 TSI, typ CDAA. Až doposud motor absolvoval dvě servisní prohlídky (LL po cca 28 t. km) a mezi prohlídkami jsem doléval 2 l CASTROL EDGE 5W-30 specifikace 504 00, což jsem považoval za normální. Nyní jsem si všiml, že musím dolévat jaksi často, tak jsem naposledy zaznamenal stav tachometru a zjistil jsem, že 0,5 l oleje, které jsem doli, zmizlo po 650 km. Nyní jsem dolil 1l (od spodní po horní rýsku) a čekám co se bude dít dál. Po celou dobu používám v motoru pořád stejný výše uvedený motorový olej od stále stejného prodejce. Kde může být problém? Prosím, aby jste mě nekamenovali za ten LL interval, vycházím z toho, že když ho výrobce nastavil, ví co dělá. Jinak je vše OK. Dlouhodobá spotřeba benzínu je 7 l / 100 km, motor jezdí v režimu 2-3 000 otáček, pouze při předjíždění používám na převodovce režim S a motor jde do 6500 otáček, ale předpokládám, že výrobce opět ví co dělá, když to tak nastavil. Nechce se mi věřit, že sotva zajetý motor vykazuje takovou spotřebu oleje a ani turbo by nemělo vykazovat žádné anomálie, výrobce garantuje jeho životnost stejně jako u motoru cca 250 000 km. Tak jsem si říkal, že když ten motor vyrábí němci a strkají to do audin, že by to neměl být žádný šunt, tak nevím. Jinak jsem s jeho vlastnostmi maximálně spokojen. 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Kde může být problém?

    v piestnych krúžkoch...škodovka o tomto probléme vie...nakoľko chodíš do autorizáku (aspoň tak usudzujem),tak im o tom povedz a oni by mali previesť "váhovú skúšku" spotreby oleja ....spotreba viac ako 0,5l/1000km je problééééém :(

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Libero, díky za odpověď. Ano, auto je po celou dobu v péči autorizovaného servisu. No dobře, udělají váhovou zkoušku. Uznají, že ta spotřeba oleje je nadlimitní, a co dál? Rozeberou motor, aby vyměnili pístní kroužky? Víš co musí udělat, aby se k těm pístním kroužkům dostali? To musí ten motor vytáhnout a rozebrat na atomy. Umí to ještě někdo z těch dnešních automechaniků? Vždyť opravy se dneska dělají tak, že se mění agregáty kus za kus. A co to tak asi bude stát, a kdo to zaplatí? Dá se uplatnit kulance? To jsou problémy, které mě trápí. Vždyť zaplatit stopade za výměnu motoru, to umí dneska kde kdo, ale to není varianta, kterou bych chtěl absolvovat u tři roky starého motoru s pravidelným servisem. A to jsem měl prodlouženou záruku 4 roky/ 60 000 km. Bohužel takto nastavený záruční interval je dobrý tak leda pro důchodce (tím se jich nechci dotknout).

    Edited by TSI-DSG

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    já byť tebou,tak sa na tú kulanciu určite opýtam..neviem,aké máš vzťahy s tamojším servisom,ale za skúšku to stojí...predsa tam máš len málo nabehaných km...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    taky mám oktávku 4x4 s tímto motorem a při cca 60tis. km začal motor žrát olej. cca 1l na 3tis. km. V autorizovaném servisu tvrdí , že pokud to nežere 1l oleje na 1 tis. km, tak nic nemůžou dělat. Teď mám cca 85tis. km a spotřeba je stejná. Aspoň, že se nezhoršuje. Mám v plánu přejít na pevný interval s olejem 5w40. Snad to začne žrát méně.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    No,to není moc veselé čtení a mě by taky moc zajímalo,co je příčina.Jestli ty Castrol LL oleje jsou naprd nebo jestli je vražda pro motor jít na první výměnu oleje ve 30.tis,nebo je ošizený materiál kritických částí.Mám 4 roky 1.8TSi a protože najezdím 8tis za rok s hromadou studených startů,první 2 roky jsem měnil co rok,ted jsem to nechal 2,ovsem z Castrolu Edge 5w-30 jsem nyní přešel na Mobil1 5w-30 ESP Formula a zdá se mi že,motor je tišší,dolévám 0,3l za 2 roky.Podle mě Castrol má skvělý a drahý marketing,ale ta kvalita produktů,to je na dlouhou diskuzi.

