Přejít na obsah

Hukot od předního kola


WildV6

Doporučené příspěvky

Před hodinou, 15degren napsal:

Ano originální díly pro škodu, jsou v drtivé většině výrazně vyšší kvality než stejný výrobce, který dodává na trh levnější alternativu, i když může někdo získat klamný dojem. Dobře je to vidět u rozvodů, pro OEM to nejčastěji dodává Contitech, přes to když koupíte sadu přímo od Contitechu, místo originálu, sada je odlišná a kvalita taky...

 

Jsem z toho trochu zmatený.

 

Jak tomu mám rozumět?

Když koupím sadu přímo od Contitechu (tudíž originál), místo originálu (ten je přeci taktéž přímo od Contitechu), sada je odlišná a kvalita taky (Contitechu se vyplatí vyrábět na dvou linkách dva různě kvalitní výrobky?).

 

Chápu, že např. Intel prodává CPU s různými takty a přitom se jedná o odemknuté, či zamknuté násobiče, ale stále se jedná o tutéž kvalitu a dokonce tentýž výrobek. Bylo by neekonomické mít sekundární linku na "horší" produkty.

 

Popř. údajně vozy Tesla, prodávané v několika výkonových verzích, jsou taktéž identické, jen výkon slabší a levnější verze je softwarově omezena.

Editováno: , autor: acesky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono je to ještě trochu jinak - na výrobní linku se dodává jiná kvalita, než na náhradní díly, potažmo na náhradní díly pro auto, které se už nevyrábí. To dvojí, trojí provedení téhož je běžné a klidně to firma může řešit formou subdodávky od úplně jiného výrobce. Prioritou jsou vždy aktuálně vyráběné modely aut a na ně se rezervují ty nelepší výrobní kapacity. Nebál bych se ale toho, že by byl nějaký dramatický rozdíl v kvalitě originál ND/prvovýroba ND.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasné :kol-47:
Obdobně jako výroba náhradních dílů pro neaktuální modely (čehokoliv) vyrábí jiná firma, která odkoupila kopyta do lisů či celé linky a ty již mohou být dlouhodobým výrobním cyklem více opotřebované a tudíž může docházet k rozměrovým dilatacím výrobku.

Děkuji za uklidnění ;)

Editováno: , autor: acesky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taknejak. Dokud je dany model aktualni,nebo 2roky po skonceni,tak OEM dily jeste jsou z prvo vyroby. Potom to jsou dily stejne znacky dodavane do prvovyroby viz tvuj FAG. Jako ne ze by to byl shit apod. To ne. Ale pokud koupis fungovku auto,tak baterie vydrzi bez problemu 6let. Jakmile koupis jinou ikdyz stejneho vyrobce,tak cca 4roky a je pred smrti(priklad). Dale je to poznat na brzdach. Na original najedes 150 000km. Na druhovyrobu 80tkm. A kdyz po 5letech po skonceni vyroby modelu koupis original,tak najedes taky 80tkm. Ale pokud je koupis stejne jako kupujes auto,tak po 150tkm nasadis nove kotouce,ktery si kupoval s autem a najedes na ne 150tkm. Je to vse zjednodusene napsano. Vec druha je potom cena. Prirovnam to k superbu 1. A passatu 3BG. Bolest presni naprava origo tenkrwt stala 15 000kc. Najel si na ni 150tkm. Potom si koupil aftermarket za 7000kc a najel si 30000km nez zacala cvakat. Kdyz dnes koupupis original,tak stoji 10 000kc ale najedes 100 000km. Aneb nejsem tak bohaty abych kupoval levne veci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo to je tak asi se vším ... i s bateriemi do hodinek.
Nicméně se tedy naskýtá otázka, zdali náhradní díly, které bych získal při opravě vozu v autorizovaném servisu nebyly shodné kvality (popř. ty samé) jako ty, které seženu jinde (při snaze zakoupit nejdražší variantu - jako ty má ložiska).

