Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo
před 8 hodinami, Jarda-k napsal:

 

Asi to tak opravdu bude. Tady je příspěvek ze srpna a dobíjecí napětí je 13,6 - 13,8 V.

 

Já teď mám konektor vytaženej a sleduju to. Po nastartování to ukazuje 14,4 - 14,5 V, po nějaký čtvrt hodině to spadne na cca 14,3 V s tím, že občas tam skočí 14,2 i 14,4 V. Takže snad to bude OK. 

ale jak  jsem psal na minule strance .. pokud jsou teploty pod 0, tak palubni napeti je 14.0 V .. do zastaveni motoru.  aku EFB.

Vloženo

14 V je zvláštní hodnota, asi by nebylo od věci zkontrolovat přesnost použitého měřáku s kvalitním multimetrem.

Týká se to hlavně těch měřáků do zapalovače. Mám tři různé kusy a přesně měří jen jeden. Z těch dalších dvou jeden ubírá cca 0,3 V, druhý je naopak přidává.

Vloženo

No pustil jsem si ještě další video, které bylo další v pořadí, kde tento pán zdůvodňoval proč se nemůže obyčejná baterie použít v moderním autě a zdá se že o inteligentním (ne)dobíjení nemá ani páru..... Co si pak o takovýmto "odborníkovi" člověk může asi tak myslet...

Vloženo
V 18. 1. 2020 na 18:03, sk0d@ napsal:

Male porovnanie napätia z OBD aplikacie Torque (Control Module Voltage) vs. co ukazuje multimeter.

Odchylka je teda cca 1%.

Merane pred aj po štarte.
Napatie OBD Torque vs. Multimeter vypnuty motor.jpgNapatie OBD Torque vs. Multimeter nastartovany motor.jpg

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
 

Mas ten merak sk9ntrolovany ze ukazuje spravne aspon v oblasti 12 az 15V, lebo toto je ten najlacnejsi merak. 

Vloženo

a jakou bude mit odchylku , ten nejlevnejsi merak? dnesni meraky, to uz neni sada serio-paralelenich odporu, ale jednoduchy IO, ktery funguje docela presne.

Vloženo

pokud merite mV - resp do 1V , tak tam je odchylka docela zajimava .. ovsem v radech desitek voltu je ta odchylka v setinach Voltu - tj totalne nezajimave .. i v desetine voltu by byla nezajimava

Vloženo (editace)

Věř tomu, že pokud máš v pořádku a ještě schopnou baterku a odpovídající a v pořádku tzv. inteligentní nabíječku, tak Ti to nabije na 100 %, odpojení toho káblíku od mínus pólu baterie nemá vliv na nabíjení z nabíječky Mínus pól od nabíječky připoj na kostřící bod (kostru) auta  a plus pól od nabíječky normálně na plus pól baterie.

Editováno: , autor: DušanV
Vloženo
Před hodinou, DušanV napsal:

Věř tomu, že pokud máš v pořádku a ještě schopnou baterku a odpovídající a v pořádku tzv. inteligentní nabíječku, tak Ti to nabije na 100 %, odpojení toho káblíku od mínus pólu baterie nemá vliv na nabíjení z nabíječky Mínus pól od nabíječky připoj na kostřící bod (kostru) auta  a plus pól od nabíječky normálně na plus pól baterie.

Ok díky.Já sem si myslel že si to nechá místo na dobití v případě rekuperace.

Vloženo

Nenechá, ale v podstatě hned první co to po startu udělá je, že to začně vybíjet tak a až kolem těch 80% to začne dobíjet a udržovat. Dobíjení v podstatě nemá takto smysl, pokud to auto pak nestojí dlouho, nebo pokud nejezdí jen krátké trasy.

Vloženo
před 5 minutami, Martab napsal:

Nenechá, ale v podstatě hned první co to po startu udělá je, že to začně vybíjet tak a až kolem těch 80% to začne dobíjet a udržovat. Dobíjení v podstatě nemá takto smysl, pokud to auto pak nestojí dlouho, nebo pokud nejezdí jen krátké trasy.

Tak to asi vypadá, že po nabití vytáhnu konektor z mínus polu baterky.Sice z toho mám trochu strach,ale jinou možnost nevidím.

 

Vloženo

Já když sleduju jak to funguje a to ma start stop vypnutej, tak ráno přijdu k autu a mam baterku tak kolem 12V rovnejch asi je to 11,9V - 12,2V. Po nastartování mam celej den 14,8V.

Pere to do baterky moc a stále. Napětí se mi snížilo až tak po 4h jízdě na 13,4V.

Vloženo
před 3 minutami, Plextor napsal:

Já když sleduju jak to funguje a to ma start stop vypnutej, tak ráno přijdu k autu a mam baterku tak kolem 12V rovnejch asi je to 11,9V - 12,2V. Po nastartování mam celej den 14,8V.

Pere to do baterky moc a stále. Napětí se mi snížilo až tak po 4h jízdě na 13,4V.

Tak to jsme na tom stejně.To co tady čtu,tak 11,9-12,2 znamená smrt pro baterku.

Vloženo

No už jí kopu po roce a půl raději dopředu hrobeček. Nikdy nevíš kdy to přijde.  Na garančce mi dělali test, prej je potřeba baterku dobít, jinak je prej OK.

 

Vloženo
29 minutes ago, Plextor said:

Já když sleduju jak to funguje a to ma start stop vypnutej, tak ráno přijdu k autu a mam baterku tak kolem 12V rovnejch asi je to 11,9V - 12,2V. Po nastartování mam celej den 14,8V.

Pere to do baterky moc a stále. Napětí se mi snížilo až tak po 4h jízdě na 13,4V.


V zimě nabíjí většinou přes 14V.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...