Přejít na obsah

Rozvody (řetězové) 1.2 TSI - hluk, problémy, výměna


taktik

Doporučené příspěvky

Pojem "doživotní" je pouze relativní ... Jak jsem uvedl, pro toho kdo jezdí 10 tis. ročně a bude auto vlastnit 15 let, tak má "doživotní" řetězový rozvod a výdrže řetězu se do této doby nebojím. Dva sledované Rapidy už přehouply hranici 80 tis. a servisní práce na motoru se u obou dvou rovnají pouze výměně oleje a s tím spojených činností.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na tomhle videu ty rozvody klepou stále,ale to zašrotování po startu tam bylo sice krátké,ale bylo to tam,co slyším u mě v Rapidu.Vypadá to,že pokud je kladka šponovaná tlakem oleje tak nějakou vteřinu po startu trvá,než motor natlačí dostatečný tlak oleje a rozvod zarachotí.Tak bych to viděl já.

Editováno: , autor: mal.jaroslav
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U mě je doživotní 250 000 km - přesně tak, jak pan Hrdlička tvrdí, že na tuto ujetou vzdálenost jsou dnešní moderní motory a jejich některé komponenty testovány. Je možné, že tento problém bude u Rapidu jen epizodní událostí. Prostě se objeví u mizivého množství motorů na rozdíl od Fabií II. Vždy se najde nějaký "méně" povedený kus i mezi jinak spolehlivým motorem. To ovšem ukáže čas.

Jaroslave - držím ti palce, a jsem zvědav jak pochodíš. Mám ovšem obavu, že když to zachrastí skutečně jen nějakou vteřinku, či tři po startu, tak to "není závadou" a tím pádem se s tím nic dělat nebude. Z vlastní zkušenosti ovšem vím, že tím to nekončí, doba rachocení se bude prodlužovat a skončit to může i přeskočením (i takové případy se vyskytují, i když naprosto minimálně) - teď mluvím o Fabiích a Roomsterech. Do jaké míry je tento motor v Rapidu odlišný v těchto komponentech od starších ročníků 1.2 TSI bohužel nevím. Čísla dílů jsou nicméně identická - ale co se pod nimi skrývá...
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj, já si toho nevšimnul. A k tomu copíše vormen - to stejné ale platí i pro HTP, myslím, že těch co jim u tohoto motoru přeskočil řetěz, je i tady na foru docela dost (a to nemluvím o množstí podpálených ventilů). Hlavně u Fabie I, postupem času to také díky různým modernizacím celkem utichlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo,ano pánové! moderátor Pawouk podle mého názoru od nás ode všech, zaslouží to největší absolutorium,za ty rychlé a dá se říci odborné odpovědi. A když vidíme, že to dělá " z lásky k nám a celému zdejšímu foru ",tak obzvlášť !! :kol-47:  A tak se to dnes docela hodí. Zvedám sklinku vína na jeho zdraví, ať vydrží po celý rok 2014 !!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Vadu řetězu jsem nevyloučil, jen ji upozadil. Proč tedy škodovka v některých svých TPI označuje za pachatele "prodloužený řetěz"? Že by nevěděli, co to způsobuje? Na tomto komponentu se vystřídalo už několik dodavatelů a je/byl součástí opravné sady (totéž platí o napínáku). Takže kdyby byl tak "kvalitní", asi by ho koncern neměnil tímto způsobem.  Proč má nová generace TSI opět rozvody řešené řemenem? Koncern má s řetězovým rozvodem problémy prakticky skoro u všech motorů TSI. Ovšem proklamované "doživotní" řetězové rozvody si představuji jinak...

