Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo (editace)
Jak zajíždět motor nového vozu, šetřit nebo naopak pěkně zahulit?? :help:

Vsetci radia klasicky zabeh, jemne to zabiehat, ale cital som na aj nazor "break it hard", vraj to dokaze pridat az do 10% vykonu. A vraj je to dobre aj pre piestne kruzky, aby ich nepodpalilo.

Ja som zabiehal pomaly, to som ale nemal este info o tom "tvrdom" sposobe.

Skusim pohladat tu stranku, ked najdem, dam link...

tak som to nasiel: break it hard

Editováno: , autor: olisoft
Vloženo
Vsetci radia klasicky zabeh, jemne to zabiehat, ale cital som na aj nazor "break it hard", vraj to dokaze pridat az do 10% vykonu. A vraj je to dobre aj pre piestne kruzky, aby ich nepodpalilo.

no jo, potom uz len vyfuk (10%), vzduchovy filter (10%), chip (10%), nebezpecne nalepky v tvare plamenov po bokoch a na kapote (10%), spolu navysenie vykonu o 50% - to vdychne aj HTP trochu zivota :p

ale k veci a vazne, podla mna z toho netreba robit ziadnu vedu - nehulit zbytocne po obmedzovac a normalne zivo jazdit v celom beznom spektre otacok.

Vloženo

prvych 1000-1500km by som to moc netocit a jazdil s rozumom, potom uz aj tocit nech si zvyka.

p.s.: hlavne by som to zabiehal dlhymi trasami a nie smudlanim po meste, este by som sa vyhol konstantnej rychosti drzat na dialnici.

Vloženo (editace)

Při koupi vozu mi bylo sděleno, že záběh u nových aut se již nemusí dělat...jako tomu bylo u 100-130-tek. Jen jsem se měl vyvarovat dlouhodobějšímu vytáčení motru - otáčkoměr - do červených polí. Nic víc nic míň.

Editováno: , autor: Marek
Vloženo

Určitě bych to těch prvních 1500 km nehonil na maximálku a do červenýho pole.Osobně jsem zastáncem názoru,že auto je nejlepší zajet svižnou jízdou,občas ho vytočit atd...

Vloženo

Tak v manualu pisou, jestli se nepletu tocit do 3/4 maximalnich pripustnych otacek... ;) Ja vzdycky zajizdel svizne a sem tam vytocil do cervena... Vsechna auticka jezdila tak jak mela :)

Vloženo

Asi tak jak píšou všichni. Klasický záběh motoru už v podstatě neexistuje - jen těch prvních 1500km by ses měl k motoru chovat trochu ohleduplněji (než se zachytí všechny hrubší nečistoty z výroby ve filtru...) :palec2:

  • o 2 měsíce později...
Vloženo

S novým autem je to jako s pannou...

Ale teď vážně: prvních několik set Km jezdit opravdu opatrně a postupně přidávat. Asi tak od 1000Km bys měl motor "drtit" ať si zvyká :-)od 2tkm si jezdi jak chceš. Tak to dělám já a jsem spokojen.

Vloženo
to nebol vtip, len kruta realita - tlmice, loziska, brzdy, kosti, turbo, rozvody, cerpadlo, vstrekovace - po zabehu pomaly do hrobu? :feve:

Všechno z toho co jmenuješ jem v60tis. měl původní ( kromě tyček stabíku ) :palec2:

Vloženo
Jen připomenu, že nafťák je zaběhnutý až tak po 50-60tis. km. :palec2:

benzin 20kkm :palec2: u diesla jsem slyšel kolem 40kkm, ale když se to tak veme, tak motor se zajíždí celou životnost... :)

Vloženo

No kluci, se svým majetkem jednejte jak uznáte za vhodné ale přeci jen i v dnešní moderní výrobě je každý motor trochu jiný, záleží jak se sejdou díly dohromady, s jakými třecími odpory atd. Těch prvních 1500 km by si motor zasluhoval slušné zacházení.Druhá věc je kdy si motor sedne a je schopen vydat ze sebe maximální výkon,to skutečně může být až někde v rozmezí 30-60 000 km.