Vzhledem k tomu, že marže z prodejů nových vozů v dnešní době již tolik nenesou (resp. vůbec) jako v dobách minulých, tak se autorizované (myšleno značkové) servisy snaží vydělat a servisech.

Editováno: , autor: acesky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zdravim, je to tyden, co jsem si koupila superba 2012 2.0 tdi 124kW, 4x4. Nejdriv nefungoval jen cudl na stredovym panelu na otevirani patych dveri, tak mi na Jarove sdelili, ze je to kabelazi, oprava 8.000,- inu dobra, moje blbost, ze jsem si to nezkontrolovala driv. Ale co me stve mnooooohem vic je to huceni od prednich kol mezi 100-120km, jde to az do vibraci, myslela jsem si, ze je to aerodynamikou, ale tak snad to auto neni delany za stravenky jako dacia? na Jarove jsem popsala to huceni, oni ze se na to podivaji.... nic nenasli, zadny spatny lozisko, nic neslyseli, cili jsem asi blazen...? pneumatiky jsou continental, tak snad by tolik nehuceli a jak uz nekdo psal tak huceni neni v kuse ale prerusovany, opravdu mam investovat do lozisek i kdyz mi v autorizaku rekli, ze jsou v poradku?.... praskne mi z toho hlava ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, určitě doporučuji do ložisek investovat, zase taková cenová položka to není. Mně v servisu také tvrdili, že ložiska jsou v pořádku a po mém naléhání ejhle, je po hukotu. Pokud ani toto nepomůže a jelikož máš 4X4 zaměřil bych se poté na hardy spojku...

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ma najeto je 121tis. ze by takhle brzo spojka?? je fakt, ze jsem pravym kolem vjela do diry a driv jsem ten hukot nevnimala.... Jinak mi prijde, ze je to auto hlucnejsi pri jakykoliv rychlosti, mela jsem pred tim dvojkovou oktavku 2.0 tusim 103kW a nedelela takovy kraval? auto ani tak nekmita jako ze fakt prerusovane huci...

Editováno: , autor: KatySupII
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ma najeto je 121tis. ze by takhle brzo spojka?[emoji3166] je fakt, ze jsem pravym kolem vjela do diry a driv jsem ten hukot nevnimala.... byla to rana, gumy jsou nizkoprofilovy, takze mozna spis to lozisko, taky to nedela hned ale po mensim zahrati, no dnes to ten technik projede znova a pojede delsi trasu tak snad se neco objevi. Jinak mi prijde, ze je to auto hlucnejsi pri jakykoliv rychlosti, mela jsem pred tim dvojkovou oktavku 2.0 tusim 103kW a nedelela takovy kraval[emoji3166] auto ani tak nekmita jako ze fakt prerusovane huci...

Ahoj,

 

koukni na můj obsáhlý příspěvek (viz výše), kde jsem se pokusil maximální měrou popsat můj problém s ložisky.

 

Kdysi jsem četl názor, že pokud vůz stál dlouhou dobu, tak se mohly vymačkat kuličky v ložisku do jejich pouzder a pak se může objevit toto hučení (jednalo se o Superb II 3.6 4x4, který je těžší na předek).

 

Popisoval jsem i zkušenost mého známého automechanika, který věnoval mému vozů značnou pozornost a vůli v ložiskách vyloučil. Nicméně jejich výměna můj problém vyřešila. Když jsem následně v ruce zkoušel původní vymontovaná ložiska protáčet v ruce, tak v jednom byla velmi nepatrná vůle a druhé při otáčení velmi jemně zadrhávalo.

 

Nejsem si jist, zdali "vyjetí" díry ve vozovce mohlo mít za následek Tvůj zmíněný problém a nebo zdali se nejedná pouze o subjektivní pocit, který sis posléze vztáhla k nastalé situaci.

