Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím,

 

váhám teď u jedné věci. Čekají mě rozvody na své O2 (2.0TD, 103kW) r.v.2009 a nevím, zda mám jet do autorizovaného servisu, kde mě výměna vyjde okolo 11.000,- Kč a budu k tomu mít záruku jak na práci, tak na díly a v případě, že by se něco podělalo by to řešil prostě a jednoduše autorizovaný servis nebo zda si koupit rozvodovou sadu a vodní čerpadlo sám a hodit to do autorizovanýho, kde už ale nedostanu záruku na díly, ale pouze na práci a když se něco podělá, tak to budu složitě řešit jak ze servisem, tak z prodejcem originálního dílu. Takto by mě to vyšlo okolo 8.000,- Kč = úspora 3.000,- Kč. Poslední možnost je se vyhnout autorizovanýmu servisu úplně, něco málo bych tam ještě ušetřil.

 

Zkráceně tedy váhám mezi:

 

- autorizovaný servis s předraženými díly, ale kompletní zárukou

- autorizovaný servis s levnějšími díly, ale s případnými problémy při řešení potíží

- neautorizovaný servis

 

Otázkou je, jaké mohou nastat problémy přímo u výměny rozvodů nebo zda to je něco, u čeho se netřeba ničeho bát.

 

Mám už najeto 145.000 km a tak váhám, že bych autorizované servisy už vynechal, ale zase mít všechno v servisní knížce je v případě prodeje výhodou, ale zase za ty peníze? :-/

 

No co byste mi doporučili vy.

 

Děkuji

Jo jo, babo raď. Chtělo by to křišťálovou kouli a nebo si hodit pětikorumou. To budeš muset rozhodnout sám a je to někdy těžké, ale jedno vím, že šetřit na nepravém místě se vesměs nevyplácí! Hodně štěstí při rozhodování! :gunners3:

Ono ani autorizak neni zaruka kvality. U nas ma dealer v kazdem meste jednu pobocku a pristup a kvalita prace je v kazde pobocce uplne jina.

Navic ani i oroginalni dily (kdyz pominu, ze sou predrazeny) nejsou obcas moc kvalitni.

 

Predni loziko, original Skoda, cena cca. 1500,- (u dealera za 4000,-) mela podle dodavatele daleko vetsi % reklamaci nez aftermarket SKF za 2000,-.

Navic zaznam do servisky ti da i neautorizovany mechanik a pokud jeho praci znas, tak je to kolikrat lepsi nez znackovej servis.

Autorizak neni zaruka kvality, ale je zaruka, ze mas zaruku. Pokud menis rozvody a delas prohlidky dle servisky v autorizovanem servisu, tak v pripade jakehokoliv problemu zpusobenym temi rozvody nemusis nic resit a opravu hradi Skodovka (a to i po zaruce na ty vymenene rozvody). Krom toho vynechanim jedine prohlidky prichazis o dvanactiletou zaruku na korozi, coz ti v pripade byt i jedineho vyuziti nasobne vrati vse co bys usetril na prohlidkach u Franty Vokurky v garaz servisu.

Upraveno od mike_k

tak to není pravda. moje předchozí das auto, již jsem nebyl 3krát v autorizáku a bez problému mě vyreklamovali dveře. stihnul jsem to do 6 let...

Upraveno od kokta7

Me pri kazde reklamaci koroze studovali servisu tak peclive, jak kdyby tam byla mapa k pokladu. Dokonce to scanovali a posilali do Skodovky a do reklamace psali "servisni prohlidky OK". Tak netusim teda proc to hosi delali. :)

Upraveno od mike_k

Autorizak neni zaruka kvality, ale je zaruka, ze mas zaruku. Pokud menis rozvody a delas prohlidky dle servisky v autorizovanem servisu, tak v pripade jakehokoliv problemu zpusobenym temi rozvody nemusis nic resit a opravu hradi Skodovka (a to i po zaruce na ty vymenene rozvody). Krom toho vynechanim jedine prohlidky prichazis o dvanactiletou zaruku na korozi, coz ti v pripade byt i jedineho vyuziti nasobne vrati vse co bys usetril na prohlidkach u Franty Vokurky v garaz servisu.

Problém je v tom, že podle blokové vyjímky mi servis během záruky může dělat jakýkoli servis pokud dodrží postupy dané výrobcem automobilu bez ztráty záruky. Stačí když při tom řádně vede servisní knížku a používá adekvátní dily (nemusí být ani originální).

Jedné s čím tedy do autorizáku musím jsou záruční opravy.

Ale to mluvis o normalni zakonne zaruce. U zaruky nad ramec zakona si vyrobce muze stanovit podminky jake ho napadnou.

  • Autor

Mno =o) a teď babo raď :D

Pokud se nepletu, tak skodovka stejne vic nez 2 roky dava za priplatek ne?

