jirkaK Vloženo 13. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 13. Říjen 2013 (editace) V poslední době narážím na různých motoristických fórech na názor, jak je Octavia předražená a nejčastější srovnání je s jednou asijskou značkou. Protože jsem za svůj život Škodovek kupoval už 10 a z toho 8 nových, mám k té značce pochopitelně nějaký hlubší vztah i dnes, kdy jezdím něčím jiným. Pro rypáky, kterým to stejně nebude recht, ani kdyby to auto dostali zadarmo, alespoň menší srovnání : V roce 1997 jsem na jaře koupil, v mém okolí jako jeden z prvních, Octavia TDI 66kW. Byla to samozřejmě limuzína a vyjmenovat prvky výbavy je celkem jednoduchý. Metalíza, 15" hliníkový kola, man.klima, el. šíbr, el. okna a dveře, 2 bagy, ABS. To je asi tak všechno. Cena 519 000,-Kč. V únoru 2005 jsem byl opět mezi prvními, kdo si odvážel novou OII combi TDI 103kW (dodnes ten den proklínám). Výbava : halogeny, metalíza, 17" kola, man. klima, el. dveře bez dálky, el. okna jen vpředu, malý kožený paket (volant a řadička), mizerný rádio s úzkým displejem, 4 bagy, ABS a to je opět všechno. A teď se držte. Cena 740 000,-Kč. Když teď po letech o tom přemýšlím, ani se mi nechce věřit, že bych byl jednak tak blbej a druhak, že to je vůbec pravda a hlodá mnou pochybnost, jestli jsem se nesplet, protože fakturu mám ve starým účetnictví a to je bůhví kde. Ale ať počítám, jak počítám, tak nesplet. A teď přátelé to srovnání s dnešní OIII RS TDI, která je na vrcholu modelový řady nejen výbavou, ale taky cenou. Za 643 000,-Kč si odvezete auto s níže uvedenou výbavou. Takže s odstupem času a nestranným pohledem majitele jiný značky říkám, že kdo tvrdí, že Octavia III RS je předražená nebo špatně vybavená, je absolutní KOKOT. "CLIMATRONIC" - dvouzónová klimatizace s elektr. regulací 12 V zásuvka v zavazadlovém prostoru 2 světla na čtení vpředu 8 reproduktorů (pasivní) Anténa s příjmem AM/FM "Diversity" Barevný "MAXI DOT" Bez asistenta při změně jízdního pruhu Bez přídavných světel (vnitřní osvětlení) Bez stěrače a ostřikovače zadního okna Bi-Xenonové světlomety + AFS + LED denní svícení Boční a zadní okna tónovaná Boční airbag vpředu a hlavový airbag Chlazená schránka Denní tlumené světlo s asistenčním světlem a funkcí "coming home" El. ovládání oken vpředu a vzadu Elektrické přídavné topení ESC Green tec Hlavové opěrky zadní 3 kusy Imobilizér elektronický Intervalový spínač stěračů se světelný/dešťovým senzorem Klíček s dálkovým ovládáním zamykání vozu Kolenní airbag řidiče Kontrola tlaku v pneumatikách Kotoučové brzdy zadní - Geomet D Loketní opěra vpředu "JUMBO BOX" Make-up zrcátka vlevo s krytkou Make-up zrcátka vpravo MDI ( Mobile Device Interface ) Odjištění opěry zadního sedadla ze zavazadlového prostoru Odjištění víka zadních výklopných dveří (elektricky) Odkládací paket 1 Odkládací prostor s víkem v bočním obložení kufru Opěrky hlavy na předních sedadlech Potah sedadel - kůže/látka Prodloužený servisní interval Přední mlhové světlomety Přídavné upevnění dětské sedačky pro systém ISO FIX Rádio Entry (Gen1) S CD mechanikou a zdířkou pro SD-karty S dálkovou regulací polohy světlometu automatická/dynamická AFS 1 Signalizace nezapnutých bezpečnostních pasů ( všichni pasažéři ) S osvětlením zavazadlového prostoru Sada nářadí Schránka na brýle Set na opravu pneumatik Sluneční clona zadního skla Sportovní provedení Střední konzola Síťový program Tempomat Ukazatel nedostatku kapaliny v nádobce pro ostřikovače Varovná světla v předních dveřích Vnitřní zpětné zrcátko s aut. stmíváním Vnější zpětná zrcátka, s automatickým stmíváním, elektr. sklopná/nastavitelná/ vyhřívaná Vyhřívané trysky ostřikovače čelního skla Vyhřívání předních sedadel s oddělenou regulací Výklopná odkládací schránka pod sedadlem spolujezdce (LHD) Výsuvné integrované ostřikovače světlometů Zadní sedadlo nedělené, zadní opěradlo s loketní opěrou dělené a sklopné Zakrytí zavazadlového prostoru se sítí Čelní sklo