Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

 Když už je koroze kotouče hloubková nepomůže nic, už se to neobrousí, nejlépe je kotouče sledovat od novoty, jak začnu sledovat co běžné brždění neobrousí tak tomu ručkou pomohu, tím mi kotouče vzadu vždy vydrželi v dobrém stavu.

Vloženo (editace)

Někde v jiné sekci fóra jsem pár dní zpět četl, že s tím má co dočinění vosk při mytí auta - možná vytváří na kotouči/destičkách nějakou vrstvu, která se pak prohlubuje. Jinak s tou ručkou to není špatný nápad, to můžu zkusit z většího kopce. Otázkou je, co to udělá, protože už mám ty "letokruhy" docela citelné při pojetí prstem na nich. Ještě dodám, že u nás se i dost solí, hlavně u fabriky, tu se solí šíleně, leckdy mám i bílé boty a nohavice ze soli v zimě.

Bratr to má méně na F3 combi, tam mu v servisu ŠA řekli, že se to dá vzít brusným kotoučem a zahladit to. Za jeden kotouč chtějí ale 600 - to si raději koupím nové. 

Btw, napadla někoho varianta, že destičky nedoléhají dobře na plochu kotouče ? 

Editováno: , autor: Durannn
Vloženo
před 1 hodinou, Durannn napsal:

Wittemanne, máš někde fotku svých zadních kotoučů ? Zajímalo by mě to pro srovnání. 

nemám a vzhledem k tomu, že mám ještě zimáky na plechu to ani ne vyfotím. Na STK se mi ale ty kotouče vždycky dívají z druhé strany, když je auto na jámě a tam je to ještě o level horší - hlavně ve předu. Zvenku se kotouče lesknou jak psí koule, ale zevnitř je cca 1/4 rezavé mezikruží. Očividně mám zatuhlé třmeny. Nicméně protože na STK jen remcají a nekonají, tak to také neřeším :D

Myslím, že orezlé zadní kotouče jsou úplně normální jev a je to důsledek toho, že auto na zadek prakticky nebrzdí - ono to vlastně ani moc nejde, neboť vlivem setrvačnosti jsou zadní kola odlehčená a auto se na nich tím pádem ani moc zastavit nedá.   

Vloženo
před 7 minutami, Durannn napsal:

napadla někoho varianta, že destičky nedoléhají dobře na plochu kotouče

ono je to tak, že na kotouči se udělá rez - ta vybrousí destičku a ta tím pádem v daném místě nedoléhá a tak to rezne ještě víc....Jak je psáno výše běžným provozem se to nedá srovnat. Musel by jsi tam mít nějaké tvrdé destičky - těmi to sice vyleštíš, ale povrch pak bude zvlněný.

Vloženo

Wittmanne - to chápu jak se tohle děje. Zároveň by se měla ale ta rez zbrousit, když člověk každý den jezdí a občas dá brzdám pokouřit. No, ale asi to nebude tak moc, jak by to chtělo. Škoda že mě v zimě nenapadlo tahat to i za ručku tu a tam, z kopce např, ať ten brzdný účinek jde jen na zadek. 

Petrzi - to máš úplně v pohodě.:rolleyes:

Vloženo (editace)

Jo jo, to je překvápko, jak člověk má plechy a nevidí to, viď ? :huh: Taky jsem docela zíral u sebe, jak jsem sundal plechy (14tis km, 1 rok). Bratr se strašně divíl, když na své F3 před rokem sundal plechy, že tam měl 3 malé proužky po zimě na skoro roku starém voze... 

Editováno: , autor: Durannn
Vloženo

Najeto cca 113.000km a zadní kotouče ještě původní, za stavu cca 75.000km provedena roční prohlídka v AS spojená s výměnou  předních brzdových destiček a kotoučů a výměnou zadních brzdových destiček.

Vloženo
před 8 hodinami, Twisted napsal:

Tak mi to nedalo a taky jsem je zkontroloval. 5 tisíc km a půl roku. :huh:

20180410_232757.thumb.jpg.e29351c2e6c7cf2d790af2b985aaff25.jpg

Takle by vypadaly ty moje kdyby jsem tu ručku občas nepoužil, tohle by ještě mělo jit.

Vloženo

Ručkou lze docílit většího tlaku destiček na kotouč než klasickým hydraulickým brzděním? No možná to má vliv asi to, že v ten okamžik nebrzdí přední, ale nevím. 

