Přejít na obsah

DSG vs manuál


Clint

Doporučené příspěvky

No vidíš. Já s automatem příležitostně jezdím a nedal bych za něho víc jak 0Kč. Aby se to změnilo, musel bych výrazným způsobem změnit podíl "tratí".

 

No a když jsme u toho - jak se chová brzdové světlo u vozů s automatem? Na semaforech svítí pořád a nebo po nějaké době stání zhasíná? Teď mě to napadlo, když jsem šmátral v paměti po chování a dojmech.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Automat OIII DSG je výborná věc. Kdo stím jezdil, bude mít nejspíš stejný názor, jako já. Může si tam navolit jízdní profil ( MODE)podle svého a možnost, vytvořit si svůj. I na Tvou trat by se něco našlo ke spokojenosti. Můžeš  mít výbavu s pádlama, nebo přepneš na manuál. Možnosti jsou....  Jezdil jsi opravdu s OIII DSG? Brzdová světla samozřejmně svítí, proč by taky neměla. To je nějaký problém? Když nechceš, aby svítila, dej tam P. Já osobně mám klacek a nehodlám to měnit. Ale, pokud bych měl dobrou možnost, tak automat je mezi poslední výbavou, která by mně od toho odradila .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A v sobotu ráno všichni povině sledovat Autosalon na Primě-kde bude srovnání automat vs. manuál!

 

Tak se myslím potvrdilo - co tady bylo řečeno .... vpodstatě se nikdy nemůžeme shodnout, protože obě možnosti mají své pro a proti.... :kol-35:

 

Ale bude něco na tom, že do automatu člověk musí tzv. dozrát... a jak už dosáhne správného pohodlného "taťkovského věku" a jednou si ho pořídí, tak už u něj zůstane (samozřejmě výjmky potvrzují pravidlo) :kol-47:   

Editováno: , autor: Napalm
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jako můj otec, bylo mu 65 a tzv. dozrál do DSG. Teď by se k manuálu nevrátil. Ale jeho styl jízdy je kloboučnickej, pohoda a pomalá jízda. Takže mu to vyhovuje. My co lítáme jako psi, musíme mít manuál.... :kol-28:

Editováno: , autor: Clint
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Určitě má to i ono své argumenty.

Akorát furt nechápu to spojení automat-taťík, kloboučník a podobně...

Dyť je to o komfortu, jízdu s automatem si můžeš užít stejně, ne-li líp, než s manuálem, když budeš chtít,třeba na nějakém úseku, můžeš si tam ty rychlosti sázet sám.

Parkovací robot,hlídání pruhů,adaptivní tempomat, ale třeba i jen senzor světel a deště-to jsou, podle mě, ty kraviny co dělají z řidiče úplného debila.

Editováno: , autor: Sanek81
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já to s tím "dozráním" nemyslel až tak zvaně na důchod.... :kol-28:  

 

Já to myslel jako že když je člověku dvacet, chce malé auto - typu Fabia, Golf atd. a samozřejmě v manuálu - protože ho baví řídit, když je mu přes třicet , chce už větší auto a nejlépe kombika, něco jako OIII... hlavně když má rodinu a vozí např.kočárek ap. (50% manuál, 50% DSG - taky podle peněženky).... a když mu táhne na čtyřicet už chce určitě 4x4 a ještě s DSG, protože na to jednak už má a pak taky ho řídit už tak nebaví... respektive ne pořád... a když si chce tzv. zablbnout má tam pádla nebo podobně a 4x4 ho všude podrží.... no a když mu táhne na padesát koupí si SUV - 4x4 a DSG.... protože se s toho lépe vystupuje :kol-47:

 

Kdo se nenašel ve své věkové skupině, toho jsem se samozřejmě nechchtěl dotknout, berte to jako příklad  :kol-48:

 

Takže do DSG a 4x4 člověk musí dozrát... takhle jsem to myslel....

Editováno: , autor: Napalm
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Napalm: Mě je přes 40 a SUV, ani 4x4 nechci a DSG také ne :D. Jezdit mě baví furt a možná, že ještě víc.

 

Proč si budu kupovat auto s náhonem 4x4, o sto kilo těžší, když nebydlím na horách a do pole nejezdím?

 

Kočárek se mi vejde i do liftbacku Oktávky, takže proč mít krabicoida, co víc žere a odpor vzduchu má jak pojízdná maringotka?