tonované Šrouby kol Standard Centrální zamykání s dálkovým ovládáním, 2 sklopné klíčky (bez SAFE systému) Disk z lehké slitiny 7 1/2J x 17 Ozdobné lišty černé Pneumatiky 225/45 R17 91W Se zakrytím pro kola z lehké slitiny Sportovní nárazník Vnější zpětné zrcátko a další díly v barvě vozu Vnější zpětné zrcátko vlevo, konvexní Zadní díl výfuku, postranní Zpětné zrcátko vpravo, konvexní Chromový paket Dekorační obložení Hlavice řadící páky z kůže Kožený sportovní volant Madlo ruční brzdy z kůže Pedálové ústrojí Prahové nástupní lišty Sport-komfortní sedadla vpředu Vkládané tkané koberce Výplň dveří Zakrytí řadící páky z koženky Editováno: 13. Říjen 2013, autor: jirkaK 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bicista Vloženo 13. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 13. Říjen 2013 Ano z tohoto pohledu ano. Ja za 14 let ve firme u uz mam patou oktavii. Ceny muzu sledovat diky 1% zdaneni z ceny na vyplatnici. O3 mam nyni za podobne penize jako vzdy jako nejlepe vybavanou ze vsech predeslych. RS nasadilo velmi dobrou latku na pric vsemi znackami i cenou. Sportovnejsi vozy jinych znacek jsou i mnohdy dsleko drazsi a jeste se jedna o vozy velikosti daleko mensi. Ano tedy za stejne penize nez u predchazejicich octavii nabizi O3 vice muziky. Ale porad je tu ale... Konkurence taky dokaze nabidnout i nekdy jeste mnohem a mnohem vybavenejsi vuz za daleko nizsi penize. Hold u skody se dneska v cechach taky priplaci za znacku. Ackoliv nevim v cem je jako tak prestizni, ze muze byt drazsi. Ale je to ekonomie. Velka poptavka rovna se vyssi cena. Ackoliv s cenou nemusi rust kvalita. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jirkaK Vloženo 13. Říjen 2013 Autor Sdílet Vloženo 13. Říjen 2013 jasně, markantní je to asi především u RS, kdy konkurence sice nabídne srovnatelnou výbavu, ale srovnatelný motory moc ne. A ještě jeden absurdní extrém. To moje auto (viz odpadlíci), v nepříliš lepší výbavě, než RS, se v Německu prodává za neuvěřitelných ca. 47 000,-euro. Tady je jiná cenová politika, takže jsem za to samozřejmě tolik nedal. I tak mě ale s půlročním odstupem, co auto mám trochu štve, že jsem na tu RS nepočkal. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mike_k Vloženo 13. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 13. Říjen 2013 (editace) Nemuzes prece srovnavat ceny vybavy pred 15ti lety a dnes. Vyrobni naklady na elektroniku sly nasobne dolu a technologicky pokrok vpred. To, ze ti dnes nekdo da zadarmo ESC a v O1 stalo 40 tisic ma nekoho ohromit? Podobne srovnani by slo udelat u jakekoliv znacky. Ale v jednom mas pravdu, RS je jedina O3 s opravdu dobrym (az na Skodovku netypicky dobrym) pomerem cena/vykon/vybava. Pocitam, ze brzdy zdrazi. Editováno: 13. Říjen 2013, autor: mike_k Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luman Vloženo 13. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 13. Říjen 2013 Já kupoval v roce 2003 O1 1.6MPi 75kw Ambiente za 460tis. - výbava přední okna v el. a centrál na DO, jinak vůbec nic, ani klima ne. Bylo to šíleně moc peněz, ale auto mám do dnes a žádná velká závada. Což o kamarádech, co každé tři roky mění sice levnější, vybavená a novější, ale stočená a možná i bouchlá auta říct nemůžu. Dnes jsem těsně před objednáním nové O3 a budu mít vybavenou eleganci + další výbava na přání za stejnou cenu jako před 10ti lety. Je úplně bez debat, že ceny jdou stále níž a za stejné peníze dostanete neporovnaně víc, ale teď jde o to, zda to víc bude i stejně kvalitní. Pokud by byla O3 stejný držák jako O1, tak budu max. spokojen a nebudu mít nikdy důvod se poohlížet u konkurence. V práci máme Škodovky a Francouze no a když porovnám kolikrát jsou kolegové za rok v servisu a já se Škodou jen 2x ročně na výměnu oleje, tak je jasné, proč jsem i přes dražší auta stále příznivec Škody. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kokta7 Vloženo 13. