Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Zdravím vás všechny,

měl bych takovou prosbu ohledně setrvačníku.Snažil jsem si přečíst max. informací z fora ohledne setrvačníku.V motorové části to začalo jaksi chrastit.Tak sem vyrazil za servisákem jestli není spojka špatná páč někdy mi 2 stupeń řadí přes zuby a trošku tam něco chrastí.Zkoušel spojku a říkal,že ta je dobrá.Je možný,že bude synchron špatnej. Mám najeto nějakých 180 tis.km.

Zkusil sem nahrát video s daným zvukem.Tak kdybyste mi mohli poradit jestli už je setrvačník KO a nebo ještě chvilec to vydrží a pak udělat vše komplet.Děkuji moc za radu

 

Video:https://www.youtube.com/watch?v=RsxQN_b0vpw

  • o 1 měsíc později...
Vloženo (editace)

Podobný zvuk se mě projevuje na volnoběr,akotát to není  kovového zázu ,při sešlápnutí spojky se ještě zvýrazní,co to může být!!

Dvouhmota??.zde jsem se dočetl,že špatná dvouhmota se pozná,že při sešlápnutí spojky hluk zmizí.

Ale u mě je to naopak.Může to být něco se spojkou?Zatím funguje normálně.19 TDi 77Kw. mot BXE 09.2006 217000km.

Editováno: , autor: Pavel S
  • o 2 měsíce později...
Vloženo

majstri, poprosím vás o radu, na diaľnici som podradil, otáčky vyskočili na 3500 a v motore začalo niečo klepať, kovový zvuk ako želežo o železo. Tak som zastavil, počúvam, vypol som motor. Frekvencia klepania sa zvyšovala so zvyšujúcimi sa otáčkami. Rovnako na voľnobeh, aj pri zaradenej rýchlosti. Tak že idem pokračovať v jazde nakoľko som to nemal už tak ďaleko. Štart už bol horší ako obyčajne, pár krát pretočilo ale naštartoval som. Klepanie stále počuť, dosť silno v aute aj na vonku. Asi po 50km som vyradil, za jazdy mi zhasol motor, naštastie som akurát došiel na parkovisko. Pri ďalšom štarte som už bol rád že to štartlo, pri rozbehu už bolo cítit silné vibrácie+klepanie, po 200m zhasol motor a už som nenaštartoval>>odťah. Pri štartovaní neboli počuť žiadne extra zvuky ktoré by ma zarazili - žiadne kovové klepanie. Mám 300tis, v 240tis bola menená spojka+zotrvačník. Od výmeny bolo cítit vybrácie keď som pridal plyn na cca 1400otáčkach, vo vyžších otáčkach v pohode. Po objavení klepania (počas tých 50km) sa tie vibrácie objavovali už aj pri 2000 a 2500 otáčkach, pri zošliapnutí plynu. Takže si myslím že spojka+zotrvačník už neboli v poriadku od výmeny v 240tis a teraz sa to pokazilo úplne.

No a otázky ake si kladiem, je to len ten zotrvačník?

vymeniť už odraz komplet spojku+dvojhmotu?

Mohlo sa niečo ďalšie poškodiť počas tých 50km keď to už klepalo?

Prečo mi zhasínal motor?? tomu teda nerozumiem

 

Kto vie poradiť poraďte, to klepanie vyzerá byť podobné ako video hore (tomik00001), ale počuť ho aj pri vyradenej rýchlosti.

Idem meniť odraz aj rozvody po 150tis, tak ma napadlo či to nemôže byť dačo s remeňmi. Auto pri jazde ale normálne akcelerovalo ako vždy, len tam bolo to klepanie, vibrácie pri pridaní plynu a potom sa to javilo akoby nebola štava v baterke-nenaštartovalo.

 

Díky za info.

motor BXE, 300tis km, 2009

Vloženo (editace)

Jakou chceš na tohle odpověď? Dej to k mechanikovi, tady by to bylo věštění.

