Publikováno Březen 5, 201411 r Představuju vám moje řešení plynových vzpěr kapoty pro RAPIDa. Protože je zatím nikdo nenabízí, na OI jsem je měl a konstrukce je mým živobytím, navrhl jsem si kinematiku vč.výpočtu potřebné síly dle podkladů dodavatelů vzpěr. Vzpěry tím pádem nejsou použity standardní, jsou zakázkové. Držáky jsou uchyceny pod matice pantů kapoty, spodní kloub je našroubován místo šroubu blatníku. Síla plynových vzpěr se mi podařila vypočítat velice přesně, kapota jde velice lehce zavírat díky tomu, že vzpěry nakladou příliš velký odpor, jako tomu bylo třeba u vzpěr na OI. Díky nižší síle vzpěr se kapotě se musí lehce pomoci asi do 1/3 - 1/2 zdvihu. Ale to není nic, co by vadilo. Při návrhu dostala přednost jistota, vzhledem k subtilnosti provedení kapoty a jejích pantů nedochází k jejich namáhání či koucení při zavírání. A video zde: Upraveno Leden 26, 201510 r od miklisek
Březen 5, 201411 r výborná práce líbí se mi to,co takhle vyrobit více kusů,byl bych hned první zájemce Upraveno Březen 5, 201411 r od hollywood.2
Březen 5, 201411 r Brachu klobouk dolu. Pokud to nekde nedrhne neprekazi a kapota furt licuje tak bych byl druhym zajemcem. Kdo by to do tebe rekl.
Březen 6, 201411 r Autor Jsem rád, že se řešení líbí. Zkusím zkalkulovat náklady na nějaké větší množství, třeba 10 sad. Držák by byl asi zinkovanej, nebo matně černej. Jinak mě tahle sranda stála celkem 1582,-Kč, ale to bude tím, že jsem objednával jen dva ks vzpěr, při vyšší serii by asi šla cena dolů. Upraveno Březen 6, 201411 r od miklisek
Březen 6, 201411 r Jo,jo. Ty všechny šrouby uchycovací jsou původní? Já bych si musel nechat ty podložky stříknout do farby. Nebo jestli by černá k tomu neladila (spray z baumaxu)
Březen 6, 201411 r Autor Matice jsou původní, délka závitu v kapotě je dostačující, ještě kousek kouká. Já dal držáky do barvy auta, protože se mi zinek ani černá nelíbí, takhle to navíc vypadá jako originál řešení. Spreje mě stály 180Kč, dal jsem šedou základovku a pak svoji bílou candy. Pokud bych to dělal pro ostatní, mohl bych to nechat stříknout matným komaxitem u nás v práci. Podložka pod kloubkem na blatníku bude v budoucnu nerezová, teď jsou tam zinkované.
Březen 6, 201411 r No jasný, to by bylo fajne a tu bílou cady sis nechal namíchat do spreje jo? A když si to montoval, jak si to dělal, mám obavy abych si nějak nehnul s kapotou. Stačí že v autorizáku jí blbě dali a pak se kapota dřela o přední světlo, tak pak museli měnit odřené světlo a lakovat odřenou kapotu, tak abych si to neposral a s tou kapotou také nehnul a neměl to samé znovu. a VÍŠ CO JE NA TOM TO NEJLEPŠÍ? ŽE UŽ BY MI TAM NEPŘEKÁŽELA TA POSRANÁ TYČ PŘI DOLEJVÁNÍ DO OSTŘIKOVAČŮ.
Březen 6, 201411 r A je pravda, že jsem našel obdobné, ale jen na O3, http://www.obautodily.cz/eshop/skoda-octavia-iii/exterierove-doplnky/skoda-octavia-iii-vzpery-predni-kapoty-ki-r-2-ks-id:9626.eshop Na Rapida nikde nic.
Březen 6, 201411 r Autor Jo, zatím nikde nic. Sprej mám normálně z barev-laků standardní ŠKODA odstín bílá candy. Pravda je trochu tmavší, než originál, ale neřešil jsem to, protože to je v motoru a rozdíl není tolik vidět. Zbytkem barvy se natřel i poškozená místa po povolování golou na maticích. Když se koukneš důkladně na fotky detailů, uvidíš u pantů čáry tužkou, jak jsem si značil polohu pantů na kapotě. Bohužel panty mají vůči šroubům poměrně velkou vůli, aby se to holt dalo ve výrobě dopasovat. Po povolení obou matek na pantu se kapota pohne. Ale dá se to docela při troše šikovnosti usadit zpět a při utahování srovnat. Zbytek doladění stejné mezery mezi blatníkem a kapotou se dá lehce udělat tak, že se normálně zatlačí na kapotu v potřebném směru a ono se to poddá. Kapota a pant je opravdu hrachovina oproti třeba OI, tam bylo vše o hodně festovější. Vidíš to dolívání kapaliny musím vyzkoušet. Na fotkách ještě tyč je, ale už jsem ji vyndal.
Březen 6, 201411 r Autor Probíhá příprava maloseriové výroby ....... Upraveno Březen 6, 201411 r od miklisek
Březen 6, 201411 r Jinak mě tahle sranda stála celkem 1582,-Kč, ale to bude tím, že jsem objednával jen dva ks vzpěr, při vyšší serii by asi šla cena dolů. Na to, že doufám pod kapotu polezu jen občas, je to luxus. Ty prachy dám raději do něčeho jiného ...
Březen 6, 201411 r Autor Vývoj holt něco stojí.....A ano uznávám, je to spíš taková frajeřina, než praktická věc.
Březen 8, 201411 r kazdopadne pekna a profesionalna praca, klobuk dole ! a dalsie + za vylepsovanie tvojho Rapida
Březen 26, 201411 r Autor Tak příprava výroby vzpěr finišuje. Cenu se mi podařilo srazit lehce pod úroveń vzpěr pro OIII. Víc to nejde vzhledem k relativně malé sérii.
Duben 2, 201411 r pokud by si dělal další várku za akční cenu pro fóristy tak bych měl taky zájem :-P už jsem nad tim uvažoval ale tohle je řešený dost profesionálněji :-)
Duben 2, 201411 r Autor Výroba ještě běží, vzpěry jsou atyp, tak to trvá trochu dýl. Předpokladám, že první kusy budou kolem 15.dubna.
Duben 15, 201411 r Autor Poslední ladění detailů před finalizací nulté série: - úprava ucpávky mezi blatníkem a kapotou - držák hadičky ostřikovačů čelního okna
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.