Publikováno Květen 18, 201411 r Zdravím páni, chcem sa spýtať odborníkov o radu. Kolegyňa kúpila Fabiu II r.v. 2008 56 000 km 1,2 44kW. Ak je vonkajšia teplota vzduchu menej ako 20 stupňov, auto so studeným motorom naštartuje normálne, voľnobeh beží OK. Avšak pri vonkajšej teplote vyššej ako je 20 stupňov, studený motor naštartuje normálne, ale za cca 10 sekúnd začnú padať otáčky a strieľa do výfuku. Ak v tomto okamihu pridáte plyn, viackrát po sebe asi cca na 1 minútu, motor už beží zasa normálne na voľnobeh a všekto je OK. Vonkajšia teplota nemá vplyv na štartovanie teplého motora, tam je to v poriadku. V servise Škoda na VAG nič nenašli, žiadna závada v pamäti závad, nesvieti ani žiadna kontrolka. Kde môže byť problém? jediné čo mi doporučili bola výmena sviečok, aj palivového filtra, lebo na 60 000 km to treba aj tak vymeniť.
Květen 19, 201411 r Autor Teplotné čidlo chladiacej kvapaliny motora a kde ho nájdem na motore? Zistím niečo pri tom studenom štarte,ak ho odpojím? Alebo vyhodí závadu? Upraveno Květen 19, 201411 r od touareg3
Květen 19, 201411 r a taková orientační zkouška čidla měřením zde hodnoty ohm - teplotní čidlo 1,2 HTP.pdf
Květen 19, 201411 r jinak se také sleduje přes VAG, ale to chce mít někoho s kabelem a VAGem na noťasu, aby ti to napíchl, než nastartuješ, jaké jsou teploty nasávaného vzduchu a kolik teplota vody a jak se to pak chová po nastartování, jestli tam pak nenastane nesmyslný skok a ŘJ pak dává blbé pokyny na směs a tím pádem to má tendenci se zahltit a chcípnout
Květen 24, 201411 r Autor Takže teplotné čidlo teploty motora je vymenené, motor už nemá tendenciu zdochnúť, do výfuku nestrieľa, len po naštartovaní studeného motora teraz, keď je vonku 28-30 stupňov, tak motor naskočí, neklesajú otáčky, nestrieľa , len prvých cca 20 sekúnd sa motor chová otáčkami na tých 850 ako keby bol už teplý,ale po tých cca 20 sekundách sa automaticky zdvihnú otáčky cca na 1100 ako keď je studený a po chvíli zasa k klesnú na tých 850 a potom už je to OK. Chyba na diagnostike bola vysoká dávka paliva na voľnobeh. Chyba bola vymazaná. Poraďte čo ďalej, alebo to má tak 1,2 44 kW bežať? Mám 47 kW 12V a toto mi nerobí.
Květen 26, 201411 r Autor No po niekoľkých štartoch v priebehu 4 dní sa motor chová zatiaľ už normálne. Dík za pomoc a rady.
Květen 29, 201411 r Autor No a tá istá závada je tu znova. Vydržalo to týždeň. Tak teraz fakt neviem, čo vymeniť. Sviečky, palivový filter, vzduchový filter??? Auto má 57 000 km.
Červen 19, 201411 r Já s tím měl problémy taky, už před pár lety. Koupil jsem Fabii II v r. 2007 a chování bylo přesně takové - při studeném startu a venkovní teplotě nad 20 °C velké kolísání otáček. Pak jsem tuším někdy tady našel, že je to vada prvních verzí a že je třeba přeflashovat řídící jednotku (teď to téma ale nemůžu najít), tak jsem s tím zajel do servisu. Byl jsem tam asi 3x, nakonec jsem jim tam auto 2 dny nechal, aby si mohli vyzkoušet studený start při vyšší tepltoě vzduchu - no a to přeflashnutí mi udělali a od té doby je klid. Jen takový poznatek - přeflashování způsobilo, že při teplotách cca nad 18 °C jsou otáčky na volnoběh po studeném startu vyšší (asi tak kolem 1100 - 1200), než při nižších teplotách. Upraveno Červen 19, 201411 r od Zdeněk63
Červen 19, 201411 r vyjádřil bych to asi tak, že divnej motor se prostě divně "správá". Mě na tom už nic nepřekvapuje, protože jsme měli v rodině postupně tři tyhle Haťapky.
Červen 20, 201411 r Autor Predpokladám, že preflashovanie v autorizovanom servise Škoda. A čo taká sranda asi stojí?
Červen 23, 201411 r Mě to nestálo nic, protože jsem to uplatňoval jako chybu v záruční době a servis (samozřejmě značkový - nikam jinam nejezdím) to nakonec uznal.
Září 12, 201410 r Měl jsem taky tento problem ,vyřešeno v servise vadné čidlo polohy vačkového hřídele malý signál nebo zkrat čidla.RJ přehrána ,otáčky po startu 1100 pak klesnou na klasické- volnobéžné
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.