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 13. Říjen 2013 čekat bys mohl furt, mě spíše zajímá cena scouta, jestli zase bez slev pujde nakonfigurovat za milion Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dix1 Vloženo 13. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 13. Říjen 2013 kokta7:On i Scout OII pod milion nešel za ceníkovou cenu.S motorem 2.0 TDI CR 135 KW 4x4 DSG pod milion ani náhodou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kokta7 Vloženo 13. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 13. Říjen 2013 (editace) mrkni se na levnější verzi Cz edition, pěkný příplatky tam jsou také octavia-derivaty-cenik.pdf teď sem počítal nějaky příplatky u toho scouta FL v plny a je to skoro 1,1 mega bez DSG, no to je mega ulet.... dle uvahy jak je obyč elegance dražší s 4motionem, tak to asi bude zase o hodně dražší a v menší vybavě než RS. jako ceníkově oktávku přes 1,1 mega, to dá fakt jenom blázen a rovnou bych bral Superba.... Editováno: 13. Říjen 2013, autor: kokta7 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jirkaK Vloženo 13. Říjen 2013 Autor Sdílet Vloženo 13. Říjen 2013 (editace) já vím, že to je nesouměřitelný, ale přeci jen se dá říct, že v těch cenách let 2004 - 2008 (přibližně) musela mít Bolka úplnej Clondike proti tomu, za co to musí prodávat dnes. Takže z toho pohledu to jsou podle mě dneska ceny velmi přijatelný. No a teď odpoledne jsem parkoval v Praze těsně před OIII RS TSI v bílý barvě. Tak jsem to tak obcházel a koukal na ty dvě auta z dálky a nějakej rozdílek v třídě tam přeci jen asi bude. Nicméně, za ty prachy by mě to v RS fakt neuráželo. Ovšem, šel bych do kombajnu. Ten se mi líbí víc. Editováno: 13. Říjen 2013, autor: jirkaK Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 13. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 13. Říjen 2013 jirkaK - cena te druhe generace octavie je divna. podle popisu vybavy prakticky hole ambiente a s danym motorem byla zakladni cena 649 900Kc. dix - scout zacinal na 770 000Kc a ceny sly postupne dolu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jirkaK Vloženo 14. Říjen 2013 Autor Sdílet Vloženo 14. Říjen 2013 (editace) já tu fakturu najdu, ale fakt jsem přesvědčenej, že to bylo o kilo víc. Holý jsem to tak úplně asi neměl, připlácel jsem třeba za hágusy, závěsný zařízení, ty 17" kola, rádio (pamatuju si, že za ten střep chtěli asi 15t.), drátěnou přepážku v kufru (kvůli odpočtu DPH a chtěli za ní snad 20 t.) a určitě by se ještě něco našlo. Editováno: 14. Říjen 2013, autor: jirkaK Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kokta7 Vloženo 14. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 14. Říjen 2013 Scout v základní výbavě neměl nic, základ ubohé halogeny, textilní sedačky,bez BT atd... Uvidíme jak ted. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jirkaK Vloženo 14. Říjen 2013 Autor Sdílet Vloženo 14. Říjen 2013 hele, je to prostě všude podobný. Dneska se o zákazníka jinak bojuje, než před nějakými sedmi, osmi lety. Vidím to ve svým businessu. Ale nedávno mě jeden zákazník tak naštval, že jsem mu naznačil, že už nemám zájem zase já. Prostě pořád zkoušel tlačit tu cenu dolu, až překročil únosnou mez. A hodně. Tak jsem dal na jevo, že ne a nakonec jsme se v přátelským duchu dohodli. Já nemám rád takový to smlouvání, jak na trhu, to prostě radši jdu od toho. Naštěstí (a klepu na dřevo) nevím, kam dřív skočit, takže si můžu dovolit zákazníka i odmítnout. Ale dělám to zcela mimořádně a nerad. Ale to jsem odbočil od tématu, takže radši dost, protože Pawouk nikdy nespí 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 14. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 14. Říjen 2013 Pokles cen je dost dramatickej ve všech oborech a zřejmě ve všech oborech jsou ubožáci, kteří vlastní neschopnost vynahrazují dumpingem, zavádějící reklamou a úporným marketinkovým snažením. Bohužel. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Voice Vloženo 14. