Přejít na obsah

Kontrolka emisí - problém


Kyle

Doporučené příspěvky

Mám Fabii z roku 2002 s motorem 1.4 MPi 44kW. Neustále se mi poslední dobou rozsvěcuje kontrolka emisí, auto jezdí bez nějakých zjevných problémů. VAG hlásí problém se zplodinami. V servisu po kontrole EGR ventilu dospěli k tomu, že odešla nádobka s aktivním uhlím. Prý jsem přetankoval nádrž. Sice vím jistě, že za poslední tři roky se nic takového určitě nestalo, protože auto nikdy plnou nádrž nemělo, ale spolehnul sem se na jejich názor. Škodovka za novou nádobku chce 2500,-. Podařilo se mi sehnat originální díl přes www.automot.cz za 430,-. Během opravy ale mechanik zjistil, že je potřeba vyměnit i přívodní hadičku, protože mezitím změnili způsob připojení. U Škodovky tento opravdu "složitý" díl (asi 50 cm dlouhá hadička s umělohmotnou přípojkou) stojí neuvěřitelných 1200,- kč :angry:. Už sem neměl čas to řešit, tak sem ji vzal. Bohužel tahle procedura problém neodstranila, dneska se kontrolka opět rozsvítila. Nevíte někdo, čím by to mohlo být? V servise to určitě budou svádět na tu nádobku, co sem sám koupil. Nechce se mi investovat dalších 2500,-, abych jim dokázal, že to tím není :(

Editováno: , autor: Kyle
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak vítej do klubu ;) Mám to samé auto co ty a přesně tohle jsem řešil těsně po záruce. Nejdřív v servisu měnili zpětný ventil, pak nádobku s aktivním uhlím s hadičkama. Taky mi tvrdili, že jsem přetankoval. Potom servis rezignoval, protože už nevěděli co s tím. Prý to může být i softwarová chyba :huh: Ale odstranit to nedokázali. Bohužel kontrolka se stále rozsvicí a sama zhasíná i teď. A já to už taky neřeším. Auto jezdí bez problémů, tak co B) Ale kdybys na něco nového přišel, tak dej vědět.

Editováno: , autor: Ice
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ze začátku jsem ji nechával taky mazat VAGem, ale potom mi technik řekl, že by měla stejně zhasnout sama. Tak teď třeba měsíc svítí a potom najednou zhasne a zase měsíc nesvítí. ;) Ale pokaždé jsou ty intervaly kdy sama zhasne a zase se rozsvítí jiné :( Takže teď jsem ve stádiu, že to neřeším.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mam presne stejny motor i problem, fabie rv 2002, najeto 67000, v servisu maximalne vyresetujou vagem, pry je to u fabii "normalni"

podle me je nejaky problem s katalyzatorem, mozna lambda sonda, protoze auto z vyfuku citelne smrdi (ale je to takovy zvlastni nedefinovatelny smrad) driv to urcite nedelalo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zdar mam stejny problem, akorat u 1,2 40kw, najeto 24 tis....taky jsem to tady psal, naposled mi v servise vymenili lambdu ze uz to bude dobre..po tydnu jezdeni (asi 500km) se kontrolka rozsvitila a sviti stale, predtim i nekdy zhasla..takze zitra se chystam opet do servisu...uz me to stve, porad neco..auto jezdi bez potizi ale porad neco sviti a clovek pro klid v dusi porad lita do servisu...kdybychom meli skodovce nauctovat i ztraceny cas a benzin tak se asi zamysli

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Keby si mal špatny kat. alebo lmb.sondu mal by si nevyhovujuce emisie a mal by si problem s STK,skus to dať premerať.

to je klidne mozny ze by normalne emisema neproslo, ale auto je na dlouhodoby pronajem (tj. neni moje) a bylo na emisich zrovna v dobe kdy ta kontrolka nesvitila a proslo (i kdyz podle me je kontrola na stk stejne jen formalita - jako pujcovna tam maji jiste "svoje lidi", ani moc neverim, ze vubec neco meri....

