Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Musím se přiznat, že po několika desítkách kilometrů mi jeho význam trochu uniká. Když mu přenechám volant úplně, tak za 15sekund nadává. Takže to stejně musím převzít sám. I když mám položenou ruku na volantu, tak to nestačí, pokud ho nechám řídit samotného. Taky siréna a výstraha. A i když řídí, tak mi připadá, že jezdí trochu "ode zdi ke zdi". To přeháním, ale určitě má větší odchylky, než já v ruce. Jsem z něj trochu rozpačitý.

LA-nevím,ale nepleteš si to s autopilotem?

Upraveno od Sanek81

  • Autor

To máš pravdu, že od něj chci asi moc. Asi je to jen o tom, že řídit musíš sám, a když se náhodou semtam "zapomeneš" že vypomůže.

  • Autor

A netuší někdo, jak tu jeho činnost z 15 sekund protáhnout na delší čas? Kódoval to někdo?

Já teda nemám z LA žádnou zkušenost,ale připadá mi,že od něj chceš něco k čemu není určený

No čoveče tak bych řekl, že se pouštíš na tenký led... není to autopilot... nechci malovat čerta na zeď, ale vem si, že na silnici bude část čáry chybět, nebo bude vybledlá... přejedeš do krajnice a srazíš tam např. dítě na kole ... :kol-44:  no zodpovědnost máš jako řidič pořád ty a máš držet volat a koukat se před sebe...  neriskoval bych to.... 

 

LA je bezpečností výbava, má to sloužit v situaci, kdy jako řidič selžeš (např. mikrospánek) ap....

Upraveno od Napalm

Osobně si také představuji, že to pojede lépe, než píšeš. Má cenu se pokoušet tuto funkci domontovat dodatečně? Údajně by snad měla stačit kamera na zrcátku a cesta do Strakonic...:-))

  • Autor

Jak jsem již psal, jsem z toho trochu rozpačitý. A obávám se, že zprovoznit to nebude umět ani Ferda. Jelikož je to bezpečnostní funkce  (nikoliv osvětlení, nebo audio, nebo ...) tak to v kódování asi není přístupné. Aspoň jsme s Ferdou marně hledali nějaké parametry, které by šlo měnit.

  • Autor

Měl jsem nějak ideu, že bych ho nechal delší dobu řídit samotného, ale naprosto souhlasím s příspěvkem Napalma a od této myšlenky upouštím. Viz:

 

 

No čoveče tak bych řekl, že se pouštíš na tenký led... není to autopilot... nechci malovat čerta na zeď, ale vem si, že na silnici bude část čáry chybět, nebo bude vybledlá... přejedeš do krajnice a srazíš tam např. dítě na kole ... :kol-44:  no zodpovědnost máš jako řidič pořád ty a máš držet volat a koukat se před sebe...  neriskoval bych to.... 

 

LA je bezpečností výbava, má to sloužit v situaci, kdy jako řidič selžeš (např. mikrospánek) ap....

 

Včera jsem s tím najezdil asi 400km. Faktem je, že vše co popisuje Hravec sedí (akorát nejsem schopen posoudit tu žlutou a bílou čáru). Určité zakřivení zatáčky již nezvládá, ale to chápu. A doufám, že se nikdy v životě nedostanu do situace, kdy by mi zachránil život. Ale já ten problém vidím jinde. Za jízdy se s ním neustále "přetahuji". Samozřejmě lehce. Výsledkem je, že ta jízda je trochu cukaná cikcak. Opět samozřejmě velice lehce. Když LA vypnu, tak "rukou" držím určitě rovnější stopu. Myslím, že pro spolujezdce je pak jízda příjemnější.

 

Nicméně jako fanda techniky ho nemíním vypínat, určitě nějaký bezpečnostní význam má. Třeba si s ním časem i sladím pohyby. Zatím opakuji - jsem trochu rozpačitý. A souhlasím, že je to jenom mé hodnocení, tedy nikoliv názor mnoha lidí (aspoň tady nezazněl), tudíž subjektivní. Ale až s tím pojede má polovička, tak mi to hodí na hlavu. To se bude muset vypnout.

Upraveno od boban1108

  • 3 měsíce později...

Takže Lane Asist u O3 i vibruje?

Upraveno od jindrous

  • Autor

Ano, už mi jednou zavibroval. Ještě jsem ale nepřišel přesně na algoritmus podle kterého se to řídí. Má takto varovat při "nechtěném opuštění jízdního pruhu". Ale co to je "nechtěné"? Buď zasáhne sám a udrží mě v pruhu, nebo si ho na kraj pruhu dotáhnu ručně, i přes jeho odpor, ale on to bere jako, že je to má vůle a akceptuje to. Fakt nevím, ale jednou mi už zavibroval. Bohužel si přesně nepamatuji proč a jak k tomu došlo.

