Přejít na obsah

Fabia II / Roomster - koupě (výbava/motorizace)


milans14

Doporučené příspěvky

Omlouvam se ze budu asi mimo, Pavouk to pripadne smaze ze. Jsem alergicky na slovo nesmrtelny retez. Ten nebyl ani u rady 742 protoze jsem ho videl 2x pretrzenej.

...

Tak to teda musel bejt zanedbanej jak nechtěný mimino v cigánským ghettu, protože u "ohavy" jsem rozvoďák (poctivej, válečkovej dvouřaďák) škubnutej neviděl nikdy - skočenej jo, zvlášť když byl už měněnej a montér nenasadil správně kola na klínek, takže se obrousily zuby a řetěz, kterej neměl napínák, po čase usoudil, že už je dost starej a že zkusí gymnastiku. Ale furt mu to rozmejšlení trvalo aspoň 40 - 50 tisíc km, než se odhodlal aspoň rachtat na volnoběh - když to srovnáš s "proslulým" řetězem u TSI, který u prvních sérií skákaly jak blechy často ještě před ujetím 10 000km, tak to u tý "ohavy" byl skutečně nesmrtelnej systém pohonu rozvodu ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...Shanim Skodu Roomstra rv.od 2007 ... Chtel bych se zeptat,jestli se vyplati 1.2?Když pojedeme cela rodina,neni to utahaný?A jak jecto s výdrží těchhle motorů?Moc díky za radu.

Kolik vydrží haťapka se optej Malty, ten je na ně specialista. A k "utahanosti" - jeli jsme minulej víkend právě s Maltou společně do Czeszina a Bialska-Bialej, po dálnici od Olomouce a přes Frýdek-Místek. Malta jede s 51kW HTP tacho 120 na skoro 4000rpm - vejš už se bojí, aby mu to nezačalo ožírat svodidla u cesty - v tý samý rychlosti Drobek s BXW 1,4 točí maximálně 3600-3700 a spotřeba je těsně kolem 7 litrů ... A když přijde kopec, musí se HTP přišlápnout přasky, aby udržela těch 120 tacho i do kopečka - občas i podřadit na 4.Q. Já musel na čtyřku jen jednou za celou cestu - abych prudce předjel náklaďák, kterej se tam motal. Malta měl v autě jen svoji polovici, já celou rodinku - mou polovičku a 2 puboši, 13 a 16 let.

 

Takže suma sumárum - haťapku do roomstera klidně, ale pokud to nebude facelift s novější verzí převodovky s delším stálým převodem, bude na dálnici neštěstím. Po městě a na okreskách v rychlostech pod 90-100kmh je schopná natrhnout prdel i vyšším kubaturám - právě díky zpřevodování, kdy rychle akceleruje, ale bohužel ve vyšších rychlostech ztrácí dech.

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nebudu komentovat, ale ano 1,2 HTP s kódy CGPA a CGPB (tedy po FL) jsou řešením pro dálniční provoz, ...

Je to bohužel daný objemem motoru a tím i dosažitelným krouťákem versus otáčky. HTP jede jak vzteklý na nedálničních komunikacích, při příměstským provozu má jen málo konkurence - a to i na delší trasy, ale prostě tam, kde se jede pod dálničníma rychlostma. Tam zase má problémy BXW, protože má převody poskládaný tak debilně, že v optimálních točkách pro motor jede přes běžný limity rychlostí - například po městě 50 tacho prakticky nelze jet na 4.Q, protože v tý chvíli je motor pod 2000rpm a přestává táhnout. Musí se řadit 3.Q a vyhnat otáčky nad 2700, kde ale zas vyletí spotřeba. O 5.Q a otáčkách kolem 1500rpm vůbec nemá cenu uvažovat, protože v tu chvíli motor BXW umí jen brzdit (například při sjíždění táhlýho kopce) - ale akcelerovat ne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tvrdenie, že na 4ke v meste sa nedá ísť 50 je hovadina. V prípade potreby akcelerácie normálny vodič podradí na 3ku a hotovo. Je jedno či je to na fabii alebo na roomstri. 