 

Jak uvádí HonzaK., tak po "vyjetí" velké díry se spíše může stát tzv. "koplý" disk a nebo se rozhodí geometrie. Dle mých informací z autorizovaného servisu je právě geometrie u Superbu II velmi choulostivou záležitostí. Majitelé Superbu II často uvádí "plavání" vozu na vozovce při vyšších rychlostech a zejména současně s bočním větrem. Také mám tuto zkušenost, leč po udělání geometrie se toto tzv. "plavání" vozu výrazně snížilo. Cena provedení geometrie kol mě v autorizovaném servisu vyšla na 1 200,- Kč.

 

AceSky

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, KatySupII napsal:

... 

 

Před hodinou, Honza K. napsal:

...

 

Tak tak, hardy spojka. Ale chtělo by to vyjet na dálnici a pozvolna rozjet na 140. Pokud ten hluk/vibrace budou znatelnější, viděl bych to třeba na ten disk, anebo ložisko.

Pokud za vyšších rychlostí vymizí, anebo se znatelně ztlumí, značí to nějakou rezonanci v pohonu, takže třeba tu vadnou spojku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Acesky, zatim je to nejvice podobny tem loziskum teda[emoji51]je teda fakt, ze auto jim dlouho stalo, protoze pan mel novyho sluzebaka[emoji848]
Já Superba kupoval s 212.000 km.
Jestli byla ložiska měněna do té doby nevím. Musel bych si vyžádat servisní historii ve Škodě Auto.
A připomínám, že mám obsah 3.6l, takže těžší motor.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 hodinami, auckland napsal:

určitě doporučuji do ložisek investovat, zase taková cenová položka to není.

pokud to není nutné, tak díly namontované ve výrobě bych neměnil - kvalita byť originálního díly je zpravidla horší.

 

Teoreticky výměna ložisek může pomoci, ale nemusí to být primární příčina. Mohou to například dělat pneumatiky, případně polosa, jejíž vibrace se posunula do interferenčního pásma. Nové nezajeté ložisko či jakýkoliv díl uchycení nápravy to může načas utlumit.

Podle popisu je to nějaká interference - to se pěkně blbě hledá. Začal bych tím nejjednodušším - vyváření pneu + geometrie - po projetí díry to ostaně není od věci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 16 hodinami, Wittmann napsal:

pokud to není nutné, tak díly namontované ve výrobě bych neměnil - kvalita byť originálního díly je zpravidla horší.

 

 

 

Jasně, s tím souhlasím. Jen mluvím ze své zkušenosti, kdy mi bylo tvrzeno, že ložisko je v pořádku a mně jeho následná výměna vyřešila problém s hučením. ☺️

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Naprosto souhlasím a přidávám se se shodnou zkušeností vyřešení problému s hučením od kol výměnou ložiska, byť i autorizovaný servis tvrdil, že to tím není.

Nicméně i souhlasím s názorem, že původní díl má zpravidla vyšší materiálovou kvalitu, než jakýkoliv následný náhradní díl (u již nevyráběného modelu vozidla), byť označený jako "originální".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dneska mi volali ze servisu, ze vzali auto na dalnici a potvrdili mi me tuseni o spatnem lozisku. Jen teda ze je spatne leve lozisko, myslela jsem ze prave. Novy nahradni dil 5.000,- prace 2.200,- pry 10 let od konce vyroby musi splnovat kvalitu stejnou jako u noveho automobilu. Tak doufam ze uz bude vse ready?✌️

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, KatySupII napsal:

pry 10 let od konce vyroby musi splnovat kvalitu stejnou jako u noveho automobilu

Ne, 10 let od konce výroby jsou povinni zajistit dodávku náhradních dílů.

Ty nové díly ale nejsou nekvalitní, jen už prostě nevydrží tolik. Ostatně pokud přežijí záruční dobu, tak se kritérium "stejné kvality" splní. Žádná další definice tam není.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...