Přejít na obsah

Škoda fovorit 136L _ problém při chladném počasí


Hankovec

Doporučené příspěvky

Popis problému: 

 

Pokud je venku zima / na auto nesvítí slunce ( aby prostě bylo nějakým způsobem zahřáté ), tak mi trvá asi 20 sec než ho nastartuji, pokud je teplo, jde to na první otočení startéru úplně bez problému. Myslel sem si, že by mohl být problém ve svíčkách, ale zatím sem nic neprováděl, všiml sem si ale dalších problémů.

 1) Když auto není zahřáté a jedu, tak když zastavím ( např. na křižovatce, kruhovém objezdu atd. ) tak motor chcípne => další 20-vteřinový start ( ano, můj startér mě za to nesnáší, to už vím )

 2) Když jedu a prudce šlápnu na plyn, motor se zakucká a ze zadní části auta se ozve jakési "prdění" 

 

Přijde mi to jako kdyby se do motoru nedostávalo to správné množství paliva, ale jelikož nejsem nijak technicky zdatný, tak mi třeba členové z tohoto fóra poradí jinak.

 

Na případné dotazy odpovím a pokud tu již takové téma je tak se omlouvám a žádal bych odkaz. ( já ho nenašel )

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hádám správně, že jde o KARBURÁTOROVEJ Favorit?

 

Pokud ano, tak doporučuju najít někoho, kdo se vyzná v nastavování Rubikovy kostky značky Jikov-Pierburg, protože pravděpodobně nesprávně funguje buď automatickej sytič, nebo předehřívání týhle pastičky na amatérský štelovače...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na rozdíl od dvojkomorovýho karbce Jikov SEDR/EDSR, kterej používaly předcházející řady škodověnek má fáčko jednokomorovej licenční karbec sice taky z výroby Jikov Budějky, ale původní výrobce je firma Pirburg z Německa. Bohužel, jeho nastavení je úplně odlišný od těch předcházejících typů a ne každej mechanik ho umí. Důvodem jsou jednoduše odlišný konstrukční řešení, který předtím a ani potom nebyly v českým automobilismu používaný - předtím se tady vyskytovaly jen ty starší Jikovy a potom už zase je všude jenom vstřikování. Hlavní odlišnost je třeba ohřev sacího hrdla kapalinou z chlazení nebo automatickej sytič. Jeho nastavování je proto choulostivý. Nestačí u něj jen "zakroutit nějakým šroubkem" a je to nastavený aspoň provizorně, jako to šlo na šádyně. Proto píšu, že to je Rubikova kostka = pastička na amatérskýho štelovače...

 

Ale mám pro Tebe dobrou zprávu. Tady na fóru někdo před cca rokem nebo dvěma pověsil pdf soubor s kusem dílenský příručky pro exportní verzi felicie, který se vyrobilo pár tisíc kusů pro rozvojový trhy a která měla taky karbec Pierburg - je tam celý nastavení popsaný. Zkus ho pohledat pomocí rozšířenýho hledání a snad se najdeš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

Popis problému: 

 

Pokud je venku zima / na auto nesvítí slunce ( aby prostě bylo nějakým způsobem zahřáté ), tak mi trvá asi 20 sec než ho nastartuji, pokud je teplo, jde to na první otočení startéru úplně bez problému. Myslel sem si, že by mohl být problém ve svíčkách, ale zatím sem nic neprováděl, všiml sem si ale dalších problémů.

 1) Když auto není zahřáté a jedu, tak když zastavím ( např. na křižovatce, kruhovém objezdu atd. ) tak motor chcípne => další 20-vteřinový start ( ano, můj startér mě za to nesnáší, to už vím )

 2) Když jedu a prudce šlápnu na plyn, motor se zakucká a ze zadní části auta se ozve jakési "prdění" 

 

Přijde mi to jako kdyby se do motoru nedostávalo to správné množství paliva, ale jelikož nejsem nijak technicky zdatný, tak mi třeba členové z tohoto fóra poradí jinak.

 

Na případné dotazy odpovím a pokud tu již takové téma je tak se omlouvám a žádal bych odkaz. ( já ho nenašel )

No samozrejme muze byt chyba v nastaveni karburátoru, ale vis ze pokud startuješ studený motor musíš před startem sešlápnout plyn a tím se zapne automatický sytič. Je to popsáno i v původním návodu k vozidlu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...