     

    Je tady někdo kdo jezdí na Castrol Edge 5w-30,nechává to tam 2roky/30.tis a po 70.tis je spotřeba oleje tak nějak v normálu?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Ahojte,

    Urcite je vela z vas, ktori maju skusenosti s presakovanim oleja od turba resp. inym problemom a neochotou fy.Skoda alebo servisu nieco s tym urobit, sice po zaruke, ale pri plneni pravidelnych servisnych prehliadok.
    Po 4 rokoch som bol prvykrt na STK, vsetko OK az na kvapky oleja na prednej naprave. V servise mi povedali, ze je to od turba, resp od hadice, ze je tam vola a ze sa to bude casom zvacsovat, takze bude potrebna vymena turba. Opytal som sa ich, ci je normalne, ze pri pravidelnom servise u nich, odide turbo po 80.000 km ? 
    Takze odpoved bola, ziadna zlava, treba zaplatit opravu v plnom rozsahu (cca 1200,- eur). Samozrejme, je to zlodejina a zbabele sa zbavenie zodpovednosti. 

     
    0
    •  

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Když bude mít někdo zájem, mohu podrobně vylíčit zkušenost, jak po dvouleté anabázi se zvýšenou spotřebou oleje a jeho dolévání každých 14 dní, došlo k výměně polomotoru v 90000 km bezplatně po záruce. Od té doby již nedolévám žádný olej během servisního intervalu. Asi někde soudruzi udělali chybu. Nyní mám najeto 140000km. Olej používám long life.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    PUNZ určitě to sem dej...

    Mě se osobně doplňování oleje naštěstí (zatím?!) netýká, vzhledem k  malému nájezdu km - mám najeto necelých 35tkm.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    TPI 2027920/2: spotřeba motorového oleje nad stanovenou normu. Motory CDAA/CDAB. Našel jsem to na dieselpower.cz

    post-32075-0-08120300-1396795572_thumb.jpost-32075-0-05736600-1396795573_thumb.jpost-32075-0-48990600-1396795574_thumb.jpost-32075-0-55551400-1396795575_thumb.j

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Chapu spravne ze spotreba oleje se resi vymenou napinaku? To prece s olejem az tak moc nesouvisi.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Já to chápu tak, že při této závadě se zároveň se spotřebou oleje kontroluje typ napínáku a pokud tam není jeho příslušná verze (starší verze napínáků selhává), tak se má vyměnit a v bodě dva se píše o výměně pístů. To je zdroj vysoké spotřeby oleje.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    V servisu by ti jistě řekli že je to normální. No nevim. Já mám 1,8tsi 4 roky teď má na tacho 90.000km a olej drží na horní rysce celých 15.000km. Ale klidně je možné že ti v servisu nenalili olej na horní rysku to je dost častý nešvar

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Tak jsem snad po dlouhé době vyřešil problém se spotřebou oleje v motoru. V servise jsem si nechal udělat váhovou zkoušku a Škodovka uznala, že je problém. V souladu s TPI, které výše publikoval Pawouk mi servis vyměnil písty, ojnice, řetěz a napínák řetězu a jako bonus olej v 7DSG, protože zrovna přišla akce na výměnu oleje v těchto převodovkách i v ČR. Škodovka na kulanci hradila 80 % ceny materiálu, já zbylých 20%+práci. Vzhledem k faktu, že auto již nebylo v záruce, to považuji za akceptovatelné řešení. A ještě jsem se rozhodl přejít na pevný interval výměny oleje. Ten motor při opravě opravdu rozebrali téměř na atomy, ale po opravě šlape jako hodinky. Jsou to kluci šikovní. Auto už mám po opravě doma, tak doufám, že to bude OK. :kol-21:

    • Upvote 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    koľko im trvala tá oprava?

    Od nasunutí auta 8 pracovních dnů. Ale já jsem si byl vědom faktu, že na tom nedělali 8 hodin denně (nemají jenom mě) a navíc jsem je nehonil, ať v časovém stresu neudělá někdo zbytečnou botu. (práce kvapná, málo platná). Samozřejmě jsem si vědom faktu, že by se to dalo udělat i dřív, ale jak říkám, nehonil jsem je.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    nie..v pohode,máš pravdu s tým nahánaním...len som chcel orientačne vedieť

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    V kterém servise ti dělali tu opravu a musel jsi jim o tom TPI říkat? Jedu totiž zítra na váhovou zkoušku.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    V kterém servise ti dělali tu opravu a musel jsi jim o tom TPI říkat? Jedu totiž zítra na váhovou zkoušku.

    Nebudu jim tady dělat reklamu, ale nemusíš se bát. Autorizovaný servis dobře ví, s kým se spojit ve škodovce a co dělat, když splníš podmínky reklamace. Podstatné je asi narazit na dobrého mechanika, který ti ten motor bude dělat.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Díky za nicneříkající info. Dnes po návštěvě autor. servisu Porche v Brně vím, že nic o TPI neví. Na fóru nejde o reklamu, ale i o sdílení zkušeností.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    A to je takovy problem jim rict cislo toho nascanovaneho TPI o par prispevku vyse at si ho laskave vyhledaji a chovaji se podle nej?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Není, také jsem jim ho řekl. Bláhově se však domnívám, že měl spíš o této akci informovat technik mne a ne já jeho. 

    Edited by mirda646

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×