Přejít na obsah

Favorit BMM hodně škube při cca 1800 - 2400 otáček


MistyFX

Doporučené příspěvky

Ahoj řeším pro mě zaím nepochopitelné škubání motoru při určitých otáčkách.

 

Pokud přidávám plyn postupně pak kolem cca 1800 otáček motor začne škubat. Pokud zmáčku plyn téměř na doraz je vše v pořádku. Stejné se děje i pokud plyn postupně ubírám nebo držím konstantní otáčky.

 

Zjistil jsem při odpojování různých čidel, pokud zůstane odpojen potenciometr škrtící klapky, tak se problém nevyskytuje (pokud je motor studený tak samozřejmě nedrží otáčky a chcípne).

 

Zdá se mi, že i stoupla spotřeba paliva. Zkouším tankovat na různých benzínkách natural95 + sem tam E85 (1:1).

 

Zkoušel jsem:

  • Čistit potenciometr škrtící klapky
  • Měřit jeho odpor - je relativně lineární
  • Kompletně vyčistit škrtící klapku
  • Vyměnit kompletní vstřikovací jednotku
  • Vyměnit řídící jednotku
  • Nové svíčky + vzduchový filtr
  • Palivové čerpadlo a filtr je zdá se OK

Napadá mě snad jenom zkontrolovat kabely k řídící jednotce. Pokud náhodou někoho něco napadne budu hodně vděčný. Jízda po městě je horor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyčistit váhu vzduchu, překontrolovat případnou výměnou s někým, kdo má prokazatelně funkční jestli je dobrá i po tom vyčištění, dál překontrolovat těsnost celýho sání, jestli někde necucá falešnej vzduch. Může to cucat i přes hadice k posilovači brzd, pokud je někde prasklina v hadici nebo třeba netěsná membrána v posilovači. No a taky nezapomeň přeměřit kompresní tlaky, jestli náhodou nemáš nějakej bug tam...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Otestoval jsem většinu věcí, které si napsal ale bohužel bez úspěchu. Pokud vytáhnu konektor od potenciometru škrtící klapky, tak je po problému. Mám podezření, že je opravdu vadná elektroinstalace. Na snímači teploty chladící kapaliny a potenciometru škrtící klapky není zem, což je špatně. O víkendu to zkusím projít drát po drátu ale je to opruz. Docela by mi pomohlo nějaké schéma, ze kterého jde zjistit, kde ten kabelový svazek je ukostřen atd. Seznam vodičů + zapojení pinů mám ale tohle nejde vyčíst :(

Editováno: , autor: Wojnar
Necituj poslední příspěvek!!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak problém byl nakonec v mechanice.

 

Pokud by někdo řešil podobný problém zkontrolujte si, jestli nemáte vůli na hřídelce rozdělovače (stačí zkusit pohnout s palcem na obě strany). Mě koroze téměř vyžrala čep na hřídelce na straně, která je v motoru. Ještě že se mezi námi najdou tací, kteří okamžitě ví. Tímto bych chtěl poděkovat jednomu stařšímu mechanikovi (70+) od nás. Závada odstraněna během cca 20 minutek i s diagnózou :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak s tímhle jsem se ještě nesetkal. Ale měl jsem šáde, která měla tak "vylítanej" rozvoďák, že základní předstih se nedal ani žárovkou nastavit přesnějc než asi ±5°.... Rozdělovač v cajku, soukolí mezi osou a vačkou v naprostým cajku, ale ten rozvoďák byl vytahanej jak starý kšandy...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...