Přejít na obsah

Využití točivého momentu motoru 1.4 16V vs 1.2 TSI


Ekkar_z_Bastlírny

Doporučené příspěvky

S krátkou fábulijí a s motorem 1,4 16V 74kW by to na těch 140-150 za 6,5 litru šlo, tam jsou jiný převody a auto je mnohem lehčí než room.

To těžko Ekkare, v tomto tempu se pod sedm nedostaneš. Spíš víc.

 

S tím výkonem si nejsen jistej, možná to bylo 59 kW. Koukal jsem do techničáku a bylo to víc než ta slabší verze, ale míň než ta silnější. Ta spotřeba bylo podle palubního počítače, nevím jak moc kecá u tohoto motoru.

Jo a byl to kombík. Jel jsem z Plzně do Zlína a tankoval jsem u Brna při zpáteční cestě, kdy to ukazovalo dojezd asi 80 km. Ta spotřeba mě překvapila na to, že jsem ho celkem hnal....

To už ano, 1.4 s tímto výkonem v jedničkové Fabii existuje. PP může kecat kldině o půl litru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pawouk - já vycházím z tvrzení souseda, kterej krátkou "stokoňku" má - a tvrdí, že na dálnici při 150 tacho má spotřebu pod 7. Nevím jak moc naloženej ani jestli nekecá - já s tím jeho verkem nikdy nejel. Další kdo má fábuli 1,4 74kW a kdo by to mohl potvrdit nebo vyvrátit je IvoMB - a ten je mmntálně mimo republiku bez auta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tomu moc nevěřím (jedině snad krátkodobě na rovině za příznivých okolností), sám jsem s tímto motorem v kombíku najel 31 000 km, tak vím, co to žere. Při tachometrových 140 km/h to točí zhruba 4200 rpm (jestli se tedy dobře pamatuji). Touto rychlostí se zpravidla pohybuji léta po dálnicích. Třeba PHA - Brno po D1 je nemožné se při tomto tempu dostat pod 7 litrů.  Moje vypočítaná celková průměrná spotřeba za tu dobu byla 6.62 l. Teď u OII 1.4 TSI po ujetí 51 000 km ji mám 6.1...  Ale to už je poněkud OT.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak moc palubák kecá jsem neporovnával, ale třeba u mojí dieslový fabky se spotřeba na palubáku a spočítáním po natankování do plný liší o max 0,1 litru. Ale já to nepsal abych se chlubil spotřebou po dálnici - ta je mi volná je to služebák.

Mě jen zaskočila slova některých co píšou jak ten motor ochotně zrychluje na pětku od 2000 rpm. To snad nemůže nikdo myslet vážně, ten motor zrychluje dobře, ale až tak od 3500 rpm. Ale než se k nim prokouše.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po rovince se dá jet na pětku kolem 1700 ot a poté opět zrychlit. Takto jezdím třeba v příměstských částech, kde je povolena 70-ka a motor si odpočine a spotřeba je kolem 4 l.

Jak si může odpočinout, když od něj požaduješ výkon v oblasti, ve který ho skoro vůbec nemá ani na to, aby se sám z takovýho srabu dostal? Pod 2000rpm jde s BXW jet jedině z kopce, kdy funguje se zařazeným kvaltem jako kvalitní "motorová brzda" = na udržování padesátky. Po rovince 50 a max ve dvou lidech bez bagáže ještě jakž-takž, ale v momentě kdy je potřeba znovu zrychlit nebo když se objeví kopeček je vysloveně nutný podřadit, jinak akcelerace třeba z 50 na 70 na pětku zabere přes půl kilometru cesty. A přesně v ten moment tě začnou všichni včetně tiráků s patnácti- až dvacetilitrovýma turbodehtama a 40 tun vážící soupravou předjíždět, protože jim to samozřejmě akceleruje líp a rychlejc. Něco jinýho je, když tam máš při 50kmh čtyřku a motor ve 2000rpm - tam už začíná tahat a zrychluje s mnohem větším elánem, ale šlapat mu na krk pro akceleraci v 1700 - promiň, to je dost marná snaha...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ekkar neviem čo tu táraš o tom že s motorom BXW sa nedá v pohode ísť okolo 2000ot a ešte k tomu plynule zrýchlovať už pri tých otáčkach ti stačí nejakých 115Nm, je pravda že žiadné výkony pri predbiehaní okolo 2000ot nemožno očakávať ale tvrdiť že sa vtedy motor trápi je blbosť, to by sa potom trápil každý iný aj TSI. Najlepšie otáčky na predbiehanie sú ozaj okolo 3500 vtedy je vidieť že ten motor má silu. A je niečo iné keď ide niekto sám a keď je naložený to robí dosť veľký rozdiel 1,4ke v dynamike.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... Pod 2000rpm jde s BXW jet jedině z kopce,...v momentě kdy je potřeba znovu zrychlit nebo když se objeví kopeček je vysloveně nutný podřadit, jinak akcelerace třeba z 50 na 70 na pětku zabere přes půl kilometru cesty.

