Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahojte,

 

chcem sa spytat na povod EGR ventilov, momentalne chcem kupit EGR Wahler WH7372D, jeho cena je na stranke 1 (neviem ci mozem pisat odkazy na tieto stranky tak radsej nepisem) je 170 eur s tym ze vyrobca je Wahler. Na stranke 2 je uz cena 114 eur a vyrobca je "Original - Pierb., Wahler, SIemens".

 

Teda sa pytam, je tento velky rozdiel v cene iba marza podnikatela alebo tie ventily vyrabaju aj ini ako Wahler, trebars nejaky cinania. Nemate o tom niekto vedomosti? Lebo ak je nieco cinske a obchodnik nie je korektny tak preda aj za cenu originalu.

 

Dakujem

zaslep to a máš ušetřeno

a nebo vyndej a vyčisti a nemusíš nic kupovat, je to sice pakárna to vydrhnout, ale 4500,- doma a to se počítá, dělal jsem to loni 

post-57984-0-90513600-1392059215_thumb.j

post-57984-0-65358900-1392059221_thumb.j

  • Autor

Doktorone: To som uz skusal, ale ventil nie je funkcny, ma poskodenu membranu. Preto si myslim ze najlepsie to bude vymenit.

 

Vick: Aj nad tym som uz rozmyslal, ale myslim ze momentalne by som to mal mat zaslepene. Ked je EGR nefunkcny je zavrety nepretrzite a tym padom vyfukove plyny spat nepusti nikdy.

 

 

Tiez niesom nadseny z vymeny ale tak auto si nieco ziada, akurat sa uz len snazim zohnat to co najlacnejsie.

Pokud nemáš EGR hlidaný v aute počitačem tak bych jej zaslepil i kdyz se nehýbe uzaviratelná klapa...Popřípadě ten starej je třeba rozhýbat v místech kde drží klapa petrolejem či brzdovkou pak pořádně vyčistit třeba tech benzínem...

  • Autor

Povedzme ze by som to zaslepil, tak tam vidim zopar problemov. Za prve ak dam medzi EGR a trubku so spalinami 3mm hruby plech, nebudem mat problem s tym ze sa ventil o 3 mm dvihne a nebudu sediet sruby?

A po druhe, ako zhasnem kontrolku? Opravte ma ak sa mylim, ale myslim ze bez ohladu na funkcnost ventilu, tak ked ho zaslepim, RJ by mala vzdy vyhodnotit stav ako chybny.

 

Ako chapem ze kontrolka samotna nie je az taky problem ale radsej by som  bol keby mi v kuse nesvietila.

Aha no kontrolka by ti nemela sviti kdyz mas zaslepeny EGR... EGR stači zaslepit 1,5mm plechem nerez nejlépe ... Aspon já to tak udělám... tři milimetry neni u takove trubky žádná vůle a šrouby dosednou toho se neboj ;)

 

Kontrolku můžeš smazat na vagíně ... Pravděpodobně ti svítí proto, ze mas neco s podtlakem u otvírání EGR čili to vyhodnotí jako nefunkční tak proto jse ti aspon rozvítí ... Je to taková ta hadička co vede na to plastové táhlo .. mrkni kam vede dále a nejlépe ji skus vymenit... Stojí par kaček a prodává se na metry čili si řízneš svou délku a jedes dále... Aspon tím bych začal já nejlevnejsí variantou... Nejlepší by bylo samozrejme vyskouset díl za díl a nekupovat ale to asi doma neudeláš pač kdo by měl vše náhradní na test kdyby nahodou se neco posralo ze ;)

EGR u 1,9 nemá vliv na rozvícení kontrolky motoru, Airman má pravdu.

Jestli Ti svítí, problém je jinde. Podtlakovou hadičku můžeš klidně zaslepit (třeba šroubem). Ale je tu podmínka, že musí být samozřejmě v pořádku, opět jak píše kolega, jinak by to v případě netěsnosti chybu hlásilo

Upraveno od SUP1

Tak tak je tam hlidanej podtlak čili kdyz ma hadička netěstnost tak podtlak neni a čidlo zareaguje.... Ve skutečnosti jednotka neví realné nastavení klapy v EGR ventilu jen ví, že pokud je podtlak je otevřená klopa ;) To je vše

  • Autor

Aha, takze to je ta finta ako mi nebude svietit kontrolka. Ok vyskusam to dik za rady, akurat by ma este zaujimalo ci taketo vyradenie EGR zo sustavy nema ziadny vplyv. Myslim to tak ze ked ma ist do valca "nejake mnozstvo vzduchu" PLUS "nejake mnozstvo spalin", ci tam tej zmesi potom nebude malo ak spaliny EGR nevrati. V podstate mam auto v takom stave aj teraz a nezbadol som ziadne zmeny ani v chode ani vo vykone. Takze, asi som si rovno aj odpovedal :)

Upraveno od ViliamB

nene nemá to vliv na výkon ... Ono to neví kolik jde spalin zpet do sání... Spiš bych řekl, že se něco přisaje jen část odhadem tak 10% vlastní humus z motoru a 90% čistý ...

