Přejít na obsah

1.4 TSI EA 211


Pawouk

Doporučené příspěvky

Tak to shrnem, vůbec si nepochopil o čem je tu řeč Pokud vím, že nemám pravdu tak se chytnu za nos a mlčím, to ale není tvůj případ. Chápu že profesionál fóra se cítí býti nadřazen nováčkovi ale to si nech na doma stejně jako to oslovení, tímto tvůj příspěvek oznamuji a žádám moderátora o zásah pro zachování kvality vlákna. Zdržuji se dalších OT komentů a o toto prosím i ostatní uživatele.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jak tu píší Sranki i pawouk...

Bofors, tvé úvahy možná mají něco do sebe, ale můžu tě ujistit, že jsou liché.

S tímto motorem jsem v rámci testování najel v G7 zhruba 50.000km a nic se nechová tak, jak popisuješ. Testovaný exemplář motoru má v tuto chvíli najeto víc jak 350.000 km a vše běží tak jak má. Vypnutí válců absolutně nevnímáš a kdyby jsi o tom nebyl informován přes MFA (MaxiDOT), tak o něm nevíš. Ty písty se vypínají např. při konstantní jízdě až do cca 100-120km/h a při jakémkoliv pohybu akcelerátoru se opět zapínají. Tento systém motor nezatěžuje navíc a vše vždy ovládá řidič svým jízdním stylem. Když to přeženu a hodně přitáhnu za vlasy, tak je to to samé, jako když budeš tvrdit, že např. variabilní časování ventilů od Hondy nebo BMW ničí motor :kol-43:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Honzo, co se zobrazí na MaxiDotu při vypnutí válců? A jaké jsou tvoje pocity a postřehy z tohoto motoru (systému)? Já bych měl spíš obavy o spolehlivost toho elektromagnetického mechanismu, co umožňuje vypnutí válců, než že odejde "železo". Přece jenom to asi bude hodně tepelně namáhané a když vím, jak se totéž tak nějak úplně nezvládlo na regulaci prvních turbodmychadel u 1.2 TSI. No, uvidíme.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

u Golfa se zobrazí jen "ACT aktiv"

pocity jsou stejné, jako u normálního motoru. Vypnutí vůbec necítíš a nevíš o něm - pouze přes ukazatel MFA/MaxiDOT. O ten přestavovací mechanismus bych se nebál, protože se VW inspiroval u BMW a Hondy, které používají stejnou technologii při proměnném časování. Možná bych nebral hned první várku motorů, ale ty další pak budou ok ;)

ale platí to pro G7, v OIII jsem s tím motorem nejel :kol-32:

Editováno: , autor: Honza9007
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

U těch EA211 je několik pokroků, ale zárověn věcí co mne děsí kvůli spolehlivosti:

Rozvod je sice řemenem, ale překvapuje mě, že sací vačka pohání vysokotlaké palivové čerpadlo (zcela na druhé straně vačky - na kozdíl od 1.2TSI EA111 nemůže protékat benzín do oleje - pozice + náklon)

a výfuková vačka pohání přes další řemínek vodní čerpadlo.

Řemen jistě bude lépe tlumit vibrace od palivového čerpadla ale přijde mi té zátěže na rozvodech hodně (+ to vodní čerpadlo).

Ojnice jsou rázně odlehčené - už v nich není mazací kanál pro pístní čep, pístní čep má lichoběžníkový profil a spoléhá jen rozstříknutý olej od olejový trysky chladící píst.

Zvláště 1.4 má dvojitou olejovou vanu, hliníkový mezikus vypadá na první pohled jako rošt pro vyztužení uložení ložisek kliky, ale není prošroubovaný, pak navazuje ani ne 5cm vysoká plechová vana (možná to je jen meziobdobí přechodu na plastovou vanu).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajímavá technika, ale nechtěl bych to provozovat po záruce. Osobně si myslím že to zmenšování obsahu je úlet na vrub složitosti a budoucí spolehlivosti.

Já po posuzuju podle starý dobrý 1,8 turbo která mi až na čidlo teploty vody slouží 14 let bez jediný závady. To není zázrak, v jednoduchosti je základ úspěchu.