 

Ono je to kartě vozidla z konfigurátoru:

 

"LANE ASSISTANT" - systém pro udržování
vozu v jízdním pruhu vč. varování před
nechtěným opuštěním jízdního pruhu

 

Ale v manuálu už o tom není ani slovo (nebo jsem nenašel).

Upraveno od boban1108

  • Autor

:)

No nechtěl bych z blízka vidět, kam ta plechovka poletí, když vybuchne airbag... :kol-25:

:)

 

Ja znám bobana1108, tak už běžel do krámu pro plechovku :kol-28:  ... na druhou stranu , někdo to vyzkoušet musí....

Upraveno od Napalm

  • Autor

Pánové, to jsem samozřejmě již dávno vyzkoušel :kol-28: , ale to řízení je pak nuda.

Ale myslím si, že dobrou inspirací je to pro všechny ty, co rádi za volantem píší sms a maily :kol-97:

No myslím, že to tam mám od výroby, schválně se mrknu,...  ale díky za upřesnění, podle názvu, bych asi přesně nepochopil co to má dělat... 

Adaptivní vedení v pruhu je podle mě to, na co tu mnozí dost nadávají i když tomu říkají jen Lane Assistent. Tak nezapomeňte pevně držet volant, až to budete testovat a vpravo bude odbočovací pruh bez zřetelné přerušované čáry...

Jezdil jsem s adaptivním vedením v pruhu asi 15 minut a musel jsem to vypnout. Vadilo mi, že to stále koriguje a zasahuje do řízení.

No nebudu to hledat, asi to bylo jinde než tady. Dost se tam ten člověk rozčiloval, že měl plné ruce volantu aby to ustál, dokonce psal i který sjezd na které dálnici je tak blbě značený, že ho LA nepobere.

 

Problém není v tom, že se rozpozná jen jedna čára. Problém je v tom, že jsou rozpoznány obě dvě a asistent Tě drží v určené vzdálenosti mezi nimi a pravá začne utíkat do odbočky a asistent tě dál drží mezi nimi i když v těch místech následně není vozovka nýbrž svodidla. Když rozpozná jen jednu z nich, tak o nic nejde.

 

No vyzkoušej si to. Já to nepsal pro Tebe, ale spíš pro nějakého "pilota" co si neuvědomuje, že je to určené pro dálnice a kvalitně značené silnice (což je v návodu taky napsané), zapne to protože zrovna před sebou kousek vidí nějaký pruhy a začne si číst noviny.

a o tom to je, protože jsi s tím jezdil jen 15 minut, kdyby jsi to měl ve svém autě a jezdil bys s tím stabilně, nenechal bych na něj nejspíš dopustit...

 

mám to ve svém autě  :kol-31:

  • 3 týdny později...

Chci se zeptat, pokud systém není schopen korigovat zatáčku o menším průměru, zda na to upozorní, nebo prostě zatáčku nezkoriguje bez varování.

Jezdil jsem s adaptivním vedením v pruhu asi 15 minut a musel jsem to vypnout. Vadilo mi, že to stále koriguje a zasahuje do řízení.

to je to, že jsi tam měl to adaptivní vedení v jízdním pruhu; když to přes Car - Nastavení - Asistence řidiče odfajfkuješ a necháš jen samotný Lane Assist, tak se za celou jízdu se systémem nebudeš přetahovat ;)

 

tak se mi u Lane Assistenta podařilo dokódovat Adaptivní vedení v pruhu - možná jste ho tam někdo měli z výroby, nicméně já ne.... princip je takový, že Adaptivní vedení v pruhu pomáhá udržovat za pomoci zásahů do řízení řidičem zvolenou polohu mezi vymezovacími čarami.Pokud je systémem rozpoznána pouze jedna vymezovací čára, pomáhá systém udržovat zvolený odstup od této vymezovací čáry.

všichni ostatní to mají normálně z výroby; Ty máš nenormální auto, tak jsi to tam neměl  :kol-28:

  • Autor

to je to, že jsi tam měl to adaptivní vedení v jízdním pruhu; když to přes Car - Nastavení - Asistence řidiče odfajfkuješ a necháš jen samotný Lane Assist, tak se za celou jízdu se systémem nebudeš přetahovat ;)

Odfajkoval jsem to a stále mi řídí. Bohužel jsem nevypozoroval rozdíl mezi tím jak se chová, když Adaptivní řízení odfajfkuju, nebo neodfajfkuju. Připadá mi, že se chová pořád stejně, pořád má tendenci sám řídit. Jediná odpomoc je vypnout ho úplně, ale to se mi zdá škoda, když už tam je.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.