no nic, to auto mi stejne zrovna vcera ukradli, takze uz nemusim resit problem s emisema... ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to jste me teda nepotesili. Mam to auto ani ne pul roku, najeto ma jen 37 tis km a uz se mam smirit s tim, ze mi tam bude porad svitit chybova kontrolka :angry:

V praci se nam stalo neco podobnyho s Renaultem Kangoo, ale tomu i kolisaly otacky a obcas to cukalo. Autorizovanej servis diagnostikoval spatny cerpadlo, cena opravy cca 60 tisic. Kolegum se podarilo ho sehnat za 8 tisic, vymenit ho, ale nic to nevyresilo. Kdyz si pak byli stezovat v Renaultu, rekli jim, ze teda nevedi co s tim, a dal se s nima nikdo nebavil. Ze se mi s Fabii stane hned neco podobnyho, jsem teda necekal :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

To ze jako novy clen fora prispeju zrovna k tomuto problemu me ani ve snu nenapadlo...mam novou fabii 16V 59kw a mam najeto cca 1000 km a zacala mi mi ta kontrolka vyfuku taky svitit (docla me to vylekalo).Stalo se to tak ze sem zastavil a pak po startu nezhasla a svitila stale i po opakovanych startech, tak sem to nechal...No a druhej den, kdyz sem rano nastartoval, tak normalne zhasla.tak nevim esli to mam nejak resit...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

yatim to neres, stejne ti jen vymazou chybu z pameti a reknou at to skusis s tim jezdit...pokud ti neyhasne tak si to nechej precist vagem, yjisti si tady o jakou jde chybu a pak to porovnej s tim co ti rikaji v servise...A zkus je usmernit...zjistis ze tady skrz zkusenosti jsou lidi vice fundovani nez technici v kdejakem skoda servise...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No presne tak sem si rikal, ze ani nepolezu zatim do servisu a zeptam se tu, pac jak vidim nejsem prvni ani posledni...

A taky si rikam (tak jako uvazuju selskym rozumem) ze to bude chyba spis softu, prijde mi ze kdyby to byla chyba hw, tak by to jen tak nazhaslo.

Jinak dik za reakci! :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No presne tak sem si rikal, ze ani nepolezu zatim do servisu a zeptam se tu, pac jak vidim nejsem prvni ani posledni...

A taky si rikam (tak jako uvazuju selskym rozumem) ze to bude chyba spis softu, prijde mi ze kdyby to byla chyba hw, tak by to jen tak nazhaslo.

Jinak dik za reakci! :palec2:

jasne pokial je len kontrolka svieti tak je to nejaka sporadicka chyba. pokial svieti kontrolka a auto normalne jazdi a taha tak to je v pohode to staci len vymazat sporadicku chybu. inak ak je ventil spätneho vedenia vyfukovych plynov zly tak auto netaha, ma nepravidelny chod, horsie akceleruje to by si poznal hned.

p.s.: presne tak servisom never tam musis prijst tak ze povies presne co maju robit inak vymenia pol auta a aj tak na to nepridu su to trotlovia. ale mas vyhodu ze to mas v zaruke. takze mas dva roky na vychytanie veci :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak u me ten ventil spatnej byl a auto jezdilo uplne normalne. Pouze pokud sem nabral plnou nadrz, tak po par km se rozsvitila kontrolka. Pokud jsem nebral plnou nadrz, tak se nerozsvecela, ale VAG neustale hlasil sporadickou chybu. Mozna se to ale u MPi motoru projevuje jinak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak u me ten ventil spatnej byl a auto jezdilo uplne normalne. Pouze pokud sem nabral plnou nadrz, tak po par km se rozsvitila kontrolka. Pokud jsem nebral plnou nadrz, tak se nerozsvecela, ale VAG neustale hlasil sporadickou chybu. Mozna se to ale u MPi motoru projevuje jinak.

Ja sem shodou okolnosti bral taky predtim plnou, ale zacalo to svitit az na slovensku, kdy sem mel uz pod pul...

pozn. pochopil sem tak ze se ty chyby ukladaji? (mluvite o tom ze mi tu sporadickou ch. v servise vymazou)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak u me ten ventil spatnej byl a auto jezdilo uplne normalne. Pouze pokud sem nabral plnou nadrz, tak po par km se rozsvitila kontrolka. Pokud jsem nebral plnou nadrz, tak se nerozsvecela, ale VAG neustale hlasil sporadickou chybu. Mozna se to ale u MPi motoru projevuje jinak.

