Přejít na obsah

Únik chladící kapaliny


Zkrat

Doporučené příspěvky

  • o 6 měsíců později...

Dobrý den
Před asi měsícem jsem dal auto na opravu. Škoda Fábie r.v. 2001. Auto šlo na opravu kvůli značnému úniku chladící kapaliny do servisu. Mechanik dlouho nemohl na nic přijít, až se ukázalo, že voda uniká na řemen.  Jenže se tím nevysvětlilo množství uniklé kapaliny. Takže se vyměnila vodní pumpa, těsnění u čidla na skříni za termostatem (omlouvám se za tento termín, ale lépe to asi nevysvětlím), nechal jsem sundat a přebrousit hlavu, kvůli hlučnosti se vyměnily rozvody, svíčky byly v pořádku, takže se neměnily, výměna oleje, změřila se lambda sonda a vyšla v pořádku, výměna řemene a kvůli poruše na čidle na nádržce na chladící kapalinu. Těsnění pod hlavou bylo napálené, takže se vyměnilo. Oprava mě stála 12 000kč cca. Mechanik mě upozornil na možnost prasklé vložky, protože pravá příčina úniku kapaliny se neukázala.
Teď zhruba po najetí 600 km mi kontrolka hlásila nedostatek chladící kapaliny. Zjistil jsem, že na řemenu jsou opět kapky vody a na kapotě rozstříkané kapky oleje, ale to nejspíš proto, že se uvolnila hadička na měrku oleje a hádám, že olej šel odtud. Nicméně voda stále ubývá a olej je cítít jakoby po benzínu a po spalinách přesně to nedokážu určit po čem víc....
Mohl by mi někdo poradit co by mohlo být ještě špatně anebo někdo kdo měl podobný problém?
 

Editováno: , autor: Davyyy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kecalu co to udělá za půl je všude vagon, ale problém mu to nevyřeší. Za kolik na hodinu děláte a odvádíte z toho daně? ( jasně že ne ) nejsou to pro vás jen melouchy?( to sem nepatří ) dejte nabídku na bazar opravuju motory a makám skoro zadarmo.

Za kolik mě vy dva vyměníte chladič na klimě? Zajímala by mne cena jen práce bez materiálu. Díky za odpověď Lukason a Mirek 835.

 

Měl jsi natlakovanou hlavu? Je na měrce více oleje než po výměně? Proč mechanik neprověřil vložky popřípadě nenechal natlakovaný celý okruh chlazení?

 

Pokud je v oleji cítit benzín asi netěsní pístní kroužky, proč je mechanik neprověřil při rozborce motoru? Kolik máš najeto km?

 

Pokud mizí voda, někde uniká, musí se hledat kde! Natlakovat okruh a hledat únik, utopené vložky,  jiné netěsnosti. Postupně vylučovat a najít příčinu. Kvalitní servis by uznal špatnou práci a opravil v rámci záruky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže auto je původem z Francie. Kolik má opravdu najeto se díky stočení nedozvím. Olej je teď po výměně, barvu má pořád stejnou a je ho pořád stejně. Najeto na tachometru je mimo jiné teď 105 000 km. Proč mechanik neudělal co píšete nevím. Z toho co jsem se s ním bavil, tak zjišťoval únik tak, že měl nastartovaný motor a hledal kde teče voda. Nic ale nenašel. Abych nezapoměl... Na víčku nádržky na chladící kapalinu se mi dělala žlutá emulze vody a oleje a po sundání hlavy byla i v motoru. Ještě k tomu co píšete... Problém je, že voda se neztrácí pravidelně ale spíš nározově....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 A co olej,jak vypadá? Startuje to v pohodě? Jinak těch 12 litrů bych za to nedal. Měl jsi to přivézt ke mě. stálo by tě to polovic :kol-28:

Startuje to bez problémů.... Po výměně rozvodů to jezdí za 6,0 L což předtím bez šance a víc táhne...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě se také voda ztrácela a neztrácela. V posledním tažení zmizla nádobka za jeden týden.

 

Nakonec byl motor natlakovanej asi 4 hodiny možná déle a pak bylo vidět kapky na okraji hlavy.

 

Přišlo se na to že jsou utopený krajní vložky. Ale až po jejich ustavení a změření. Pak se podložilo a zatím je to v poho najeto cca 1600Km.

 

Při nastarovaným motoru nevím co se dá poznat. Nejlepší je natlakovat a čekat. To je můj osobní názor.

 

Podle toho co píšeš se ti tlačí někudy olej do vody, jinak se ti emulze na víčku nádoby neudělá. 

 

Nejvíc problémů cca 90%, má MPI problém s prolínáním oleje do vody, né s vodou do oleje.

 

Únik vody do oleje mi v servisu jednoznačně řekli že je tak 1/100 spíš obráceně olej do vody, je nejčastější.