Souhlasím, rozdíl motorů 1,2 1,4 TSI předchozích od nynějších (tedy motoru co se dnes dávají pořád do Rapida, Superba atd. od motorů co se dávají do O3), není pouze v řemenu. Je to konstrukčně již scela odlišný motor. Starý TSI mají pouze 8 ventilovou techniku, tedy 2 ventily na válec, zatím co nové TSI mají 16 ventilovou techniku. tedy 4 ventily na válec. Mají tak 2 vačkové hřídele oproti jedné u starých apod. Tedy ještě složitější rozvody než tomu bylo u starých, jízdní projev je totožný, charakteristika v podstatě také, je jen lepší spotřeba (při rychlejší jízdě apod. a motor plní emise euro 6). Co tím chci říci. Tím chci říci, že i když nynější novej motor nemá rozvodovej řetěz je zase složitější (starej je oproti němu jednoduchej motor relativně s turbem). Tedy nemusí nutně znamenat že bude spolehlivější a to nám zase ukáže až čas co se bude jeb.t u těchto motorů. Vsadím se s Vámi, že si ten motor taky najde svojí bolístku. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mal jarda - vzdej to nemá to cenu, já měl auto  měsíc v servisu, hádky vztek právníci a nic...přijeli maníci z ŠA vyndali řetěz, změřili délku, nasadili zpět a poslali mě do háje... kritická délka je 74, já mám 72,5....rachtání je OK, smiř se s tím, že máš pod kapotou sekačku na trávu :kol-29:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jado.. jezdi a před koncem záruky se do nich opři, tak jak píše Petr aspoň je v ruce nějaký papír že se ti to nelíbilo, je to na nic kdyš seš třeba před nákupním centrem nastartuješ a všichni lidi se otáčej co to bylo za zvuk....ale mě pak řekl technik, že prej ŠA se bude po dobu 10 let těmito závadami zaobírat a prej kdyby to lehlo po záruce, tak to bez keců vyměněj...ale věř jim...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No Věřte, nevěřte, to je ten pořad ne? I kdyby to tak bylo, pak by to vyžadovalo 10 let návštěvy v autorizovaných servisech a to už se vyplatí možná si ten řetěz když to začne rachotit hodně nechat vyměnit na vlastní náklady v neautorizáku. Ono to zas tolik nestojí. Ale za servisy v autorizáku co bys jim tam nechal máš x řetězů,  ovšem nesmělo by se to nikdy potkat, páč pak by to bylo v p.deli.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten řetěz rachtá kvůli napínáku, kdy je za studena nízkej tlak oleje a on ho nestihne dopnout, když nastane tato situace s vytahaným řetězem tak přeskočí a je to v prdelce ( napínák měl být snad také modifikovanej, unavovala se  v něm nějaká pružina či co). Problém je v tom, že když je pak řetěz vytahanej už třeba při jízdě, tak rachtat nemusí páč je napínákem dopínanej, ale jak se řetěz natahuje (známe z horských kol) tak čepy a mezery řetězu pro ozubené kolo vačky a klikovky jsou od sebe vzdáleny a řetěz přestává doléhat správně mezi zuby kola, to tak dlouho až přeskočí. Dnes jsou tam různé modifikace, jako návarek nad ozubeným kolem s řetězem, ten zabraňuje řetězu přeskočit. Ovšem co se stane když bude řetěz vytahanej s tímto návarkem? řetěz bude mít tendenci furt přeskakovat a tak se bude o tento návarek brousit až si třeba vybrousí takovou mezeru, že přeskočí stejně ( a piliny z obrusu nám padaj do olej. lázně v které je řetěz částečně uložen) . Nehledě na to, že vytahaným řetězem (známe opět z kola) dochází k obrusu zubů na ozubených kolech vačky a klikovky. Zatím co u vačky se dá vyměnit, u klikové hřídele nikoliv. Tak že když se novej řetěz nasadí na vyžvejkaný ozub. kola je to opět problém. To asi škoda předpokládá, že k tomu dojde až po životnosti vozu (tedy cca 250tis km). Protože tím návarkem řeší následek a né příčinu (konstrukci jako takovou). 

Ale vše jsou jen teorie a skutečnost může být jinak.  :kol-28:

Editováno: , autor: Petrrr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vím o čem píšeš, protože cca v 5tis se mi to jednou stalo také v loni v květnu, když bylo auto na reklamaci (ne s řetězem) a když jsem si ho převzal a nastartoval, udělalo to taky. Nikdy před tím už ne a nikdy po tom už taky ne (dnes 19tis km). Zdůvodňoval jsem si to tím, jak furt s tím autem někam popojíždějí pár metrů, z dílny do lakovny, pak do sušárny atd., že to bylo asi tím. Furt starty a chcípání za studena.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...