Publikováno Listopad 21, 201311 r Koupil jsem FI 1.4 16v 55kw a zdá se mi, že má poněkud vyšší spotřebu. Doteď jsem jezdil felicii 1.3 se spotřebou okolo 6,5. Fabie bere kolem 8l/100km a to mi při mém úsporném jízdním stylu a profilu trati s minimem města a žádnou dálnicí přijde dost. Taky se mi zdá, že se pomalej zahřívá. Nechal jsem ji při venkovní teplotě 5°C klapat 10min na volnoběh s vypnutým topením a ručička teploměru se za tu dobu nedostala přes 1/4. Hadice do chladiče byla poměrně teplá, ale chladič samotný mi nepřišel ohřátý. Ještě mimo hadici od termostatu vede k chladiči nahoru jedna tenká hadice, ta byla teplá skoro hned - to je co? Tak nevím...ohřívá se tento motor pomalu nebo by mohl být problém v termostatu?
Listopad 21, 201311 r A ukazatel na budíkách se po deseti minutách ustálí na 90 stup.? Pokud ne, tak to vypadá, že termostat nedovírá okruh, je pořád přiotevřený. Tím pádem vyšší spotřeba . já mám spotřebu na zimních 6,3l Upraveno Listopad 21, 201311 r od Casy
Listopad 21, 201311 r Autor No jak píšu. Při testu s nastartovaným autem na volnoběh se po 10min dostala ručička sotva do 1/4. Na polovině se "ustálila" až poté, co jsem se rozjel a ujel 3km. V uvozovkách mám slovo ustálila proto, že přesně na střed se nedostane nikdy, ustálí se chloupek, cca 1mm před středem a tam potom za těchto teplot drží, nepadá ani při jízdně z kopce.
Listopad 21, 201311 r Začal bych výměnou termostatu. Taky mi takhle zůstávala ručička ždibec před správnou provozní teplotou ( 90 stup.) , nemělo to teda takový rapidní vliv na spotřebu, ale termostat nedovíral, propouštěl, po výměně je ručka, tak jak má být.
Listopad 22, 201311 r Autor OK, tak tedy zkusím termostat vyměnit. Kéž by to pomohlo, to by ještě bylo to nejmenší. Řešit lambdy nebo kdoví co zkoušet vyměňovat, z toho mám osypky.
Listopad 22, 201311 r Když jsem měl špatný čidlo teploty , tak vag vypsal chybu ( propojeno elktr.), když jsem měl špatný termostat, tak chyba vůbec nevyskočila (není propojeno elektr.) takže, pokud by to byla lambda, která je propojena elektr., tak by vyhodila chybu na vagu.
Prosinec 1, 201311 r Autor Tak termostat vyměněný za originál, ale že by nastala nějaká změna k lepšímu říct nemůžu. Nenašla by se nějaká dobrá duše, která by zkusila po kolika minutách volnoběhu se po nastartování studenýho motoru dostane teplota na střed teploměru? Vyměnil jsem i čidlo a v tom taky problém nebyl. Taky nechápu proč se teploměr nikdy nedostane na střed, ale při nejlepším 1mm před střed.
Prosinec 1, 201311 r Vyzkouším to, ale motor musí nejdřív zchladnout, teď jsem přijel z rachoty, tak hodinu. Upraveno Prosinec 1, 201311 r od Casy
Prosinec 1, 201311 r Autor Díky ti moc už předem, ale dneska se na to vykašli, hodina chladnutí je málom, to by se nedalo porovnat :-) Nech to třeba na zítra nebo až si vzpomeneš, ale ať je to opravdu studený, nejlíp přes noc jako ten můj. A ještě si zkus zapamatovat venkovní teplotu. A přikládám fotku jak vypadá podle budíku můj zahřátý motor. Že já vůl jsem si toho milimetru nevšimnul než jsem to koupil..
Prosinec 2, 201311 r Tak Grumjo, 0 stup. Celsia, 05:20 start, 05:38 provozní teplota. a teĎ si jdu zase lehnout. Upraveno Prosinec 2, 201311 r od Casy
Prosinec 2, 201311 r Mám asi trochu jinou graf. úpravu přístrojovky, ale dnes při jízdě jsem se mrkl na ručičku a byla ve svislé poloze a zleva vykukovala indikace 90C asi o půl milimetru
Prosinec 2, 201311 r Autor Casy: Hm, tak mám aspoň potvrzeno, že s tím mým autem je něco špatně Nezbývá mi, než zkusit servis. Doma už s tím nic nezmůžu. Mimochodem, topení si měl zapnuto nebo vypnuto? A moc ti děkuji. Upraveno Prosinec 2, 201311 r od grumja
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.