Přejít na obsah

1.4 TSI G-TEC (CNG) 81 kW


Jirka37

Doporučené příspěvky

Hlavní problém Octavie G-TEC bude malý akční rádius na plyn. Těch 370 km by štvalo i mě a to jsem na alternativní paliva zvyklý. Až to dostane nějaký obchodní zástupce jako služebák, tak bude nadávat, že musí tankovat leckdy i dvakrát denně. Škoda, že koncern nezvolil řešení jako u současného Passatu, tzn. zmenšená nádrž na benzin a tři nádoby na CNG. BTW Všimli jste si, že při představení nové generace Passatu bylo představeno snad 10 motorů a slíben hybrid, ale o CNG ani slovíčko?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak říkal bittpower. Pokud někdo chce využívat ten dojezd 900 km na benzín, tak si rovnou koupí benzinovou verzi. Dynamicky srovnatelné je 1.2 TSI 77 kW, které vyjde o 70 tisíc levněji. A nebo může vzít 1.6 TDI 77kW. A když se vrátím k příkladu k obchoďákovi, tak pokud by s G-TEC jezdil často na benzín, tak by nenadával on, ale fleetový manažer.

Jsem zvědavý, jaké budou prodeje této verze a jaké budou zkušenosti uživatelů. Koncern je v tomto tak trochu pionýrem, v této třídě aut nikdo jiný CNG verze nenabízí.

Editováno: , autor: Tycoon
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

4: TYCOON:

VW Golf/Golf combi tgi 81kW, Seat Leon tgi 81kW, VW Caddy 2.0cng 80kW.....

co se týče spotřeby tak tady srovnání mezi Golf combi Tgi a Golf combi 1.6tdi viz.   http://play.iprima.cz/vw-golf-variant-16tdi-kontra-vw-golf-variant-14tgi-icast

kombinovaná TGI  3,4kg/100km (3,4*26,5=90,1kč/100km)

                     TDI  4,6l/100km    (4,6*36=165,6kč/100km)

 

dálnice          TGI  4,1kg/100km  ---108,-kč/100km

                      TDI  5,8l/100km    ---208,-kč/100km

 

gtec v základu má navíc oproti základní verzi 1.2tsi 77kW- víceprvková zadní náprava, stop-start system, rekuperace brzdné energie, 6kvalt, MAXI-DOT

Editováno: , autor: Polda1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak říkal bittpower. Pokud někdo chce využívat ten dojezd 900 km na benzín, tak si rovnou koupí benzinovou verzi. Dynamicky srovnatelné je 1.2 TSI 77 kW, které vyjde o 70 tisíc levněji. A nebo může vzít 1.6 TDI 77kW. A když se vrátím k příkladu k obchoďákovi, tak pokud by s G-TEC jezdil často na benzín, tak by nenadával on, ale fleetový manažer.

Jsem zvědavý, jaké budou prodeje této verze a jaké budou zkušenosti uživatelů. Koncern je v tomto tak trochu pionýrem, v této třídě aut nikdo jiný CNG verze nenabízí.

Spíše bychom měli být rádi že CNG tech může Škoda používat....Koncerne není průkopníkem, Mercedes, Ford, Fiat , Opel....konečně i Škoda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Polda1:

Ekonomická výhodnost CNG je naprosto bez debat. Já jsem se na to díval z jiného aspeketu - když to nějaký obchodní zástupce dostane jako služebák.

 

Jirka37: První sériové koncernové CNG auto bylo uvedeno v roce 2002  - VW Golf Variant 2.0 BiFuel. Ačkoliv je nižší střední třída v Evropě nejprodávanější, tak ani dnes, po 12 letech, neznám žádného konkurenta, který by se snažil v nižší střední třídě tento pohon prosadit. Po tom zmíněném Golfu to zkoušel Opel s Astrou a pak Ford s Focusem a to je tak asi všechno a zatím to nevypadá, že by chtěli navázat.

Editováno: , autor: Tycoon
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stále mi to ale vychází zajímavě i pro člověka,který není obchodník a nejezdí dálky.Všechna auta co jsem měl byla benzinová,v Rapidu jsem měl LPG.Tady mi přijde,že pokud budu jezdit trasy kolem 70km denně,tzn 35 ráno večer zase 35 domů,připadně jednou nebo dvakrát do roka dovolenou,CNG se vyplatí-vycházím v horizontu delšího období.

Mám zažité,že se benínový motor rychleji ohřeje,není tak hlučný a pokud člověk není závodník,nebo polykač kilometrů,vyjde ho tak nějak levněji-třeba se mýlím.

Jinak obecně proti diselům nic nemám,jednu O3 s 1,6tdi 77KW má brácha,je s ní spokojený-teď jse sní jezdil asi týden a samozřejmě bych si zvyknul.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

od pátku do neděle jsem cestoval po ČR s VW Caddy 2.0cng (*2013).... a jelikož už nejsem žádnej závodník a jedu běžně jak provoz pustí, tak se mi provoz na CNG líbil, hlavně cena... a zítra si jdu vyzvednout Octavii III Gtec, tak vám poreferuji

 

jinak pro šťouraly:

debata o tom, že je málo plnících stanic, je o ničem, s Caddym jsme jeli střední čechy-jižní čechy-střední čechy a ještě  v nádrži zbylo, takže pouze jedno tankování

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 týdny později...

