Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Zdravím,

 

váhám teď u jedné věci. Čekají mě rozvody na své O2 (2.0TD, 103kW) r.v.2009 a nevím, zda mám jet do autorizovaného servisu, kde mě výměna vyjde okolo 11.000,- Kč a budu k tomu mít záruku jak na práci, tak na díly a v případě, že by se něco podělalo by to řešil prostě a jednoduše autorizovaný servis nebo zda si koupit rozvodovou sadu a vodní čerpadlo sám a hodit to do autorizovanýho, kde už ale nedostanu záruku na díly, ale pouze na práci a když se něco podělá, tak to budu složitě řešit jak ze servisem, tak z prodejcem originálního dílu. Takto by mě to vyšlo okolo 8.000,- Kč = úspora 3.000,- Kč. Poslední možnost je se vyhnout autorizovanýmu servisu úplně, něco málo bych tam ještě ušetřil.

 

Zkráceně tedy váhám mezi:

 

- autorizovaný servis s předraženými díly, ale kompletní zárukou

- autorizovaný servis s levnějšími díly, ale s případnými problémy při řešení potíží

- neautorizovaný servis

 

Otázkou je, jaké mohou nastat problémy přímo u výměny rozvodů nebo zda to je něco, u čeho se netřeba ničeho bát.

 

Mám už najeto 145.000 km a tak váhám, že bych autorizované servisy už vynechal, ale zase mít všechno v servisní knížce je v případě prodeje výhodou, ale zase za ty peníze? :-/

 

No co byste mi doporučili vy.

 

Děkuji

Vloženo

Jo jo, babo raď. Chtělo by to křišťálovou kouli a nebo si hodit pětikorumou. To budeš muset rozhodnout sám a je to někdy těžké, ale jedno vím, že šetřit na nepravém místě se vesměs nevyplácí! Hodně štěstí při rozhodování! :gunners3:

Vloženo

Ono ani autorizak neni zaruka kvality. U nas ma dealer v kazdem meste jednu pobocku a pristup a kvalita prace je v kazde pobocce uplne jina.

Navic ani i oroginalni dily (kdyz pominu, ze sou predrazeny) nejsou obcas moc kvalitni.

 

Predni loziko, original Skoda, cena cca. 1500,- (u dealera za 4000,-) mela podle dodavatele daleko vetsi % reklamaci nez aftermarket SKF za 2000,-.

Navic zaznam do servisky ti da i neautorizovany mechanik a pokud jeho praci znas, tak je to kolikrat lepsi nez znackovej servis.

Vloženo (editace)

Autorizak neni zaruka kvality, ale je zaruka, ze mas zaruku. Pokud menis rozvody a delas prohlidky dle servisky v autorizovanem servisu, tak v pripade jakehokoliv problemu zpusobenym temi rozvody nemusis nic resit a opravu hradi Skodovka (a to i po zaruce na ty vymenene rozvody). Krom toho vynechanim jedine prohlidky prichazis o dvanactiletou zaruku na korozi, coz ti v pripade byt i jedineho vyuziti nasobne vrati vse co bys usetril na prohlidkach u Franty Vokurky v garaz servisu.

Editováno: , autor: mike_k
Vloženo (editace)

tak to není pravda. moje předchozí das auto, již jsem nebyl 3krát v autorizáku a bez problému mě vyreklamovali dveře. stihnul jsem to do 6 let...

Editováno: , autor: kokta7
Vloženo (editace)

Me pri kazde reklamaci koroze studovali servisu tak peclive, jak kdyby tam byla mapa k pokladu. Dokonce to scanovali a posilali do Skodovky a do reklamace psali "servisni prohlidky OK". Tak netusim teda proc to hosi delali. :)

Editováno: , autor: mike_k
Vloženo

Autorizak neni zaruka kvality, ale je zaruka, ze mas zaruku. Pokud menis rozvody a delas prohlidky dle servisky v autorizovanem servisu, tak v pripade jakehokoliv problemu zpusobenym temi rozvody nemusis nic resit a opravu hradi Skodovka (a to i po zaruce na ty vymenene rozvody). Krom toho vynechanim jedine prohlidky prichazis o dvanactiletou zaruku na korozi, coz ti v pripade byt i jedineho vyuziti nasobne vrati vse co bys usetril na prohlidkach u Franty Vokurky v garaz servisu.

Problém je v tom, že podle blokové vyjímky mi servis během záruky může dělat jakýkoli servis pokud dodrží postupy dané výrobcem automobilu bez ztráty záruky. Stačí když při tom řádně vede servisní knížku a používá adekvátní dily (nemusí být ani originální).

Jedné s čím tedy do autorizáku musím jsou záruční opravy.

Vloženo (editace)

Pokud se nepletu, tak skodovka stejne vic nez 2 roky dava za priplatek ne?