Prečo mi zhasínal motor?? tomu teda nerozumiem
 

 

Co je na tom k nepochopení? Prostě se ti tam něco pokadilo, já zase nechápu jak se někdo snaží za každou cenu dojet i když se objeví příznaky poruchy, mnohdy se to pak sakra prodraží. "otáčky vyskočili na 3500 a v motore začalo niečo klepať, kovový zvuk ako želežo o železo."  sry ale tady rozumný člověk končí s odstavením auta. Asi jako slečna Břehovská "Další vyvedený kousek se povedl když Vám došel benzín ve voze který jsme Vám zapůjčili a Vy jste se rozhodla pokračovat v jízdě na startér který samozřejmě shořel" :)
 

Editováno: , autor: šulda
Vloženo

ach jo, samozrejme že to pojde do servisu. Nechcem to dať do servisu len tak, že začnú meniť diely rad radom, a potom to aj tak nepojde. Tak sa aspoň snažím zistiť čo by to mohlo byť.

Ak sa niekto s niečím podobným už stretol budem rád keď napíše.

Šulda, ano, po vojne je každý generál.

Vloženo

Opravdu nejsem tak mimo aby mi nebylo jasný že to půjde do servisu, pokud nemáš mechanika co tomu rozumí tak je mi tě líto. Takovýhle poruchy se po netu těžko řeší a většinou dostaneš x odpovědí "rad radom" ;) btw dřív bych při bitvě stopoval atd. Dnes je to na mobil a cigárko :)

Vloženo

Tipuju, že budou KO šály na klice. Některý BXE májí sklony k jejich předčasnýmu opotřebení. To že s motorem starter neotočí může znamenat to, že se to raflo na klice, nebo se zlomila ojnice a ta se šprajcla mezi kliku a blok, případně udělala do bloku díru. Pravděpodobně tě bude čekat shánka jinýho motoru.

Vloženo

aha, no tak to ste ma vobec nepotesili. Hm, tak aspon budem pripraveny co mi povedia v servise. To je dnes kvalitka.

mas najeto 300t km, jedes 50km s motorem, ktery evidentne vykazuje tezkou zavadu a stezujes si na kvalitku? kdyby mel tvuj motor nohy tak te nakope doprdele.... mel jsi auto odstavit, odtahnout do servisu a mozna jsi predesel uplne destrukci... pokud s tim jedes dalsich 50km tak se nediv, ze jsi ho totalne znicil.. :kol-25:

Vloženo

tak v servise to normálne ešte naštartovali, zotrvačník a spojka sú vraj ok, dali dole vaňu, a že je vôľa na 2 ojniciach/kľuke. A že nejaké ložisko je pootočené o 180°. Že to klepanie spôsobovala ta vôľa. Takže nový blok zohnať. Ešte sa to chystajú rozobrať zvrchu a pozrieť hlavu, ale akosi im to ide pomaly, asi majú veľa práce. Nie som tu nato expert tak sa vopred ospravedlňujem za nepresnosti.

Vloženo

mne na tom bavi to maj vela prace.. miluju tyhle dilny.. hodiny dela na tom, 2hodky na tom, 1 hodku prezouva kola, pak uz zapomene co vlastne delal rano..auto tam stoji vesele 3 tydny...pak chudak nevi co si za to ma nauctovat, protoze uz zapomnel co na tom delal, tak si radsi rekne vic nez min, zeo..... ja myslel ze uz to skoncilo a je videt, ze to cile pokracuje.. tak ti drzim palce at to mas co nejlacinse..

Vloženo

tak to pani rozmontovali, dali dole aj hlavu, vo vani boli piliny, jeden vstrek je uz asi KO lebo piest bol nejako zvlastne vypaleny, vacka na 2 miestach je obrusena, vsetky loziska vacky tiez. Tak zhanam novy motor. Ak by dakto mal nejaky dobrý tak ďakujem za typ.

Vloženo

po kúpe staršieho  motora, okolo 100tis km, oplati sa vymenit šály a ojničné šróby na ojniciach? na inom vlákne som čítal že to ľudia menia. Ale pri tom počte motorov koľko ich bolo vyrobených, keď to porovnám s počtom porúch, nieje to zanedbateľný počet? Hľadal som nahradné diely, tak som našiel šály pod číslom 038105561AM007 ale tie ojničné šróby nemôžem nájsť, poradíte číslo?

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...