Publikováno Duben 17, 201411 r Musím se přiznat, že po několika desítkách kilometrů mi jeho význam trochu uniká. Když mu přenechám volant úplně, tak za 15sekund nadává. Takže to stejně musím převzít sám. I když mám položenou ruku na volantu, tak to nestačí, pokud ho nechám řídit samotného. Taky siréna a výstraha. A i když řídí, tak mi připadá, že jezdí trochu "ode zdi ke zdi". To přeháním, ale určitě má větší odchylky, než já v ruce. Jsem z něj trochu rozpačitý.
Duben 17, 201411 r Autor To máš pravdu, že od něj chci asi moc. Asi je to jen o tom, že řídit musíš sám, a když se náhodou semtam "zapomeneš" že vypomůže.
Duben 19, 201411 r Autor A netuší někdo, jak tu jeho činnost z 15 sekund protáhnout na delší čas? Kódoval to někdo?
Duben 19, 201411 r Já teda nemám z LA žádnou zkušenost,ale připadá mi,že od něj chceš něco k čemu není určený
Duben 19, 201411 r No čoveče tak bych řekl, že se pouštíš na tenký led... není to autopilot... nechci malovat čerta na zeď, ale vem si, že na silnici bude část čáry chybět, nebo bude vybledlá... přejedeš do krajnice a srazíš tam např. dítě na kole ... no zodpovědnost máš jako řidič pořád ty a máš držet volat a koukat se před sebe... neriskoval bych to.... LA je bezpečností výbava, má to sloužit v situaci, kdy jako řidič selžeš (např. mikrospánek) ap.... Upraveno Duben 19, 201411 r od Napalm
Duben 19, 201411 r Osobně si také představuji, že to pojede lépe, než píšeš. Má cenu se pokoušet tuto funkci domontovat dodatečně? Údajně by snad měla stačit kamera na zrcátku a cesta do Strakonic...:-))
Duben 20, 201411 r Autor Jak jsem již psal, jsem z toho trochu rozpačitý. A obávám se, že zprovoznit to nebude umět ani Ferda. Jelikož je to bezpečnostní funkce (nikoliv osvětlení, nebo audio, nebo ...) tak to v kódování asi není přístupné. Aspoň jsme s Ferdou marně hledali nějaké parametry, které by šlo měnit.
Duben 21, 201411 r Autor Měl jsem nějak ideu, že bych ho nechal delší dobu řídit samotného, ale naprosto souhlasím s příspěvkem Napalma a od této myšlenky upouštím. Viz: No čoveče tak bych řekl, že se pouštíš na tenký led... není to autopilot... nechci malovat čerta na zeď, ale vem si, že na silnici bude část čáry chybět, nebo bude vybledlá... přejedeš do krajnice a srazíš tam např. dítě na kole ... no zodpovědnost máš jako řidič pořád ty a máš držet volat a koukat se před sebe... neriskoval bych to.... LA je bezpečností výbava, má to sloužit v situaci, kdy jako řidič selžeš (např. mikrospánek) ap.... Včera jsem s tím najezdil asi 400km. Faktem je, že vše co popisuje Hravec sedí (akorát nejsem schopen posoudit tu žlutou a bílou čáru). Určité zakřivení zatáčky již nezvládá, ale to chápu. A doufám, že se nikdy v životě nedostanu do situace, kdy by mi zachránil život. Ale já ten problém vidím jinde. Za jízdy se s ním neustále "přetahuji". Samozřejmě lehce. Výsledkem je, že ta jízda je trochu cukaná cikcak. Opět samozřejmě velice lehce. Když LA vypnu, tak "rukou" držím určitě rovnější stopu. Myslím, že pro spolujezdce je pak jízda příjemnější. Nicméně jako fanda techniky ho nemíním vypínat, určitě nějaký bezpečnostní význam má. Třeba si s ním časem i sladím pohyby. Zatím opakuji - jsem trochu rozpačitý. A souhlasím, že je to jenom mé hodnocení, tedy nikoliv názor mnoha lidí (aspoň tady nezazněl), tudíž subjektivní. Ale až s tím pojede má polovička, tak mi to hodí na hlavu. To se bude muset vypnout. Upraveno Duben 21, 201411 r od boban1108
Srpen 3, 201411 r Autor Ano, už mi jednou zavibroval. Ještě jsem ale nepřišel přesně na algoritmus podle kterého se to řídí. Má takto varovat při "nechtěném opuštění jízdního pruhu". Ale co to je "nechtěné"? Buď zasáhne sám a udrží mě v pruhu, nebo si ho na kraj pruhu dotáhnu ručně, i přes jeho odpor, ale on to bere jako, že je to má vůle a akceptuje to. Fakt nevím, ale jednou mi už zavibroval. Bohužel si přesně nepamatuji proč a jak k tomu došlo. Ono je to kartě vozidla z konfigurátoru: "LANE ASSISTANT" - systém pro udržovánívozu v jízdním pruhu vč. varování přednechtěným opuštěním jízdního pruhu Ale v manuálu už o tom není ani slovo (nebo jsem nenašel). Upraveno Srpen 3, 201411 r od boban1108
Srpen 4, 201411 r třeba by něco podobnýho fungovalo i u O3 :-) http://www.auto.cz/video-mercedes-benz-s-umi-ridit-zcela-sam-staci-pridat-zavazi-82476?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook
Srpen 4, 201411 r Ja znám bobana1108, tak už běžel do krámu pro plechovku ... na druhou stranu , někdo to vyzkoušet musí.... Upraveno Srpen 4, 201411 r od Napalm
Srpen 4, 201411 r Autor Pánové, to jsem samozřejmě již dávno vyzkoušel , ale to řízení je pak nuda. Ale myslím si, že dobrou inspirací je to pro všechny ty, co rádi za volantem píší sms a maily
Srpen 10, 201411 r No myslím, že to tam mám od výroby, schválně se mrknu,... ale díky za upřesnění, podle názvu, bych asi přesně nepochopil co to má dělat...
