Jump to content

1,6 TDI zvýšené volnoběžné otáčky


Tony350z

Recommended Posts

Zdravim, chcel by som sa podelit s mojou skusenostou a tak isto by som sa chcel spytat ci niekto nepozna vysvetlenie. Jedna sa o Octavku 1,6 TDI 2011, cez 50 000 najazdene.... obcas v zime sa mi stavalo ze otacky na motore boli zvysene na 1000 povazoval som to za normalne, ked sa oteplilo tak volnobeh bol zasa v norme, no tento mesiac sa mi uz dvakrat stalo ze zastavim auto a otacky sa drzia na 1000, a co navyse aktualna spotreba 0,2 litra pri vypnutych svetlach a ventilatore, pritom ked su otacky na normalnej hodnote spotreba sa pohybuje od 0,3-0,4 pri vypnutych svetlach a ventilatore. Co sa mi zda cudne tak je to ze som mal pocit ze auto bolo zivsie.... pre istotu som si to odmeral aj cez GPSko... viem ze to nie je presne... ale v minulosti som sa pod 11sekund 0-100 nedostal nikdy... a vcera ked som mal ten zvyseny volnobeh som mal hned na prvykrat 10 sekund aj drobne... Ked som vypol motor a znova ho zapol vsetko bolo v norme... nestalo sa niekomu nieco podobne alebo neviete o co ide? Dakujem

Link to comment
Share on other sites

Viem ze je tam filter pevnych castic :) ale nemala by byt spotreba praveze vyssia pri vypalovani filtra a nie nejak podozrivo nizka? a nesignalizovali by mi to na pristrojovke ze sa filter vypaluje? co som cital prirucku tak to signalizuje

Link to comment
Share on other sites

a nesignalizovali by mi to na pristrojovke ze sa filter vypaluje? co som cital prirucku tak to signalizuje

Cital jsi spatne, kontrolka na pristrojovce signalizuje az problem s DPF, ne jeho beznou regeneraci...

Dela mi to taky, je to regenerace filtru a zaroven pri ni bezi ventilator a z pod auta jde vyrazne teply vzduch.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Zdravim, chcel by som sa podelit s mojou skusenostou a tak isto by som sa chcel spytat ci niekto nepozna vysvetlenie. Jedna sa o Octavku 1,6 TDI 2011, cez 50 000 najazdene.... obcas v zime sa mi stavalo ze otacky na motore boli zvysene na 1000 povazoval som to za normalne, ked sa oteplilo tak volnobeh bol zasa v norme, no tento mesiac sa mi uz dvakrat stalo ze zastavim auto a otacky sa drzia na 1000, a co navyse aktualna spotreba 0,2 litra pri vypnutych svetlach a ventilatore, pritom ked su otacky na normalnej hodnote spotreba sa pohybuje od 0,3-0,4 pri vypnutych svetlach a ventilatore. Co sa mi zda cudne tak je to ze som mal pocit ze auto bolo zivsie.... pre istotu som si to odmeral aj cez GPSko... viem ze to nie je presne... ale v minulosti som sa pod 11sekund 0-100 nedostal nikdy... a vcera ked som mal ten zvyseny volnobeh som mal hned na prvykrat 10 sekund aj drobne... Ked som vypol motor a znova ho zapol vsetko bolo v norme... nestalo sa niekomu nieco podobne alebo neviete o co ide? Dakujem

Máš tam elektrický predohrev vody na topenie, na vytápanie predného okna.

Link to comment
Share on other sites

Skus si pozriet poriadnejsie tie otacky, na aku hranicu sa zvysia. Pri reg. DPF sa zvysia vzdy presne na 1000ot., v ostatnych pripadoch...ako pri studenom motore, zapnute vyhrevy, zadne okno, kurenie a pod... sa zvysia na 950ot.

Aspon takto pozorujem ja. Co sa tyka tej spotreby pri regeneracii, tak je to ako pises, cca 0,3l na volnobeh....a auto sa pri jazde zda byt zivsie. Je to zrejme tym, ze vstrekovane palivo do filtra a jeho nasledne horenie, sposobuje lepsi tah spalin von zo sustavy.

Nejaky predhrev, resp. spirala tam je, lebo auto kuri uz po par minutach a motor je pritom este studeny.

Edited by Kyselinka
Link to comment
Share on other sites

Súhlasím s Profesional-om, nemám výhrevný článok, ale keď naštartujem studené auto a dám kúrenie na dvojku a teplotu netreba na max,stačí aj 22C tak auto drží na volnobeh otáčky tesne pod 1000 až do teploty vody cca 80C. Snaží sa motor čo najskôr zohriať, predpokladám že to auto rieši pomocou z EGR ventilu. Pri teplote vody cca 50C logicky nemôže bežať regenerácia DPF takže ten volnobeh súvisí z rýchlejším ohrevom motora.

Link to comment
Share on other sites

lars podla mna mas ten vyhrev, ak nemas dovezenu octavku s talianska alebo tak, vsetky dieslove to maju v zaklade, a prave tie zvysene otacky su podla mna kvoli tomu ze ta spirala elektricka alebo ako to mam nazvat ma velky odber v jednotkovej este to fungovalo tak ze to ohrievalo vodu, tu je ten clen priamo niekde v nasavacom potrubi, preto ak je vonku chladno tak do minutky dvoch ti fuka teplejsi vzduch 

Link to comment
Share on other sites

NIekde na fóre som čítal, že ten PTC článok sa aktivuje iba pri otoční regulátora kúrenia na maximum. Mne po naštartovaní studeneho motora zdvihne otáčky aj keď dám teplotu dostredu /22C/ a zapnem ventilátor aspoň na jednotku.

Kód 7E6 na štítku nemám.

Vyskúšam po akom čase po naštartovaní v tejto zime bude hriať. Po akom čase by malo byť cítiť teplo?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...