Clint Vloženo 7. Červen 2014 Autor Sdílet Vloženo 7. Červen 2014 (editace) Já jsem jel s O3 DSG 1,8 TSI a žádné cukání se nějak nekonalo, tedy nic výrazného, čeho bych si všiml. Mě jen vadilo DSG jako celek, jak říkáš, v režimu D řadí hodně brzy, na předjíždění, aby tam člověk měl režim sport. Navíc to dělá věci, které zrovna já nechci, o tom jsem psal. Čili za mě manuál. Nedávno jsem projížděl O3 2,0 TSI a shodli jsme se s prodejcem, že jedině manuál. Měl ten názor, že DSG ideál do dieslů, kde člověk požaduje nízkou spotřebu a dostat se do práce bez nějakých emocí a požitku z jízdy. Ono i všechny testy benzínového RS mluví jednoznačně jen pro manuální řazení. Editováno: 7. Červen 2014, autor: Clint Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
skodaforum20 Vloženo 7. Červen 2014 Sdílet Vloženo 7. Červen 2014 Clinte, tem testum bych nedaval zadnou vahu. Vetsinou ty auta testuji lide, kteri maji maji rizeni "v krvi" a manual a pozitek z jizdy je "az" na prvnim miste. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mike_k Vloženo 7. Červen 2014 Sdílet Vloženo 7. Červen 2014 (editace) Popsane chovani DSG urcite normalne nedela. Tem par archaickym pozustatkum milovniku manualu tady never. A pruzne zrychleni bez zmeny stupne udelat jde, ale musis mit plyn opravdu v noze, abys vedel, kdy jeste nepreradi a kdy uz jo. Cela hra s automatem je o praci s plynem. Po trose cviku opravdu neni problem automatu vnutit jen pomoci plynu presne tu rychlost, co chces. Na druhou stranu ale neni duvod se bat, ze automat podradi. O tom to je, ze to dela sam, tak te to nemusi trapit. Editováno: 7. Červen 2014, autor: mike_k Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clint Vloženo 7. Červen 2014 Autor Sdílet Vloženo 7. Červen 2014 (editace) A pruzne zrychleni bez zmeny stupne udelat jde, ale musis mit plyn opravdu v noze, abys vedel, kdy jeste nepreradi a kdy uz jo. Cela hra s automatem je o praci s plynem. Tak to bych si rád poslechnul, jak to děláš Matěj: Jestli jezdíš Prahu, nebo kloboučnickej styl venku, (případně patříš k těm lenochům, nebo se potřebuješ pravou rukou šťourat ve frňáku) vezmi DSG. Jinak je to k ničemu. Editováno: 7. Červen 2014, autor: Clint Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mike_k Vloženo 7. Červen 2014 Sdílet Vloženo 7. Červen 2014 Opravdu jednoduse. Na prerazeni nahoru/dolu staci proste rychle pohnout plynem o par milimetru tim ci onim smerem. Kdyz chces aby to neradilo, tak je naopak treba pridavat/ubirat plyn pozvolneji. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kokta7 Vloženo 7. Červen 2014 Sdílet Vloženo 7. Červen 2014 (editace) jj funguje to tak miku... klinte, pokud chceš mít připravenou rychlost na okamžitou akceleraci, tak musíš hold pádly nebo ručně podřadit... a nebo přidat plyn dříve trošku musíš uvažovat ako DSG ale to cukání je běžné, akorát to asi zarputilí a omáméní majitelé svého autáku z DSG asi moc nepřiznají... Editováno: 7. Červen 2014, autor: kokta7 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 7. Červen 2014 Sdílet Vloženo 7. Červen 2014 ... Tady je to jiný. Cukání 2->3 je tak v 1/2 případů. Co jsem zapomněl zmínit je to (ale to je spíš asi placebo), že když přidávám trochu víc, tak buď mezi 2-3 nebo 3-4 cítím pocitově že prokluzuje spojka. Nemůžu si pomoc, prostě cítím že chvilku trvá, než si ten převod sedne. Daleko víc mě ale štvou právě rozjezdy / dojezdy. Dojezdy jsou defacto pořád stejný. Dojíždím, DSG si kopne D2, auto cukne (občas spadnou otáčky i k volnoběhu nebo lehce pod něj) a pak teprve DSG hodí N. Rozjezdy jsem měl fakt zatím dvojího druhu. Buď sešlápnu plyn hodně, což má za následek za 1-2 sekundy rychlý rozjezd doprovázený kvílením kol nebo sešlápnu plyn méně a trvá 