Publikováno Květen 27, 201411 r Zaujíma ma, prečo má vlastne motor HTP taký špecifický "vysávačový" zvuk, z ktorého si kopec neprajníkov robí srandu? Nerozumiem tomu preto, lebo je to klasický spalovací motor vyrobený zo železa a ocele a dochádza v ňom ku klasickej detonácií ako aj v iných spalovacích motoroch, tak prečo ten vysokotónový, turbínový zvuk, ktorý je počuteľný hlavne pri nižších otáčkach alebo keď sa auto vytáča naprázdno. Je to tým, že v nižších otáčkach/pri menšom zaťažení prevažuje zvuk všetkých pohyblivých častí, ktorých je v tomto motore viac, než napr. pri 4-valcoch (napr. vyvažovacia hriadel a jej ložíská a pod.)?
Květen 29, 201411 r Zatímco čtyřválec produkuje víceméně harmonický (obsahující málo vyšších harmonických složek) zvuk, tříválec produkuje disharmonický (obsahující mnohem více vyšších harmonických složek). Je to dáno tím, že tříválec pravidelně střídá expanzi jednoho válce a dvou válců. Jeden válec udělá jiný zvuk než dva válce. Z toho pochází zvuková disharmonie projevující se přítomností vyšších harmonických složek. Komu tedy vyšší tóny ve zvuku vadí, musí se poohlédnout po čtyřválci. Upraveno Květen 29, 201411 r od veliz
Květen 30, 201411 r VELIZ : V jakém pořadí pálí HTP? Např 4válce pálí 1-3-4-2 (žigulik 1-2-4-3) podle tvého příspěvku bych pochopil že asi 1 a 3 pálí v jeden moment a pak 2. Ale to mi nějak nehraje s tvarem kliky Já bych řekl že to pálí pěkně popořadě, 1-2-3. A fakt nechápu pojmy "harmonický, dizharmonický, kultivovaný chod" jak říkaj v Autosalonu atd. Buď jezdím v levným autě s levným provozem, nebo si koupím Bentley s 12-ti válcem. To se ví že budou mít jinej zvuk, ale žvatlat něco o kutivovanosti.............................? naprosto nevýznamný pojem PAVELOSK : fakt netuším proč HTP ve 140 zní jak Bentley na volnoběh a je mi to úplně jedno
Květen 31, 201411 r Tak proč ztrácíš čas bezvýznamnou reakcí na na nevýznamný pojem? Třeba si něco nastuduj z oficiální škodovácké učební pomůcky, kde se o kultivovanosti chodu motoru píše...
Květen 31, 201411 r Autor Nepýtam sa to preto, žeby mi ten zvuk nejako explicitne vadil, ale jednoducho ma to zaujíma z dôvodu, že doma mám ešte iné autá s menším obsahom, no so štyrmi valcami a vždy ma udiví, ako tá absencia jedného valca dokáže spraviť taký zvukový rozdiel. veliz: takže aby som si to vedel lepšie predstaviť, tak: - vo štvorvalci idú vždy dva valce súbežne - kdežto pri trojvalci ide smerom dole raz jeden valec, potom dva a teda zvuk je viac disharmonický
Květen 31, 201411 r Pawouku,1/ chápu, že z psaného textu téměř nelze vyčíst ironii, ale zrovna někdo jako ty by měl umět číst mezi řádky. 2/ studovat učební pomůcky o něčem co mě nezajímá? asi neděláš nic, krom vysedávání u kompu, viď. 3/ umíš taky něco jinýho, krom jebání ostatních, píšeš sem a nepřidáš ani prd ze svých vědomostí. proč? se divím, že nám tu nenapíšeš ať použijem tlačítko "hledat" PaveloSK, v tom videu vidím, že pálej válce 1-3-2, pěkně v rovnoměrném časovém odstupu, v tom rozdíl ve zvuku nebude. Ten zvuk HTP bude nejspíš jen následek té vyvažovací hřídele, jak píšeš. Nedávno jsem jel Sanderem s 0,9Tce, taky tříválec, toho zvuku jsem si popravdě vůbec nevšímal, ale nepřipadal mi tak moc vysavačovej (spíš mě omámil nečekanej výkon 0,9l, to mě zajímá víc)
Leden 25, 201510 r Zdravím..mám dotaz..mám F1 1,2 47kw. Vyřadím,nasrartuju a nechám jít motor na volnoběh a vklidu...zkusím přidat plyn a čím víc otáček,tím větší pískání (hvízdání) z někama...mám díru vě výfuku?? nebo to bude něco jinšího. Nemám možnost zdvihnout auto..Myslím že jsem ten zvuk i zpozoroval při jízdě..když jedu na trojku a táhnu to na 3500otáček nějak tak tam to pískání asi je..ale nejlíp to zachytím fakt při stání,vyřazeném a vytáčení otáček. Druhý dotaz na motor...v poslední době se mi zdá,že když otevřu kapotu po nastartování,tak mám pocit, že motor trošku víc poskakuje..trošku takové potřepávání..dřív to nebylo takové...něco špatně ,nebo časem prostě je takový? Díky za tipy... EDIT: Ten motor necítím klepat při jízdě. Jen když stojím na místě,vyřazené a bez plynu na volnoběh..tak se klepe..přidám plyn a nic,upně krásný zvuk ,pustím plyn a zase takové klepkání motoru..zdá se mi,že to dělá asi jen za chladného motoru. Upraveno Leden 25, 201510 r od Jiří Vašíček
Leden 25, 201510 r Nepýtam sa to preto, žeby mi ten zvuk nejako explicitne vadil, ale jednoducho ma to zaujíma z dôvodu, že doma mám ešte iné autá s menším obsahom, no so štyrmi valcami a vždy ma udiví, ako tá absencia jedného valca dokáže spraviť taký zvukový rozdiel. veliz: takže aby som si to vedel lepšie predstaviť, tak: - vo štvorvalci idú vždy dva valce súbežne - kdežto pri trojvalci ide smerom dole raz jeden valec, potom dva a teda zvuk je viac disharmonický Co to je za kravinu, že jdou dva válce současně? Jednotlivé písty jsou proti sobě posunuté o 120 stupňů. Vždyť je to vidět i na tom druhém videu, při axiálním pohledu na motor. Ach můj bože!
