Přejít na obsah

Fabia II / Roomster - koupě (výbava/motorizace)


milans14

Doporučené příspěvky

Mám další tip na vůz ke koupi. Když zadám VIN do Cebie, tak v jejich seznamu chybí nějaká výbava kterou auto má (střešní nosič, není tam metalická barva, apod.).

Má CEBIA 100% kvalitní podklady na to, aby se daly považovat za pravdivé? Není tu na fóru někdo, kdo by mi ověřil výbavu podle VIN ve škodováckém systému (jde-li to)- kdyžtak prosím SZ. Případně radu, jak si to ověřit (v autor. servisu mi řekli že dokud nejsem majitel auta tak mi nic říct nesmí...)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takový střešní nosič  přece není problém si nechat domontovat.Proto není ve výbavě podle kódu z továrny.S tou barvou záleží,jak zní oficiální název té konkrétní barvy.Pokud nevidíš rozdíl typu černá-bílá,nebo červená-zelená,tak v tom nemusí být problém.Už třeba jedničkové Fábie se stříkaly metalízou,která se oficiálně jmenovala oranžová,přitom každý,kdo to auto uviděl,řekl,že je hnědé...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak problém byl opravdu u Cebie. Teď už tam nesedí jen jiná barva nosičů, jinak výbava sedí. Ale zase je problém jinde :D

 

Datum výroby	22.10.2007
Země: Prodejní program pro PŘEDSÉRII
Výbava:
S0L	Řízení novinářských vozů
S98	Řízení série a zajišťovací série

 

Jde o testovací auto pro novináře? Nebo mohlo jít o auto, co stálo v autosalonu? Je tam zelená highland metalíza, novinářům se většinou dávají pastelovější barvy, aby to auto dobře vypadalo ve článku, ne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To by mohlo být auto,které nějací novináři testovali,nebo sloužilo jako předváděcí.Může se ti podařit,jak píše Martab,ho někde vyhledat v nějaké reportáži nebo článku.Mohlo ale k nějakému testování sloužit s převozní značkou,takže ho spolehlivě na obrázku nemusíš poznat.Ani časový rozdíl mezi datem výroby a první registrací mnoho nenapoví,protože nevíš,jestli v té době stálo,nebo jezdilo...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hledal jsem ještě než jsem sem tenhle dotaz dal, ale s touhle barvou jsem žádné novinářské auto nanašel.

Mě zajímá hlavně ten "prodejní program pro předsérii". Netušíte někdo, co si pod tím představit? Jestli jsou to auta z náběhu sériové výroby nebo jestli na tom autě může být něco nestandardního (např. během předsérie se zjistí, že něco v autě vibruje, tak se do standardní série přilepí díl na více místech)?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdyby někoho zajímalo, co je to ta předsérie: jsou to standardní auta, na kterých se cca 2 měsíce před startem sériové výroby testují různé kombinace výbav (zejména co nejšílenější nebo co nejvyšší), aby se otestovalo, že se na každém stanovišti dá v pohodě ve vymezeném čase výbava namontovat.

V reálu tak jedou na lince souběžně třeba staré fabie a nové Fabie a po každém 5 staré Fabii je zařazená nová Fabie v rámci předsérie. U předsérie probíhá standardní výstupní kontrola, prý není ani  o moc důkladnější. Auta pak jdou většinou na sklad, odkud si to berou dealeři, aby např. při startu prodeje už měli k dispozici vystavené/testovací auto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Zdravim, planuji nakup jete Fabia II RS, chtel bych se proto optat na co a kam se divat abych poznal, ze auto je bourane/spravovane. (Jeste predtim nez s autem pojedu do servisu na prohlidku)

Editováno: , autor: moryk87
odstranena cast o vymene volantu
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, moryk87 napsal:

Zdravim, planuji nakup jete Fabia II RS, chtel bych se proto optat na co a kam se divat abych poznal, ze auto je bourane/spravovane. (Jeste predtim nez s autem pojedu do servisu na prohlidku)