3-4 sekundy, než najedu rozumně do křižovatky. Tak by mě spíš zajímalo, jestli s tím jen neumím nebo by to mohla být signalizace nějakého problému. ... Tohle vypadá na závadu v hydraulice, která ovládá jednotlivý stupně. Data mezi ŘJ převodovky a motoru jedou po CAN-busu, obě jednotky si vyměňujou info - a navzájem se tak ovlivňujou. ŘJ motoru například mžikově omezuje výkon v momentě, kdy převodovka přeřazuje - a to i u dvouspojky, i když tady je ta pauza právě díky plynulýmu přechodu mezi polovinama převodovky kratší. Ten pocit prokluzu u DSG bych já osobně přičítal nějaký závadě v hydraulice, kdy jedna ze spojek (případně obě dvě) nepracuje s potřebnou rychlostí a než dokonale sepne, motorová ŘJ jednoduše částečně omezí výkon. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mike_k Vloženo 7. Červen 2014 Sdílet Vloženo 7. Červen 2014 kokta7: opravdu nevim kolik jsi toho s DSG najezdil a v jakych autech, ale cukani pri beznem razeni rozhodne bezne neni, naopak v tomto je DSG mnohem plynulejsi nez HDM automat. Jediny pripad, kde DSG opravdu muze cukat je, kdyz uzivatel udela neco jineho, nez automat ocekava tj. napriklad dobrzduje pred krizovatkou, ale misto zastaveni nahle prudce zrychli. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
matej.vanatko Vloženo 7. Červen 2014 Sdílet Vloženo 7. Červen 2014 (editace) Díky borci za dobrý komentáře. To že je nutné pracovat s plynem a trošku přemýšlet jako DSG, to plný souhlas. A to mi ani nevadí. To bude spíš opravdu zatím moje neumění a nezvyk na DSG, takže věřím, že to během těch 14 dnů, co budu mít vůz ještě k dispozici, doladím. Navíc, bojím se na to trochu víc šlapat. Není to moje a je to v záběhu. To ale nijak neomlouvá ten můj placebo s prokluzem a poskakování před křižovatkou a to že někdy to bylo fakt drsný kopnutí. Celkově mi ale příjde, že je DSG strašně pomalé při podřazování při dobržďování. Rozhodně mu nechci pak vnutit rychlou akceleraci. To je jasné, že by trvalo a cukalo. Ještě jsem objevil jeden poznatek o kterém nevím, zda je OK chování nebo ne. Když jedu dejme tomu na D6 okolo 90-100. Přidám plyn, motor se vytočí více, DSG hodí D5, pak je cca 1-1,5 sekundy prodleva a až pak zátah. Půjdu do teď projet na staré letiště, co mám cca 6 km od baráku, takže bych to pak sepsal nějak sumárně. Asi to opravdu nebude košér chování. :-( Jinak, já chci automat kvůli pohodlí s občasným rychlým předjetím. Proto jsem si dal i pádla. Tohle auto pádla nemá a bude se s jim jezdit daleko víc ležérněji. Mně jen nebaví už kvedlat a šlapat na další pedál :-) Editováno: 7. Červen 2014, autor: matej.vanatko Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kokta7 Vloženo 7. Červen 2014 Sdílet Vloženo 7. Červen 2014 (editace) miku ideálně si problémy s DSG vyjasnit názorně v praxi a ne na netu.....každopádně k DSG má být elektrická ruční brzda, kde ji prostě na nerovné křižovatce zapneš a auto ti přestane přidávat. Po vypnutí ruční brzdy, zase se auto rozjede... s manuální ruční brzdou... zatáhnout, dát neutrál... při rozjezdu na brzdu a zase přeřadit na režim D, to je fakt trošku hodně nedomyšlené... ta prodleva tam je, proto sem psal že s tím musíš počítat nebo si podřadit pádly nebo ruční režim... když máš manuál, tak si při nutné akceleraci taky podřadím a ženu to do maximálních otáček.... matěji to sou osobní priority, s tím ti nikdo nepomůže Editováno: 7. Červen 2014, autor: kokta7 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