 

Jezdím 80% dálnice a tam prostě krabicoidy nepatří, kdo má trochu rozum, volí normální auto. Málo kdo si uvědomuje, že auta typu Yeti, Tiguan jsou určeny převážně na městský provoz a do lehčího terénu. Musel bych bejt blázen abych tohle měl na dálnice.

  • Díky 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jojo, to samé je i s RS O3,,,emise a zase emise....

 

Však jsem mohl obě nové RSa porovnat (nafta s DSG a benzín s manuálem), sice krátce, jen 45 minut s každým vozem, ale i tak manuál a benzín bezkonkurenčně nejlepší.

Editováno: , autor: Clint
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně táhne na 40 a žádné SUV, 4x4, DSG nepotřebuji = nemám pro ně žádné využití. :kol-28:  Dnes jsem měl konečně možnost se s DSG prakticky seznámit. A byla to zrovna kombinace SUV, 7°DSG a relativně slabý motor = Yeti 1.2 TSI 77 kW. Nějaké cukání, jak se tady někde psalo, se moc nekonalo, i když samozřejmě některé změny převodových stupňů byly znát. Ale DSG řadí v některých provozních situacích tak, jak bych nikdy já neřadil. Nejvíc je to znát v rychlostech okolo 50 km/h, kdy tam flákne zbytečně vysoký kvalt (konkrétně šestku) a motor pak zbytečně duní, skučí a úpí a autu se stejně nechce moc jet. Jenže když člověk jen trochu přidá, tak to zas podřadí třeba o dva tři kvalty. A pak zase zpátky. :kol-32:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No u me je to jasne, 357x si hrat s kvedlackou na 25km ceste to uz opravdu ne. :) A jizda s automatem me maximalne bavi, asi o tri levely vice nez s manualem a dozral jsem do nej asi nekdy ve 20 letech po prvnim vyzkouseni v nejakem starem Oplu, kde byl nejaky ctyrstupnovy. :) Ale jak zaznelo v poradu, tohle je asi vec, na ktere se neda shodnout.

Editováno: , autor: mike_k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

u mna automat ocenujem na druhom aute v meste .... najma posuvanie na semaforoch a v kolonach ... na okreske v poho tiez ale na dialnici je to tak ako s casti pise pawouk .. niekedy podradi aj o 2 kvalty ... takze na dialnici pouzivam skor v polohe manualneho radenia ... ale myslim ze keby som sa mal rozhodovat znova idem do automatu ... aj ked je fakt ze obcas clovek ma naladu pokverdlat si radickou ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Celkom ma pobavil Napalmov príspevok "... do DSG a 4x4 člověk musí dozrát..." Mám cez 50 a kúpil som si OIII 1,8 TSI 4x4 DSG.  :kol-48: 

Nemám pádla pod volantom, manuálne radenie som si len vyskúšal.Tak ako písal včera Hesltik, radenie a správanie prevodovky je otázkou plynového pedála. Keď sa potrebujem z vedľajšej cesty na križovatke zaradiť alebo pri predbiehaní, drgnem do páky a v režime S si vychutnám zrýchlenie a zvuk 6500 otáčok. Ak ešte niekedy vymením auto, bude s automatom. Mňa osobne automat baví.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No je třeba si na ten automat zvyknout. Myslím si že 45 minut nebo hoďka jako testovačka je málo na to aby se s tím člověk sžil a vychutnal si tu jízdu. Musíš v tom sedět déle, auto už mám měsíc doma a až teď můžu říct, že vím co od něj očekávat - jak se zachovat při předjíždění - přibrždění a adekvátní sešlápnuti plynu. Při klidné jízdě městem kde lechtáš plyn a před zatáčkou polechtáš brzdu aby si auto podřadilo nebo dupneš po brzdě aby se podřadilo i o dva stupně abys hned za za zatáčkou mohl vystřelit případně to završit přepnutím do režimu SPORT. A v tu chvíli se usmíváš do zpětného zrcátka na borce, který je sžitý se svým manuálem, protože víš, že s fofr pákou tam tu rychlost prostě nehodí tak rychle jako automat a začínáš se mu vzdalovat.