Ja sem shodou okolnosti bral taky predtim plnou, ale zacalo to svitit az na slovensku, kdy sem mel uz pod pul...

pozn. pochopil sem tak ze se ty chyby ukladaji? (mluvite o tom ze mi tu sporadickou ch. v servise vymazou)

ono to taky může být způsobeno odvětráním nádrže, chyba průchodnosti, stačí dát hodně plnou a chyba se objeví nebo zavadit o odvzdušňovací ventil v hrdle při tankování

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak u me ten ventil spatnej byl a auto jezdilo uplne normalne. Pouze pokud sem nabral plnou nadrz, tak po par km se rozsvitila kontrolka. Pokud jsem nebral plnou nadrz, tak se nerozsvecela, ale VAG neustale hlasil sporadickou chybu. Mozna se to ale u MPi motoru projevuje jinak.

Ja sem shodou okolnosti bral taky predtim plnou, ale zacalo to svitit az na slovensku, kdy sem mel uz pod pul...

pozn. pochopil sem tak ze se ty chyby ukladaji? (mluvite o tom ze mi tu sporadickou ch. v servise vymazou)

ono to taky může být způsobeno odvětráním nádrže, chyba průchodnosti, stačí dát hodně plnou a chyba se objeví nebo zavadit o odvzdušňovací ventil v hrdle při tankování

Přesně tohle se mi stalo. Auto přestalo jet, motor se přepnul do nouzového režimu, nereagoval na plyn, běžel v cca 2000 ot/min. Pomohl restart, pak jel normálně. Cca 1 km před touto "závadou" jsem tankoval, až po víčko.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
Ja sem shodou okolnosti bral taky predtim plnou, ale zacalo to svitit az na slovensku, kdy sem mel uz pod pul...

pozn. pochopil sem tak ze se ty chyby ukladaji? (mluvite o tom ze mi tu sporadickou ch. v servise vymazou)

ono to taky může být způsobeno odvětráním nádrže, chyba průchodnosti, stačí dát hodně plnou a chyba se objeví nebo zavadit o odvzdušňovací ventil v hrdle při tankování

Přesně tohle se mi stalo. Auto přestalo jet, motor se přepnul do nouzového režimu, nereagoval na plyn, běžel v cca 2000 ot/min. Pomohl restart, pak jel normálně. Cca 1 km před touto "závadou" jsem tankoval, až po víčko.

jAK SI TO RESETNUL

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

V servisu se většinou drbou za uchem, takže kontrolku jsem přelepil černou páskou a už mě neprudí. Před prodejem auta ji nechám zhasnout. Auto jezdí, spotřeba celkem nízká, emise velmi nízké, kdybych se držel návodu, tak jezdím jen od servisu k servisu. Příště zkusím jinou značku (bez iluzí).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V servisu se většinou drbou za uchem, takže kontrolku jsem přelepil černou páskou a už mě neprudí. Před prodejem auta ji nechám zhasnout. Auto jezdí, spotřeba celkem nízká, emise velmi nízké, kdybych se držel návodu, tak jezdím jen od servisu k servisu. Příště zkusím jinou značku (bez iluzí).

Pokud kontrolka rozsvítí u auta v záruce, je dobré, aby zákazník měl záznam ze servisu, že tam s tím problémem byl. Pokud se to stane potřetí, což při dvouleté záruce není vyloučeno, vrátit auto pro neodstranitelnou závadu. Je pravděpodobné, že prodejce nebude chtít auto vrátit a servis závadu odstraní. Jinak, jak jsem to zažil já, počkají, až bude po záruce a pak začnou nabízet výměnu různých dílů, třeba i se slevou, např. lamda sondy, jenže to vůbec nemusí pomoci, jak se tu už psalo. Takže využít této zákonné úpravy, bez mírného nátlaku tohoto druhu se to neobejde - to je ale zcela běžné, i když smutné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...