Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Je to tak. Taky jsem se tomu divil. Prý na silnější HTP u Rooma se dávaly. A nebo to je tím, že je to taky N1

To sedí. Asi N1 to tak prostě mají

  • 5 měsíců později...

Tak ono záleží jakej jsi závodník ? Když jezdíš normálně tak stačej standartní kotouče. Samozřejmě ty vrtaný budou vždycky lepší. TRW Ferodo klidně i starline

Upraveno od Spajky007
Doplnění

Diky za reakci :kol-47:

Hlavně chci aby nepoškodily se rychle :)

Ja jezdim nornalně. Nedavam brzda plyn. Ted' mám najeto 91500 a ještě 2/3 desticky každe. Levý kotouč už je trošku poškozeni.

Upraveno od TOMUS

Být tebou tak koupím prvovýrobu originál a máš svatý klid na nějaký Brembo atd bych se vykašlal.

Když máš najeto jen 91 tisíc a ještě 2/3 předpokládám druhých destiček,tak pokud to brzdí souměrně a nikam to netáhne,bych se na výměnu ještě vykašlal.Nám i v autoškole,kde se víc brzdí než jezdí,kotouče vždycky do nějakých 150 tisíc vydržely.Měnit to jen pro pocit,že jsem to vyměnil,je škoda...

Prvnich od vyroby auta. Auto ma 7let a prvni kotouče a destičky.

 

Kotouč levy podle mně je křivy

Když brzdíš houpe kope brzdovej pedál ?

Když ne tak to nic není maximalně lehce líznout flexou hrany a jezdit dál. 

Před hodinou, DAVID7001 napsal:

 

Sorry dostala se tam citace 

Upraveno od Spajky007
Oprava

S tím broušením má spousta lidí obavy,že pak to bude házet a bude to nevyvážené.Nebude.Průměr toho kotouče je proti průměru kola o dost menší a není ani na obvodu nijak těžký.Dá se jednoduše odmontovat třmen,potom kotouč a buď smirkovým kotoučem ve vrtačce,nebo lamelovým smirkovým kotoučem v rozbrušovačce, lehce objet ta vystupující hrana na obvodu a kotouč je jako nový.I se to potom lépe skládá třeba při výměně destiček,kdy tam ta hrana překáží.

5 godzin temu, Spajky007 napisał:

Když brzdíš houpe kope brzdovej pedál ?

Když ne tak to nic není maximalně lehce líznout flexou hrany a jezdit dál. 

Sorry dostala se tam citace 

 

 

Vis musel nekdy brdzit ve vode a kotouc skrivil se. Poteseni je takove ze i u porsche kotouce se krivi :D

Ja srazim se jezdit dalse cesty a nejlip po dalnici :) . Proto mam mene opotrebovane desticky. Brzdim taky motorem, pres co neco se usetri benzin :D

Ještě možnost nechat stočit na soustruhu je to přesnější.

Byl jsem u servisu vcera zeptat se na brzdy. Technik mi rekl ,ze kdy budu mit prohlidku ta mi tam podivaji a poradi co bude dobre. On rekl ze je sanci ze nebudu muset kupovat novych kotoucu a desticek. Prohlidku mam za 2 tydne, tak vydrzim :)

 

Vsem dekuji za reakci a za rady :)

Upraveno od TOMUS

Ahoj,

 

pritelkyne ma Fabii 1.6TDi 55kW rv.2013 a vpredu jsou kotouce 256mm, vzadu bubny. Co je potreba , kdyz by chtela brzdy z Fabie RS tj. 288mm ? Staci jen trmeny ? Nebo je potreba resit i tehlice ? 

 

Moc dekuji za info. 

myslím že i těhlice ... B)

V 4/16/2018 na 9:57, Spajky007 napsal:

Tak ono záleží jakej jsi závodník ? Když jezdíš normálně tak stačej standartní kotouče. Samozřejmě ty vrtaný budou vždycky lepší. TRW Ferodo klidně i starline

 

Tak toto je dosť veľký omyl. Tie sú lepšie možno tak na okruh. Pre bežné jazdenie sú najlepšie úplne hladké. Vŕtané totiž rýchlejšie opotrebujú platničky a tiež majú pri bežnej cestnej prevádzke z logických príčin o málo nižší brzdný účinok. Vŕtanie má výhodu v lepšom chladení kotúčov. Ale úprimne, ako často jazdíš v podmienkach, že by sa ti brzdy prehrievali a výrazne by ti klesal kvôli tomu brzdný účinok?

