Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Tak známí mě neustále kamenují otázkami na citigo, protože o něm asi stále mluvím :-D tak se tomu ani nelze vyhnout.

 

Známí mají Suzuki swift 2005 s tím, že pokud zapnou klimu auto začné být líné a klepat se. Vše mají ale prý v pořádku a je to konstrukcí auta a motoru.

 

Pozoroval jste již někdo, např. při cestě k moří, na dálnici, nebo tak snížení, možná zvýšení? :-D výkonu motoru při zapnuté klimatizaci?

 

Díky D.

je to další spotřebič, vezme to nějaké kilowaty, četl jsem , že snad ubere 5kw. :kol-26: ale když jedeš k moři, tak většinou po dálnici a tam to není tolik znát, je to znát spíše při rozjezdech.

Upraveno od Casy

Při rozjezdech s plným autem, tam to poznáš no. Má tvoje Citigo manuální nebo ještě poloautomatickou klimu (Climatic)? Nebo už se to do Citiga nedávalo?

  • Autor

Co jsem se ptal tak citigo uz by melo mit obycejnou manual..

Citigo má obyčejnou A/C klimu, ale musím říct, že jsem byl překvapen reakcí motoru na zapnutí klimy. Na OI je cítit zřetelné škubnutí auta  po zapnutí A/C a je znát, že to polkne i z výkonu motoru, ale u Citiga jsem zapnnutí klimy prakticky vůbec nepostřehl a ani z výkonu to tolik nebere. Pořád to jede pěkně. A to máme jen 44kw.

  • 1 měsíc později...

Naprosto souhlasím. A taky máme jen 44kW.

U 55kW jsem nezaznamenal při zapnutí klimatizace pokles výkonu. Jen si vezme na 100km o 0,5l benzínu víc. Automat.

  • 4 týdny později...
  • Autor

Tak mohu taky potvrdit, po cestě 2500km se citigem,  klima x neklima žádný rozdíl, ani ve městě ani na dálnici mimo spotřebu, která ovšem je vždy taková... :-) jen aby více chladila ta blbá klima...

  • 2 roky později...

Dneska jsem měl tu čest projet ve 3 lidech 44kW variantu se zapnutou klimou a vůbec jsem nezaznamenal při rozjezdech či během jízdy úbytek výkonu. 

V oblasti max kroutícího momentu to auto celkem slušně upaluje i naložený.

Kdyz jsem mel HTP (47kw) tak byla klima znat... auto lehce zlenivelo... ale nijak dramaticky... ale tam, pokud si pamatuju jel kompresor furt naplno (nebyla nejaka regulace).

V dnesnich autech... kdy je (tusim) vykon kompresoru regulovatelny, neni duvod aby jel neustale na 100% - jen chvilku po startu na vychlazeni interieru, pak jede na vyrazne nizsi vykon.

A celkove, tech 5kw zminovanych na zacatku , mi prijde strasne prehnane (to je mozna chladici vykon, to se ale nerovna odebiranemu vykonu). Na domaci klimatizaci (2 vnitrni jednotky, s vykonem ktery by interier auta vychladil do rampouchu) mam chladici vykon neco pres 4kw , nicmene elektricky prikon 800w. Takze imho neni duvod aby v aute vykon kompresoru pobral pro jistotu pet.

  • 2 měsíce později...

S tou regulací je to přesně obráceně - Fabia HTP 47kW, kterou jsem měl, měla výkon kompresoru regulovatelný a klimu automatickou (či poloautomatickou), sice bez displeje, ale stupně °C jsou přímo na tom knoflíku, což opravdu fungovalo, a to nejen na klimu, ale i na topení - servomotorek otvíral/přivíral klapku topení dle nastavené teploty a dle teplot venku/uvnitř. Výkon i zapnutí kompresoru se koná natáčením části kompresoru tak, že se mění zdvih kompresorového pístku - i v poloze vypnuto kompresor "běží" (točí se vše jako při zapnutém), jen s téměř nulovým zdvihem pístku.

 

To up!/Citigo/Mii má kompresorek jen se spojkou a zná pouze polohu vypnuto/zapnuto (točí se/netočí), regulace výkonu klimy se provádí manuálně regulačním "kolečkem" topení - chlazený vzduch tedy proudí buď kolem topení nebo přez něj, nebo částečně kolem a přez (trubky klimu nevypínaj, pouze přidávaj topení).

 

Paradox je, že v FI ten regulovatelný kompresor ubíral výkon jako prase - hlavně když běžel na plnej výkon a hlavně při rozjezdu to byly až nebezpečné situace, když jsem na to zapomněl (potřebujete odpálit z vedlejší na hlavní a auto vám v půlce křižovatky téměř chcípne), po vychlazení interiéru a ubrání výkonu to bylo lepší.

Další, pro mě nečekaný a pozitivní paradox :kol-47:popsaný už výše, že up!/Citigo/Mii s neregulovatelným kompresorem se spojkou (nevim, jak verze s Climatronicem, tam předpokládám regulovatelný) vypnutí/zapnutí klimy vůbec necítí, řídící jednotka motoru perfektně žehlí rozdíl v odebíraném výkonu. Dokonce bych řekl, že je motor se zapnutou klimou živější, což by se dalo vysvětlit datovými mapami pro zapnutou klimu shodnými s verzí 55kW (mám 44kW), což v koncernu neni žádná novinka, bylo/je to i u jiných motorů.

 

Co mě dále potěšilo je, že kompresor manuální klimy našeho Apíka není kdovíjak výkonný, takže zbytečně neodebírá výkon, který bych pak musel ubírat honbou vzduchu přes topení. A pokud není extrémní hic, vystačim si s občasným zapnutím/vypnutím klimy (než to honit přes topení). Potřebu klimy dále výrazně snižují zadní výklopná okénka :kol-47: která účinně odsávají horký vzduch ven a navíc nejsou hlučná :kol-47: (čehož jsem se zbytečně obával). Celkově jsem s řešením klimy u Apíka spokojenější, než ve Fabii I (a to i s topením na nohy vepředu:kol-47: naopak vzadu u Citiga výdechy na nohy nehledejte, žádné tam nejsou...(tdd-t):unsure:), byť ta automatická regulace teploty taky měla svý klady. 

Upraveno od Sir_Jarek

Mě zase ta poloautomatická klimatizace vyhovovala ( myslím, že se to jmenovalo u mé Fabie  Climatic) a nemusel jsem jak dnes u mé manuální klimatizace ( rok výroby 2014) pořád točit knoflíky a stejně výkon nic moc oproti Climaticu. Na druhé straně stejně ji zapínám jen dle přání své drahé polovičky, jak jsem psal v jiném vlákně já vlastně klimatizaci moc nemusím. Ale dle mne, ale i vícero známých ( moje polovička co by technický antitalent sama poznala, že ten dnešní manuál prý stojí zaprd.....) Škodovka od roku cca 2010 nám asi v rámci menších nákladů manuální klimatizaci odrbala.

Upraveno od DušanV

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.