Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Nedávno jsem koupil tohoto fešáka (Golf 1.4 TSI, 90 kw, 2009, CAXA). Motor při studeném startu chrastí asi 5 sekund, najeto 140 tis,  navštívil jsem tedy VW, udělali mi ohledně stavu řetězu diagnostiku, poté se pan mechanik tvářil jak Alenka v říši divů, odpověděl jen, že je napnutý, přečasovaný. Ptám se jestli ho mám vyměnit, opět čučel jako bych mluvil čínsky. Pak řekl, že on by ho vyměnil a zase se tvářil velmi šalamounsky. Na 20.2 mám již domluvenou výměnu OEM dílů u mechanika. Jezdím velké vzdálenosti, čeká mně cesta do Maďarska, tak se nabízí otázka zda s tím jet, nebo si vzít do té opravy jiné auto. A teď babo raď :D 

Upraveno od joemikes

Měly jsme nový řetěz 2.5 roku ... nějaký čas jsme měly při studenem startu taky zvuk typu “chrastani”. Nakonec se řetěz při jízdě pretrh a auto už nikam nejelo :D 

mozna lepší vzít jiné auto na takovou dálku. 

Asi vyženu pavouky ze starého spolehlivého Peugeotu v dieselu :ph34r:  Chudák Golf, dnes jsem ho pěkně prohnal po celém Německu, stěžuje si jen po snídani, pak ticho po pěšině. Nebudu asi riskovat a nechám ho umytýho stát za domem :-)  

  • 1 měsíc později...

Ahoj mám golfa V 2007, 1.4TSI 90kW.

Před 70000km byly vyměněny rozvody. Nyni se mi rozsvítila kontrolka motoru. Diagnostika píše chybu P0016. V servise si myslí ze je třeba udělat rozvody. Prý jsou dvě možnosti buď za pět tisíc nebo za deset, dražší varianta ma byt spolehlivější. Ma se tam měnit navic olejové čerpadlo ktere pak neustále napina řetěz nebo co. Celková cena s práci je tedy 10 nebo 15 tisíc. Má ta dražší varianta cenu?

Když my nevíme, v čem přesně spočívá ta dražší varianta. Je tam navíc pouze olejové čerpadlo? Zjišťoval někdo, zda je skutečně vadné (nedává dostatečný tlak)? Kolik to má najeto?

No v servise mi jen řekl, ze ta dražší varianta spočívá v tom že je tam navic variator (nebo tak nějak) který dává neustále tlak oleje a nedojde tak k povoleni řetězu. Popravdě auto jen napichl na diagnostiku a tam vyčetl chybu P0016 trvale.  Rozvody byly dělany pri 111000 nyni má auto 177500km

Ja našel cenu rozvodu kolem 5600 + prace dá tech 10000tak možná.

 

Prý s tou levnější variantou se to může stát po pár tisících km opět.

 

Upraveno od actionboyCZ

To zní dost zmateně - součástí rozvodů jsou řetěz, napínák, lišty, ozubená kola a ještě přestavovač vačkového hřídele (také se mu říká variátor), ale to rozhodně není olejové čerpadlo. To všechno je k dostání v této sadě za poněkud jiné peníze.

Ano to je ta kterou jsem také našel. A píši ze odstraňuje neduhy tech dřívějších rozvodů. Slyšel jste že by pak s těmito rozvody měl někdo problém? Myslím že by je musel opět měnit.

Zitra ještě zjistím jake ty sady tedy mysleli v servise.

Neslyšel, ale to ještě nemusí nic znamenat. Bohužel motory TSI z této konstrukční řady jsou v tomto poněkud nevyzpytatelné.

Pawouk, ta sada na výměnu rozvodů za cca 5600 Kč je vše, co potřebuju? V cca 40 tis. km (někdy kolem roku 2012) mi měnili v autorizáku rozvody, přičemž chrastění ale nepřestalo a konstatovali, že to může být ještě způsobeno přestavovačem vačkové hřídele. Nicméně cena za výměnu toho hebla byla cca 16 tis. Kč (jen samotný díl měl tuším stát kolem 12 tis. Kč). Tak jsem teď zmaten, zda je to stejná komponenta, která je již v ceně té sady nebo se jedná o něco jiného?