...

. Něco jinýho je, když tam máš při 50kmh čtyřku a motor ve 2000rpm - tam už začíná tahat ...

následně 

Ekkar neviem čo tu táraš o tom že s motorom BXW sa nedá v pohode ísť okolo 2000ot a ešte k tomu plynule zrýchlovať...

No cemment...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A taky jsou tu zřejmě jedinci, kteří nejezdí pod 3000 ot. Pak se diví, že jim  to žere víc než jiným, stávají se z nich profesionální popírači nižších spotřeb a mají potřebu to stále někomu vysvětlovat, že jeho spotřeba je blbost  :kol-98:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Ekkar: rozhodně nejsem brzdou provozu a tiráci mě nepředjíždí a ani většina jiných aut, neboť jezdím téměř pravidelně mírně nad limit. Ale chtěl jsem napsat, že se s tímto motorem dá jezdit i velice úsporně i třeba okolo 4 litrů a že ten motor neničím, když jedu na  minimum plynu, otáčky jsou i lehce pod 2 tis. a motor to podle mě v pohodě zvládne i na 5. stupeň. A že ten motor jde lehce mi ukazuje ta nízká spotřeba na pc, kdyby tomu tak nebylo, tak bych musel dát více plynu aby auto jelo a spotřeba by šla vzhůru. Při předjíždění je dobré určitě mít na začátku nad 3 tis., do většího kopce rovněž.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, BXW nejen v podstatě, ale i v reálu zvládne jet na V. rychlost 50kmh - jenže má přitom asi 1700rpm a jeho výkon/krouťák tak akorát postačuje na to, aby udržel rychlost MÁLO NALOŽENÝHO auta - v Roomu to platí dvojnásob, protože je to vysoká škatule s prudce useknutou zádí, což vytváří velkej aeroodpor. Ale stačí aby v autě sedělo víc jak 2 lidi nebo aby bylo trochu naložený (= řidič +100 kg nákladu a víc) - a už jakejkoliv kopeček nebo nutnost zrychlit potřebuje vyšší krouťák = vyšší otáčky. A o tom právě mluvím - já totiž prakticky neznám, co to je jezdit někde po rovině, my tady bydlíme v kopcích a nejbližší rovinu mám cca 50km daleko. Nejdelší OPRAVDU VODOROVNEJ úsek silnice u nás měří jestli kilometr v jednom kuse, tak hodně - a mezi ním a dalším podobným je minimálně 5km cesty, která co půl km klesá nebo stoupá. UVNITŘ ÚZEMÍ UZAVŘENÝ OBCE neboli na cestě, na který je povinný jet 50kmh, je tady u nás stav JEDU PO ROVINĚ prakticky neznámej pojem - jo, rovinky tady jsou, ale jsou tak 200m dlouhý, protože pak buď následuje křižovatka, nebo se silnice dostane na sklon a i když auto jede rovně, buď je potřeba ubrat plyn, protože silnice se svažuje, nebo je potřeba zvednout výkon, protože se jede do stoupání. A v tu chvíli to pětka jednoduše bez trápení nezvládá a musí se řadit čtyřka.

 

Všem co mi tvrdí, že s roomem 1,4 BXW KRÁÁÁSNĚ PROJEDOU MĚSTEM NA PĚTKU PŘI 1700RPM bych to doporučil zkusit - naložte do auta rodinu a vyjeďte z parkoviště u Flošny v Hradci Králové, pokračujte ulicí Víta Nejedlého (směr Ostrava) a pokračujte po I/11 do Vamberka, tam odbočte na I/14 a pokračujte směrem do Svitav. Je to běžná trasa, kterou jezdíme my z východních Čech z nákupů z Hradce - já konkrétně do Český Třebový. Jestli tuhle trasu zvládnete v rychlostních limitech a v obcích(městech) nepodřadíte z pětky dolů víc jak řekněme 15x, tak vám uvěřím. A kdo namítne, že můžu jet z Hradce po Brněnský a Holický a dál po I/35 přes Holice a Litomyšl, kde není tolik kopců, tak tam ten počet podřazení v obci snížím dejme tomu na 10x. Nebudu vám ani na jedný trase počítat případy, kdy vám vleze chodec do silnice a červenou na semtamfórech ani nějaký místní uzavírky - ale každý další podřazení pod IV. budu počítat za 2 "trestný body"...

