Jump to content

Nastartuje (někdy s obtíží), po přidání plynu chcípne. Po delší době běhu motoru už jede.


Kuba23
 Share

Recommended Posts

Dobrý den, 

 

mám problém se svojí felicíí, rv 1995, GLX, EEF61 1.3, 40 KW motor. 

 

Při nastartování (Hlavně za studena, přes noc) nechce nastartovat, povede se mi to většinou na podruhé/potřetí. Někdy ovšem lítá bez problému. Po nastartování zakolísají otáčky a zdá se mi trochu přidušená, po přidání plynu okamžitě chcípne. Pokud ho nechám běžet delší dobu (cca 5 min), tak se chytne a už jezdí bez problému. 

 

Jakožto student nemám moc peněz lítat po servisech a platit za diagnostiku, výměny škrtící klapky atd, proto bych se nejraději napřed dozvěděl pár typů, než začnu lítat po servisech.

 

Předem Děkuji

Link to comment
Share on other sites

Jo, může, protože jeho závada spočívá v tom, že "kecá" řídicí jednotce o skutečný teplotě motoru - a většinou kecá tak, že udává větší teplotu než je skutečná, ŘJ si tudíž myslí, že motoru pro stabilní běh stačí menší dávka beneli. Motor se proto přitom chová jako stará stodvacítka bez sytiče = kucká, klepe se jako drahej pes, neběží stabilně a po přidání plynu chcípá, protože i sebemenším pootevřením škrticí klapy dostane pro ten moment nadměrný množství vzduchu - když je teplej, tak mu to nevadí, ale za studena tím otevřením klapy spadne pod mez stabilního běhu a zastaví se. Po pár minutách tohohle prskání a kuckání na volnoběh se motor (a hlavně spalovací prostory v hlavě) jakž-takž ohřeje a už mu prudší ochuzení po otevření klapy nevadí, protože regulaci bohatosti směsi přebírá lambdasonda.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 5 months later...

zdravíčko chlapci,

tak koukám, mám podobnej problém, hlavně při venkovních teplotách kolem nuly a níž... chytá teda na první brnknutí, ale po přidání plynu jde jakoby na dva, tři válce... počítač žádnou chybu nehlásí... už se s tím morduju tak čtvrtou zimu, většinou to dělám tak, že si nastartuju třeba pět minut předem a pak už je to v pohodě, ale pokud bych takhle chtěl jet hned, tak se většinou ani nerozjedu, prostě jako kdyby to nemělo výkon, nebo chudá směs... myslel jsem si že to dělá klapka nebo vstřiky, ale všechno je ok... čidlo teploměru mě fakt nenapadlo... každopádně to zkusím vyměnit a uvidíme...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Similar Content

    • By Altisek
      Ahoj, 
      Chci se zeptat jak to přesnějí funguje s výměnou řídící jednotky s budíkama. 
      Chci se zeptat přesnějí, které kódy budu potřebovat, když budu měnit obojí.. 
      Řešil jsem tlak oleje v autě a občasné blikání IMO + svítícího motoru 
      Tlak oleje Jedná se o soft poruchu, motor byl kompletně repasovaný a dělal to i předtím.. Jedná se o to, že dva měsíce zpátky to měl mechanik a kontroloval čidla, tlaky v motoru, mazání, olej a podle něj je vše v pohodě.  IMO + zamykání Občas se stane, že špatně přečte klíč a bliká IMO - řeším to zatím jen vytažením klíčku a po chvíli vložením zpět ať si ho znova přečte...  taky se stává, že se sám od sebe zamkne, ikdyž jsou klíče uvnitř nebo dokonce je nastartováno.. diagnostika motoru Jedná se o svítící kontrolku motoru - podle delphi diagnostiky se jedná o špatné čtení klíče (je možné, že to dělá systém centrálu který první majítelka měnila?)  
      V servise ty dva měsíce zpět kontroloval i všechny kabely v motoru, jestli tam není někde zkrat, nestřílí to do kostry nebo něco prostě od čeho by se dalo odvíjet dál. 
      Bohužel kabeláž je v pohodě. (i to slavné místo, kde kabely korodují a ničí se je údajně v pohodě. 
       
      tak mně napadá, že ŘJ může být chybná a tak mně napadlo jestli to jde nějak udělat, že by se to vyměnilo rovnou i s budíky jestli to není náhodou i v nich.
      Vím, že potřebují kódy. (Od IMO kód mám z klíče, ještě budu muset načít kód od budíků - to si vytáhnu), ale jestli když to vyměním budu potřebovat pouze NOVÉ kódy od řídící jednotky (IMA) a budíků nebo i ty staré? 
      Děkují (jo a dementní kecy typu "že to je čidlo tlaku" - opravdu to čidlem NENÍ - je tam třetí čidlo, které bylo 100% funkční) 
       
    • By fil013
      Zdravim potreboval by som pomoct lebo uz som z toho fakt zufaly .... auto po nastartovani pekne zohreje mozno uz po 5 minutach zacne fukat pekne studeny vzduch aj za normalnej jazdy ale hned ako dam podlahu a auto si podradi a proste zacne sa rychla jazda automaticky zacne najprv chladnejsi vzduch kurit a ked rychla jazda pokracuje tak to ide dalej a dalej az do uplne studeneho vzudchu .... neviete cim by to mohlo byt ? 
    • By Delphin
      Zdravím, měl někdo z vás už možnost jezdit s novým motorem 2.0 TDI 147 kW? Jaký je ve srovnání se starším 140 kW se 7st DSG a se současným 110kW EVO?
    • By Pawouk
      Tady se můžete rozepsat podrobně o spotřebách. Ideální je napsat údaje z PP (průměrná spotřeba, průměrná rychlost, ujetá vzdálenost, doba jízdy včetně fotografií), popsat ujeté trasy a styl jízdy. A nakonec konfrontovat průměrnou spotřebu podle PP s výpočtem podle ujeté vzdálenosti a načerpaného paliva (přesnějších výsledků se dosáhne až po několika natankováních).
    • By Marius2696
      Ahoj, neví prosím někdo jak vyřešit můj problém se sacím potrubím?
      Svítí mi kontrolka motoru, auto cuká při studeném startu a diagnostika ukazuje chyby P2015 a P2014.
      Před časem jsem udělal výměnu sacího potrubí, které jsem koupil z ebay. Bohužel se stav vozu nezlepšil, ba naopak zhoršil (nejspíš hodně špatná koupě).
      Auto má teď při studeném startu několik vteřin kolísavé otáčky a cuká při studeném rozjezdu výrazně více... Kontrolka motoru svítí neustále, se starým potrubím cca za 3 dny zhasla...
      Děkuji za případné rady a odpovědi.

×
×
  • Create New...