Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Ahooj "Rapiďáci",

 

mám dotaz. Rád bych si koupil kola TRINITY z FII, nicméně jsem našel, že kola na Rapida mají ET46 a na FII mají ET41. Jak moc velký problém to je? Na technický bych s tím asi neprošel, což?

 

Díky :kol-47:

Vloženo

No hlavně může být problém s pojišťovnou v případě nějaké nehody, že v případě zjištění neschválených kol odmítnou plnění nebo budou krátit.

Vloženo

Na technické by si toho možná ani nevšimli, ale jak píše HjM.. V případě nehody by mohla dělat pojišťovna problémy.. Protože podle TP ty kola na autě nemají co dělat...

Vloženo

Přesně, na technické kontrolují spíš správný rozměr pneu, disky nemají jak zkontrolovat, jen pokud by byl technik odborník a poznal to okem :D

Vloženo

Aha, to je docela jako problém. A pojištovna, v případě nehody, zjištuje, co mělo vozidlo za momentálně za kola? Není to přitažené za vlasy? :kol-44:  :kol-44:

 

Achjo, ty disky TRINITY jsou zrovna ale tak moc pěknééé :kol-32:

Vloženo

Pojišťovna zjišťuje cokoliv, na základě čeho by se mohla zprostit plnění ;) bez ohledu na to, jestli to objektivně mohlo mít vliv nebo ne

Vloženo

Byl jsem nedávno jako svědek u nehody a chlap co byl vyslán jako nějaký poskok z pojišťovny s náhradním autem měl sebou formulář a obíhal si nabourané auta, mimo jiné si měřil na autě i hloubku vzorku na gumách a fotil si pomalu i sklon antény u aut.. Se slovy, že to je nutnost a dělá se to vždy  :kol-32:

Host amissus
Vloženo

U mě taky, byl jsem poškozený (odřený nárazník, žádná velká škoda) a likvidátor z viníkovy pojišťovny pomalu měřil i délku antény.

Vloženo

To je dost hrozný teda. No nic no, poohlídnu se po jiných kolech. Každopádně mockrát děkuji za rady.

 

Další věc, němá někdo čistě náhodou fotku béžového Rapida s koly RAY? :-))

Vloženo (editace)

A bacha TRINITY jsou pro pneu 205/40R17, RAPID má 215/40R17.

Já na toto téma komunikoval se ŠA a ta jednoznačně tvrdí, že na RAPIDa nejdou jiný kola, než co máš zapsaný v TP. Jiný nejsou schválený. Uvidíme co ještě sdělí homologační odd. Škodovky, ti mi ještě neodpověděli.

Ano, zapsat na STK asi půjde za úplatek cokoliv, ale je to risk. Nebo-li s Cimrmanem řečeno: "Vidím jen výjevy. Až Vás uvidím, jak se houpete na kraji lesa na prvním stromě, pak Vám můžu říct, že Vám pojišťovna nic nezaplatila" 

Editováno: , autor: miklisek
Vloženo

Tak ono, pokud to máš zapsané v TP, tak pojištovna nemá co říkat, kola tam mít můžeš a hotovo. Když si koupíš neorigo kola, i kdyby to bylo 9J 19" a máš k tomu typový list na dané auto, tak to zapíšeš a ty kola na tom autě být mohou. Ale stejný kola třeba z Audi A8 tam dát nesmíš, protože je nezapíšeš oficiálně do TP.

Vloženo

S tou pojišťovnou to také není vždy pravda. Záleží jaká nehoda to je. Musela by u soudu dokázat,že to jiné ET mělo vliv na onu nehodu. Jinak plnit musí.

Vloženo (editace)

Škoda auto s tímhle nemá vůbec nic společného. Je to tom, zda výrobce splni homologační testy na daný vůz. Výrobce udělá kolo, vezme ho na testy na všechny auta, na které ho chce prodávat, pokud splní test, dostaneš homologaci pro daný vůz a hurá začne vyrábět disky a majitelům nových disků dodá homologační list a typový list na daný vůz a motorizaci a na základě těchto papírů si majitel může nechat kola oficiálně zapsat do TP a pak na nich může jezdit a i kdyby zboural barák tím autem, tak pojišťovna nesmí říct ani ň na to, že tam nemá originální disky z výroby nebo origo disky, které jsou pro daný vůz od výrobce.

 

Abych to vzal do podrobna.

 

Koupíš si neoriginální kola (např. O.Z., AEZ, Dotz apod.), dostaneš k tomu homologační list, dostaneš typový list. Nasadíš kola na auto a vyrazíš směr STK s rozšířenou působností (prostě aby tam měli technika K) a ten ti potvrdí typový list o správné montáži a souhlasu disků s typovým listem. S potvrzeným typovým listem zajdeš na magistrát, kde ti to zapíšou do velkého technického průkazu.

Editováno: , autor: mc2uba
Vloženo

Ano, neoficiálně jde všechno a pak tě někdo s neoficiálně zapsanejma ráfkama a balónama jak parní válec na nich, sestřelí a co si na něm vezmeš. Nic, má je "oficiálně" zapsaný v TP. Ale to jsme zas OT.

Vloženo

Věř tomu, že velikost pneu a disku nehraje roli v tom, jak ten člověk jezdí a většinou lidi, co mají na autě velký kola a nízké pneu jezdí opatrně, protože si svého auta váží, stálo je to hodně peněz a kolikrát i rychlá a nebezpečná jízda je pro ně samotné velmi nekomfortní a nepříjemné.

 

Nic méně, abych se vrátil zpět k tématu, rozdíl v ET 5 mm (případ origo disků na Rapida a Trinity z Fabie) není vůbec důležité.

Vloženo

Děkuju za rozsáhlou konverzaci, která se tady rozjela. Spoustu hlav, spoustu rad :kol-28:  smířil jsem se s tím, že kola TRINITY, která vyrábí ŠA na Rapida nepůjdou, nedají k tomu "svolení". Ovšem, neoriginální kola (O.Z, DEZENT, DOTZ apod..) mohu do TP zapsat, pakliže mi k tomu výrobce dá typový a homologační list.

 

Otázka, čistě hypotetická. Je možné nasadit tedy na Rapida např. 18" O.Z (neoriginální kola) a vyrazit s tím na STK s typovým a homologačním listem a doufat, že mi to schválejí? PS: Pochybuji, že by se na Rapida 18" vešly :kol-98:  :kol-98:  :kol-98:

Vloženo

To jsem zvědav, kolik kol bude mít zapsáno v typovém listu RAPIDa. I když je to stejný uchycení jako na F, FII a OI, bude asi dost těžký zatím takový najít. A pak taky aby se potencionálnímu zájemci o zapsání do TP líbili....  

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...