matej.vanatko Vloženo 7. Červen 2014 Sdílet Vloženo 7. Červen 2014 Kokto, asi máš pravdu. Každopádně, teď na letišti už rozjezdy celkem ok, ale cukání při zastavování pořád a placebo při řazení výš při akceleraci taky. Myslel jsem, že DSG funguje tak, že řadí inteligentně a prodleva při řazení o stupeň výše je pár desítek, max. stovek milisekund. Tady když jsem jel, tak to přeřadilo, ručička otáček pomalu klesla (ne bleskurychle) a auto na chviličku akceleraci ztratilo, cca 1 sekundu. Pokud je to ale vlastnost, tak tím pádem vše OK. Nemáte někdo v Brně DSG 7, že bychom to zkusili tam? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Napalm Vloženo 7. Červen 2014 Sdílet Vloženo 7. Červen 2014 Kokto: To je přece blobost... dojedu s DSG na semafor, kde je červená a zmáčnu (nožní) brzdu a stojím... ruční nezatahuju a ani pochopitelně nepřeřazuju na P na řadičce, nechám tam pořád D.... Navíc si myslím, že pokud tam nechaš D a zatáhneš ruční brzdu ... a pak pustíš tu nožní, tak auto taky nikam nepojede.... elektronika přece pořád ví co děláš, případně kterou brzdou brzdíš... všude má čidla... ještě jsem teda nikoho neviděl dávat na DSG na semaforech P.... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kokta7 Vloženo 7. Červen 2014 Sdílet Vloženo 7. Červen 2014 (editace) no sory, ale mě vadí držet dlouze brzdu.... právě, a pak v noci nic nevidíš, protože na tebe šajnují ledky(věřím že většina českých řidičů sou hovada a neřeší co ostatní)... normální člověk zatáhne brzdu a neoslnuje.. zrovna sem včera na objíždce s semafory vyblíkával němce s A6 a došlu mu to, tak zatáhl brzdu ruční a pohoda. pokud tam nechám D, a zatáhnu ruční brzdu tak auto furt přidává(klidně ti to natočím)... proč P? řikám neutrál.... Editováno: 7. Červen 2014, autor: kokta7 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
matej.vanatko Vloženo 7. Červen 2014 Sdílet Vloženo 7. Červen 2014 Jo kokto, plnej souhlas. Hlavně majitelé aut se čtyřmi kruhy jsou na tohle specialisté. Za mě neutrál nebo neutrál + ručka. P jsem dal zatím jen jednou na semaforech na nějaké stavbě..... Lepší než držet brzdu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Napalm Vloženo 7. Červen 2014 Sdílet Vloženo 7. Červen 2014 (editace) Hmm.. zajímavé, myslel jsem, že pokud dám ručku, tak auto to vyhodnotí stejně jako když stojím na brzdě a nebude přidávat .... u současného auta mám manuál, ale teď budu mít DSG, takže mě toto téma zajímá.... Zatím jsem jezdil jen s Passatem B6, který měl DSG, ale tam je byl "Auto-holt"...., takže jsem nic neřešil... jinak jsem měl na mysli pochopitelně N, s tím P jsem to popletl... Kokto, pokud se ti bude chtít, klidně udělej krátké video... protože pokud máš pravdu, tak je to fakt trošku nedomyšlené... Editováno: 7. Červen 2014, autor: Napalm Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Napalm Vloženo 7. Červen 2014 Sdílet Vloženo 7. Červen 2014 Jo kokto, plnej souhlas. Hlavně majitelé aut se čtyřmi kruhy jsou na tohle specialisté. Za mě neutrál nebo neutrál + ručka. P jsem dal zatím jen jednou na semaforech na nějaké stavbě..... Lepší než držet brzdu. Jako s tím oslňováním s Váma souhlasím, ale pokud stojím ve větším městě (Praha, Brno, Vídeň atd.) na semaforu, tak nikdy ručku nezatahuju, a to stejně jako 99% lidí co tam stojí se mnou... tohle není myslím o národnosti, navíc tam nikdy nestojíte déle než několik desítek vteřin...a kolem je spousta jíných světel, takže o oslnění nemůže být řeč.... něco jiného je stání před železničním přejezdem v poli a zhasnutí předních světel, tohle určitě udělám, protože tohle je fakt prasárna 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