Ak meniť kotúče, nechať hladké a investovať radšej do lepších platničiek. Buď nejakých s lepšou účinnosťou brzdenia (ale nie nejaké na okruhové jazdenie), alebo také, ktoré nešpinia tak koleso od brzdného prachu.

Upraveno od e1.

Pro běžnou jízdu nejsou k zahození brzdy s frézovanou vlnovkou po obvodu kotouče, snižuje to podstatně vadnutí brzd, ale musíš počítat s tím že se budou víc svinit kola.

Jeste mam jednu otazku. Daji se pouzit brzdice + tehlice z jednickove Fabie RS ? Vymena zacina byt uz docela aktualni - desky uz skoro nejsou :)

 

 

Nevidím důvod proč by to nemělo pasovat. Otázka je co to přinese. Pokud to chceš do běžnýho provozu, tak kromě toho, že tam nepůjdou 14" kola, tak nic moc. Smysluplnější věc je zainvestovat do origo kotoučů a destiček. 

Fabie má z výroby 16ky kola 205/45,takze problém s 15 a 14 palcovými koly odpadá. Navíc brzy bude po chipu, takže lepší brzdy se rozhodně hodí ;-)

V 19. 4. 2018 na 11:20, jan.machalik napsal:

Ahoj,

pritelkyne ma Fabii 1.6TDi 55kW rv.2013 a vpredu jsou kotouce 256mm, vzadu bubny. Co je potreba , kdyz by chtela brzdy z Fabie RS tj. 288mm ? Staci jen trmeny ? Nebo je potreba resit i tehlice ? 

Těhlice, kotouče, destičky, brzdové třmeny, držáky brzdových třmenů a také větší kola, když do 15" disků se tyhle brzdy s třmeny nevejdou.

Pokud má zadní náprava uši pro brzdové třmeny, tak kotouče, destičky, brzdové třmeny, lanka ruční brzdy a náboje kol.

Pokud uši nemá tak i zadní nápravu.

 

 

Upraveno od Tonda-B

V 27. 4. 2018 na 15:09, jan.machalik napsal:

Jeste mam jednu otazku. Daji se pouzit brzdice + tehlice z jednickove Fabie RS ? Vymena zacina byt uz docela aktualni - desky uz skoro nejsou :)

 

 

To sice nevím, ale myslím si (pokud si to ještě po těch letech vůbec pamatuji - což nemusí být pravda), že FI RS měla přední kotouče 280 mm (takže i jiné těhlice, třmeny a destičky , zatímco FII RS 288 mm a tyhle kotouče vpředu měly i FII 1,2 TSI 77 kW a silnější diesely, takže není třeba shánět věci z RS, což by bylo jistě obtížnější.

Upraveno od Tonda-B

V 19. 4. 2018 na 11:20, jan.machalik napsal:

Ahoj,

pritelkyne ma Fabii 1.6TDi 55kW rv.2013 a vpredu jsou kotouce 256mm, vzadu bubny. Co je potreba , kdyz by chtela brzdy z Fabie RS tj. 288mm ? Staci jen trmeny ? Nebo je potreba resit i tehlice ?

Měl bych úspornější návrh:

Pokud chceš polepšit brždění, můžeš buď zvětšit sériové brzdy a používat sériové destičky, nebo sériové brzdy ponechat a použít nesériové destičky.

Já jsem šel tou druhou cestou u svojí FII 1,6 16V 77 kW benzín.

Na svém zkušebním 2,8 km přehledném okruhu, kde brzdím 3x do dvojky a dvakrát do trojky - jinak plný plyn - to sériové brzdy (256/ 232 mm) přestalo bavit už v půlce 2. kola.

Po výměně destiček za Ferodo DS Performance (kolem dokola) a po jejich záběhu a sformování geometrickém i tepelném jsem na okruhu objel deset kol a brzdilo to pořád stejně.

Tak jsem jel domů...

Začni tím, že koupíš přítelkyni nové přední 256 mm kotouče (klidně standardní od Feroda a určitě ne ATE) a tyhle destičky: https://www.autokelly.cz/Product/FE-FDS1398/180079/39849642;39850140;7;12065;147276;34827304;34629239;32476794

Po záběhu uvidíš, jestli předělat i zadek.

Upraveno od Tonda-B

Neodporúčam Ferodo kotúče, strašne rýchlo hrdzavejú a spravia sa tam ryhy, vlnovky aj keď auto jazdí denne.

 

Za mňa kotúče od TRW po 7 rokoch stále rovné, aj pri častom brzdení sa neskrútili. Najazdené na nich už 140tkm. Takisto doštičky hrúbka je niekde v polovici a brzdia veľmi dobre.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.