Přejít na obsah

Dlhé štartovanie


BlueRS

Doporučené příspěvky

  • o 2 měsíce později...

Tak za sebe mohu udělat trochu rekapitulaci. Již jsem psal, že byla provedena aktualizace softu řídící jednotky motoru. Jenže byla provedena v březnu 2015, kdy teploty byly nízké. Tedy vše se zdálo OK, ale jen do května, poté stouply teploty kolem 20°C a dlouhé starty byly zpět. Přidalo se k tomu jemné cukání (jako když dojde na okamžik nafta) při jemném ubrání plynu z mírné akcelerace. To jsem si myslel, že jsem pako a neumím jezdit, ale postupně jsem přesně vysledoval, kdy k tomu dochází a dokázal to i namodelovat. ŠA auta řešila bez řečí a nějakého zkoumání výměnou všech vstřiků. Jenže zase to bylo období, kdy už teploty byly hluboko pod 20°C, takže starty se zdály OK, cukání trvalo dále. Po vzájemných dohadách jsem předvedl cukání doslova komisi ze ŠA, kroutili hlavou a říkali, že slyšeli, že v Německu se to objevuje, ale že to nikdo nedokáže podchytit. Po snaze tvrdit, že to je vlastností silných motorů, uznali, že tam něco je a na jaře 2016 rozhodli vyměnit komplet AGR. Cukání fakt zmizelo, tedy cukne zcela vyjímečně, že už nemá cenu se tomu dále věnovat. Ale starty kolem  20°C jsou stále dlouhé. Stávají se květen červen při těchto teplotách a v těchto dnech bylo zase kolem 20°C a už jsem měl start zase i na druhý pokus. Při těch teplotách 20-22°C se to stává, není to pravidlo, ale řekl bych, že tak z 15 startů je jeden špatný. No ještě to budu tlačit dál, musím pořešit, že mi za 10 000km končí záruka, tak ošéfovat prodloužení v této věci, protože reklamace vyřízena zcela není. Jedno je ale skoro jisté, že ač dlouholetý škodovák, tohle je pravděpodobně poslední škodovka v mé garáži. Možná s jinou značkou to bude z bláta do louže, ale také nemusí. Tady vím jistě, že jsem v blátě. Rozumím tomu, že to jsou nové motory a musí se vychytat případné mouchy, ale to PR kolem, to dohadování, absence nějaké iniciativi a vstřícnosti. Kdyby třeba řekli, že ten soft se musí ještě doladit a pracují na tom, mají mě v evidenci a jakmile ho vypustí, budou pokračovat bez ohledu na záruku v řešení. Ale to né, nic se nedozvíte a co si nevydupete, to nemáte. Takže tak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

krucinal, existuje vobec od koncernu nieco,. co sa nekazi,nerobi nervy po najazdeni par tisic km? :( rozmyslam na niecim,ale ako tu citam, vsetky motorizacie su jeden velky paskvil ci je to 2.0TDi, 1.6TDi, 1,4 TSi

Editováno: , autor: canopus
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čím složitější to auto je, tím víc jsou mechanici bezradní. největší problém je, že v autorizákách často (ne vždy) dělají mladí kluci, co viděli oktávku maximálně venku na parkovišti. Minulý týden mi příjmací technik v autorizáku Klokočka v Praze Řepy tvrdil, že odtok v rohu dole z prostoru za víkem nádrže, kde je tankovací hrdlo, je odvzdušnění nádrže a dokonce, že se to táhne až odpředu z motoru....Přitom odvzdušnění je v hrdle. Tak nevím, jestli takový příjmací technik nemá dělat raději někde v pekárně na expedici chleba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 3 měsíce později...

Zdravím chlapi...po delší době to tady trochu oživím.

 

Začalo mi auto špatně chytat při studeném motoru teď v zimě. Každej cca desátej start točí baterka jako divá, ale auto nechytá. Trvá to i deset sekund, než blafne. Ale jinak vždy na první ťuknutí.