Muj nazor je, po zkusenostech s mistnim dealerem, ze autorizaku se vyhnout obloukem. Ale ja novou skodovku nemam a nikdy mit nebudu :-)

Upraveno od LiveBomb

Taky zalez zda v tom autorizaku davaji origo dily nebo nejake nahrady které koupi nekde levneji a vyuctujou to jako origo za balik.

Pawlisko: napis odkud jsi a mozna nekdo poradi s nekym zkusenym v okoli,kdo by ti to udelal podstane levneji.

Za mne tedy co se rozvodů týče.....dával jsem auto do autorizovaného servisu s vlastními díly.

 

Protože - už vidím jak lezu po servisech a zjišťuji jestli to umí,jestli mají přípravky

             - nechci se hádat kvůli tomu že mám vlastní díly a nechci smlouvat o ceně

             - alespon v mém okolí je samozřejmostí, že oprava je bez jakéhokoliv dokladu

             - nevěřím že to udělají levněji než origo servis.(někde jsem tady uváděl cenu na kolik mne vyšla výměna v autorizáku)

 

pokud by jsi se rozhodl pro variantu origo servis + vlastní materiál je dobré ověřit si jestli budou akceptovat značky donesených dílů..jde hlavně o vodní pumpu!! (XS-ková není o tolik dražší než druhovýroba)

 

Pokud to dobře chápu a s autem jsi najel za 4 roky 145 tkm pak je také částka 3000 kč navíc v nákladech na provoz auta naprostá prkotina...a i varianta nechat vše na origo servis je zajímavá!!!

 

No a když budeš v tom servisování tak výměna drážkového řemenu není od věci....a autu by určitě slušela i nová volnoběžka alternátoru .-)

jen aby si pak nebyl prekvapeny z kvality odvedene prace v origo servisu ;) Nechci se do nikoho kdo tam pracuje navazet, ale kolikrat kdyz vidim ty vytvory co tam dokazou, jen zasnu. Samozrejme, je to hlavne o lidech a pristupu :) Klidne bych si to nechal udelat u sikovneho soukromnika co ma dobre reference.


JInak cena 11tis za rozvody je uplne nekde v oblacich a mimo realitu :D

Pánové, sám do Škoda servisů taky nejezdím, ale úplně bych ho nezatracoval, pokud jde o to najít nějakou záhadu nebo špek, tak fakt se moc nepředřou, ale klasika jako vyměnit rozvody! Dělají to pořád mají +/-„10“ motoru a stále dokola, mají škoda hodinovou normu takže nikam nepospíchají. Naopak soukromník jede jak šroub, za dobu jedněch rozvodů chce stihnout on dvě auta a tak víc vydělat.

Vše má své pro a proti, jestli si auto dáte k frajerovi, co má dva zvedáky, tři auta(každá jiná značka) mu čekají na dvoře a ještě vozí z Reichu, tak fakt raději bych šel do škoda servisu. Frajerovi co dá rozvody za hodinu a za litra tomu bych se vyhnul, vše ostatní je jen o ceně a pocitu ze záruky. 

  • 2 týdny později...
  • Autor

Tak jsem nakonec nechal udělat v běžné dílně za 9.000,- Kč včetně výměny oleje a prohlídky (olej jsem měl vlastní). Rozhodl jsem se tak na základě cenové nabídky na 17.000,- Kč (rozvody+servisní prohlídka). 8.000,- Kč se mi dávat navíc nechtělo...

Teď budu mít v plánu řešit nějakým způsobem spotřebu (byla už před rozvodama), protože se mi zdá vysoká. Zrovna jsem jel 60km po dálnici 120km/h s tempomatem a při sjezdu spotřeba 6,5l/100. Kámoš jezdí se stejným motorem při rychlosti 130km/h s tempomatem pod 6l/100. Mno uvidíme :))

9tis. Kč + olej, je taky celkem dost! To jsi z hodně drahého kraje, v Praze jsem to za to stejné dal  6 500(2 200 bylo za práci + originál rozvody, pumpa a filtry, olej shell)? Na práci jsem dostal doklad, mám 1,9. 2,0 by nemělo být o tolik dražší?

Upraveno od XTomos

  • Autor

7.238,- Kč jsem dával za rozvodovou sadu včetně vodní pumpy - SKF
1.412,- Kč jsem dával za práci
= 8.650,- Kč za výměnu rozvodů

V ceně byl ještě olejový filtr 210,- Kč a 241,- Kč za výměnu chladící kapaliny.

 

Ohledně tvé ceny, nechci nijak rejpat, ale jestli si dal za rozvody, vodní pumpu, filtr a olej 4.300,- Kč přičemž jenom olej vyjde okolo 700,- Kč a filtr okolo 200,- Kč tak ti na zbytek zůstává 3.400,- Kč. Nejlevnější rozvody na 1.9TDi jsem našel za 2.500,- Kč a vodní čerpadlo výjde okolo 1.500,- Kč = tvůj servis je v mínusu 600,- Kč.