Muj nazor je, po zkusenostech s mistnim dealerem, ze autorizaku se vyhnout obloukem. Ale ja novou skodovku nemam a nikdy mit nebudu :-)

Editováno: , autor: LiveBomb
Vloženo

Taky zalez zda v tom autorizaku davaji origo dily nebo nejake nahrady které koupi nekde levneji a vyuctujou to jako origo za balik.

Pawlisko: napis odkud jsi a mozna nekdo poradi s nekym zkusenym v okoli,kdo by ti to udelal podstane levneji.

Vloženo

Za mne tedy co se rozvodů týče.....dával jsem auto do autorizovaného servisu s vlastními díly.

 

Protože - už vidím jak lezu po servisech a zjišťuji jestli to umí,jestli mají přípravky

             - nechci se hádat kvůli tomu že mám vlastní díly a nechci smlouvat o ceně

             - alespon v mém okolí je samozřejmostí, že oprava je bez jakéhokoliv dokladu

             - nevěřím že to udělají levněji než origo servis.(někde jsem tady uváděl cenu na kolik mne vyšla výměna v autorizáku)

 

pokud by jsi se rozhodl pro variantu origo servis + vlastní materiál je dobré ověřit si jestli budou akceptovat značky donesených dílů..jde hlavně o vodní pumpu!! (XS-ková není o tolik dražší než druhovýroba)

 

Pokud to dobře chápu a s autem jsi najel za 4 roky 145 tkm pak je také částka 3000 kč navíc v nákladech na provoz auta naprostá prkotina...a i varianta nechat vše na origo servis je zajímavá!!!

 

No a když budeš v tom servisování tak výměna drážkového řemenu není od věci....a autu by určitě slušela i nová volnoběžka alternátoru .-)

Vloženo

jen aby si pak nebyl prekvapeny z kvality odvedene prace v origo servisu ;) Nechci se do nikoho kdo tam pracuje navazet, ale kolikrat kdyz vidim ty vytvory co tam dokazou, jen zasnu. Samozrejme, je to hlavne o lidech a pristupu :) Klidne bych si to nechal udelat u sikovneho soukromnika co ma dobre reference.


JInak cena 11tis za rozvody je uplne nekde v oblacich a mimo realitu :D

Vloženo

Pánové, sám do Škoda servisů taky nejezdím, ale úplně bych ho nezatracoval, pokud jde o to najít nějakou záhadu nebo špek, tak fakt se moc nepředřou, ale klasika jako vyměnit rozvody! Dělají to pořád mají +/-„10“ motoru a stále dokola, mají škoda hodinovou normu takže nikam nepospíchají. Naopak soukromník jede jak šroub, za dobu jedněch rozvodů chce stihnout on dvě auta a tak víc vydělat.

Vše má své pro a proti, jestli si auto dáte k frajerovi, co má dva zvedáky, tři auta(každá jiná značka) mu čekají na dvoře a ještě vozí z Reichu, tak fakt raději bych šel do škoda servisu. Frajerovi co dá rozvody za hodinu a za litra tomu bych se vyhnul, vše ostatní je jen o ceně a pocitu ze záruky. 

  • o 2 týdny později...
Vloženo

Tak jsem nakonec nechal udělat v běžné dílně za 9.000,- Kč včetně výměny oleje a prohlídky (olej jsem měl vlastní). Rozhodl jsem se tak na základě cenové nabídky na 17.000,- Kč (rozvody+servisní prohlídka). 8.000,- Kč se mi dávat navíc nechtělo...

Teď budu mít v plánu řešit nějakým způsobem spotřebu (byla už před rozvodama), protože se mi zdá vysoká. Zrovna jsem jel 60km po dálnici 120km/h s tempomatem a při sjezdu spotřeba 6,5l/100. Kámoš jezdí se stejným motorem při rychlosti 130km/h s tempomatem pod 6l/100. Mno uvidíme :))

Vloženo (editace)

9tis. Kč + olej, je taky celkem dost! To jsi z hodně drahého kraje, v Praze jsem to za to stejné dal  6 500(2 200 bylo za práci + originál rozvody, pumpa a filtry, olej shell)? Na práci jsem dostal doklad, mám 1,9. 2,0 by nemělo být o tolik dražší?

Editováno: , autor: XTomos
Vloženo

7.238,- Kč jsem dával za rozvodovou sadu včetně vodní pumpy - SKF
1.412,- Kč jsem dával za práci
= 8.650,- Kč za výměnu rozvodů

V ceně byl ještě olejový filtr 210,- Kč a 241,- Kč za výměnu chladící kapaliny.

 

Ohledně tvé ceny, nechci nijak rejpat, ale jestli si dal za rozvody, vodní pumpu, filtr a olej 4.300,- Kč přičemž jenom olej vyjde okolo 700,- Kč a filtr okolo 200,- Kč tak ti na zbytek zůstává 3.400,- Kč. Nejlevnější rozvody na 1.9TDi jsem našel za 2.500,- Kč a vodní čerpadlo výjde okolo 1.500,- Kč = tvůj servis je v mínusu 600,- Kč.