Je to přesně tak, jak píšeš - dříve byl přestavovač jako samostatný díl za tebou uvedenou cenu, dnes je součástí uvedené rozvodové sady za daleko menší peníze. Co ta sada obsahuje, je zřejmé z odkazu na škoda díly. Oproti té od actionboyCZ tam nebudou šrouby a těsnění. Něco k této problematice je i zde: http://forum.octaviaclub.cz/index.php?/topic/28475-kontrola-napínáku-řetězu-14-tsi-udělat-nebo-ne/

To se zeptej výrobce. Opravná sada za relativně solidní peníze je prostě úlitba od koncernu VW, který moc dobře ví, že ty rozvody stojí za...

;) no zkusím tedy poptat autorizáky v okolí, kolik by si za výměnu (včetně sady) účtovali - počítám, že dostanu kupu srandovních cenových nabídek. Je někdo osvědčený z OV, který by byl případně ochoten mi to udělat?

  • 2 týdny později...

možná to někoho bude zajímat - na 1 neautorizovaný servis a 5 autoriz. servisů jsem odeslal následující dotaz:

 

Dobrý den,
můžete mi prosím napsat cenovou nabídku na výměnu rozvodů (včetně přestavovače vačkové hřídele, napínáku řetězu...) na Škodu OII, r.v.2010, motor 1,4 TSI CAXA?

 

Některé servisy se následně ještě ozvaly s dotazem na VIN.

 

Výsledek je tento:

 

Neautorizovaný servis (nicméně žádná garážovka) - práce cca 3 600, rozvodová sada (včetně napínáku) 4 500, přestavovač vačk.hřídele 11 200 = 19 300 Kč

AS1 - rozvodová sada 5 400 (včetně stavěcí jednotky pro vačkovou hřídel), práce 2 500 = 7 900 Kč

AS2 - cca 12 000 Kč (včetně práce, bez rozpisu toho, co sada obsahuje) - doporučena i výměna oleje

AS3 - rozvodová sada 6 000, napínák 1 100, přestavovač vačk.hřídele 14 500, práce 4 500 = 26 100 Kč

AS4 -Výměna rozvodové sady včetně řetězu pro pohon olejového čerpadla a nového motorového oleje longlife s filtrem  cca 19 570,-Kč. Po započtení slev z Šekové knížky Škoda cca 17 620,-Kč. 

AS5 - materiál (neuvedeno co obsahuje) 10 200, práce 3 000 = 13 200 Kč

 

Zajímavé, jakých cenových rozdílů byly schopny servisy dosáhnout... Zjevně se vyplatí si před jakoukoliv trošku větší opravou nechat vypracovat cenovou nabídku. Pro zajímavost posílám rozpis materiálu, který poslal ten AS1 (bez dotazu na VIN).

nabídka.jpg

  • 3 týdny později...

Ahoj zajimavy pruzkum trhu,popravde jsem neco takoveho i cekal.

Muzes dat info ktery je AS1 at vime kde jsou fer?

 

diky R.

AS1 je UNICAR

  • 3 měsíce později...

Zdarec borci, také mám 1,4 TSI 90KW   CAXA. Najeto zatím 80xxx ,  ale také mě čekají do budoucna rozvody... Chci se zeptat v jakém kilometrovém nájezdu je potřeba měnit rozvody ??? Motor zatím v klidu, je tichý a pěkně auto jede. Já tak počítám výměnu kolem 100 tk. Někteří to mění třeba až ve 130 tk, nevím, ať něco nezanedbám a jestli není lepší to nechat vyměnit už třeba v 90 tk.   ??? Díkec za radu. PS: olej měněn pravidelně jednou za rok s nájezdem cca 12 tk  Castrol 5W30 LL

ak to ide potichu netreba meniť nič 

  • 2 měsíce později...

Tak už jsem to řachtání po startu nemohl vydržet a vyměnil jsem komplet rozvody včetně přestavovače vačky. To je krásný klid při startu... 

Upraveno od kamilk

Ale na jak dlouho? Nebo to je uz definitivni?

před 16 minutami, osobne napsal:

Ale na jak dlouho? Nebo to je uz definitivni?

No tak v servisu tvrdili, že montovali již inovovanou sadu, a že by se to snad již nemělo objevit. Doufám, že než půjde auto k jinému majiteli, že už to nebudu řešit.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.