Jump to content

Octavia IV FL


Rapid1.0

Recommended Posts

Mně se to líbí, ale to se mi líbil i facelift O3, takže budu asi cáklejší, co se týče designu. Dále pak hnědá kůže, infotainment 13” a modernizované KESSy. 

 

Nemůžu si ale zatím moc zvyknout na absenci mlhovek…

 

Na ohlasy zrušení varianty dieslové varianty 147kW (navíc 4x4) jsem osobně zvědavý. Myslím, že to bude zákazníkům hodne chybět. 

Edited by LukášCBR
  • Líbí se mi 1
Link to comment
Share on other sites

No musím říct, že hned jak to půjde tak kupuji pro sebe vRS variantu :) jen je škoda, že je opět náhon jen na přední nápravu. Bohužel ten výkon to nepobere.Z čeho jsem paf tak to, že Octavia půjde ovládat telefonem ( dříve to byla výsada BMW 7 apod ) Dále jsem zvědavý na sportovní koncovky výfuku, jestli bude mít trošku nějaký zvuk :)

 

Cenu odhaduji na 1,2 - 1,4 mio czk - když se odečte DPH tak je to OK za to co to umí :) 

 

Jak to vidíte Vy?

Link to comment
Share on other sites

Je tam samosvor takze pobere. Mam skusenost s Leonom 365 HP predohrab so samosvorom a je to v pohode. Uplne ine vozenie ako keby tam bol len obycajny diferencial. To by uz bolo fakt na zabitie. Samozrejme, ked je mokro tak kontrolka ASR zaziva renesanciu 😀😀.

  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

Mno, tak vzhledově je pro mě RS nemilé překvapení. Kvůli většímu infotainmentu jsem měl už domluvený prodej své současné RS IV a objednání FL ihned, jakmile to půjde. Ani ne, že bych měl s infotainmentem výrazné problémy, mám MY2023 a celkem hezky to šlape. Spíš je obrazovka aktuálního Columbu fakt komická. No kvůli tomu designu předního nárazníku RS jsem to musel zrušit a zavrhnout 😕 Ani by mi nevadil design světel, ten je celkem i hezký (ikdyž preFL je jednoznačně “německy” uhlazenější). Težko si teda zvykám na nepřítomnost mlhovek, což je asi jen otázka času. Ovšem jak tu již někdo předeslal, na ten nový “čínský” přední sportovní nárazník si u FL RS nemohu zvyknout. Přesně toto je hlavní důvodu, proč kupuji koncernová auta. Tyhle asijský designový výstřelky nikdy nebyly nic pro mě. To porovnání předků RS 4. generace, které tu dal @Rapid1.0 hovoří za vše. No a další 3 věci, kvůli kterým jsem chtěl FL koupit a s jistotou jsem je očekával se zřejmě nekonají. Nebo jsem jejich přidání přehlédl. Tak kdyžtak prosím o doplnění. Čekal jsem následující:

 

1.) to jako fakt opět v zadních dveří není ambientní osvětlení, jako tomu bylo u preFL? Pokud ano, tak je to ostuda. Sázel jsem na FL, že jej dostane.

 

2.) co si pamatuji, tak kolovaly velké sliby ohledně většího virtual cockpitu (další z důvodů, proč jsem chtěl přejít). Ten 10” vypadá komicky. Koukám, že zůstává… Jen jsem nepochopil tuto větu z jednoho článku.

 

”Kromě nových a udržitelných materiálů použitých na sedadlech, palubní desce a výplních dveří je nyní standardem 10″ virtuální kokpit mini. Známý 10″ virtuální kokpit s více funkcemi, představený při uvedení čtvrté generace modelu Octavia na trh, zůstává v nabídce i nadále.”

 

Jak je toto myšleno? Takže bude za příplatek přeci jen i větší virtual cockpit, něz 10”? Nebo je to jen opět kvalitní novinářská práce? Nechápu ten přívlastek “mini”. Nikde se o větším nezmiňují. V anglické verzi tiskové zprávy (která se zdá jako přímý překlad) toto “mini” nezmiňují.

 

“In addition to new and sustainable materials for the seats, dashboard and door panels, a 10‑inch Digital Display now comes as standard on selected model variants. The familiar 10‑inch Virtual Cockpit, introduced at the launch of the fourth-generation Octavia, remains on offer.”

 

3.) to RS opět nenabízí ventilaci sedaček??

 

Pokud jsem tedy něco nepřehlédl, tak vyřešili jen jednu ze 4 věcí, na které jsem čekal. A to právě ten větší infotainment. Ovšem přes ten design předního nárazníku RS se prostě nepřenesu. 😭 Ty nový kola Elias na RS ani nekomentuju. Historicky nejhnusnější originální kola na RS. Ale tak s tím bych si uměl poradit. Ty by hned letěly. Vypadá to tedy, že neplánovaně zůstávám u preFL. Jediné s čím si budu muset poradit je retrofit výkonnější aktivně chlazené bezdrátové nabíječky. To ale předpokládám problém nebude. To je jedno velmi milé překvapení u FL. Ostatní vychytávky jako automomní vyparkování jsou sice cool (ovšem už bylo na čase, dávno to není výsada prémiovek, jak tu někdo předeslal, i například Kia to má už dlouho), každopádně nevyvažují ten nárazník RS, na který bych se musel koukat každý den a plakat. Jo a další zvláštní řešení jsou segmentované obrysovky zadních TOP LED světla. Tady nechci soudit předčasně a je možné, že to rozdělení světlovodiče na segmenty bude dávat v reálu smysl a přinese nějaké hezké efekty. No zatím to vypadá zvlaštné. Takto jej divně naporcovat. Dokonce snad na nějaké fotce je patrné, že by za denního svícení měl svítit jen ten malý krajní C segment, tedy stejně jako je tomu aktuálně u levnějsí verze zadních světel preFL. Ale tady si na soudy počkám až ve skutečnosti.


