elvis78 Vloženo 31. Červenec 2017 Sdílet Vloženo 31. Červenec 2017 (editace) přes péro, jde silou zatlačit, když je v něm olej jde ztuha. Spíš bych ho přirovnal k tlumiči.Na motorce to samý. Že by oba napínáky se pomátli? Snad máš pravdu a koukám že jste řešili napínání i jinde....google je mocný...Kdo má po ruce novej napínák?Když jsem ho zatáčel zpět, stlačoval se a chcal z něj ten čistej olej. Editováno: 31. Červenec 2017, autor: elvis78 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 31. Červenec 2017 Sdílet Vloženo 31. Červenec 2017 Oba napínáky pomátly? Jestli máš jeden navíc, tak ho obětuj pro dobro vědy a rozeber - vytáhni píst. Pravděpodobně to bude zaprasené a kulička v díře (sedle) nebude těsnit. Olej by měl unikat jen netěsností mezi pístem a "válcem", takže zatlačit by měl jít, ale s výrazným odporem. Vlastně když prstem ucpeš diru, kterou teče olej do napínáku, tak by to mělo zafungovat tak, jako když kulička nepustí olej ven. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
elvis78 Vloženo 31. Červenec 2017 Sdílet Vloženo 31. Červenec 2017 myslel jsem ten napínák co jsem měl venku z motorky a ten z auta. Jinak dneska první straty od čištění a bez rachtání a cvrlikání Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rypicong Vloženo 31. Červenec 2017 Sdílet Vloženo 31. Červenec 2017 nemusí se vypouštět olej nic ? asi si to také nechám vyčisti - samozřejmě u kamaráda, jenom mě zajímá, jak je to náročný... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
elvis78 Vloženo 31. Červenec 2017 Sdílet Vloženo 31. Červenec 2017 (editace) Dopoledne jsem jel zase autem, lehce to při startu jako by skoro zacinkalo, jako poklička na vejfuku zetora, utlumeně. Neumim to popsat ale rozhodně ne drnčení na tvrdo trrr nebo drrr jako jsem to tak u sebe jednou slyšel. Olej je stečenej dole ve vaně.Napínák se vyšroubováním roztahuje a nic z něj neteče a je nahoře před spolujezdcem. klíč 27.Ještě nic nedělej, možná že to nemá vůbec cenu.Po vejplatě koupim novej. Dej mi 10 dní. Zároveň pojezdim s tim mym rádoby vyčištěným. A kolega Chochin na předchozí stránce psal že 2.8 bude dávat auto do servisu na toto téma, tak vydrž. Editováno: 31. Červenec 2017, autor: elvis78 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
elvis78 Vloženo 31. Červenec 2017 Sdílet Vloženo 31. Červenec 2017 McMatěji: nechápu jak nemůže jít zatlačit napínák, to bys ho tam zašrouboval a rval by řetěz do plnejch aniž by do něj šel tlak oleje? to pero v něm je dost silný ale zatlačit jde a mě v určitým místě drhne. Napínák po obvodu pístku pouští olej. Ano. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 31. Červenec 2017 Sdílet Vloženo 31. Červenec 2017 V 8:39 jsem zatlačení upřesnil, že má jít zatlačit, ale s výrazným odporem. Olej tam není kvůli přítlaku, o přítlak se stará pružina, olej je tam proto, aby pružina - píst nejezdil bez odporu sem - tam. viz soubor v příloze výše. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 31. Červenec 2017 Sdílet Vloženo 31. Červenec 2017 To zacinkání může být tyčka obtokového ventilu turba, to je naprosto normální stav, je tam na ní konstrukční vůle. U napínáku v DP nikde není předepsané nějaké plnění olejem před montáží. Jen dodržet utáhnout na 60Nm. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 31. Červenec 2017 Sdílet Vloženo 31. Červenec 2017 McMatej: ten olej tam je kvůli přítlaku, vždyť je to hydraulický napínák. Proto řetěz při prvním startu rachtá, protože není ještě dostatečný tlak v olejovém systému. A proto rachtá zvláště v zimě, kdy je olej ztuhlý a systému trvá o pár vteřin déle, než se natlakuje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 31. Červenec 2017 Sdílet Vloženo 31. Červenec 2017 Ale houby, tlak oleje je při volnoběhu méně než 1 bar, při vyšších otáčkách 4 až 6 bar. Plocha pístu je menší než 1 cm2, takže tlak, který olej způsobí je cca 1 - 6 kg, což je proti síle pružiny vcelku směšný, zejména při volnoběhu. Olej je tam na tlumení, brání zatlačování pístu do těla, při síle větší než síla pružiny viz příloha napínák výše. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
elvis78 Vloženo 31. Červenec 2017 Sdílet Vloženo 31. Červenec 2017 Napumpoval jsem to olejem proto, abych vypláchnul zbytek srágor a vyhnal čistící kapalinu a vzduch.Ne, protože jsem si mysle že se tu musí plnit. A napínák podle mě funguje i jako tlumič a péro bych tam já osobně viděl na předpnutí kvůli startu, kdy tam není tlak.Ale netvrdím to. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rypicong Vloženo 31. Červenec 2017 Sdílet Vloženo 31. Červenec 2017 před 2 hodinami, elvis78 napsal: Dopoledne jsem jel zase autem, lehce to při startu jako by skoro zacinkalo, jako poklička na vejfuku zetora, utlumeně. Neumim to popsat ale rozhodně ne drnčení na tvrdo trrr nebo drrr jako jsem to tak u sebe jednou slyšel. Olej je stečenej dole ve vaně.Napínák se vyšroubováním roztahuje a nic z něj neteče a je nahoře před spolujezdcem. klíč 27.Ještě nic nedělej, možná že to nemá vůbec cenu.Po vejplatě koupim novej. Dej mi 10 dní. Zároveň pojezdim s tim mym rádoby vyčištěným. A kolega Chochin na předchozí stránce psal že 2.8 bude dávat auto do servisu na toto téma, tak vydrž. cajk, já jen že pár lidí už to čistilo a pomohlo... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