Editováno: , autor: Combi2002
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No po té opravě se právě už ta emulze na víčku nedělá, ale je mi velice divné kam se ta voda může ztrácet, předtím toho bylo v motoru hodně. Hlava byla teď při té opravě na výbrusu a dávalo se nové těsnění pod hlavu. Údajně jí už někdo předtím brousil a ne zrovna nejlépe. Každopádně po této opravě se mi nechce dávat další peníze do dalších oprav. Hlavně ne tolik co předtím ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Combi2002- Proč se bavíš o tom,za kolik kdo dělá? Ceny jsou smluvní a jestli je někdo debil a stráví nad povolením jednoho šroubku hodinu-ikdyž uznávám že i maličkost dokáže potrápit,tak je to jeho problém!!! Spočítej si kolik ho stál materiál a kolik práce. Přebroušení hlavy u nás 400kč. To jsi už mohl nechat za ty peníze opravit v aut.servisu. A jestli mu něco někde v servisu dělali a závadu neodstranily,tak zpět do toho servisu. Nevím jak to funguje u vás a jestli máš tisícovku na hodinu. Já ne! A za svou práci musím ručit!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

I já za svou práci musím ručit a nebojím se toho, neměl jsem nikdy na nic reklamaci, ale za 100 Kč hrubého na hodinu rozhodně makat nebudu. Dnes si ani spousta řemeslníků není schopna spočítat jakou má režii a že musí vydělat na obnovu strojů a zařízení. Ale to sem nepatří.

 

Nenapsal jsi za kolik by jsi vyměnil ten klima chladič.

 

Pokud jen přebrousíš hlavu za 400Kč ok beru, a co kontala ventilů, výměna těsnítek vodítek a kontrola těsnosti hlavy to jako řemeslník neděláš, když je hlava dole? To považuju za samozřejmost, jako změření přesahu vložek, jako též při vysokém nájezdu kontrolu pístních kroužků.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V příspěvku Davyyy o celkové repasy hlavy nic psané není! Asi je zbytečné v té naši diskuzi ve vlákně pokračovat. Ani já,ani ty nevíme jak se v servisu dohodly. Co dělat a co ne a do jaké cenové výšky. Můj konečný závěr je ten,že závada nebyla odstraněna,tak zpět do toho servisu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Abych to teda doplnil.... Auto u mechanika stálo 2 týdny a pořád se nic nedělo... Zjišťování bylo jen tím stylem, že se to nechalo běžet a čekalo se jestli se bude voda ztrácet nebo ne. Když jsem si tam dojel sám, viděl jsem vodu na řemeni a z toho mechanik usoudil na vodní pumpu. Hlavu jsem chtěl dolů já osobně i rozvody byly na mojí žádost. Nemyslím si, že by mi na to uznal reklamaci. Je ale pravda, že jsem chtěl aby odstranil příčinu mizení vody...
A nehádejte se tu prosím ... Potřebuju poradit co by mohlo být špatně a ne číst to jak se dohadujete kdo by co za kolik udělal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můžeš tedy vyloučit vodní pumpu.

 

Natlakovat okruh a hledat kde se derou kapičky ven. Teoreticky to odsud nevyřešíme.

 

Provést kontrolu všech spojů na chladicím okruhu a chladiči.

 

Zkontroluj taky pro jistotu, zda v interieru nemáš mokro v místě kde je topení.

 

Pokud dochází k mixu v nádobce chladicí emulze olej, tak těsnění pod hlavou, nebo prasklá vložka válce.

 

Ale tohle vše je teorie na dálku :kol-32:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zdravím,mám takovej problém,mám Fabii 1.4 Mpi 2002 Měl sem asi před 3týdnama prasklý těsnění pod hlavou tak sem to v servisu nechal vyměnit vč.nových rozvodů olej filtr apod...

Mám po opravě a dneska sem sem byl nemile překvapen tím že mi z nádobky unikla veškerá kapalina,prosím poradte jestli je todleto normální,dal sem za opravu něco kolem 9.000kč,ted to auto stojí týden na dvoře a zjistím že mi bliká kontrolka chladící kapaliny a kapalina nikde! Sem z toho auta už fakt neštastnej!

Díky za každou užitečnou radu. :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Včera jsem zjistila, ze pod levym prednim nárazníkem je kapka nejake ruzove/cervene pruhledne kapaliny - napadla  mne chladici kapalina, ale nevim, zda je vedena nekde v tech mistech. Ubytek zatím videt není.

 

Dále jsem pak hledala a mohlo by to byt i olej ze serva, ale nevim, zda u Fabie 1 ma červenou ci zelenou barvu ? Auto je servisovane v autorizovanem servisu, sama tam nic neliji.

 

Ta kapalina není uplne konzistenci jako voda, trosku olejova mozna.  Doufam, ze jsem nekde neprehledla podobne téma.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to bude velice pravděpodobně chladící kapalina. Asi ti teče -kape přes závit teplotního čidla ventilátoru chlazení. Když jsi otevřeš kapotu motoru,tak se nachází vpravo dole na chladiči. Má takový 3 hraný konektor. Čidlu nic není,jen mu chybí hliníkový kroužek a ten vše vyřeší. Bohužel stará bolest fábek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...