Červenec 31, 20178 r přes péro, jde silou zatlačit, když je v něm olej jde ztuha. Spíš bych ho přirovnal k tlumiči.Na motorce to samý. Že by oba napínáky se pomátli? Snad máš pravdu a koukám že jste řešili napínání i jinde....google je mocný...Kdo má po ruce novej napínák?Když jsem ho zatáčel zpět, stlačoval se a chcal z něj ten čistej olej. Upraveno Červenec 31, 20178 r od elvis78
Červenec 31, 20178 r Oba napínáky pomátly? Jestli máš jeden navíc, tak ho obětuj pro dobro vědy a rozeber - vytáhni píst. Pravděpodobně to bude zaprasené a kulička v díře (sedle) nebude těsnit. Olej by měl unikat jen netěsností mezi pístem a "válcem", takže zatlačit by měl jít, ale s výrazným odporem. Vlastně když prstem ucpeš diru, kterou teče olej do napínáku, tak by to mělo zafungovat tak, jako když kulička nepustí olej ven.
Červenec 31, 20178 r myslel jsem ten napínák co jsem měl venku z motorky a ten z auta. Jinak dneska první straty od čištění a bez rachtání a cvrlikání
Červenec 31, 20178 r nemusí se vypouštět olej nic ? asi si to také nechám vyčisti - samozřejmě u kamaráda, jenom mě zajímá, jak je to náročný...
Červenec 31, 20178 r Dopoledne jsem jel zase autem, lehce to při startu jako by skoro zacinkalo, jako poklička na vejfuku zetora, utlumeně. Neumim to popsat ale rozhodně ne drnčení na tvrdo trrr nebo drrr jako jsem to tak u sebe jednou slyšel. Olej je stečenej dole ve vaně.Napínák se vyšroubováním roztahuje a nic z něj neteče a je nahoře před spolujezdcem. klíč 27.Ještě nic nedělej, možná že to nemá vůbec cenu.Po vejplatě koupim novej. Dej mi 10 dní. Zároveň pojezdim s tim mym rádoby vyčištěným. A kolega Chochin na předchozí stránce psal že 2.8 bude dávat auto do servisu na toto téma, tak vydrž. Upraveno Červenec 31, 20178 r od elvis78
Červenec 31, 20178 r McMatěji: nechápu jak nemůže jít zatlačit napínák, to bys ho tam zašrouboval a rval by řetěz do plnejch aniž by do něj šel tlak oleje? to pero v něm je dost silný ale zatlačit jde a mě v určitým místě drhne. Napínák po obvodu pístku pouští olej. Ano.
Červenec 31, 20178 r V 8:39 jsem zatlačení upřesnil, že má jít zatlačit, ale s výrazným odporem. Olej tam není kvůli přítlaku, o přítlak se stará pružina, olej je tam proto, aby pružina - píst nejezdil bez odporu sem - tam. viz soubor v příloze výše.
Červenec 31, 20178 r To zacinkání může být tyčka obtokového ventilu turba, to je naprosto normální stav, je tam na ní konstrukční vůle. U napínáku v DP nikde není předepsané nějaké plnění olejem před montáží. Jen dodržet utáhnout na 60Nm.
Červenec 31, 20178 r McMatej: ten olej tam je kvůli přítlaku, vždyť je to hydraulický napínák. Proto řetěz při prvním startu rachtá, protože není ještě dostatečný tlak v olejovém systému. A proto rachtá zvláště v zimě, kdy je olej ztuhlý a systému trvá o pár vteřin déle, než se natlakuje.
Červenec 31, 20178 r Ale houby, tlak oleje je při volnoběhu méně než 1 bar, při vyšších otáčkách 4 až 6 bar. Plocha pístu je menší než 1 cm2, takže tlak, který olej způsobí je cca 1 - 6 kg, což je proti síle pružiny vcelku směšný, zejména při volnoběhu. Olej je tam na tlumení, brání zatlačování pístu do těla, při síle větší než síla pružiny viz příloha napínák výše.
Červenec 31, 20178 r Napumpoval jsem to olejem proto, abych vypláchnul zbytek srágor a vyhnal čistící kapalinu a vzduch.Ne, protože jsem si mysle že se tu musí plnit. A napínák podle mě funguje i jako tlumič a péro bych tam já osobně viděl na předpnutí kvůli startu, kdy tam není tlak.Ale netvrdím to.