elvis78 Vloženo 31. Červenec 2017 Sdílet Vloženo 31. Červenec 2017 (editace) zajímavý je že o čištění jsem nenašel ani ánunk, no tak ale určitě to smysl má a ještě víc s výměnou oleje a filtru. Miklisek psal: To zacinkání může být tyčka obtokového ventilu turba, to je naprosto normální stav, je tam na ní konstrukční vůle. ....a k tomu bych se docela přikláněl.Rozhodně to teď ani jednou nezadrnčelo.Ráno pojedu s vozejkem vyhodit starý rozbitý tašky na Šumbor, starty budu pečlivě poslouchat. Editováno: 31. Červenec 2017, autor: elvis78 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rypicong Vloženo 31. Červenec 2017 Sdílet Vloženo 31. Červenec 2017 přímo téma na to není, myslím že zrovna Miklísek to čistil... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
elvis78 Vloženo 1. Srpen 2017 Sdílet Vloženo 1. Srpen 2017 čau,dnes i za studena bez rachtání. poprvé jsem tahl vozejk, nasadil zahrádku a měl klimu puštěnou.takže čistka pomohla Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 1. Srpen 2017 Sdílet Vloženo 1. Srpen 2017 Uvidíme jak na dlouho, zima rozhodne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrrr Vloženo 1. Srpen 2017 Sdílet Vloženo 1. Srpen 2017 To já na tyhle vaše hrátky prdim. Ve 100tis nechám rozvody vyměnit a hotovo. To by jsme mohli za chvíli co všechno dělat, pro jistotu čistit pístní kroužky, gufera, leštit klikovku ve 40ti tisících. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dodi 15 Vloženo 1. Srpen 2017 Sdílet Vloženo 1. Srpen 2017 elvis78: čím jsi to proplachoval? Tech. benzín? Utahoval jsi momenťákem? Jinak pozoruj a přeji, ať to dlouho vydrží. Chystám se na to též, jelikož mě to rachtá při každém studeném a nemohu se s tím nějak smířit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
elvis78 Vloženo 1. Srpen 2017 Sdílet Vloženo 1. Srpen 2017 (editace) Petře, já tomu řetízku nevěřim tak jako ty a rozvody někdy za x desítek tisíc vyměním. V zimě, jak říká Miklisek to bude určitě jiný! Dodi 15, čistil jsem to čističem brzdJo momenťákem, nejsem menťák Editováno: 1. Srpen 2017, autor: elvis78 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrrr Vloženo 1. Srpen 2017 Sdílet Vloženo 1. Srpen 2017 Ty nevěříš konstruktérům Škoda? To je zlé, hodně zlé. No mně už to takhle občas zarachtá nějakých 40tis km, nelepší se to, ale ani nějak výrazně nehorší, vždy při studeném staru a do 1s, Jak, že se to nově píše v návodu? Že snad do 5s je to rachtání úplně v pohodě, že je to vlastnost a nemáš se vůbec znepokojovat. Kdyby joo, to tam rachtalo řádově několik sekund u mě, budu mluvit ( psát jinak). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Chochin Vloženo 2. Srpen 2017 Sdílet Vloženo 2. Srpen 2017 (editace) Tak a je rozhodnuto. Naměřený průhyb 73mm a to mě ten týpek přesvědčoval, že je to OK, že mezní hodnota je 74mm. S tím, že motor má již konstrukční opatření , aby se nemohlo nic stát. Objednána výměna Editováno: 2. Srpen 2017, autor: Chochin Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Chochin Vloženo 6. Srpen 2017 Sdílet Vloženo 6. Srpen 2017 Tak rozvody vyměněny. Musím říct, že změna je dost znatelna. Nastartovani je krásně tiché, motor na volnoběh už není slyšet do auta a pri vytočení motoru pri jízdě do kopečka je taky hezky ticho (oproti dřívějšku). Takže spokojenost Výměna i s půjčením náhradního vozu a použití původní náplně vyšla na 10.300,- s DPH. Pokud by to někoho zajímalo, můžu přidat soupis úkonů a materiálu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rypicong Vloženo 6. Srpen 2017 Sdílet Vloženo 6. Srpen 2017 ty jsi to nezkoušel na kulanci ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrrr Vloženo 6. Srpen 2017 Sdílet Vloženo 6. Srpen 2017 Me zajima cena bez pujcovneho za auto. Kdyz ta rozvodova sada stoji kolik. 3500kc? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Chochin Vloženo 6. Srpen 2017 Sdílet Vloženo 6. Srpen 2017 (editace) Celkem za práci a materiál 9.958,- s DPH z toho materiál 4.715,-. Kulanci ještě zkusím, ale vesměs jsem si výměnu rozvodů vynutil. Nechtělo se mi čekat, než se něco vydělá Editováno: 6. Srpen 2017, autor: Chochin Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.