Přejít na obsah

Rozvody (řetězové) 1.2 TSI - hluk, problémy, výměna


taktik

Doporučené příspěvky

Tak pak je mi jasne, proc servisy rovnou nic neslysi, jim to neudelalo atd. radeji se tim zabyvat co nejmene. Tlak na servisy a zaroven na zakazniky. Bych chtel videt kdyby s timhle paskvilem co se rozvodu tyce prisla Skoda v USA nebo Chine, by s ni vybehli ze by ty retezy nestacili menit. Podle myho toto neni standartni projev motoru po nastartovani s "celozivotnim" rozvodovym retezem jak se nyni snazi nove Skoda zakaznikum nakukat v novych navodech u Rapida. Zvlastni ze ja u Rapida MR 13 toto v navodu nemam. Jsem zvedav co se vylihne u tech novych motoru TSI.

Jinak ten s tim krumpacem jsem byl ja. :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak diky hollywoodovi za info.

Jinak hollywoode az si ten celozivotni retez budu chtit treba nechat v budoucnu vymenit kolik to kostuje i s praci, treba ta vymenna sada o ktere pises. Me zatim ten retez nejak netrapi jezdim spise delsi trasy denne 2x26km a vice, ale clovek musi byt pripraven na vse. Ono pak uz auto nebude v zaruce a kulance buh vi jestli se vyplati treba u 5ti leteho auta.

Jinak meri se ten retez preventivne v ramci nejake servisni prohlidky nebo az kdyz si budu stezovat na rachot.

Editováno: , autor: Petrrr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pawouku TPI je jedna věc ale realita je druhá : Jak já jako obyčejný sprostý uživatel mám poznat že rachtání je ještě v normě tedy do 74mm a nebo už je to za hranou a hrozí mi poškození motoru. Kdo zaplatí opravu pokud se prošvihne těch 74 mm, když to nikdo nekontroluje, to jako při každé návštěvě servisu si musím stěžovat a pak mi budou kontrolovat jak mám dlouhej rozvoďák ? kol9 Pozor taky můžete dopadnout jako já - když jsem před rokem reklamoval rozvody na Yetim, tak si mě ŠA pěkně vychutnala a moji reklamaci vyřešila ( negativně po mne) 2 dny před koncem zákonné 30 denní lhůty, tedy se vám může stát, že budete měsíc bez auta, jasně mi dali najevo ať jdu do pr... a neotravuju je s rozvodama.....

Na druhou stranu mám ve firmě 6 Seatů s tímto  motorem na všech už je jednou řetěz vyměněný cca po 20 tis a od té doby to rachtá a jezdí a jeden má najeto 120 tis a jeden dokonce  170 tis....

Prostě se s tím smiřte koupili jste si RACHTAČKU

Editováno: , autor: hadak11
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím, že zrovna mně to nemusíš říkat - moc dobře vím, jak to chodí při reklamacích rachocení rozvodů, mám je vyměněné již dvakrát a rachotilo mi to desítky tisíc km. Ale prostě s tím nic neuděláš, maximálně si můžeš nechat rozvody vyměnit za svoje peníze anebo koupit jiné auto. Osobně moc nedůvěřuji ani tomu jejich novému řešení, protože se až doposud ani předchozí varianty nepovedly... To se ovšem pozná za rok, či dva.

 

Ano, při stížnosti na rachocení ti mají přeměřit prodloužení řetězu. Od toho je to výše zmíněné TPI, kde mají přesně popsaný postup řešení těchto stížností.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proste pri kazdem servise si z ztezovat a hotovo. Dobry zpusob jak si udrzet zakazniky v aut. servisech :D

A nebo se na ne vyprdnout a ve 100tis napr. si ten retez nechat nekde vymenit za sve. Porad to vyjde mozna mene nez prip. kulance. Kazdopadne se pak clovek musi modlit aby se to nepotkalo drive.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nebudu se Š-A v tématu okolo TSI zastávat. Paw ví taky co jsem si užil, ale musí se stanovit "nějaký limit" pro řešení nutnosti a nevyhnutelnosti výměny. A kdyby to opravdu bylo hraniční, dále se rozvody nenatahovaly a majitele to rozčilovalo, nezbývá než to vyměnit za své a co jsem se ptal, tak ta sada zase takové trágo není.

Proto se musí člověk dobývat na měření a připadá si jak blbec. TSI je špatná epizoda jako HTP, ale pohledem na počty prodaných kusů je těch co se z toho hroutí fakticky minimální procento, které je právě díky hromadě prodaných aut "už viditelné", ale není "statisticky významné". :kol-32:  :kol-32: :kol-32:  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Shrnu Vás tři dohromady.

 

Napínák je kombinovaný mechanicky(má pružinu) a hydraulicky pro dopnutí tlakem oleje. Mechanické dopínáky byly např. na starých žigulech, ale jaksi se přešlo na kombinační systémy. Co jsem pochopil u mne po výměně celého motoru dostaly upravené napínáky něco jako by-passy a tyto vytlumí zakmitání řetězu při podtáčení(těmi zase může ze samotného napínáku olej vytéct a proto sem tam zarachocení). Jinak to šlo v podstatě natvrdo a tlak uhnul celým systémem opožděně. V kombinaci s defektními řetězy tragédie...

 

Obstrukce, nevím je-li to obstrukcí, ovšem z velké části je to o tom, jak píše "hadak"- "stačilo málo". I můj technik na starém servisu se kroutil jak vyrytá žížala. Po apelování jsem dosáhl řešení a vyměněný motor 2013 byl i v cca 30000 km bez projevů závady řetězu.

Máme tady v Pv (druhý salon a servis) nového technika a ten se snaží vždy najít řešení. Tím pádem spokojenost....

Editováno: , autor: KubinoPv
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě to "nějaký" pazvuk při startu dělá, udělal to už když jsem si ho přebíral v salonu, ale neřeším to. Až mi to přijde šílený, nechám to změřit. Mám 4 roky záruku, auto hodlám mít max 5 let, kdyby něco, ta sada už není tak drahá a jsou servisy kde to i po záruce mění zadarmo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky, to mě nenapadlo, jsem zatvrzelý sekčňák Rapiďák a sem tam Octaviák. 6tis je cena jako za výměnu rozvodového řemene cca, tedy nic strašného. Líbí se mi, že se při tom mění i ta kola. Když už nic, tak alespoň toto. Když je to celoživotní záležitost ten řetěz. :kol-98:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...