 

Ekkar asi mám vo fabii inú verziu 1.4ky ako ty v Roomstri pretože, jazda aj okolo 1500ot je možná prečo nie ??  Ak ideš rovinu bez nutnosti akcelerácie tak nevidím v tom problém a pri brzdení s týmto motorom tak ver tomu, že už pri 1500ot dole kopcom ten motor toho už bohvie čo nezbrzdí.

 

 

vitezslav2: Choď sa skúsiť previesť s Roomstrom 1.4 a aj HTP a uvidíš čo ti bude viac sedieť. Za mňa by som odporúčal 1.4ku. Koľko najazdíš KM ročne a aký si vodič (kľudný alebo rád obiehaš a rýchlo jazdíš) ? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám doma dva. Jedno HTP před FF a jeden 1,4  jeden z posledních vyrobených. Upřimně kdybych se měl jednoho zbavit tak nevím kterého (bavím se o motorech).

Spotřeba cca stejná, o něco  lepší je u HTP, do města, příměstského provozu je pro mne daleko příjemnější ježdění HTP, tak jak je to zde již X krát ten motor a převodovka výhodnější. Na dálnici se dá taky ale tam už je kultivovanější ta 1,4. Otázka kolik toho kdo najezdí po dálnici (já minimum). To však neznamená že to htp nejede.

Zde se řeší kolik který motor točí při jaké rychlosti, ale ten rozdíl není nijak velký i slavné 1,4 má 130/4000 ot. Je to takový zdéjší folklor.

Ohledně provozních nákladů cca 100Tkm řemen u 1.4 a u HTP se doporučuje taky vyměnit řetěz. (ten narozdíl od řemenu nestárne) Tam bych to viděl šul-nul.

Za mne bych doporučil :

1, projet se oběma

2,podle dojmu a rozdílu se rozhodnout pro některou variantu (cená/stav)

3,najít pěkný kousek a dál to neřešit

Jinak se z toho zblázníš.

 

Jestli jsi ještě v htp nejel jen s tvou 1,4MPI tak ti garanuji, že budeš mile překvapený.

Editováno: , autor: Alma
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tvrdenie, že na 4ke v meste sa nedá ísť 50 je hovadina. V prípade potreby akcelerácie normálny vodič podradí na 3ku a hotovo. Je jedno či je to na fabii alebo na roomstri. 

 

Ekkar asi mám vo fabii inú verziu 1.4ky ako ty v Roomstri pretože, jazda aj okolo 1500ot je možná prečo nie ??  Ak ideš rovinu bez nutnosti akcelerácie tak nevidím v tom problém a pri brzdení s týmto motorom tak ver tomu, že už pri 1500ot dole kopcom ten motor toho už bohvie čo nezbrzdí.

....

Možná máš stejnej motor, ale co máš ve fábuli určitě jinýho, je špajzka - máš v ní těžší stálej převod, takže máš kompletně celý odstupňování posunutý proti roomu. A jestli jezdíš trvale v obci 50 na pětku, tak bys měl dostat trest za tejrání němý tváře.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nebojsa v obci nejazdím na 5ke 50kmh, moja rýchlosť väčšinou je medzi 55-60kmh a v tedy to je úplne v poriadku, je jasne že do kopca podradím ale na rovine nevidím dôvod. 

 

Na Roomstri z 1.4ku som najazdil približne 60tkm a na fabii 80tkm v rôznych rýchlostiach takže viem zhruba ako sa motor chová a čo kde sa najlepšie cíti. A obidva motori aktuálne majú už v Roomstri cez 180tkm a vo Fabii 220tkm a všetko OK. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ted mám moznost koupit Roomstra 1.4 diesel.Tusim 63 KW s cca 150 tis km najeto.Jak jsou na tom tyhle motory?Je to už moc nalítáno,nebo ješte 50 tis bez problemu najede.Díky za radu.

Ten Roomster ak má 59kw tak má dlhšiu prevodovku a s tým sa dá v pohode jazdiť, len si vyskúšaj či ti bude ten zvuk vyhovovať. Sused ma tento Trojválec vo Fabii 1 a ten zvuk neni až taký hrozný.

Myslím že ešte raz toľko bez problém by mal zvládnuť ten motor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...