Hlavne musíš pozerať že aká je medzera medzi jednotlivými dielmi. Musí byť na oboch stranách rovnaká. Pozeraj hlavne prednú kapotu-blatníky, okolo dverí a tiež aj zadnú kapotu. Potom sa pozri napr. na skrutky predného blatníka v motorovom priestore, ak nie sú vo farbe, určite sa už niečo na aute robilo. Ale zase ono to môže byť iba malý ťukanec z parkoviska a nie hneď stret s kamiónom. Ďalej sleduj farbu jednotlivých dieľov. Nárazníky môžu mať inú trochu farbu (väčšinou aj majú), lebo sú plastové, ale ostatné diely by mali sedieť. Pozeraj sa z viacerých uhlov, ideálne za denného svetla!
Samozrejme to že to bude ok, ešte neznamená, že to auto nemalo nehodu, len to, že niekto to poriadne opravil. Všeobecne sa ale nemusíš báť ani auta ktoré bolo v minulosti nabúrané. Podmienkou ale je odborná oprava, resp. to aby to nebola nejaká totálka lacno postavená na nohy. Napr. aj ja som mal opravovanú takmer celú pravú stranu svojho auta, ale okrem servisných záznamov a pár miest kde je väčšia hrúbka laku, ako laik nemáš šancu to zistiť.

Ale teraz to podstatné. Môžeš kúpiť cukrík, ale stále tam máš jedno veľké ale, a to technický stav auta, a hlavne motora. Fabie II RS sa robili s dvoma motormi CAVE a CTHE. CAVE má často problém so spotrebou oleja, resp. s tým, že ten olej tlačí von až cez výfuk. Ak auto nie je čerstvo umyté, tak môžeš vidieť fľaky oleja na zadnom nárazníku. Inovovaný motor CTHE už tento problém nemá, ale je ich málo, v inzerciách často žiaden.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, moryk87 napsal:

na co a kam se divat abych poznal, ze auto je bourane/spravovane.

pokud s tím nemáš žádnou zkušenost, tak poznáš maximálně amatérskou opravu. Spíš než bouračky bych se ale obával faktu, že drtivá většina RS je v bazarech pěkně olítaná - takže určitě nakupuj s někým, kdo tomu rozumí.
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak tak Vem si někoho kdo tomu rozumí.... Ale olej žerou všechny RS i CTHE ale ne tolik ( ale to u zkušební jízdy nepoznáš)... Ja doliju asi 0.8l za celý interval (10000km) což beru že je úplně v normě.... Taky bych se zaměřil na DSG jak funguje a jestli byl vyměněny olej na svolavacku. A taky bych si vzal VIN a skočil do autorizáku aby se jukli na historii.

Jinak je to klasická fabia  II jetá takže musíš počítat že zub času se projeví 

 

Máš odkaz na tu co chceš? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O CAVE a CTHE jsem si nacetl. Nevim ale, kde v aute je tohle znaceny. A hlavne CTHE je v pozdejsich modelech a ty jsou jiz moje financni moznosti...

Urcite chci, aby RS melo najeto kolem 100k 

 

odkaz

Trochu mam obavu z toho najezdu ikdyz pan tvrdi, ze ma k tomu papiry. A je u ni nestandart, ze nema multifunkcni volant a zadni senzory - ty mely vsechny RS. A tech 79k je tak akorat na rozvody

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kód motoru najdeš například na štítku nalepeném v servisní knížce nebo vedle prostoru na rezervu v kufru. Není pravda, že zadní senzory měly všechny RS - jde o příplatkovou výbavu. A v tomto konkrétním případě jde o auto z Německa, kde se výbavy mohou lišit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dosť slabá výbava na RS. Okrem automatickej klimatizácie a vyhrievaných sedačiek tam nevidím nič navyše. Vzadu švihadlá, volant bez multifunkcie alebo pádiel pre DSG (ok, bez toho sa dá žiť), nebude mať ani bluetooth handsfree, základné rádio bez USB vstupu alebo slotu pre SD kartu a samozrejme bez navigácie, nemá ani Media-IN konektor, nevidím ani lakťovú opierku. Nehovorím, že je to zlá kúpa, ale určite by som dokúpil z číny RCD330 a vymenil volant za multifunkčný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vcera jsem se byl na auto podivat. Uvnitr je jak novy, zvenku jen maly tukanec, jinak opravde pekny. Motorove se mne zdalo taky ok (je to CAVE), tahlo dobre a ve vyfuku nebyl olej. Ty svihadla vzadu mne dost prekvapila. Volant bych pripadne urcite menil, to RCD330 je zajimava alternativa, diky. Prez OBD port v appce Carista jsem udelal zakladni diagnostiku a vyhodilo mne to tenhle kod:

 

P2263 - Turbocharger/Supercharger Boost System Performance

Engine:

02940

 

Googlil jsem vsude mozne a muze to byt neco s regulaci turba, ale taky neco vetsiho. Takze mam obavy z velky investice ihned po koupi i prez zajimavou cenu.

V kolika km je doporuceno delat rozvody? V 80k km?