A včil sa ukažte, ogaři. Je to poobakrát přibližně 65km, dá se to ujet za hodinku jízdy. 

Kdo to dokáže, že s průměrně naloženým roomem 1,4 bez dalších úprav a v běžným provozu tuhle trasu projede, dodrží v městech a obcích 50km/h limit a přitom v těch obcích nepodřadí z V. na IV. vícekrát než jsem napsal, má u mne pivo. U toho piva si pak můžeme pokecat o tom, co BXW svým krouťákem pod 2000rpm zvládne a co ne. Frťana nutnýho na to, aby vtřebal údaj svýho PP o průměrný spotřebě, si každej cvaká sám.

A pro zvýraznění vlivu terénu si tu trasu můžete dát v opačným směru - s garancí, že směrem do Hradce je spotřeba v průměru až o litr nižší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem koukl na výkonový graf a je pravda, že ten spodek je celkem nešťastně nízkej (mám na mysli moment v ot. 1700 - 2500). Pro ekkarovy podmínky (naloženo, kopcovitý, zátačkovitý terén) to není žádná sláva, ale když už takový auto má, tak nezbývá nic jiného než se přizpůsobit (ostatně jako u každého auta). Já to většinou řeším (v závislosti na provozu) snížením rychlosti do optimálních otáček nebo naopak jet trochu nad limit (pr. v obci tacho. 60km/h). Z grafu je patrné, že nechat padnout otáčky pod 2000(popr. 2200) není rentabilní. (na to jsou jiné typy motorů). (Můj názor berte v úvahu vzhledem k ekkarovým provozním podmínkám) 

Editováno: , autor: Supermarine_Spitfire
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, nemyslel jsem úplně naloženo, ale počítejme 2 lidi + nějaká ta taška = přibližně 200-250 kilo. Plný naložení rooma je 5 metráků a s tím jezdí denně málokdo - ale řidič + spolujezdec nebo nějakej kus nákladu je nejčastější kombinace.

No a o tom přizpůsobení se to je - prostě se musí jet o pár set otáček vejš, aby auto mělo zachovanou schopnost aspoň v rozumných mezích po přišlápnutí plynu zrychlit. A to s BXW pod 2000rpm bez podřazení nejde - v týhle oblasti otáček  nezrychluje skoro vůbec. A když, tak jedině s pedálem na podlaze a s okamžitou spotřebou někde kolem 15 litrů - a to je pořád ještě línej. Ano, jakmile se dostane nad 2500rpm, je to o něčom jinom, tam už je zátah citelnější - ale to už není o pětce po městě...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Boys, a jak vám ta 1.4 jede teď v tom hicu se zapnutou klimatizací? Já teď dopoledne jezdil s FII FL (manuální AC) s tímto motorem a jsem rád, že mám opravenou 1.2 TSI, protože se s tím skoro nedalo rozjet bez řádného šlápnutí na plyn a celé to působilo, jako bych jel celou dobu se zataženou ručkou. :kol-32:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pawouk presne ako píšeš tak to aj mne ide ako náhle hu mám nastavenú na najnižšiu teplotu tak to jednak žerie o 1,2l viac (dneska som to skúšal pri 90kmh tempomat a rovinka) a pri predbiehaní to treba dosť vytáčať.

 

niekto tu na fore písal že z manuálnou klímou nepozná na dynamike auta či je alebo neni zapnutá klíma, buď mu tá klíma nefunguje alebo má iný motor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Boys, a jak vám ta 1.4 jede teď v tom hicu se zapnutou klimatizací? Já teď dopoledne jezdil s FII FL (manuální AC) s tímto motorem a jsem rád, že mám opravenou 1.2 TSI, protože se s tím skoro nedalo rozjet bez řádného šlápnutí na plyn a celé to působilo, jako bych jel celou dobu se zataženou ručkou. :kol-32:

..nic moc, dneska bez klimy ani metr.. 33 ve stínu a vypadalo to, ze i auto toho ma dost :-) mám manuál klimu a šlo to znát, i o par dcl vetší spotřeba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...