Jump to content

zřejmě homokinetycký kloub


svasa5
 Share

Recommended Posts

když dám plnej rejt do prava či doleva a pomalu se rozjíždím tak se ozívá divnej zvuk takovy vrzani a krupani ale když nevytočím kola do plna tak je vše v pořádku nevyznám se nějak extra v autech myslím si že by to mohl být ten homokinetický kloub, co myslíte ? 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Ahojte lidicky. prosim vas na mem sup s automatickou prevodovkou dochazi pri jizde k cukani motoru. bud kdyz to radi nebo kdyz jen pridam a uberu plyn. byl jsem vlezen pod vozem a zaaretoval jsem si kloub u prevodovky a otacel s kolem a stim kolem jsem dokazal tak o 3-4cm pootocit po obvodu kola ikdyz druhy kloub stal. delaji me to obe kola stejnou vuli ale jen se chci zeptat zdali nema doma nekdo moznost tohle vyzkouset.

kdyz si ke me do auta sedne zenska a rekne tobe to auto nekaj skube tak to je uz asi hodne spatne :D

jinak ulozeni motoru mam nove a prevodovka nejevi zadne znamky poskozeni.

Link to comment
Share on other sites

seruste, mám podobný problém, z prednej časti pri jazde rovno mi niečo pravidelne klepe, je to niečo ako klop-klop, a je to závislé od rýchlosti auta, čím rýchlejšie idem tak tým rýchlejšie to klepe...  Robí mi to tak mesiac-dva, cca od výmeny brzd.platničiek a zimných pneu...Pozrel som obe kolesá a nenašiel som nič čo by niekde drelo pri otáčavom pohybe... Skúsil som aj vymeniť kola späť na letné, ale robí to tiež. Niekedy mi preblikne kontrolka ESPčka, ale to by som pripísal skôr podhustenej pneu... Pozeral mi to jeden mechanik a povedal že to bude buď kĺb alebo ložisko, ale že kĺby nemajú nejaké veľké vôle, tak že to mám nechať ešte dozrieť ako sa to vyvinie. No vedel by niekto poradiť lepšie?.....

Link to comment
Share on other sites

Nutno uvědomit si, že kineťáky jsou na každé straně dva (vnitřní a vnější). V kloubu nemusí být žádná vůle a může být v háji. Může se taky stát, že klub zatuhne.

Stává se to především na vnitřních kineťákách a projevuje se to vibracemi a to většinou při mírné zatáčce. Vnější klouby nejčastěji odcházejí tak, že se vůle projeví v plném rejdu zřetelným cvakáním. Nebo můžou tlouct i na rovince (méně časté), což by mohl být Tvůj případ.

Ložisko se projevuje zase zřetelným hučením, pokud se na to kašle a jezdí se dále, tak se dokáže vymlít až tak, že poškodí (ubrousí) čidlo ABS, které je pouze pár desetin milimetru od ABS kroužku, který je součástí ložiska. To by opět ukazovalo na Tvůj případ (velká vůle v ložisku)

Link to comment
Share on other sites

tak ja mel neco podobneho na sharanu. na venkovnim kloubu manzeta praskla nebyla a pri sundani byla vazelina na kloubu, jenze ta byla jen z jedne casti a kulicky byly uz vyrezle a byla tam i ploska tak jsem je vsechny olestil cely kloub jsem porazne zabrousil namazal a prestalo me to pocukavat a krupat pri jizde rovno a pri zatahu. od te doby mam klid akorat na supikovi to nedela zadny zvuk ale jen je tam vychozena velka vule. takze je to na jednom kloubu nekolik moznych zavad.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Stejně tak já můžu říct CC-autodíly bych použil jen v případě války.