Jinak panují tu řeči o druhém FL OIV v budoucnu (což by bylo asi poprvé v historii ŠA pokud se nepletu). Celkem by mě zajímalo, zdali je to jen spekulace a nebo se toto do budoucna opravdu chystá a je to skutečně poslední generace Octavie, jak ji známe.

Edited by iphonik4
  • Líbí se mi 1
Link to comment
Share on other sites

@iphonik4 Hele být tebou, tak raději počkám, až bude auto v konfigurátoru a budeme o něm vědět věškeré podrobnosti. Za mě děláš zatím ukvapené závěry ohledně některých věcí. Vše, co bylo ukázáno, jsou předprodukční kusy, takže nějaké drobnosti mohou u produkčních kusů být ještě malinko jinak. Neznáme možnosti, jaké konfigurátor bude mít atd. Samozřejmě design se už nezmění, ten se buď líbí nebo ne. Já za sebe musím říct, že ano, RS předFL je hezčí, ale FL se mi líbí čím dál víc. A klasická FL je zase hezčí než O4.

 

Btw, co se týče těch kol, tak tam bych taky neplašil. Mám info od člověka z výroby, který ty kola viděl bez těch plastových aero krytů, a podle něj bez nich vypadají hodně dobře. Já osobně chci kola vyměnit, tak jsem čekal, s čím FL přijde. Teď si počkám na to, až ty kola uvidím naživo bez těch krytů 😄

Edited by xmenadis
  • Pozitivní 2
Link to comment
Share on other sites

před 7 hodinami, iphonik4 napsal:

 

”Kromě nových a udržitelných materiálů použitých na sedadlech, palubní desce a výplních dveří je nyní standardem 10″ virtuální kokpit mini. Známý 10″ virtuální kokpit s více funkcemi, představený při uvedení čtvrté generace modelu Octavia na trh, zůstává v nabídce i nadále.”

 

Jak je toto myšleno? Takže bude za příplatek přeci jen i větší virtual cockpit, něz 10”? Nebo je to jen opět kvalitní novinářská práce? Nechápu ten přívlastek “mini”. Nikde se o větším nezmiňují. V anglické verzi tiskové zprávy (která se zdá jako přímý překlad) toto “mini” nezmiňují.

 

 

Myslím, že je to napsáno jasně, mini bude osekaný na funkcích a ne na rozměrech. 

  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

před 16 minutami, bojler napsal:

Neví někdo, jak je myšlena velikost hlavního displeje? Teď je u Bolera a Columba 10 palců. Columbus jde na 13, ale Bolero zůstává stále s tak otřesnou velikostí?

Nový základní displej zatím nikde neukázali. 

 

Každopádně bych 10´´ palcový displej nenazýval otřesnou velikostí, pokud tomu úměrně přizpůsobí (zmenší) rámečky. Tak to bude úplně v pohodě i na dnešní dobu. Ne každý chce / potřebuje 13´´ notebook. 

  • Líbí se mi 1
Link to comment
Share on other sites

před 2 hodinami, Rapid1.0 napsal:

Nový základní displej zatím nikde neukázali. 

 

Každopádně bych 10´´ palcový displej nenazýval otřesnou velikostí, pokud tomu úměrně přizpůsobí (zmenší) rámečky. Tak to bude úplně v pohodě i na dnešní dobu. Ne každý chce / potřebuje 13´´ notebook. 

 

Oproti předchozímu osmipalcovému v OIII je poměr stran tak nesmyslný, že jsou ovládací tlačítka poloviční. Takže na papíře hodnota 10 palců vypadá hezky, ale reálně je to na prd. Je to nízké jako prase.

Link to comment
Share on other sites

@bojler To, že tobě to přijde nízké, ti neberu, je to tvůj názor. Nevím, kolik toho máš v O4 naježděno (?), já takový pocit, že by tlačítka kvůli poměru stran byla malá, rozhodně nemám. To zaprvé, a za druhé - ani větší obrazovky s jiným poměrem stran nejsou zárukou toho, že všechna tlačítka budou obří, viz video zde, čas 5:50 😉 Protože to vypadá, že na té 13" obrazovce je třeba klimatizační lišta ještě menší, maximálně stejně velká, jako doteď. Rozhodně ne větší. Tudíž hejt na 10" obrazovku docela zbytečný. 

Link to comment
Share on other sites

před 5 hodinami, petr.podzimek napsal:

Já když se na to kouknu zepředu, tak mě napadá..."auto za mega a nemá ani mlhovky!". 

Překvapilo mě, že mlhovky mají nahradit hlavní světlomety, protože když vidím auto s mlhovkami posazenými vysoko, tak si říkám, k čemu tam vlastně jsou.

Nicméně já osobně mlhovky nepoužívám, téměř nikdy mi to viditelnost nezlepšilo, takže pro mě by tohle překážka nebyla :)

  • Pozitivní 4
Link to comment
Share on other sites

Trochu off-topic: A nejsou ty mlhovky také o starém pravidlu "ne abych lépe viděl, ale abych byl viděn" ? Upřímně, když dnes vidím, kolik řidičů jezdí i v husté mlze jen s denním svícením (tj. nejen bez jakékoliv mlhovky, ale i bez obyčejného rozsvícení, tudíž se zhasnutým zadkem), tak bych fakt vylítnul z kůže...

  • Díky 1
  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...