Moje postřehy s Octavii III G-tec. Jezdil jsem přes víkend, najel jsem cca 400km. Dynamika stejná jako moje TSi, motor tišší, podvozek  tišší, průměrná spotřeba 4kg CNG/100km, při ceně 24.50 Kč za kg, to vychází necelou 1,-Kč na kilometr.

Clint: lenochod to rozhodně není a když si uvědomím, že pojedu za +- třetinu tvých nákladů, musím se nad tvým příspěvkem jen pousmát

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

Pánove právě testuji G-TEC.... půjčeno na 5 dní. Prostě sem si řekl, všichni na to pějí chválu, tak proč se tomu nepodívat na vroubek. A po dvou dnech ježdění.... jedním slovem co se týká jízdních vlastností BOMBA. Jsem hodně mile překvapen. Opravdu je to lepší než VW Caddy na CNG. Motor má lehký a tichý chod a jde dobře za plynem dokonce při dálničním režimu 130 km/h není problém slušně zrychlit..... Prostě to není lenochod.Ano trhač asfaltu to není. Ale tohle se Škodovce fakt povedlo. Ano co spatřuji jako mínus, je ten dojezd 330-380km na nádrže CNG. Ale když si člověk naplánuje cestu, není problém s tankováním a hlavní za cca 1,-kc na km. :) Je fakt, že kdyby tam byla ještě jedna nádrž, ale asi na úkor té benzínové bylo by to lepší. Ale být poměr 50/50, noooo to by se jezdilo. Ještě kdyby to auto našlo zajímavou cenovou nabídku, nebo nějakou akcičku asi bych se dlouho nerozmýšlel. Možná to bude favorit na nové auto... ale kdo ví. Zatím pořád vybírám a přemýšlím a zkouším.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj kluci,


čekám taky na Golfa TGI. Přemýšlel jsem i nad Octávii, je větší, ale malinko hlučnější (alespoň v kombi) a trochu na mě trochu strohá v interiéru, ale je to velmi subjektivní. Obojí jsou to výborná auta. Nad čím jsem při rozhodování přemýšlel a trochu mě doteď mrzí je, že Octávia je větší a přesto lehčí. Je to znát i v papírových hodnotách zrychlení. Chci se zeptat, zda jste se někdo tady rozhodovali a jaké jste měli postřehy z porovnání obou aut. 


 


Taky mi pořád vrtá hlavou, proč byl výkon o tolik snížen, když je CNG údajně lepším palivem (vyšší oktany). Přitom to VW velmi dobře umí a mnohá předchozí auta mají 110kw. Myslím, že je za tím i něco jiného. Ve dvou salonech mi řekli, že je výkon g-tec/ tgi ve skutečnosti vyšší, ale výkon je papírově uveden tak, aby se vešel do nižších sazeb pojistného v některých západních zemích. Nevím, zda to vůbec jde zapsat do papíru např od 20kw méně. Tohle by ale trošku potvrzoval i uvedený test, kde na zkušebně naměřili 96kw a 215nm. viz.


http://www.auto.cz/s...o-trapeni-81755


 


Můžete napsat svůj názor, co si o tom myslíte. Je něco takového vůbec možné? Nevím, jak je náročné si nechat změřit výkon auta, kolik to stojí, jestli to má nějaká rizika, ale vcelku by mě to zajímalo....


 


Také jsem někde četl článek o Chipování TSI i TGI. Máte s tím někdo zkušenost? Nevím, jestli se dají tyto motory Chipovat stejně jako TDI? U motoru na CNG to bude zřejmě ale bude větším rizikem, než u benzinového motoru...


 


Díky za vaše reakce! H.


Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Obecně - u motorů VW se většinou naměří větší výkon na brzdě, než deklaruje výrobce a to i u 1.4 TSI 103 kW. Ale musíš si uvědomit, že OIII má u čistě benzínového 1.4 TSI jen jednu variantu a to 103 kW a 250 Nm. Takže tam bude odskok od 81 kW G-TECu vždy znatelný. O daňových důvodech snížení výkonu u CNG verze jsem už taky někde něco četl, ale to určitě nebylo oficiální´sdělení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Omezit výkon jde jednoduše - do ŘJ se nahraje příslušně omezená palivová mapa a je vymalováno - je to v podstatě úplně to samý, jako "chiptuning" - akorát že místo mapy nutící motor k vyššímu výkonu se požaduje výkon menší.

 

Dá se říct, že takhle by se dal motor řídit i on-line prostě jen přivedením příslušnejch počítačovejch dat do ŘJ (jakoukoliv přenosovou linkou, klidně i s přijímačem bezdrátově!!!) a ona už by zajistila příslušně dlouhou dobu vstřiku i nastavení škrticí klapky = nebyl by potřeba plynovej pedál atd. 

 

U toho CNG motoru určitě jde v tom omezení výkonu o to, aby spaloval míň paliva a tím i produkoval menší emise, neboli aby zavřel hubu €urochujerům připosranejm z ekoteroristů. 

 

Další důvod bude i to, že při spalování plynu jsou ve spalovacích prostorech dosahovaný vyšší teploty a tím i roste množství vytvářenejch NOx - zase je tam určitě omezení kvůli emisím.

 

A daňový, respektive pojišťovací důvody budou v některejch zemích další, ne opominutelnou příčinou omezení výkonu (ne všecky státy mají cenu za povinnou pojistku odvozenou naprosto debilně jako v Česku od objemu motoru, ale mají spravedlivější rozdělení sazeb podle výkonu motoru).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...