 

2.0TDi = rozvody s vodní pumpou za 7.238,- Kč
1.9TDi = rozvody s vodní pumpou za 3.700,- Kč

 

Ano, je to dražší :))

Vloženo (editace)

cc-autodily.cz, skoda-dily.cz tam si najdi ceny

 

Trochu nad tím přemýšlej, servisy za nakoupené díly dostávají slevy na další platby tak 10 až 40%. Konečný zákazník (ty) vidíš na faktuře ceny ceníkové, ale ne co ve skutečnosti za to servis zaplatil. Tedy 20% z 7238 je 1 447 Kč, servis na tobě vydělal cca 2 900 Kč + prodal ti předražené díly z druhovýroby a ne originál!

 

Proč myslíš, že někde stojí olej 1200 Kč a na internetu 560 Kč? Protože internetový obchod nedělá ty nesmysly s fakturami.

Editováno: , autor: XTomos
Vloženo (editace)

Nedalo mi to a napsal jsem si rozpočet do koruny:

Rozvody          (CCčka – originál)                      2 395

Pumpa             (CCčka - originál výměnný díl)  1 005

Záloha              (CCčka – pumpa)                      2 117,5

Filtr                  (CCčka –s tyčkou originál)            169

Ojel 5W-30      (jaknaauto.cz - shell)                     560

Doprava1         (CCčka )                                 zdarma

Doprava2         (jakna auto.cz-uloženka)                50

Balík Česka P. (CCčka – vrácení dílu)                    79

Práce                                                                  2 200

 

Celkem 8 575,5 Kč, na CC máš slevu 5% na další nákup (tu slevu počítají i ze zálohového dílu- jejich blbostJ,) -284,3 (5% z 5 686,5), vrácení dílu(pumpa) -2 117,5

 

celkem = 6 174 Kč

 

Omlouvám se, měl jsi samozřejmě pravdu  6 500kč bylo špatně :)  

Editováno: , autor: XTomos
Vloženo

Výborné, tak si spočítej kolik by to vyšlo na Octavii 2.0TDi BKD 103kW a odpovíš si na otázku o kolik to je dražší  :))  Jinak 10-40% slevu snad nemyslíš vážně. Oleje mi vysvětlovat nemusíš, vlastně celý princip prodeje mi taky vysvětlovat nemusíš, dělám do internetového podnikání, které zahrnuje i e-shopy a fakt mám přehled o tom, jak to funguje. Vlastně dokonce jsem byl i v servisu a vím cenu, za kterou ji tam prodávají a vlastně jsem dělal i internetový obchod na oleje a ceny znám taky. Srážka s hnidopichem je to nejlepší co mě může potkat.

 

Jinak SKF je pokud se nepletu prvovýroba. Dále kde je napsané, že originál je kvalitnější?

Vloženo

Ano, to určitě, ale měnit a kupovat díl u škodovky = několikanásobně vyšší cena. Mě řekli 17.000,- Kč. Jasný, v porovnání s tím, že když se něco dodrbe, tak to je zanedbatelný, ale tak s tím jsem do toho už šel...

  • o 1 měsíc později...
  • o 3 týdny později...
Vloženo (editace)

Do autorizáku bych auto na výměnu rozvodu nedal pokud bych vyloženě nemusel kvůli zárukám... Nesmyslná cena za díly a práci u mne to bylo cca.17tis a to ještě neznamená, že to bude dělat fachman a ne nějakej lojza. Navíc mám svého dvorního mechanika ke kterému jezdim už několik let a svoji prací odvevde vždy na 100% za polovicni ceny než autorizák. U něj mě vyšli rozvody na 7,5tis. s prací (rozvodová sada SKF s pumpou):-)

Editováno: , autor: Arlo
Vloženo

Kámoš teď nechal měnit rozvody v neautorizovaným za cca. 10.000,- Kč i s prací. Taky SKF . Já to měl za 9.200 (stejný motor a taky SKF). U autorizovanýho to vychází podle jejich nabídky na 11.000,- Kč (originální díly).

 

Takže pokud člověk nemá přímo nějakého známého, tak to je ve finále lepší nechat dělat autorizovanej servis, který má přeci jen jiné reklamační postupy.

 

17.000,- Kč mi řekli odhadovanou cenu za rozvody, pumpu + servisní prohlídka ve 150.000,- Kč taky, ale zase to berme tak, že ta cena je o dost navýšená. U předchozího auta jsem byl na servisní prohlídce a cenová nabídka byla okolo 6.000,- Kč a nakonec jsem platil 1.200,- Kč :)

 

Nechť si každej dělá se svým autem co chce :)

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...