Publikováno Květen 3, 201411 r Zdravím, Máte někdo zkušenosti s předěláním převodovky u Supa 2.8 V6? Mám automat a dost zlob,í po radách na tomto fóru jsem vyměnil olej. Bohužel to nepomohlo tak následoval repas. No a před týdnem převodovka klekla úplně Tak mě napadla tato možnost. Prosím vás o rady, jestli s tím máte někdo zkušenosti Děkuji
Květen 3, 201411 r niekde na nete to bolo už rozoberané, že by s tým bolo veľmi veľa roboty a je to prakticky nemožné, hlavne kvôli elektronike... inak ako ti odišla tá prevodovka? koľko mala km?
Květen 3, 201411 r Ahoj, ano, mám s tím zkušenost, na Audi A6, což je vlastně sakumprásk to samé s výjimkou pohonu 4x4, který je tam navíc. Už bych to dělat nechtěl. Bohužel to není jen o výměně převodovky a rozhodně se Ti vyplatí více si sehnat jiný automat, nebo komplet zrepasovat Tvůj původní. Není to jen o předělání kabeláže a nabastlení převodovky. V krátkosti jsou to tyto kroky: -Vyřazení konektoru na převodovce, nejde o to, ho jen celý uštípnout, ale do určitých pinů pustit proud od klíčku (blokace motoru), naopak jiné piny proklemovat, najít pin na zpátečku, ev. piny pro maxidot. Vyřazení blokování klíčku (jen v krátkosti ohledně elektra, je toho více). Všechno jsem dělal zkoušečkou a metodou pokus a omyl, jen elektrika zabere 1-2 dny -výměna maxidotu (není to ale vyloženě nutnost, pojede to i bez něj, ale pokud jsi puntičkář...) -montáž pedálů -montáž spojky (místo měniče musí jít setrvák,lamela,přítlačák) -montáž hlavního spojkového válečku u pedálů, dále hadic k pomocnému spojkovému válečku (ten by měl být součástí převodovky) -výměna středové konzole na šaltpáku Díly, který jsou potřeba: převodovka komplet silentbloky převodovky včetně uchycení maxidot na manuál(není nutnost) pedál spojky a pedál brzdy včetně držáku (spojkový včetně spínače-nutno zapojit k pinu na jednotce a pokud máš tempomat, tak i k němu) středová konzole šaltpáka včetně celého uchycení Pokud do toho půjdeš, celé si to asi tak dvacetkrát rozmysli. Rozhodně Tě to vyjde tak dvakrát dráž, než nový automat. Samozřejmě při koupi nového spojkového setu, což je defakto nutnost. Zbytek se dá samozřejmě sehnat po vrakovištích A to jen tak píšu z hlavy, určitě jsem na něco zapomněl. Upraveno Květen 3, 201411 r od SUP1
Květen 3, 201411 r Autor niekde na nete to bolo už rozoberané, že by s tým bolo veľmi veľa roboty a je to prakticky nemožné, hlavne kvôli elektronike... inak ako ti odišla tá prevodovka? koľko mala km? No odešla tak že přestala řadit od třetího stupně nahoru a tu trojku řadila jakoby napůl. Jinak převodovka má (měla) 147 tisíc
Květen 3, 201411 r Autor Ahoj, ano, mám s tím zkušenost, na Audi A6, což je vlastně sakumprásk to samé s výjimkou pohonu 4x4, který je tam navíc. Už bych to dělat nechtěl. Bohužel to není jen o výměně převodovky a rozhodně se Ti vyplatí více si sehnat jiný automat, nebo komplet zrepasovat Tvůj původní. Není to jen o předělání kabeláže a nabastlení převodovky. V krátkosti jsou to tyto kroky: -Vyřazení konektoru na převodovce, nejde o to, ho jen celý uštípnout, ale do určitých pinů pustit proud od klíčku (blokace motoru), naopak jiné piny proklemovat, najít pin na zpátečku, ev. piny pro maxidot. Vyřazení blokování klíčku (jen v krátkosti ohledně elektra, je toho více). Všechno jsem dělal zkoušečkou a metodou pokus a omyl, jen elektrika zabere 1-2 dny -výměna maxidotu (není to ale vyloženě nutnost, pojede to i bez něj, ale pokud jsi puntičkář...) -montáž pedálů -montáž spojky (místo měniče musí jít setrvák,lamela,přítlačák) -montáž hlavního spojkového válečku u pedálů, dále hadic k pomocnému spojkovému válečku (ten by měl být součástí převodovky) -výměna středové konzole na šaltpáku Díly, který jsou potřeba: převodovka komplet silentbloky převodovky včetně uchycení maxidot na manuál(není nutnost) pedál spojky a pedál brzdy včetně držáku (spojkový včetně spínače-nutno zapojit k pinu na jednotce a pokud máš tempomat, tak i k němu) středová konzole šaltpáka včetně celého uchycení Pokud do toho půjdeš, celé si to asi tak dvacetkrát rozmysli. Rozhodně Tě to vyjde tak dvakrát dráž, než nový automat. Samozřejmě při koupi nového spojkového setu, což je defakto nutnost. Zbytek se dá samozřejmě sehnat po vrakovištích A to jen tak píšu z hlavy, určitě jsem na něco zapomněl. Děkuju za vyčerpávající odpoveď Budu nad tímto hodně přemýšlet.