matej.vanatko Vloženo 7. Červen 2014 Sdílet Vloženo 7. Červen 2014 Ano, dělám to úplně stejně. Na křižovatce to nijak extra neřeším. Ale jakmile jde o přejezd, semafor na stavbě apod., tak vždy N a ručka. Na semaforu jedině tam, kde vím, že to bude trvat dlouho, než mě pustí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clint Vloženo 7. Červen 2014 Autor Sdílet Vloženo 7. Červen 2014 Na krátké stání na semaforu, pokud čekáš, že to blikne, můžeš nechat D a stát na brzdě, na delší samosebou N a případně ručku. Nechápu, co tu stále řešíte? 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mike_k Vloženo 7. Červen 2014 Sdílet Vloženo 7. Červen 2014 Pri rucce DSG opravdu na D tahne, i kdyz to nedava zadny smysl. Nevim moc proc toto neosetrili, kdyz by to na rozdil od klasickeho automatu jednoduse slo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dr.Adam Vloženo 7. Červen 2014 Sdílet Vloženo 7. Červen 2014 Ahoj, pripojim se i ja do diskuze. Mam OII 1.9 TDI DSG a pri dobrzdovani na semaforech mi to dela presne stejne neprijemne cukani, jako Matejovi: ze 3->2 a z 2->N. Je to hodne znat a to i pro spolujezdce. Nektere DSG, se kterymi jsem jel, toto nedelali. Nevite v cem by mohl byt problem? Mechatronika / spojky / SW? Ve Skodovce nevedi vubec nic (navrhli mi auto prodat a koupit nove - haha), firma zabyvajici se automatickymi prevodovkami radi repas cele prevodovky (cca 110 tis). Nemate nekdo lepsi napad? Dikes! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sanek81 Vloženo 7. Červen 2014 Sdílet Vloženo 7. Červen 2014 "Prodat a koupit nové" tomu říkám,kurva, servis-kolik si za tu radu vzali? Hrůza! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Napalm Vloženo 7. Červen 2014 Sdílet Vloženo 7. Červen 2014 Pri rucce DSG opravdu na D tahne, i kdyz to nedava zadny smysl. Nevim moc proc toto neosetrili, kdyz by to na rozdil od klasickeho automatu jednoduse slo. Možná, jak znám koncern, tak jedině, aby sis koupil Golfa, protože ten má elektronickou ruční brzdu... jinak tomu taky nerozumím... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Napalm Vloženo 7. Červen 2014 Sdílet Vloženo 7. Červen 2014 Ahoj, pripojim se i ja do diskuze. Mam OII 1.9 TDI DSG a pri dobrzdovani na semaforech mi to dela presne stejne neprijemne cukani, jako Matejovi: ze 3->2 a z 2->N. Je to hodne znat a to i pro spolujezdce. Nektere DSG, se kterymi jsem jel, toto nedelali. Nevite v cem by mohl byt problem? Mechatronika / spojky / SW? Ve Skodovce nevedi vubec nic (navrhli mi auto prodat a koupit nove - haha), firma zabyvajici se automatickymi prevodovkami radi repas cele prevodovky (cca 110 tis). Nemate nekdo lepsi napad? Dikes! Možná bych se zeptal spíš v sekci pro O II, protože tyhle dva problémy... tvůj a Matěje spolu vůbec nemusí a provděpodobně ani nesouvisí.... Nevím jaký rok výroby auta máš (zda je to už po FL), ale někde jsem četl, že starší DSG s tímto měli problém (např. právě u Passata B6 a OII), takže je otázka zda ti tady někdo poradí... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dr.Adam Vloženo 7. Červen 2014 Sdílet Vloženo 7. Červen 2014 Sanek81: Stalo to 1 hodinu prace mechanika Napalm: Ok, zkusim to hodit jeste do OII. Mam OII pred FL (12/2004, 1.9 TDI 77kW), takze urcite jednu z prvnich skrini. Kdybyste prece jenom nekdo meli podobnou zkusenost a doporucili mi treba servis, kde vam zavadu odstranili, budu rad!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
matej.vanatko Vloženo 7. Červen 2014 Sdílet Vloženo 7. Červen 2014 No, pokud se to nějak u mě výrazně nezlepší, vyloučím chybu mojí jako řidiče - že s tím prostě neumím a navštívím v Brně nějaký servis, kde se na to kouknou. Kdyby něco našli, tak dám určitě vědět. Nejhorší je to fakt 3->2 nebo 3->zastavení, kdy dává 2 hodně pozdě či někdy vůbec a dost cuká. U auta s 1100 km na tachometru by to fakt bylo velmi špatný! Ještě mě napadlo, je nějaké velké zpoždění mezi přeřazením, klesnutím otáček na budíku a zobrazením převodového stupně na Maxidotu? Myslím, že jsem něco takového dnes pozoroval. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.