runner Vloženo 27. Únor 2015 Sdílet Vloženo 27. Únor 2015 Rypicong: Effective psal i o zivotnosti... ja teda mam vzadu bubny a nadseny z toho nejsem, ale na vsech mych predchozich autech byly vzadu bubny a krom cisteni pri servisu [ za pakatel ] jsem na nich nikdy nic menit nemusel. ty budiky snad jeste nejakou dobu vydrzi analogove... i displeje [ misto budiku ] v nekterych premiovkach se mi vubec nelibi, nekdy mi to pripada pekne kycovite jak v cirkusu. Klasicky budik obtazeny tim chromovanym krouzkem je proste pekny. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kajovod Vloženo 27. Únor 2015 Sdílet Vloženo 27. Únor 2015 63kw na slovensku ma bubny co viem. Mr2013 to tak na 100000 percent mal Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
trek11 Vloženo 27. Únor 2015 Sdílet Vloženo 27. Únor 2015 Ja mam 63kw a mam kotuce...ale mam MR2015...ale co som sledoval tak MR2014 mal tiez kotuce Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PetoF1 Vloženo 3. Březen 2015 Sdílet Vloženo 3. Březen 2015 a co myslite, z hladiska zivotnosti, su lepsie bubny, alebo kotuce? ja som na aute VW Polo /od nova/ mal problem najskor zo zadnymi brzdami uz pri 55 000km - zablokovavalo sa zadne lave koleso po zatiahnuti rucnej, nepomohlo ani rozobratie zadnych brzd, precistenie a namazanie. Predne kotuce sa ozvali pri 75 000km kontrolkou na pal. doske. Na zadne bubny mi v servise povedali ze maju vydrzat cez 150 000km, u mna nevydrzali pomaly ani tretinu. Takze s tym, ze na Rapide su kotuce vpredu aj vzadu som asi spokojny. Btw. ako je to so zatahovanim rucnej? Je rozdiel ak mam vzadu kotuce alebo bubny? Ak je napr. aj zima? Alebo ak zatiahnem rucnu, funguje blokovanie nejak inac ako pritlacenim brzd. dosticiek ku kotucom? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 4. Březen 2015 Sdílet Vloženo 4. Březen 2015 řekl bych, že teoretická životnost bubnové brzdy je větší, než u kotoučové. Což je dáno jinou brzdnou silou. To zablokování ale spíše souviselo s lanovodem, ne? To se ti u kotouče může stát taky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rypicong Vloženo 4. Březen 2015 Sdílet Vloženo 4. Březen 2015 je to tu opět, životnost vs spolehlivost - je potřeba to rozlišovat. U kotoučové nejspíš dříve se budou měnit destičky, než pakny u bubnových, ale bubnové jsou dle mého názoru méně spolehlivé - prasátka, ručka, atd. Hlavně, destičky u kotoučů si dokáže vyměnit každý kdo má nějakou hmotu za očima, měnit pakny, prasátka, celý to soustrojí, to už tak lehký není... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Effective Vloženo 4. Březen 2015 Sdílet Vloženo 4. Březen 2015 (editace) Životnost a spolehlivost...hmmm, ale není to vlastně jedno? Výsledek je naprosto stejnej. Buď musím do servisu nebo se v tom budu hrabat. Většina lidí jede do servisu. Vzhledem ke kratší životnosti destiček kotoučů jsou prostě lepší ty bubny. Protože spíš budu řešit výměnu obložení než to, že se mi něco stalo s bubnovou brzdou. Editováno: 4. Březen 2015, autor: Effective Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Supermarine_Spitfire Vloženo 4. Březen 2015 Sdílet Vloženo 4. Březen 2015 (editace) Ze své zkušenosti bych preferoval kotouče. Co se týče spolehlivosti, tak mám trochu rozepře. Na Š120 jsem bubny v podstatě neřešil krom jednoho prasátka. Naopak na fabii jsou bubnové brzdy utrpení. Lepí se pakny, prasátka tekla, jednou měněny lanovody, žádná změna. Furt se v tom hrabu a už mě to nebaví. Chvilku se to zlepší ale když je nejhůř tak stačí po dešti nebo