Srpen 10, 201411 r Adaptivní vedení v pruhu je podle mě to, na co tu mnozí dost nadávají i když tomu říkají jen Lane Assistent. Tak nezapomeňte pevně držet volant, až to budete testovat a vpravo bude odbočovací pruh bez zřetelné přerušované čáry...
Srpen 10, 201411 r Jezdil jsem s adaptivním vedením v pruhu asi 15 minut a musel jsem to vypnout. Vadilo mi, že to stále koriguje a zasahuje do řízení.
Srpen 10, 201411 r No nebudu to hledat, asi to bylo jinde než tady. Dost se tam ten člověk rozčiloval, že měl plné ruce volantu aby to ustál, dokonce psal i který sjezd na které dálnici je tak blbě značený, že ho LA nepobere. Problém není v tom, že se rozpozná jen jedna čára. Problém je v tom, že jsou rozpoznány obě dvě a asistent Tě drží v určené vzdálenosti mezi nimi a pravá začne utíkat do odbočky a asistent tě dál drží mezi nimi i když v těch místech následně není vozovka nýbrž svodidla. Když rozpozná jen jednu z nich, tak o nic nejde. No vyzkoušej si to. Já to nepsal pro Tebe, ale spíš pro nějakého "pilota" co si neuvědomuje, že je to určené pro dálnice a kvalitně značené silnice (což je v návodu taky napsané), zapne to protože zrovna před sebou kousek vidí nějaký pruhy a začne si číst noviny.
Srpen 10, 201411 r a o tom to je, protože jsi s tím jezdil jen 15 minut, kdyby jsi to měl ve svém autě a jezdil bys s tím stabilně, nenechal bych na něj nejspíš dopustit... mám to ve svém autě
Srpen 31, 201411 r Chci se zeptat, pokud systém není schopen korigovat zatáčku o menším průměru, zda na to upozorní, nebo prostě zatáčku nezkoriguje bez varování.
Září 2, 201411 r Jezdil jsem s adaptivním vedením v pruhu asi 15 minut a musel jsem to vypnout. Vadilo mi, že to stále koriguje a zasahuje do řízení. to je to, že jsi tam měl to adaptivní vedení v jízdním pruhu; když to přes Car - Nastavení - Asistence řidiče odfajfkuješ a necháš jen samotný Lane Assist, tak se za celou jízdu se systémem nebudeš přetahovat
Září 2, 201411 r tak se mi u Lane Assistenta podařilo dokódovat Adaptivní vedení v pruhu - možná jste ho tam někdo měli z výroby, nicméně já ne.... princip je takový, že Adaptivní vedení v pruhu pomáhá udržovat za pomoci zásahů do řízení řidičem zvolenou polohu mezi vymezovacími čarami.Pokud je systémem rozpoznána pouze jedna vymezovací čára, pomáhá systém udržovat zvolený odstup od této vymezovací čáry. všichni ostatní to mají normálně z výroby; Ty máš nenormální auto, tak jsi to tam neměl
Září 7, 201411 r Autor to je to, že jsi tam měl to adaptivní vedení v jízdním pruhu; když to přes Car - Nastavení - Asistence řidiče odfajfkuješ a necháš jen samotný Lane Assist, tak se za celou jízdu se systémem nebudeš přetahovat Odfajkoval jsem to a stále mi řídí. Bohužel jsem nevypozoroval rozdíl mezi tím jak se chová, když Adaptivní řízení odfajfkuju, nebo neodfajfkuju. Připadá mi, že se chová pořád stejně, pořád má tendenci sám řídit. Jediná odpomoc je vypnout ho úplně, ale to se mi zdá škoda, když už tam je.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.