Přejít na obsah

Rozvody (řetězové) 1.2 TSI - hluk, problémy, výměna


taktik

Doporučené příspěvky

Pro toho, koho zajímá vývoj problému v Německu, tak TV Vox uvedla tuto neděli v pořadu Automobil další příspěvek (předtím 21.12.2014) věnovaný problémům s rozvod. řetězem u koncernových motorů 1,2 a 1,4 TSI s tím, že vlna rozhořčení stále neutichá.

Na příkladu majitelky vozu Yeti s tímto motorem 1,2 TSI zdůrazněny zejména problémy majitelů po garanci. Zde došlo k destrukci motoru po přeskočení rozvodů při 40tkm a oprava byla řešena novým polomotorem v ceně cca 4.000,- EUR. Mj. uváděno, že výrobce už zdražil tyto polomotory o dalších 200,- EUR a pro údajně velkou potřebu se dodací lhůty stále prodlužují , nyní na cca 4 týdny. Doloženy záznamy, že Škoda odmítla žádost o kulanci a částku uhradila až po intervenci TV.

V pořadu vystupoval i prof. Dust z Univerzity Wuppertal, který naznačil, že:
- zvolený typ řetězu je sice konstrukčně mimořádně tichý, ale současně velmi náchylný na opotřebení nečistotami v oleji. Podle něho by byl vhodnější klasický válečkový řetěz, který je sice o něco hlučnější, ale z hlediska životnosti bezproblémový
- navíc z hlediska jeho dimenzování je použitý řetěz spíše jen na hranici únosnosti, protože na silnější není ani v motoru místo


Opět zdůrazněno, že dle vyjádření koncernu o tom, že by motory vyrobené v r. 2013 již měly být bez poruch není pravda, jak dokazují fóra v Německu. Dále zase citován mimo kameru jiný pracovník značkového servisu s tím, že v průměru dělají týdně jeden a půl motoru s touto závadou.


Také uvedeno, že oficiálně uváděné vysvětlení o tom, že chrastění rozvodů po startu je neškodnou vlastností tohoto rozvodu je zcela zcestné, protože kdyby bylo vše v pořádku, právě rozvody  s tímto typem řetězu by měly být tiché i po startu a jejich rachot souvisí s již postupujícím vytaháním...
Kdo vládne němčinou, může si tento celý příspěvek najít v na internetu (části II. pořadu Automobil z 15.3 t.r.) v archivu uvedené TV.

Editováno: , autor: kapl
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak kapl vystrašil si nás dosť kol101 ale človek nikdy neviem. Ja sa spolieham na to, že inžinieri s VW gorup sa na to pozreli a problém, nenazval by som to že vyriešili, ale hodne zredukovali. Tu len čas ukáže ako dopadnú inovované TSI motory rady E111 v mojom prípade 1.2 77kw. Dúfam že nebudem prvý :kol-48:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Předběžně, nenapíši to na obranu průs.ru s TSI.

Shrnu to "tak trochu jiným pohledem".

- paní si asi nevšímala, na rozdíl od zde jiných přispívajících rachocení a vytažení řetězu bylo nad rámec napínáku a "bohužel" to dopadlo jak dopadlo.

- nevím o tom, že by se nedala jakákoli kulanční taxa vyřídit. A zrovna v Německu.

- pan profesor si jen přihřál polívčičku a zrovinka on je s velikánskou pravděpodobností jeden z těch co tyto chytrolínky vzdělává a učí je různá moudra a pak jen za bukem kritizuje

- na silnější místo "je", ale u novějších typů hlavy válců

- chrastění tady "řešíme" i my, nejenom v Německu.

- není lepší psát o 6ti motorech za měsíc než 1,5 za týden. Typický "rádoby údaj"

 

A nyní čistě můj názor jako exuživatel TSI 111. Problémy s TSI jsem si patřičně užil a nyní se radikálně zredukovaly a co mám erudované informace od našich garančáků, tak se za x měsíců nikdo neozval ani s náznakem rachocení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

chcete rict ze tam sedi tym 100 inzenyru ktery maj za sebou tisice hodin navrhu a testu motoru a pak nejsou schopny vyresit jednu detskou nemoc? ktera navic celkem zasadne poskozovala jmeno znacky? a navic v sekci rapid s tim nikdo uz problem nema a najezdy jdou uz klidne nad 50 000 (kde uz u fabie byl menenej retez treba 3x)

 

a specifikoval ten servisak ze delaj 3 motory  kazdejch 14 dni s datem vyroby PO roce 2013? netykalo se to treba jen starsich motoru

Editováno: , autor: oneb1t
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zvláštní........... já už jsem byl 4krát reklamovat šrotující rozvody (poslední reklamace 12/2014) a KubinoPv napíše,že nikdo X měsíců hlučnost rozvodů nereklamoval.