mrazu tři dny nevyjet a tahám zadek po zemi. Zkušenost s hybridníma zadníma brzdama toyoty (kotouč - hlavní okruh, buben - ruční brzda) nebylo moc co řešit kromě zase těch bubnů. Destičky na kotouči se měnily zhruba s druhou výměnou destiček na předku. Rapida máme rok a měsíc, ale to zatím není relevantní. Co se týče životnosti paken bubnových brzd, tak jsem nikdy neměnil pakny z důvodu že by byly opotřebované. Někdy jsem pochyboval jestli to vůbec jde To se dřiv vylijou prasátka a pakny znehodnotí kapalinou. Editováno: 4. Březen 2015, autor: Supermarine_Spitfire Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrrr Vloženo 4. Březen 2015 Sdílet Vloženo 4. Březen 2015 jako bych to psal já, máš stejné zkušensoti, já měl obdobné u O1. Tedy bubny už nikdy, pakny jsem měnil co rok, protože praskala prasátka, pakny se nacucly a šly do koše a muselo se kupovat nový, jaká pak tedy životnost a úspora. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
suri. Vloženo 4. Březen 2015 Sdílet Vloženo 4. Březen 2015 jednoducho povedané sú kotúče blbovzdorné a brzdia aj totál zodraté alebo aj čínske kotúče s čínskymi platničkami len bubny hold dobre brzdia len správne poskladané , s origo dielmi ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rypicong Vloženo 4. Březen 2015 Sdílet Vloženo 4. Březen 2015 Životnost a spolehlivost...hmmm, ale není to vlastně jedno? Výsledek je naprosto stejnej. Buď musím do servisu nebo se v tom budu hrabat. Většina lidí jede do servisu. Vzhledem ke kratší životnosti destiček kotoučů jsou prostě lepší ty bubny. Protože spíš budu řešit výměnu obložení než to, že se mi něco stalo s bubnovou brzdou. Je to velkej rozdíl. Řešit opravu vs údržbu. Destičky si krásně ohlídáš a je to výměna na pár minut a jak už tu někdo psal, vydrží to tak do druhé výměny předních destiček ale nic víc pak u kotoučů neřešíš. Bubny ti teoreticky vydrží jako je životnost auta, min 150tis. ale to se málokdy stane. Dřív se ti vysere ručka, lanovody, prasátko atd. A co je lepší řešit, neočekávanou opravu, která je časově náročnější a neplánovaná, nebo plánovanou údržbu, která je za pár minut ? To nemluvím ani o tom, že za nefunkční, nebo méně funkční zadní bubny, často vyhazujou od STK a dopředu to prostě nepoznáš. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
škoda Vloženo 4. Březen 2015 Sdílet Vloženo 4. Březen 2015 Bubnové brzdy jsou cesta zpět, bohužel je mám také na Rapidu, smůla. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 4. Březen 2015 Sdílet Vloženo 4. Březen 2015 s tou životností je to ale spíš taková akademická diskuse. Vlasně je to úplně irelevantní. Podstatné je, že kotouče líp brzděj...není prostě co řešit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Durannn Vloženo 9. Duben 2018 Sdílet Vloženo 9. Duben 2018 Já si taky připlácel za kotouče na zadní kola a jak jsem je teď viděl po první zimě, docela lituji, že jsem si nenechal ty bubny a ještě ušetřil 2000kč. Takhle špatně sjeté a zesrané kotouče, to se jen tak nevidí - mám to jak letokruhy a to se brždění nebojím, někdy schválně jdu až na krev, ať se brzdy trochu prohřejí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Twisted Vloženo 10. Duben 2018 Sdílet Vloženo 10. Duben 2018 Když na fóru vidím, jak se zadní kotouče běžně mění do 50 tis. km, tak si říkám, že možná ještě zlaté bubny. Sice mám na Fabii třetí lanovody a v zimě nesmím přes noc použít ručku, ale jinak si nestěžuji. Jenže Rapid je přece jen těžší. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrrr Vloženo 10. Duben 2018 Sdílet Vloženo 10. Duben 2018 Když nejezdíš pravidelně, ale třeba jen 1x týdně nebo jen kratší trasy tak jsou lepší bubny. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Durannn Vloženo 10. Duben 2018 Sdílet Vloženo 10. Duben 2018 (editace) Peťo, já jezdím každý den 50km do/z práce a taky mám kotouče pěkně na pytel po roce - hlavně po zimě, před zimou jsem je měl jak zrcadlo. To ještě nepočítám ježdění mimo to. Spíše by mě zajímalo, jak to je s výměnou, jestli mě do toho budou na garančce, STK apod, nutit. Protože to vypadá fakt nepěkně, i když na brzdný účinek to nemá nejspíše vliv. Editováno: 10. Duben 2018, autor: Durannn Nahrání fotografie Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrrr Vloženo 10. Duben 2018 Sdílet Vloženo 10. Duben 2018 No já mám 85tis, denně jezdím 40 a mám je ok, i když drobné letokruhy tam jsou také. Toto není důvodem vyhazovu z STK, pokud je naměřený dostatečný účinek na brzdě. Zima tomu dá vždy zabrat. S druhým autem jezdím o dost méně, má bubny, za to přední kotouče mi déle jak 2 roky většinou nevydrží, prostě postupně zareznou, snažím se te´d více střídat abych je zase nemusel za chvíli měnit. Na zadek jde jen 20% brzdného účinku, to je většinou důvodem proč se hůře sjíždějí. taky záleží jestli v zimě jezdíš kde se hodně solí apod. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 10. Duben 2018 Sdílet Vloženo 10. Duben 2018 Před hodinou, Petrrr napsal: Toto není důvodem vyhazovu z STK, pokud je naměřený dostatečný účinek na brzdě to není tak úplně pravda: Brzdový kotouč s rýhami zjevně přesahující hloubku rýhy 1,5 mm - B Brzdový kotouč zkorodovaný poškozená plocha přesahuje 1/5 její šířky - B Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Durannn Vloženo 10. Duben 2018 Sdílet Vloženo 10. Duben 2018 (editace) No,.. tak s tím bude ještě sranda. Jestli kvůli toho budu muset kupovat co STK kotoučové disky, tak mě asi jebne. Editováno: 10. Duben 2018, autor: Durannn Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrrr Vloženo 10. Duben 2018 Sdílet Vloženo 10. Duben 2018 Wittmann, ano z tohodle hlediska je to pravda. Ale takové rýhy a nebo poškozená plocha na fotce není. Kdyby jste viděli co mi prošlo nedávno na předních brzdách právě na tom druhém autě a i tak se to vešlo jen do závad lehkých. Durmannn si dělá zbytečnou hlavu si myslím. Tenhle kotouč je ještě v pohodě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Durannn Vloženo 10. Duben 2018 Sdílet Vloženo 10. Duben 2018 No já si myslím že co se brzdového účinku týče, je to taky v pohodě Ale je to dost cítit prstem ty kruhy, už to nějaká vrstva bude. No krom toho že to vypadá dost bídně. tak mi to je takhle u zadnice. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 10. Duben 2018 Sdílet Vloženo 10. Duben 2018 není? Sečti si plochu těch rezavých kruhů.... A věz, že druhá strana je ještě horší. Mě na tohle upozorňují každou STK, nicméně nikdy mě kvůli tomu nevyhodili. Vždycky napíšou A - tedy korozí zasažená plocha je menší než 1/5, i když je to na první pohled podstatně víc. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Durannn Vloženo 10. Duben 2018 Sdílet Vloženo 10. Duben 2018 Wittemanne, máš někde fotku svých zadních kotoučů ? Zajímalo by mě to pro srovnání. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 10. Duben 2018 Sdílet Vloženo 10. Duben 2018 Možná blbá úvaha, ale nestačilo by před STK projet pár km s ručkou zataženou na 1. zub aby se to obrousilo? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.