 

Toto je má vlastní zkušenost, jelikož se na mě lepí poslední dobou víc pitomců možná vyzyvatelů, kteří se mě i po lehkém sešlápnutí plynu stále drží jako klíště, takže už pak zbývají dvě možnosti: buď dotyčného bere "srani" a uhneš mu nebo to oroštuješ a pak už je to jak jsem popisoval v minule větě :D  

 

Tak jako s manuálem po nějaké době postupně přicházíš na to, jak se auto chová, tak stejně je to u automatu(můj názor). Nejde si myslím vyvodit závěr z hodinové nebo celodenní jízdy, poněvadž v tu chvíli jsi rád, že jedeš. Maximálně to chvilkově oroštuješ a jsi rád, že sis z toho nepustil do gatí, když to např. drtíš po dálnici přes 200 km/h jelikož si říkáš jestli nekecali, že to jede 230 km/h a foukne do tebe boční vítr. Večer si pak říkáš "to jsem nezkusil, tam jsem tu zatáčku nevyzkoušel projet jinak, jak se chová auto po prudkém a po lehkém sešlápnuti brzy či plynu.

Stejně tak jako s manuálem se připravuješ na předjíždění(snažíš se předvídat situaci) tak stejně je to s automatem. Myslet si, že pak vystřelíš v sekundě je mylné. Není na místě tu pak hanit automat, že je pomalý a špatně tam sype ty rychlosti a je kdo ví jaký. Problém je spíše v řidiči, který není plně sžity s vozem.  

 

Nikomu tady nevyčítám jeho názor jen poukazuji na svou zkušenost. Jestli je někdo zastáncem manuálu - prosím, ať je, já to nikomu neberu :) 

 

U mě to bylo ještě do nedávna tak, že jsem byl takový, jak se říká fanda manuálu a tak jako většina jsem tvrdil, že automat bych nikdy nechtěl( že je pro lenivce, ženské a já nevím co všechno a manuál, že je pro pořádné chlapy) tak po zkušenosti s automatem jsem pak upravil svou verzi a to tak, že bych se za automat nezlobil. Nicméně shodou okolností jsem byl tak trochu přinucen změnit vůz i z důvodu, že občas potřebuji aby i žena někde zajela. Tak jsem si říkal, že se obětuji a pořídíme si teda ten automat. Jezdil jsem s nim v Q5, tak jsem si říkal O3 je nový vůz snad to tak nějak bude +- podobně šlapat. A ejhle jsem z něj nadšen a za sebe můžu říci,  že jsem s nim zcela spokojen a jsem rád, že ho mám a teď už jistě vím že manuál už si zřejmě nikdy nepořídím. Sice se říká nikdy neříkej nikdy ale co už 

 

Lítám v práci se služebním manuálem v naftě a je to pro mě, teď už to můžu říci UTRPENÍ, když to srovnám s automatem. Strašně moc se těším až přesednu po práci do své střely s DSG a vyrazím k chalupě.

Takže se modlím a pevně věřím že až nastane podzim roku 2014, že mi šéf pořídí Scauta v automatu (což by snad neměl být problém v porovnání s tím co mi nabízel teď jako služební vůz :kol-48:

Jsem nepolíbený staršími verzemi automatu takže nemohu srovnávat . Zatím mám za sebou pouze jízdy v automatu s Q5, Q5 facelift a občas dělám šéfovi zálohu na dálkové cestě v A8 Long a za sebe mohu říci, že ač je to auto nižší cenové kategorie v porovnání s tím co jsem uvedl jsem s DSG zcela spokojen, vyhovuje mi, jsem z něj nadšen, automat necuká jak někteří uvádějí, co se týká řazení rychlostních stupňů nemám žádnou výtku, auto je krásně tiché spotřeba je myslím si adekvátní k výkonu vozu (je pravda že za nižší spotřebu bychom se nezlobili ale co se dá dělat :kol-48: ) 

 

Omlouvám se za ten sloh  :t

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som sa s automatom zoznamil vo firemnom Jeep -e,mal som prilezitost jazdit na GL -e a Insignii.Aj firemny Actros s robotizovanou,ten som si neskusil. Olejovky maju svoj komfort. A preto som bol zvedavy na DSG. Prilezitost sa naskytla,ked som kupoval dalsiu jazdenku. Bol som spokojny preradovanim/podradovanim rychlosti,reakciou na plynovy pedal.Trocha co ma stve je pri dobrzdovani na krizovatke a pribrzdeni a naslednej akceleracii.Reaguje dost narazovo...zozaciatku som sa az zlakol.Nuti sa vyhrat,vycibrit techniku.Nebudem na krizovatku dochadzat na N.S skoro ani nepouzivam,ked chcem akcelerovat tak dam pedal az na doraz a uz klepem brikety.Pridelene sluzobne presuvadlo je Octa ll s manualom a jazdime s nou 5 dni v tyzdni.A nejako neriesim preco nie je DSG,skor preco nie je 6 kvaltova.