Aha, takze to je ta finta ako mi nebude svietit kontrolka. Ok vyskusam to dik za rady, akurat by ma este zaujimalo ci taketo vyradenie EGR zo sustavy nema ziadny vplyv. Myslim to tak ze ked ma ist do valca "nejake mnozstvo vzduchu" PLUS "nejake mnozstvo spalin", ci tam tej zmesi potom nebude malo ak spaliny EGR nevrati. V podstate mam auto v takom stave aj teraz a nezbadol som ziadne zmeny ani v chode ani vo vykone. Takze, asi som si rovno aj odpovedal :)

Chlape mám dotaz?Nejsi ty nááááhodou syn od Vila (Laama) ? Že jsem se trefil?Už jsi byl s náma na jednom sraze s ockom hej?

přesně, ta membrána chce vzít pořádně petrolejem a kartáčkem a začla fungovat dobře

 

jinak chybu mi to hlásilo, když byla přervaná tak hadička, co ede od egru nahoru, po výměně kontrolka zhasla

  • Autor

Musim ta sklamat Vick, ale s niekym si ma pleties, auto mam len od leta a na ziadnom zraze som nikdy nebol.

 

A Doktorone neviem ci teraz hovorime o tom istom, ale ja som myslel membranu ktora sa nachadza v tom "klobuciku" EGR ventila. Ked je poskodena tak s nou uz pravdepodobne nic nespravis, alebo ak ano tak ci sa to oplati. Klobucik je zalisovany a tazko sa da otvorit bez toho aby sa to neznicilo. Zhodou okolnosti som sa tento vikend jeden vadny zo srotu pokusil otvorit a este som sa aj dost skaredo na tom porezal. Ci je membrana v pohode sa da zistit s injekcnou striekackou, staci ked do miesta kde ma ist hadicka vstrieknes vzduch zo striekacky. A ak cez tie otvory na boku EGR ventila vyjde vzduch, tak ako vy Cesi hovorite, isla do kytek :). a s nou aj cely EGR.

řešil jsem egr taky a vyřešil jsem to tak,že na dva dny šel do kýblu s naftou a pak jsem do něj vystříkal čistič brzd a kartáčkem vyčistil... bylo to jen špinavé,zlepšení co se týče provozu žádné :) jen mám dobrej pocit :)

jinak tu hadičku jak Ti píšou,tak Ti napíše diagnostika... nenapíše přímo tu hadičku,ale chyba v podtlaku....

snad pomůže :)

Jinak nejlepší na vyčištění je brzdová kapalina...

Je snad jasné, že VAG nenapíše "hadička" :kol-31:

určitě nenapíše hadička

 

jinak já myslel, že se ti nenaklápí ten klobouček, jestli je chyba v něm, tak to asi neopravíš, to je pravda

 

a je to spíše o pocitu, bylo tam přesně jak píše láďa bordelu jak kráva

  • 3 týdny později...

dnes som bol riesit dunenie (budem dorabat vlnovec) popritom mi doporucili vymenit ten ventil, bolo to zasrane trochu okolo toho. myslite ze vycistenie bude stacit? zvladne to doma aj trulo ako ja? ;-)

Taky směřuju dotaz k tomuto tématu. Z EGR mi solidně chčije olej a nejspíš bude i solidně zasranej a mám v plánu ho vyčistit a zaslepit. Ale potřebuju se ujistit, že to nebude pak házet nějakou chybu, ale všiml jsem si, že hodně lidí EGR u motoru 1,9tdi PD 96 kW AWX zaslepuje. Takže mám se do toho bez obav pustit? A jestli nebude vadit, když tam dám záslepku z 2mm hliníkového plechu? Díky za vaše názory a zkušennosti :)

Záslepku už jsem si nakonec vyrobil z 2 mm plechu v práci. Takže teď už jen odmontovat, vyčistit, zaslepit a snad to bude v pohodě, bez dalších problémů :)

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.