Vloženo
No kluci, se svým majetkem jednejte jak uznáte za vhodné ale přeci jen i v dnešní moderní výrobě je každý motor trochu jiný, záleží jak se sejdou díly dohromady, s jakými třecími odpory atd. Těch prvních 1500 km by si motor zasluhoval slušné zacházení.Druhá věc je kdy si motor sedne a je schopen vydat ze sebe maximální výkon,to skutečně může být až někde v rozmezí 30-60 000 km.

:palec2: ,

z vlastní zkušenosti, TDI se rozjíždí kolem 50.000km, tedy kolem těchto km začne jet znatelně "lehčeji a ochotněji" a to včetně hlukového projevu.

  • o 4 týdny později...
Vloženo

Mám najeto cca 4500 km a teprve teď si dovolím pořádně "ždímat" motor (1,2 51kw). I když se snažím jezdit spíš úsporně než sportovně,občas se "protáhnutí pérek" nevyhnu. Obzvlášť když jedu sám. :palec2:

  • o 4 týdny později...
Vloženo

jo za dva mesiace som spolu s ocom na roomstry nabehal 5000 a nejake drobne...auto je svizne... miestami som mu od zaciatku nakladal, citit aspon tych 85 koni, lebo vo fabii tych 70 nebolo citit a kamosova 1.2 HTP sla lepsie nez nasa 1.4 Mpi

na roomstra sa nestazujem...zive auticko...este som to minule skusal a drzal sa hondy civic 1997 90koni a celkom v poho som stihal... ale ten obmedzovac pri 176km/h ma hneva :aggressive:

Vloženo

mnoo., pridam muj postreh. prvnich cca 1500-2000 si RJ uklada nejaky data o provozu. Takze to muze byt " zabeh" a dalsi chovani auto to ovlivni. ( jde to pri ale zase vymaznout a zacit na novo. Sem zastance svizne jizdy. Zadny silenosti, ale svizne az ostre. Takhle se mi povedlo zajet sluzebni FI 40kW tak, ze natre prdylku kdejaky 51kW a to je spotreba stale kolem 6-6,5 l. S OII 1,9TDi a R je to podobne, jen u te nafty je to o 500-900 otacek niz. :)

  • o 2 týdny později...
Vloženo
jo za dva mesiace som spolu s ocom na roomstry nabehal 5000 a nejake drobne...auto je svizne... miestami som mu od zaciatku nakladal, citit aspon tych 85 koni, lebo vo fabii tych 70 nebolo citit a kamosova 1.2 HTP sla lepsie nez nasa 1.4 Mpi

na roomstra sa nestazujem...zive auticko...este som to minule skusal a drzal sa hondy civic 1997 90koni a celkom v poho som stihal... ale ten obmedzovac pri 176km/h ma hneva :aggressive:

Při 176km/h?? Na omezovač jsem se zatím s Roomem nedostal. Používáš 5? ;)

tacho.jpg

Vloženo
S novým autem je to jako s pannou...

Ale teď vážně: prvních několik set Km jezdit opravdu opatrně a postupně přidávat. Asi tak od 1000Km bys měl motor "drtit" ať si zvyká :-)od 2tkm si jezdi jak chceš. Tak to dělám já a jsem spokojen.

Naprosto souhlasím: nejdříve pomalu a zlehka, ať si zvyká a potom do toho dát úplně všechno :rolleyes::smich::smich::smich::palec2:

  • o 6 měsíců později...
Vloženo

Jako strojař důrazně doporučuji motor prvních 1000km maximálně šetřit, nevytáčet, a nezatěžovat vozidlo. Díly v motoru bývají těsné (někdy se prostě sejdou výrobní tolerance), je zde větší tření a hrozí předčasné opotřebování pohyblivých dílů. Díly si prostě musí "sednout". Po 2000km doporučuji zkontrolovat hladinu a kvalitu oleje.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...