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 14. Říjen 2013 bojlere ty máš dost....... už to nehul 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jirkaK Vloženo 15. Říjen 2013 Autor Sdílet Vloženo 15. Říjen 2013 ono je to spíš tím, že se ekonomika hodně přibrzdila, což se nedá zlomit jakoukoliv reklamou. Když lidi přestanou kupovat, tak se můžeš přetrhnout a stejně s tím nic neuděláš. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bicista Vloženo 15. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 15. Říjen 2013 Skoda mohla udelat reklamu ve stylu jak z kufru vyskace 5 sikmookych korejcu a nad tim slogan objem nicim nenahradis 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jirkaK Vloženo 15. Říjen 2013 Autor Sdílet Vloženo 15. Říjen 2013 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mike_k Vloženo 15. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 15. Říjen 2013 Coz by ovsem bylo v pripade Skodovky slusnym dvojsmyslem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wolfspitz Vloženo 15. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 15. Říjen 2013 Právě pro prosazování pidi objemu motoru u Koncernu VW, kdy se objemy blíží zahradnímu traktůrku je Koncern VW pro mě minulost. Nyní sedlám 2,5 Crdi, spotřeba je suprová a nástupce bude minimálně třílitr nebo i více. Mě může políbit Eu s její CO2 politikou něco. Takže nástupce bude z Ameriky. Velkej kufr z mini motorem to nevytrkne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Voice Vloženo 15. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 15. Říjen 2013 Skoda mohla udelat reklamu ve stylu jak z kufru vyskace 5 sikmookych korejcu a nad tim slogan objem nicim nenahradis Jo to by bylo super, a na krku by mohli mít rozvodové řetězy z TSÍ-ček a slogan, tyto řetězy ničím nenahradíš Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 15. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 15. Říjen 2013 Právě pro prosazování pidi objemu motoru u Koncernu VW, kdy se objemy blíží zahradnímu traktůrku je Koncern VW pro mě minulost. Nyní sedlám 2,5 Crdi, spotřeba je suprová a nástupce bude minimálně třílitr nebo i více. Mě může políbit Eu s její CO2 politikou něco. Takže nástupce bude z Ameriky. Velkej kufr z mini motorem to nevytrkne. Z Ameriky možná,ale v Evropě půjde Kia stejnou cestou downsizingu,stejně jako ostatní automobilky. http://www.auto.cz/kia-jde-downsizing-predstavi-ctyri-benzinove-turbomotory-73202 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wolfspitz Vloženo 15. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 15. Říjen 2013 Právě proto je Evropa a její produkce motorů o objemu jako pro zahradní techniku ztracená. Jak se říká objem ničím nenahradíš a na takové šílenosti jako biturbo nebo i více turb nejsem zvědavej. Stejně to sotva překlepe dvouletou záruku a o životnosti nemluvě. To radši motor o pořádným objemu a tím dobrou životností. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hravec Vloženo 15. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 15. Říjen 2013 mám takovou obavu, že už to dnes až tak neplatí, materiály jsou trochu jinde, požadavky také a pochopil to už i MB, že je to cesta... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wolfspitz Vloženo 15. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 15. Říjen 2013 Materiály jsou jinde to je jasný, ale zbytek je dohnanej otáčkama. A to není optimální pro dlouhodobou životnost. Pravda Japonci jsou v tomto přeborníci, jenže tam nešetří materálem jako Koncern VW kterej se kasá jak snížil váhu ojnic, pístů, klikovky a že má AL blok motoru o síle 3 mm. Jenže tento motor se pak musí rozebírat na speciální stolici aby se nezkroutil při demontáži. Takže já radši pořádnej několikametrákovej motor a nemusí mě trápit takové starosti jestli se něco samovolně nezkroutí po povolení něčeho. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.