Opět se stejným výsledkem: řetěz má hodnoty jaké má mít a nazdar.

Teď začal prolínat olej pod horním plast. víčkem rozvodů a už radši dělám,že to nevidím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zvláštní........... já už jsem byl 4krát reklamovat šrotující rozvody (poslední reklamace 12/2014) a KubinoPv napíše,že nikdo X měsíců hlučnost rozvodů nereklamoval.

Opět se stejným výsledkem: řetěz má hodnoty jaké má mít a nazdar.

Teď začal prolínat olej pod horním plast. víčkem rozvodů a už radši dělám,že to nevidím.

Jak psal Paw, nemyslel jsem paušálně celou republiku, ale situaci u nás na servisu. Nicméně proti hysterii v počátcích TSI je dnešní situace tomu na hony vzdálena . Bohužel i tak se někdo objeví, který to slízne. Tady jsi černého Petra chytl Ty. :kol-32: . Zkus jiný barák, myšleno servis. Neříkej, že v okolí Buček není Š-A servis, který by se na to nejukl s větší chutí než ten kam jezdíš.

Editováno: , autor: KubinoPv
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@mal.jaroslav: otazka zni jestli je tvuj problem zpusobenej retezem nebo necim jinym zkoumali ste data z jednotky jestli je vsechno ostatni v poradku?

 

protoze treba tady mas videjko 

co mu to dela po startu a nakonec prisli na to ze za to muze spatne vymenenej olejovej filtr

Editováno: , autor: oneb1t
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

oneb 1t mě to dělá jen krátce po startu a vždy s jinou intenzitou,do 5tis km to nedělalo. Fakt je,že se to zatím nestupňuje.

KubinoPv byl jsem ještě v Magnum car Vyškov a tam to bylo ještě lepší. Prý nemají čas,dostal jsem okopírovanej papír kde Škoda píše,že do asi 12ti vteřin po startu je hlučnost rozvodů normální a bylo hotovo.

Asi na to nemám se doprošovat a neustále otravovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můžeš sem ten okopírovaný papír vložit?

 

Podle ŠA je to takto: Po startování motoru (motorizace CBZ* s rozvodovým řetězem) dochází ke krátkodobému zaklepání po dobu cca 1-3 vteřin. Existují různé příčiny tohoto jevu:
• Postupný náběh tlaku motorového oleje v mazací soustavě po startu. Zde se jedná o konstrukční projev. Nesmí se provádět žádné opravy!

• Klepání může být způsobeno také vadným těsněním pod olejovým filtrem, viz TPI 2033258.
• Došlo k prodloužení rozvodového řetězu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam pocit, že tam bylo psáno 7-12 vteřin ,ale nebudu to tvrdit dokud to nebudu mít v ruce ,abych to mohl dokázat.

Fakt je, že už jsem i v několika případech motor třeba po třech až pěti vteřinách ze strachu vypnul a znovu nastartoval.

Teď otázka na Pawouk protože máš o tématech přehled- v několika případech, asi 4krat za dva roky se mě stalo, že se vše na přístrojovce rozsvítilo, rafičky vyletěly na doraz, přestalo jít servo,ale motor běžel nadále.Vše se dostalo do normálu jen prostě servo něšlo. Na diagnostice se nic neukázalo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobře, snad se ti povede získat tu informaci. Nevím, zda není lepší nechat ten motor běžet na volnoběh, než se to usadí? Mně to svého času rachotilo i několik kilometrů, ale to nebylo u Rapidu. K výpadku serva - nějaký šotek v elektrice? Servo je elektrohydraulické (alespoň u starších Rapidů, u novějších čistě elektrické) a abych pravdu řekl, něco podobného jsem tady ještě nezaznamenal. To patří spíš někam do elektriky. Když tak tam založ téma.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

největší hloupost je právě během toho rachtání vypínat motor, to je riziko přeskočení největší. já bych raději trochu zvýšil otáčky.

V průběhu rachtání nešlapat na plyn! Zvýšilo by se riziko přeskočení. Počkat na volnoběh až se vše dopne, natlakuje (přestane rachotit) a pak terpve šlapat na plyn :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Vidím, že mě máš za arbitra. :kol-28:  Asi takto - ničemu to neškodí. A samozřejmě, že neopotřebovaný olej je základ. Já tedy měním po 15 000 km (najedu je za rok) na všech autech, které jsem měl. Jsem jen zvědav, či někdo potvrdí vormenův poznatek, že po výměně oleje se intenzita a četnost rachocení sníží, ba přestane. Já to na "původní" Fabiatické verzi 1.2 TSI r.v. 2010 potvrdit nemohu.

Já také měním po 15000 km

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...