Vloženo

Ano většího tlaku, ten kdo jezdí plynule na brzdy moc nešlape tak ten zadek moc nebrzdí, pak tohle vzniká, ten kdo jezdí pravidelně po dálnici a občas musí jít razantněji na brzdy tak kotouče bývají OK 

  • o 2 týdny později...
  • o 1 rok později...
Vloženo

Ahojte

 

Po výmene plecháčov so zimnými gumami som sa nestačil diviť, ako dopadli moje zadné kotúče :(

 

Na aute po 3 rokoch a cca 50.000 km by takto asi vyzerať nemali :

IMG_20190426_174126.thumb.jpg.ecd804e68936d227f2e09db5c500e64e.jpg

 

Druhá strana je o trocha lepšia - "iba" ryhy, nafotím a dám foto večer.

 

Ako reklamácia mi to asi neuznajú - či ?

Vloženo (editace)

Já jsem zadní kotouče musel vyměnit na 43 000 km byli orezlé jak prase. Bylo to už i cítit při brždění (vibrace). 

Problém je, že jezdím hodně často na služební cesty jiným autem a Rapid mě pak stojí třeba dva týdny venku a kotouče vesele reznou.  Zadní se už nestíhaly obrzdit. 

Editováno: , autor: Lusta17
Vloženo

z kotoučů nejsem nyní nijak nadšený, na všech mých nových autech jsem měl vždy jen provozně velmi spolehlivé levné jednoduché bubny. Neměl jsem nikdy s nimi problémy a to jsem tahal i těžké vozíky, na abs jsem nikdy nečekal a občas mi protestovalo jen u felicie combi, kde už náklad dřeva čí písku byl silně za hranou :D. Nahoře čtu, že na stk remcali ke zrezlým kotoučům a proč by měli :D, zajímá je jen souměrnost účinku. A že by zadní kotouče prakticky nebrzdily zatím nesouhlasím, po 2.500 km mám zadní liťáky špinavé od prachu z brzd skoro jak vpředu takže asi něco provádí.

Vloženo

ten zadek prostě brzdí míň než rezne.

Není pravda, že STK řeší jen souměrnost, pominuli házivost, tak je ještě zajímá brzdná plocha, která může klesnou maximálně o (tuším) 25 procent. Takže ty rezavé prstence nevidí úplně rádi. Ale vždycky měli ve finále pochopení. Ono se to nezdá, ale zdánlivě neškodný prstýnek při obvodu klidně může udělat 1/3 plochy.

 

Vloženo

a jak tu plochu 25% prosím tě změří a zváží :D? Navíc za plecháči prd vidí a stejně tak zevnitř. A měří házivost čeho a jak? Jedu tam za týden, rád se nechám poučit :o.

Vloženo

Když chtějí, tak vidí i na plecháči a i zevnitř. Nepotřebují vidět celou plochu. Taky jsem měl jednou něco napsané o brdíci ploše, ale jen v malých závadách. Ty kotouče jezdím do teď. :-)

Vloženo
před 6 hodinami, ben06 napsal:

a jak tu plochu 25% prosím tě změří a zváží :D? Navíc za plecháči prd vidí a stejně tak zevnitř. A měří házivost čeho a jak? Jedu tam za týden, rád se nechám poučit :o.

no je vidět, že jsi tam ještě nikdy nebyl ?. Házivost (zvlnění) kotouče se pozná podle toho, že ta ručička ukazující brzdný účinek kolísá (jakmile kotouč štrejchve o destičku, tak to měřák pozná). A na tu plochu stačí - jak píše McMatěj - vidět jen malou výseč. Teď jsem koukal B je už od koroze na 20 %

http://www.stk-opava.cz/images/selection3.pdf

Vloženo
V 6. 5. 2019 na 14:34, pobr74 napsal:

Na aute po 3 rokoch a cca 50.000 km by takto asi vyzerať nemali :

IMG_20190426_174126.thumb.jpg.ecd804e68936d227f2e09db5c500e64e.jpg

To je teda katastrofa. Nemám zatím s kotouči vzadu příliš zkušeností, ale tohle je normální i u jiných značek? Přece nebudu jezdit brzda-plyn jen proto, aby se mi obrzdily kotouče...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...