Editováno: , autor: moryk87
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

nazdar roomstraci!

uz nejaky cas uvazujem nad kupou roomstra abo yeti, ale po dlhsom lustrovani fora, som sa dost zleho docital o yeti, takze idem do roomstrika, len este nvm, ci benzin abo nafta, menim pracu a zrejme nebudem jazdit denno-denne a ked budem jazdit, tak mesto a nvm ako casto, ale i dlhe trasy a z casu na cas budem tahat aj vozik...uvazijem 1,6 16 lpg abo 1.9 tdi bez pdf litra a touto cestou by som vas chcel poprosit o nejaky typy, rady a triky, ze co si hlavne treba vsimat pri kupe abo ako odhadnut, podla interieru abo inych znakov, ci tie km sedia, prretoze v dnesnej dobe pri tolkych stocenkach sa tazko hlada auto v slusnom stave...

ps: budem vdacny, ak dakto napise ako je to so servisovanim, co casto odchadza, co kazi sa, kde su nejake chyby, bo na fore je toho hruza, ale mnohe prispevky su velmi stare a ti ktori reagovali mali malo najazdene, zaujimalo by ma, ze ako je to so servisom po 150t km, ci 200t km abo 250t km...dikes :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud ti pomůžou poznatky z provozování dvojkový fabie, která má v roomstrem hodně věcí společných, tak tady je pár info:

Prvních 150 tkm by mělo auto dát téměř bez ztráty květinky, pokud je tam starší typ přední nápravy budou jen zadní silentbloky na ramenou na výměnu. Na svém autě fabia 2 1,4 TDI jsem při asi 180tkm měnil žhavící svíčky a zadní pakny. při cca 265 tkm přišla na řadu repase podvozku - byly volnější axiální táhla řízení, ale dal jsem všechno - kuláky, silentbloky, uložení stabilizátoru + táhla, pružiny, tlumiče + uložení. Ve stejný době jsem taky měnil ventilátor topení, protože nepříjemně klepal. Spojku jsem dělal při 270 tkm, ale víceméně preventivně - šla už dost ztuha. Je to poměrně kvalitní auto a při slušných zacházení a údržbě na něm nejsou najetý kilometry příliš znát.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Z mé zkušenosti ovládací prvky v před FL Fabii/Roomsteru neoplývají nadměrnou odolností, takže konkrétně řadička a nekožený volant (kožený vydrží více) se ošoupe do 100 tisíc km s přehledem. Obdobně výplně dveří. Možná dle sedaček se dá něco odhadnout, neměly by být prosezené nebo rozervané. Tolik k posuzování stavu interiéru.

 

Nevím nakolik se 1.9 TDI PD v Roomsteru shoduje s tím v Octavii, kterou jsem před časem vybíral já, ale tam je vhodné poslechem zvenku zkontrolovat dvouhmotu, rozvody se mění v nějakých 240 tisíc km, turbo by nemělo hlasitě pískat nebo se jinak projevovat, z výfuku nesmí jít hustý černý/modrý/bílý dým, a podobně. Počítej s často vysokým reálným nájezdem.

 

O Fabiích i v této generaci platí, že může odcházet stahování oken a zámky (v lepším případě je to kabeláží). Hodně lidí si stěžuje na slabé projektorové světlomety, které jsou na Roomsteru pravidlem. Hlučný ventilátor se taky objevuje a výměna není úplně user-friendly.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zas som dost toho na nete o tom auticku cital, tak podla toho clanku 1.4 a 1.6 neni az taka slava ako to vyzera, ta 1.4 je do mesta super, ale mimo a este plne auto, tak sa trapi a zas ta 1.6 je na tom o troska lepsie, bo je ma dlhsie prevody, udajne ide lepsie, ale nejaky extra tah to nema...ale aj tak ma to laka, bo ma retazovy kit, lpg a servis celkovo lacnejsi...

doposial som jazdil diesel, octavia II, passat b5.5 vsetko 1.9 tdi...mam ho niekolko rokov, skoro 250t km, dal som menit na tom aute vsetko mozne, cize tam sa ako tak vyznam, viem, co to auto vydrzi a viem aky drahy je servis...

nasiel som aj roomster 1.6 tdi, 90 koni, rocnik 2015, daco okolo 120t km, co je viac menej realne...ale vrta mi hlavou, ci tych 90 koni na tu skatulku nieje malo a kebyze idem s vozikom, ako to auto bude reagovat...

ps: dakujem za kazdu reakciu, kazda doposial pomohla v mojom rozhodovani :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...