Publikováno Duben 26, 201411 r Tak známí mě neustále kamenují otázkami na citigo, protože o něm asi stále mluvím :-D tak se tomu ani nelze vyhnout. Známí mají Suzuki swift 2005 s tím, že pokud zapnou klimu auto začné být líné a klepat se. Vše mají ale prý v pořádku a je to konstrukcí auta a motoru. Pozoroval jste již někdo, např. při cestě k moří, na dálnici, nebo tak snížení, možná zvýšení? :-D výkonu motoru při zapnuté klimatizaci? Díky D.
Duben 26, 201411 r je to další spotřebič, vezme to nějaké kilowaty, četl jsem , že snad ubere 5kw. ale když jedeš k moři, tak většinou po dálnici a tam to není tolik znát, je to znát spíše při rozjezdech. Upraveno Duben 26, 201411 r od Casy
Duben 26, 201411 r Při rozjezdech s plným autem, tam to poznáš no. Má tvoje Citigo manuální nebo ještě poloautomatickou klimu (Climatic)? Nebo už se to do Citiga nedávalo?
Květen 3, 201411 r Citigo má obyčejnou A/C klimu, ale musím říct, že jsem byl překvapen reakcí motoru na zapnutí klimy. Na OI je cítit zřetelné škubnutí auta po zapnutí A/C a je znát, že to polkne i z výkonu motoru, ale u Citiga jsem zapnnutí klimy prakticky vůbec nepostřehl a ani z výkonu to tolik nebere. Pořád to jede pěkně. A to máme jen 44kw.
Červen 29, 201411 r U 55kW jsem nezaznamenal při zapnutí klimatizace pokles výkonu. Jen si vezme na 100km o 0,5l benzínu víc. Automat.
Červenec 27, 201411 r Autor Tak mohu taky potvrdit, po cestě 2500km se citigem, klima x neklima žádný rozdíl, ani ve městě ani na dálnici mimo spotřebu, která ovšem je vždy taková... :-) jen aby více chladila ta blbá klima...
Září 29, 20168 r Dneska jsem měl tu čest projet ve 3 lidech 44kW variantu se zapnutou klimou a vůbec jsem nezaznamenal při rozjezdech či během jízdy úbytek výkonu. V oblasti max kroutícího momentu to auto celkem slušně upaluje i naložený.
Září 29, 20168 r Kdyz jsem mel HTP (47kw) tak byla klima znat... auto lehce zlenivelo... ale nijak dramaticky... ale tam, pokud si pamatuju jel kompresor furt naplno (nebyla nejaka regulace).V dnesnich autech... kdy je (tusim) vykon kompresoru regulovatelny, neni duvod aby jel neustale na 100% - jen chvilku po startu na vychlazeni interieru, pak jede na vyrazne nizsi vykon.A celkove, tech 5kw zminovanych na zacatku , mi prijde strasne prehnane (to je mozna chladici vykon, to se ale nerovna odebiranemu vykonu). Na domaci klimatizaci (2 vnitrni jednotky, s vykonem ktery by interier auta vychladil do rampouchu) mam chladici vykon neco pres 4kw , nicmene elektricky prikon 800w. Takze imho neni duvod aby v aute vykon kompresoru pobral pro jistotu pet.
Prosinec 4, 20168 r S tou regulací je to přesně obráceně - Fabia HTP 47kW, kterou jsem měl, měla výkon kompresoru regulovatelný a klimu automatickou (či poloautomatickou), sice bez displeje, ale stupně °C jsou přímo na tom knoflíku, což opravdu fungovalo, a to nejen na klimu, ale i na topení - servomotorek otvíral/přivíral klapku topení dle nastavené teploty a dle teplot venku/uvnitř. Výkon i zapnutí kompresoru se koná natáčením části kompresoru tak, že se mění zdvih kompresorového pístku - i v poloze vypnuto kompresor "běží" (točí se vše jako při zapnutém), jen s téměř nulovým zdvihem pístku. To up!/Citigo/Mii má kompresorek jen se spojkou a zná pouze polohu vypnuto/zapnuto (točí se/netočí), regulace výkonu klimy se provádí manuálně regulačním "kolečkem" topení - chlazený vzduch tedy proudí buď kolem topení nebo přez něj, nebo částečně kolem a přez (trubky klimu nevypínaj, pouze přidávaj topení). Paradox je, že v FI ten regulovatelný kompresor ubíral výkon jako prase - hlavně když běžel na plnej výkon a hlavně při rozjezdu to byly až nebezpečné situace, když jsem na to zapomněl (potřebujete odpálit z vedlejší na hlavní a auto vám v půlce křižovatky téměř chcípne), po vychlazení interiéru a ubrání výkonu to bylo lepší. Další, pro mě nečekaný a pozitivní paradox popsaný už výše, že up!/Citigo/Mii s neregulovatelným kompresorem se spojkou (nevim, jak verze s Climatronicem, tam předpokládám regulovatelný) vypnutí/zapnutí klimy vůbec necítí, řídící jednotka motoru perfektně žehlí rozdíl v odebíraném výkonu. Dokonce bych řekl, že je motor se zapnutou klimou živější, což by se dalo vysvětlit datovými mapami pro zapnutou klimu shodnými s verzí 55kW (mám 44kW), což v koncernu neni žádná novinka, bylo/je to i u jiných motorů. Co mě dále potěšilo je, že kompresor manuální klimy našeho Apíka není kdovíjak výkonný, takže zbytečně neodebírá výkon, který bych pak musel ubírat honbou vzduchu přes topení. A pokud není extrémní hic, vystačim si s občasným zapnutím/vypnutím klimy (než to honit přes topení). Potřebu klimy dále výrazně snižují zadní výklopná okénka která účinně odsávají horký vzduch ven a navíc nejsou hlučná (čehož jsem se zbytečně obával). Celkově jsem s řešením klimy u Apíka spokojenější, než ve Fabii I (a to i s topením na nohy vepředu naopak vzadu u Citiga výdechy na nohy nehledejte, žádné tam nejsou...(tdd-t)), byť ta automatická regulace teploty taky měla svý klady. Upraveno Prosinec 4, 20168 r od Sir_Jarek
Prosinec 5, 20168 r Mě zase ta poloautomatická klimatizace vyhovovala ( myslím, že se to jmenovalo u mé Fabie Climatic) a nemusel jsem jak dnes u mé manuální klimatizace ( rok výroby 2014) pořád točit knoflíky a stejně výkon nic moc oproti Climaticu. Na druhé straně stejně ji zapínám jen dle přání své drahé polovičky, jak jsem psal v jiném vlákně já vlastně klimatizaci moc nemusím. Ale dle mne, ale i vícero známých ( moje polovička co by technický antitalent sama poznala, že ten dnešní manuál prý stojí zaprd.....) Škodovka od roku cca 2010 nám asi v rámci menších nákladů manuální klimatizaci odrbala. Upraveno Prosinec 5, 20168 r od DušanV
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.