Takze,ked to zhrniem za seba tak DSG je pre aktivnych.Pocas jazdenia da neraz najavo,ze pochadza z manualu.Tip- / Easy- troniky su pre pohodakov.Olejovky utlmuju nedostaky,zvysuju komfort jazdenia.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:kol-47: Jak jsem psal, kdo si to vyzkoušel, tak většinou už manuál nechce...Je to přirozená reakce  člověka na pohodlí a komfort. Když se zeptám takového člověka, proč má automat, tak právě kvůli tomu.  Nynější automat má už více kladů oproti manuálu.  Reakce, styl, atd.... Když pojedou dva průměrní,obyčejní totožní řidiči se stejným motorem, manuálem a automatikou, tak automatika bude rychlejší....porovnání třeba v čase.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jak jsem psal...s automatem jezdím v améru a nijak moc mi nevadí...jenže tam jezdí všichni padesátkou a nějak nemám strach, že "zaregáluju" blbě...v Česku vyjedu, trefím nějakého blba do zadku 1400 metrů od servisu, protože si spletu pedál a když to bude nějaký ichtyl tak mimo rozbitého předku, jeho zadku bude mi rozbita ještě huba...jenže oni to v Bolehlavi tlačí "všetko do automatu" hlavně proto, aby z nás vytáhli naše těžce vydřené peníze. Ano, je pravda, že s "automatem" se jezdí pohodlněji, jenže jak už jsem taky psal- vybíral jsem v roce 2010 mezi eresou s manuálem a 1,8 s automatem a tenkrát jsem byl tím automatem ve spojení s tím motorem neuvěřitelně zklamán (nechci nic a nikomu hanit "jeho nejlepší"-jen mé pocity tenkrát byly že "to jen řve a hovno jede" (pardon)) jezdil jsem teď s x5 s automatem a pocity byly stejné-tedy že na ten řev to houno jede (já vím, teď se na mne sesypou všichni, že takový výkon musí jet-jo to asi jo, jenže mně ta úměra mezi řevem u automatu a manuálu při cca stejné akceleraci přijde "taková divná", ať je to mnichov nebo šáde....a 4x4 teď potřebovat budu, můžu já za to Clinte, že v Bolehlavi Ti to dají jen do kombíku??? Proč asi - konkurence je netrápí, dělají si s námi, co chtějí. Už mi to s tím Hyundaiem přijde jak Babica s Polreichem, který tvrdí, že všichni jsme "ty vole , debili" a neumíme vařit. No třeba neumíme, ale kvůli tomu si nemusím koupit auto od škodovky, že jo. Ale dvě mega za x5 nedám, takže tady budu asi brblat do smrti......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a co máš helstiku vůbec za auto/ motor že všem ujíždíš? já mám pocit, že tady v česku furt někdo chce závodit, nedej bože když oktávkou předjedu nějaké závodníky v naftě v audině, bmw atd. nevím co z toho mají, ale mě fakt štve když se lepí na zadní nárazník.

 

jenom aby sis uvědomil, automat v audinách, bmw, tuareg funguje o hooodně lépe než v mbéčkách a nižších řadách...

Editováno: , autor: kokta7
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nikomu tady nevyčítám jeho názor, jen poukazuji na svou zkušenost. Jestli je někdo zastáncem automatu - prosím, ať je, já to nikomu neberu. Dovolil jsem si parafrázovat Helstikovu myšlenku. :kol-28:  Jinak má tvoje slohová práce hlavu a patu, jen je podle mě třeba rozlišovat s jakým motorem a kde to auto s DSG provozuješ. Stejně tak, jako se musíš sžít s chováním DSG, je potřeba se naučit využívat charakteristiky motoru spojeného s manuální převodovkou. A na to dost řidičů nemá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Byt se na tom my asi neshodneme, tak soucasny trend je naprosto jasny smerem k automatu. Draha sportovni auta se vyrabi bud uplne bez manualu, pripadne s manualem pouze na prani. Samozrejme nejaka vyjimka nekde urcite bude. Luxusni auta maji podobny trend. Audi od A7 nahoru uz s manualem nekoupite. A6 jen u slabsich motoru. Podle me to tak do peti az deseti let dojde i k levnejsim autum a konecne se dockam doby, kdy bude automat v zakladu tak jako treba v US.

Editováno: , autor: mike_k
  • Pozitivní 2
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...