Přejít na obsah

Výkon motoru při zapnuté klimatizaci


jurdadavid

Doporučené příspěvky

Tak známí mě neustále kamenují otázkami na citigo, protože o něm asi stále mluvím :-D tak se tomu ani nelze vyhnout.

 

Známí mají Suzuki swift 2005 s tím, že pokud zapnou klimu auto začné být líné a klepat se. Vše mají ale prý v pořádku a je to konstrukcí auta a motoru.

 

Pozoroval jste již někdo, např. při cestě k moří, na dálnici, nebo tak snížení, možná zvýšení? :-D výkonu motoru při zapnuté klimatizaci?

 

Díky D.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je to další spotřebič, vezme to nějaké kilowaty, četl jsem , že snad ubere 5kw. :kol-26: ale když jedeš k moři, tak většinou po dálnici a tam to není tolik znát, je to znát spíše při rozjezdech.

Editováno: , autor: Casy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Citigo má obyčejnou A/C klimu, ale musím říct, že jsem byl překvapen reakcí motoru na zapnutí klimy. Na OI je cítit zřetelné škubnutí auta  po zapnutí A/C a je znát, že to polkne i z výkonu motoru, ale u Citiga jsem zapnnutí klimy prakticky vůbec nepostřehl a ani z výkonu to tolik nebere. Pořád to jede pěkně. A to máme jen 44kw.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 4 týdny později...
  • o 2 roky později...

Kdyz jsem mel HTP (47kw) tak byla klima znat... auto lehce zlenivelo... ale nijak dramaticky... ale tam, pokud si pamatuju jel kompresor furt naplno (nebyla nejaka regulace).

V dnesnich autech... kdy je (tusim) vykon kompresoru regulovatelny, neni duvod aby jel neustale na 100% - jen chvilku po startu na vychlazeni interieru, pak jede na vyrazne nizsi vykon.

A celkove, tech 5kw zminovanych na zacatku , mi prijde strasne prehnane (to je mozna chladici vykon, to se ale nerovna odebiranemu vykonu). Na domaci klimatizaci (2 vnitrni jednotky, s vykonem ktery by interier auta vychladil do rampouchu) mam chladici vykon neco pres 4kw , nicmene elektricky prikon 800w. Takze imho neni duvod aby v aute vykon kompresoru pobral pro jistotu pet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

S tou regulací je to přesně obráceně - Fabia HTP 47kW, kterou jsem měl, měla výkon kompresoru regulovatelný a klimu automatickou (či poloautomatickou), sice bez displeje, ale stupně °C jsou přímo na tom knoflíku, což opravdu fungovalo, a to nejen na klimu, ale i na topení - servomotorek otvíral/přivíral klapku topení dle nastavené teploty a dle teplot venku/uvnitř. Výkon i zapnutí kompresoru se koná natáčením části kompresoru tak, že se mění zdvih kompresorového pístku - i v poloze vypnuto kompresor "běží" (točí se vše jako při zapnutém), jen s téměř nulovým zdvihem pístku.

 

To up!/Citigo/Mii má kompresorek jen se spojkou a zná pouze polohu vypnuto/zapnuto (točí se/netočí), regulace výkonu klimy se provádí manuálně regulačním "kolečkem" topení - chlazený vzduch tedy proudí buď kolem topení nebo přez něj, nebo částečně kolem a přez (trubky klimu nevypínaj, pouze přidávaj topení).

 

Paradox je, že v FI ten regulovatelný kompresor ubíral výkon jako prase - hlavně když běžel na plnej výkon a hlavně při rozjezdu to byly až nebezpečné situace, když jsem na to zapomněl (potřebujete odpálit z vedlejší na hlavní a auto vám v půlce křižovatky téměř chcípne), po vychlazení interiéru a ubrání výkonu to bylo lepší.

Další, pro mě nečekaný a pozitivní paradox :kol-47:popsaný už výše, že up!/Citigo/Mii s neregulovatelným kompresorem se spojkou (nevim, jak verze s Climatronicem, tam předpokládám regulovatelný) vypnutí/zapnutí klimy vůbec necítí, řídící jednotka motoru perfektně žehlí rozdíl v odebíraném výkonu. Dokonce bych řekl, že je motor se zapnutou klimou živější, což by se dalo vysvětlit datovými mapami pro zapnutou klimu shodnými s verzí 55kW (mám 44kW), což v koncernu neni žádná novinka, bylo/je to i u jiných motorů.

 

Co mě dále potěšilo je, že kompresor manuální klimy našeho Apíka není kdovíjak výkonný, takže zbytečně neodebírá výkon, který bych pak musel ubírat honbou vzduchu přes topení. A pokud není extrémní hic, vystačim si s občasným zapnutím/vypnutím klimy (než to honit přes topení). Potřebu klimy dále výrazně snižují zadní výklopná okénka :kol-47: která účinně odsávají horký vzduch ven a navíc nejsou hlučná :kol-47: (čehož jsem se zbytečně obával). Celkově jsem s řešením klimy u Apíka spokojenější, než ve Fabii I (a to i s topením na nohy vepředu:kol-47: naopak vzadu u Citiga výdechy na nohy nehledejte, žádné tam nejsou...(tdd-t):unsure:), byť ta automatická regulace teploty taky měla svý klady. 

Editováno: , autor: Sir_Jarek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě zase ta poloautomatická klimatizace vyhovovala ( myslím, že se to jmenovalo u mé Fabie  Climatic) a nemusel jsem jak dnes u mé manuální klimatizace ( rok výroby 2014) pořád točit knoflíky a stejně výkon nic moc oproti Climaticu. Na druhé straně stejně ji zapínám jen dle přání své drahé polovičky, jak jsem psal v jiném vlákně já vlastně klimatizaci moc nemusím. Ale dle mne, ale i vícero známých ( moje polovička co by technický antitalent sama poznala, že ten dnešní manuál prý stojí zaprd.....) Škodovka od roku cca 2010 nám asi v rámci menších nákladů manuální klimatizaci odrbala.

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...