Dále mě zarazilo to úporné šetření materiálem a je již známý že se to dostalo na hranu rentability oprav. Takže se budou měnit celé agregáty a tím jde ekonomie zase do kopru. Tam kde ušetří výrobce se zákazník prohne v budoucnu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Ve SM č.9 je srovnávací test OIII 1.2 TSI vs 1.4TSI vs 1.6 TDI  a píšou tam, že "po dvou zvolna a plynule ujetých km z Holešovic je cítit pokročilý termomanagement motorů TSI - začíná být příjemně teplo a stop-start úřaduje hned na prvních světlech na Palmovce", a to při teplotách těsně nad nulou. O PTC článku nikde nic není. Tím myslím i mimo ten článek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tady to bude jinak jelikož jsou integrované svody v hlavě válců tímpádem se bude ohřejvat rychlejc.. sice to sem nepatří ale když jsem jel s 1,6TDi a dvoulitrem tak oba stáli venku cca -5 obě stáli celou noc a teplo z fukarů bylo cítit cca po necelé minutě jízdy a příjemně ve voze bylo cca po 3minutách a 2km což je oproti OII v naftě skok dopředu a u benzínu to bude to samé očekávám

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dneska sem vracel OIII 1.4 TSI ;) a jsem z toho motoru opravdu nadsenej,.... najel sem snim krasnych 330 km a uplne pohoda..... podle me kdo nechce 1.2 TSI a nebo uz moc drahe 1.8 TSI tak podle meho nazoru, nejidealnejsi varianta ;) ..... fakticky jsem z neho nadsenej ;)

 

 

nic mene s tim topenim, je sice pravda ze ze zaclo po chvily foukat vlazno, ale zadnej zazrak :( po cca 10 km co jsem dojel a auto brebiral, se teprve rucicka teplomeru vody vysplhala na 90 stupnu a i tak se tomu moc nechtelo topit :(

a to nebylo nijak zavratne zima,... bylo nejakejch cca 2 stupne nad nulou ;)

 

vim ze se nejdriv ohriva hlava pak jde topneni a pak az teprve nejak blok motoru ci co, ale stejne

 

      Podle meho nazoru to topeni neni nejak extra zavratne a troufam si rici ze jak sem mel OIII s motorem 2.0 TDI tak tam to zaclo topit snad rychlejc ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono je možné, že TDI má PTC článek, takže topí dřív. Jinak třeba u staré 1.2 TSI se psalo v dílenské učební pomůcce, jak to mají vymakané, aby se motor ohřál co nejdřív, ovšem skutečnost je úplně někde jinde. Takže aby to nebyl s novým TSI podobný případ - jen proklamace automobilky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jo jo s tim clankem ze tam ma nejake ,, ohrivaci tycinky " :D ...... je urcite moznost ;) a hodne realna

s tou automobilkou ze klamou by to taky mohlo bejt realny, prece jenom dovolit si dalsi chybu na defakto novym prepracovanym motoru,... nevim nevim

 

Kazdopadne pokud motor nebude nejak extra poruchovy, mne osobne to ze by to topilo pomalejc nejak neodradilo ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

za 330 km spotreba na realnych 8,5 l ( podle PPC 8,1 l ) ..... jelikoz sem ji nesetril tak prvni spotreba byla podle PPC 9,2, pak sem ji trochu setril obcas sem ji trochu dal najist a podle PPC 6,4 l ....... ale verim ze kdyz se stim bude jezdit normalne zadny zavodeni tak spotreba se da klidne udelat na realnou v rozmezi 6 - 6,5 l

 

u ty spotreby 8,5 l/100 km to bylo tak ze sem vyjizdel s plnou nadrzi a pak dotankovaval,.... tudiz propoctem to vychazelo na nejakych zaokrouhelne 8,5 l .... vesmes to bylo asi 8,46 l ;)

 

 

ale jak rikam, da se stim jezdit normalne realne do 6,5 l, pokud clovek nebude prahnout po vykonu ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...