 

2.0TDi = rozvody s vodní pumpou za 7.238,- Kč
1.9TDi = rozvody s vodní pumpou za 3.700,- Kč

 

Ano, je to dražší :))

cc-autodily.cz, skoda-dily.cz tam si najdi ceny

 

Trochu nad tím přemýšlej, servisy za nakoupené díly dostávají slevy na další platby tak 10 až 40%. Konečný zákazník (ty) vidíš na faktuře ceny ceníkové, ale ne co ve skutečnosti za to servis zaplatil. Tedy 20% z 7238 je 1 447 Kč, servis na tobě vydělal cca 2 900 Kč + prodal ti předražené díly z druhovýroby a ne originál!

 

Proč myslíš, že někde stojí olej 1200 Kč a na internetu 560 Kč? Protože internetový obchod nedělá ty nesmysly s fakturami.

Upraveno od XTomos

Nedalo mi to a napsal jsem si rozpočet do koruny:

Rozvody          (CCčka – originál)                      2 395

Pumpa             (CCčka - originál výměnný díl)  1 005

Záloha              (CCčka – pumpa)                      2 117,5

Filtr                  (CCčka –s tyčkou originál)            169

Ojel 5W-30      (jaknaauto.cz - shell)                     560

Doprava1         (CCčka )                                 zdarma

Doprava2         (jakna auto.cz-uloženka)                50

Balík Česka P. (CCčka – vrácení dílu)                    79

Práce                                                                  2 200

 

Celkem 8 575,5 Kč, na CC máš slevu 5% na další nákup (tu slevu počítají i ze zálohového dílu- jejich blbostJ,) -284,3 (5% z 5 686,5), vrácení dílu(pumpa) -2 117,5

 

celkem = 6 174 Kč

 

Omlouvám se, měl jsi samozřejmě pravdu  6 500kč bylo špatně :)  

Upraveno od XTomos

  • Autor

Výborné, tak si spočítej kolik by to vyšlo na Octavii 2.0TDi BKD 103kW a odpovíš si na otázku o kolik to je dražší  :))  Jinak 10-40% slevu snad nemyslíš vážně. Oleje mi vysvětlovat nemusíš, vlastně celý princip prodeje mi taky vysvětlovat nemusíš, dělám do internetového podnikání, které zahrnuje i e-shopy a fakt mám přehled o tom, jak to funguje. Vlastně dokonce jsem byl i v servisu a vím cenu, za kterou ji tam prodávají a vlastně jsem dělal i internetový obchod na oleje a ceny znám taky. Srážka s hnidopichem je to nejlepší co mě může potkat.

 

Jinak SKF je pokud se nepletu prvovýroba. Dále kde je napsané, že originál je kvalitnější?

Original muze byt klidne i horsi, ale ma tu vyhodu, ze pokud ti prdne a menil jsi jej dle servisky v autorizovanem servisu, tak ti Skodovka zaplati i novy motor.

  • Autor

Ano, to určitě, ale měnit a kupovat díl u škodovky = několikanásobně vyšší cena. Mě řekli 17.000,- Kč. Jasný, v porovnání s tím, že když se něco dodrbe, tak to je zanedbatelný, ale tak s tím jsem do toho už šel...

  • 1 měsíc později...
  • 3 týdny později...

Do autorizáku bych auto na výměnu rozvodu nedal pokud bych vyloženě nemusel kvůli zárukám... Nesmyslná cena za díly a práci u mne to bylo cca.17tis a to ještě neznamená, že to bude dělat fachman a ne nějakej lojza. Navíc mám svého dvorního mechanika ke kterému jezdim už několik let a svoji prací odvevde vždy na 100% za polovicni ceny než autorizák. U něj mě vyšli rozvody na 7,5tis. s prací (rozvodová sada SKF s pumpou):-)

Upraveno od Arlo

  • Autor

Kámoš teď nechal měnit rozvody v neautorizovaným za cca. 10.000,- Kč i s prací. Taky SKF . Já to měl za 9.200 (stejný motor a taky SKF). U autorizovanýho to vychází podle jejich nabídky na 11.000,- Kč (originální díly).

 

Takže pokud člověk nemá přímo nějakého známého, tak to je ve finále lepší nechat dělat autorizovanej servis, který má přeci jen jiné reklamační postupy.

 

17.000,- Kč mi řekli odhadovanou cenu za rozvody, pumpu + servisní prohlídka ve 150.000,- Kč taky, ale zase to berme tak, že ta cena je o dost navýšená. U předchozího auta jsem byl na servisní prohlídce a cenová nabídka byla okolo 6.000,- Kč a nakonec jsem platil 1.200,- Kč :)

 

Nechť si každej dělá se svým autem co chce :)

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.