Leden 25, 201510 r je to animace - jak jí někdo udělal, taková je, stejně jako klasický psaný příspěvek...klidně se mohly točit všechny čtyři zároveň
Leden 25, 201510 r O několik příspěvků výše jsou fotky tříválcového klikového hřídele. To snad není možný.
Leden 25, 201510 r Jednou někde, někdo vzpomínal, že jako první v Osvětimi umírali právníci - byli přesvědčení, že to není možný...
Leden 26, 201510 r Autor Co to je za kravinu, že jdou dva válce současně? Jednotlivé písty jsou proti sobě posunuté o 120 stupňů. Vždyť je to vidět i na tom druhém videu, při axiálním pohledu na motor. Ach můj bože! Tiez teraz s odstupom casu pozeram, ze som napisal hlupost. Co som samozrejme tym prispevkom myslel je, ze v trojvalci sa valce nestriedaju rovnobezne ako v stvorvalci a ich vzajomna poloha sa viac strieda.
Leden 26, 201510 r Moc nechápu, co myslíš tím "rovnobezne". Jestli "rovnoměrně", tak i v tříválci je interval mezi zážehem v jednotlivých válcích rovnoměrný.
Únor 1, 201510 r to Jiří VašíčekAhoj, k tomu klepání motoru. Já měl doteď taky takový pocit, že mi na volnoběh jaksi klepe motor. Vylezl jsem z auta a pritlacil jsem kapotu a klepani prestalo. Pak jsem ji otevrel a jsou tam takovy gumovy "dosedaky". Delaji vuli pri zavreni kapoty. Tak je staci malinko odsroubovat a pro me bylo po klepani.
Únor 2, 201510 r Vrátil bych se ještě k odlišnému zvuku 3-válce. Řekl bych, že je to dáno nerovnoměrností zážehu na otáčku motoru, kdy jednou vychází 2 zápaly a podruhé pouze 1.
Únor 3, 201510 r Já bych řekl, že to pálí pravidelně po každém otočení kliky o 240 stupňů. Co máte všichni s tou nepravidelností? Na výše uvedeném videu je jasně vidět v jakém pořadí a s jakými časovými rozestupy to pálí.
Únor 3, 201510 r havraneek Mě klepal na motoru ten šedivej plast (12V) na vzducháči, stačilo podlepit
Únor 3, 201510 r odstraňujete následky, ne příčiny. Ty dekly se klepou proto, že je rozpohybovává vibrující motor. Čím více válců, tím je chod kultivovanější, tříválec holt kultivovaný moc není. HTP je přitom částečně zkulturněno protizávažím.
Únor 4, 201510 r Autor Ja som ten šedý plast, na ktorom je označenie "12V" jednoducho vycvakol von, lebo v tých pacičkách mal veľkú vôlu a nechcelo sa mi s tým babrať. Teraz síce motor vyzerá "horšie" ale mám istotu, že to nebude klepotať..
Únor 9, 201510 r já ho nejdřív podkládal molitanem aby ten plast byl "předpružen" na těch packách v nejvyšší poloze, ovšem molitan časem ztratil svoji pružnost a klepalo to nanovo, tak jsem to natvrdo nalepil a je klid
Únor 20, 201510 r Autor Tiež som davnejsie rozmyslal nad molitanom, ale som sa bal, ze vplyvom tepla sa bude drobit a bude zasierat motorovy priestor plus dostavat sa do sania. To zalepenie znie ako velmi schodne riesenie - ake konkretne lepidlo si pouzil ak smiem vediet?
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.