Květen 3, 201411 r No odešla tak že přestala řadit od třetího stupně nahoru a tu trojku řadila jakoby napůl. Jinak převodovka má (měla) 147 tisíc Hmm to poteší...
Květen 27, 201411 r Autor Zdravím ještě mám otazku jestli by tato úprava šla nějakým způsobem zlegalizovat? Díky za odpověd
Květen 28, 201411 r Zlegalizovat to na 100% nepůjde bohužel. Jediné řešení je Supa prodat a koupit jineho s manuálem.Pač po tvé upravě už bude neprodejný pač nikd onekoupi auto ktere neprojde STK
Červen 16, 201411 r navic mi pripada ze ten manual u tohodle motoru je takovej divnej.. s jinejma autama se mi jezdi lip, resime to celou dobu a uz nevim co by mohlo bejt spatnyho (nejspis silentbloky nebo naladeni lpg? na benzin je to trochu lepsi..)
Červen 17, 201411 r co se ti nezda? ja mam najeto 70tis na manualu a jsem spokojeny nemam z niceho dviny pocit
Červen 30, 201411 r Autor Zdravím, Mám možnost mít automat za dobrou cenu, ale chci se zeptat jaký kód převodovky měl Superb 2.8 142kw popřípadě kde by se ten kód převodovky dal zjistit? Jinak převodovka co můžu koupit má kód EZY
Červen 30, 201411 r Je to převodovka 0V1. Ve spojení s 2,8 je to kod EZY, takže v Tvém případě pasuje Typový štítek se nachází ve spodní části převodovky hned na začátku na straně motoru Pokud chceš toho vědět více, stáhni si DP, je to vlastně samostatná "kniha"
Červen 30, 201411 r Automatická převodovka 01V: EZY 2,8 l/142 kW FNL 2,5 l/114 kW TDI FAD 2,5 l/120 kW TDI
Červenec 4, 201411 r Běžně dělám přestavby na manual ale opravdu to neni uplně dobrá volba,cenově to vyjde jako oprava automatu a jak zde bylo napsáno je dost problem to zlegalizovat. Sežen si jakoukoliv skřín 5HP19 dvoukolu s ovladaním E18 třeba z A6 nebo Passata pro motor 2.8i nemusí to být jen kod EZY. Jinak k přestavbě....maxidot neni potřeba měnit,musí se upravit soft v řj motoru,v řj abs,vyřadit ECU převodovky a dosti upravit elektroinstalaci. Upraveno Červenec 4, 201411 r od Satas
Únor 22, 201510 r Satas, když už děláš přestavby dá se do supa 2.8 V6 rv.2002 dát 6-ti kvalt? Dík Určitě dá dávali sme do A6 2.8 špajzku 6Q s diferákem quattro z 2.5 tdi.
Únor 23, 201510 r Dlouho si pohrávám s myšlenkou vyměnit převodovku a zadní nápravu z A6, trochu upravit výfuky, nechat vyrobit kardan a je z toho Superb 4x4 jako fík. Já na to nemám čas a furt čekám, kdo by se toho projektu ujal a dotáhnul to do konce Snad se toho dožiju Upraveno Únor 23, 201510 r od SUP1
Únor 23, 201510 r Ty se toho asi do žiješ, ale sup nevím nevím. Upraveno Únor 23, 201510 r od Doktorone
Březen 1, 201510 r Dlouho si pohrávám s myšlenkou vyměnit převodovku a zadní nápravu z A6, trochu upravit výfuky, nechat vyrobit kardan a je z toho Superb 4x4 jako fík. Já na to nemám čas a furt čekám, kdo by se toho projektu ujal a dotáhnul to do konce Snad se toho dožiju Naco z A6 dej to tam z passata 4Motion 2.5 tdi ..dyt Superbída je vocucanej passat.Vymeníš zadní nápravu za tu 4M + výfuky s katama ze 4M nasadíš kardan a jeto. Upraveno Březen 1, 201510 r od Satas
Březen 1, 201510 r Já mam pocit že je to stejný,dyt je to stejný auto uplně jen s jinym tvarem plechů.Z passata sem daval zadní napravu na Supa z dvoukoly bez problemu.
Duben 21, 201510 r Díky za info k přestavbě na manuál. Mám Passata s tímto motorem. A při vydávání nového TP, mi asi někdo spletl udaj. Takže mám řazení MAN :-D přitom z výroby je automat. Takže jeden problém by byl vyřešeny :-D K té 4kole. To máte smůlu u Superbu. Nezapomeňte, že je u 4koly jiná kastle auta. Nemáte tam tunel na kardan ani zadní diferak ;-)
Duben 21, 201510 r Náprava by se vyměnila celá i s difem a tunel tam je :-)Akorát by se musel dát jinak výfuk...
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.