Přijde mi, že neproběhne vůbec proces žhavení a nebo že je krátké....Máte někdo s tím zkušenosti? Možná to bude tím žhavením. Teplé to chytá vždy ihned.

Editováno: , autor: Clint
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

@Clint - mam motor CKFC (5/2014)´, cca 58000km a rovnake pocity.

Napr. dnes rano bolo -14°C, v nadrzi mam premiovu naftu, ale motor najprv nechytil, potom chytil a po chvilke zhasol a az na 3. krat naskocil, ale prvych cca 30 sekund isiel akokeby na 3 valce...

Mam pocit, ze mi aktualizovali pri pri 30tkm (11.8.2015) - je nejaky novy update odvtedy?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U mě to zřejmě byla částečně vybitá baterie. Byl jsem na diagnostice a ukázalo to právě špatnou baterku. Tak jsem to doma dobil a od té doby to chytá perfektně jako dříve. Je to divné, jezdím skoro každý den, ale pravda je, že jsem pokaždé zapínal co jsem mohl, od výhřevu sedaček, okna, zrcátek....navíc furt svícení. Nevím jak k tomu došlo. Nebo mi to něco částečně vyšluslo. Každopádně startér točil perfektně, akorát už žhavení nebylo dostatečné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

U JaroslavaL bych to možná viděl při tomto nájezdu na starter. Měl jsem to u O2, dlouhé startování a byl to on a servisman šel docela na jistotu. No a pro Tomaska jsem na tom obdobně. Už jsem po záruce, problém nevyřešen, čeká se na další aktualizace SW, která je prý v praktickém ověřování a bude možná někdy ke konci roku. Alespoň jsem si vymohl písemnou garanci, že tomuto problému se u mého auta budou i nadále bezplatně věnovat. Ale, ale, ale.......... Přemýšlím o chipu, odborníci si hrají s myšlenkou, že by to mohlo potíže se starty vyřešit. Každopádně vstřiky to nejsou, i podle ša je to problém softu. No tak uvidím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

O3 2016 - Pozoruju to stejné, ale stále mám pocit, že je to naftou, primárně tankuju pouze Vervu. Cca. každý 20. start (nepravidelně) od jedné pumpy. Z druhé pumpy třeba každý 40.. Když jsem vzal Vervu z Polska, tak ani jednou. Takže?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na tu naftu se mi to pořád nezdá. tankuji stále pouze vervu, semtam shell, ale na různých pumpách po republice a stále stejné. Ale celou zimu OK a nyní, jak zase vylézají teploty od 16 do 20 stupňů, tak se to již občas objevuje. Přes léto bude klid, a pak zase k podzimu, kdy se teplota bude opět pohybovat v tomto rozmezí to opět přijde. Prostě soft, asi nedostatečně vyhodnocuje údaje z čidel a neví pořádně co dělat, jestli mu přidat nebo ubrat nebo něco jiného. Jen mě zaráží, še ša za ty roky neví co s tím. Tedy spíš koncern vw v Německu, tady se nic na softu neladí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně se to taky objevuje. Beru Vervu bez výjimky. Jednou za čas to prostě dlouho startuje. Vypozoroval jsem, že vůbec neproběhne proces žhavení. Po stisknutí tlačítka žádná pauza, hned točí startér. Pak to samozřejmě má problém hned chytit. Je to nějakej Bug v řídící jednotce. Týká se to samozřejmě jen studených startů, což je pochopitelné. Podle mého názoru to špatně vyhodnotí teplotu a nespustí žhavení.

 

Odesláno z mého SGP712 pomocí Tapatalk

 

 

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Clint to trefil na hlavičku. Myslím si to stejné. Vidím jasnou souvislost s venkovní teplotou. A je to jen občas a v tom je zakopaný pes. Jenže řešení toho problému jenom u mne už hledají 3 roky a stále nic. Tedy již se jednoznačně kloní k chybě v softu, ale stále ladí, stále ladí.............. Respektivě nechávají ladit Němce. Asi zkusím chip, vrátit se k původnímu mohu vždy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...