Červenec 31, 20178 r před 2 hodinami, elvis78 napsal: Dopoledne jsem jel zase autem, lehce to při startu jako by skoro zacinkalo, jako poklička na vejfuku zetora, utlumeně. Neumim to popsat ale rozhodně ne drnčení na tvrdo trrr nebo drrr jako jsem to tak u sebe jednou slyšel. Olej je stečenej dole ve vaně.Napínák se vyšroubováním roztahuje a nic z něj neteče a je nahoře před spolujezdcem. klíč 27.Ještě nic nedělej, možná že to nemá vůbec cenu.Po vejplatě koupim novej. Dej mi 10 dní. Zároveň pojezdim s tim mym rádoby vyčištěným. A kolega Chochin na předchozí stránce psal že 2.8 bude dávat auto do servisu na toto téma, tak vydrž. cajk, já jen že pár lidí už to čistilo a pomohlo...
Červenec 31, 20178 r zajímavý je že o čištění jsem nenašel ani ánunk, no tak ale určitě to smysl má a ještě víc s výměnou oleje a filtru. Miklisek psal: To zacinkání může být tyčka obtokového ventilu turba, to je naprosto normální stav, je tam na ní konstrukční vůle. ....a k tomu bych se docela přikláněl.Rozhodně to teď ani jednou nezadrnčelo.Ráno pojedu s vozejkem vyhodit starý rozbitý tašky na Šumbor, starty budu pečlivě poslouchat. Upraveno Červenec 31, 20178 r od elvis78
Srpen 1, 20178 r čau,dnes i za studena bez rachtání. poprvé jsem tahl vozejk, nasadil zahrádku a měl klimu puštěnou.takže čistka pomohla
Srpen 1, 20178 r To já na tyhle vaše hrátky prdim. Ve 100tis nechám rozvody vyměnit a hotovo. To by jsme mohli za chvíli co všechno dělat, pro jistotu čistit pístní kroužky, gufera, leštit klikovku ve 40ti tisících.
Srpen 1, 20178 r elvis78: čím jsi to proplachoval? Tech. benzín? Utahoval jsi momenťákem? Jinak pozoruj a přeji, ať to dlouho vydrží. Chystám se na to též, jelikož mě to rachtá při každém studeném a nemohu se s tím nějak smířit.
Srpen 1, 20178 r Petře, já tomu řetízku nevěřim tak jako ty a rozvody někdy za x desítek tisíc vyměním. V zimě, jak říká Miklisek to bude určitě jiný! Dodi 15, čistil jsem to čističem brzdJo momenťákem, nejsem menťák Upraveno Srpen 1, 20178 r od elvis78
Srpen 1, 20178 r Ty nevěříš konstruktérům Škoda? To je zlé, hodně zlé. No mně už to takhle občas zarachtá nějakých 40tis km, nelepší se to, ale ani nějak výrazně nehorší, vždy při studeném staru a do 1s, Jak, že se to nově píše v návodu? Že snad do 5s je to rachtání úplně v pohodě, že je to vlastnost a nemáš se vůbec znepokojovat. Kdyby joo, to tam rachtalo řádově několik sekund u mě, budu mluvit ( psát jinak).
Srpen 2, 20178 r Tak a je rozhodnuto. Naměřený průhyb 73mm a to mě ten týpek přesvědčoval, že je to OK, že mezní hodnota je 74mm. S tím, že motor má již konstrukční opatření , aby se nemohlo nic stát. Objednána výměna Upraveno Srpen 2, 20178 r od Chochin
Srpen 6, 20178 r Tak rozvody vyměněny. Musím říct, že změna je dost znatelna. Nastartovani je krásně tiché, motor na volnoběh už není slyšet do auta a pri vytočení motoru pri jízdě do kopečka je taky hezky ticho (oproti dřívějšku). Takže spokojenost Výměna i s půjčením náhradního vozu a použití původní náplně vyšla na 10.300,- s DPH. Pokud by to někoho zajímalo, můžu přidat soupis úkonů a materiálu.
Srpen 6, 20178 r Celkem za práci a materiál 9.958,- s DPH z toho materiál 4.715,-. Kulanci ještě zkusím, ale vesměs jsem si výměnu rozvodů vynutil. Nechtělo se mi čekat, než se něco vydělá Upraveno Srpen 6, 20178 r od Chochin
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.