CC-autodíly taky prodává mrdkózní Starline

Čili nevybírat podle krámu, ale podle značky dílu (Kelly i Elit umějí i slušnou druhovýrobu, nebo i originál a to levněji, než přímo u škodovky. A levněji, než CC :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Similar Content

    • By baampi
      Zdravím, včera během večera jsem se díval u Škoda YETI 2011 na chybové hlášky co hlásí palubák, díval jsem se na kódování apod. Zjistil jsem, že nefungujou zadní mlhovky ale to je nyní vedlejší. Přestal fungovat dálkový ovladač na zamykání / odemykání auta. Do nastavení dálky jsem se vůbec nehrabal. Klíč jsem zkoušel podle návodu strčit do zámku dveří stisknout libovolné tlačítko a otočit dle jejich popisu směrem odemknutí. Bohužel klíč stále nefunguje a nefunguje ani starší klíč, který byl uklizený ve skříni. Kontroloval jsem pojistky, žádná se nezdála špatná. Když jsem se chtěl podívat nakonec ještě znovu do jednotky centrální elektriky, tak už mě tam diagnostika nepustila - nemohla se spojit..  Každopádně auto jde normálně odemknout ručně klíče, stahovat okna také jdou apod.. Ještě zkusím dnes odpoledne vyměnit baterii v klíči, ale tomu moc nedávám jelikož oba klíče blikají.. Napadá někoho, čím by to mohlo být? Předem moc děkuji.
    • By mr.coumess
      Zdravim Vas. Na dvou tematech jsem psal i vystavil nahravku, ale asi tema je jiz mrtve bez odpovedi. Sam sem hledal v tematech odpoved, lec nejsem si jisty. Mam fII 1.2 44kw 2014, 88tis km. Pri kriticke brzde s koly otocene do prava zacal tento zvuk. Vtip je v tom, ze se ztrati a 40km nic. Pak se objevy, ale nevim, co je spoustec. Pak vas otravuje xx km. Zvysil jsem rychlost nad 100 a klepajici zvuk zmizel. Dle rychlosti zvuk se zvysuje nebo snizije, kdyz brzdim motorem. Je to pri rychlosti in bez ni. Volant, saltrpaka, pedaly jsou bez absolutni vibrace. Diky za info, mozna nekomu to delalo stejne a vyresil.
      012C2847-21F6-46AC-97DE-72F517BBD668.MOV D11F794E-6F3F-4196-94DA-CDC2FF754A6D.MOV
    • By janstochl
      Zdravím,
      chtěl jsem poprosit o radu, motor v Oct II (2.0 FSI, r.v.2006) mi zastudena dělá takový zvláštní zvuk, vždz se jakoby na chvilku rozvibruje a zase to ustane. Po zahřátí na asi 75 stupňů to již nedělá. Pokusil jsem se to natočit na video (viz příloha). Pokud byste někdo tušil, co by to mohlo být, byl bych moc vděčen. Nechci něco podcenit.
       
      Byl jsem s tím v jednom servisu a tam moc nevěděli a v podstatě mi poradili, abych se zeptal zde:-)
       
      Za jakoukoliv radu a názor předem moc děkuji.
       
      Honza
      20190527_103547.mp4
    • By Filip V
      Dobrý den, obracím se na vás s žádostí o radu,
      nedávno jsem pod autem zpozoroval mastný flek. Po otevření kapoty jsem zjistil, že je celý hlavní brzdový válec špinavý od brzdové kapaliny.
       
      Došlo k následujícímu:
      1. Kontrola nádobky zda neteče - neteče
      2. Výměna hlavního brzdového válce
      3. Výměna gumiček mezi nádobkou a hlavním brzdovým válcem
       
      Po určitě době se problém začal znovu opakovat. Podezření bylo na to, že starý válec propouštěl dovnitř, je plný posilovač brzd a spojem při vybracích na nerovných silnicích kapalina uniká (stačí i málo a vyšší rychlost to rozprská po celém motoru).
       
      Došlo k následujcímu:
      1. Kontrola vnitřku posilovače (bohužel absolutně suchý a čistý
      2. Opět kontrola nádobky
      3. Kontrola hadičky ke spojce (zda třeba špatně netěsní)
      4. Kontrola šroubení pro okruhy na brzdový válec
      5. Přidání kovové sponky na hadičku ke spojce + stažení "paciček" na nádobce na kapalinu elektrikářskou páskou
       
      Dnes po delší jízdě jsem kontroloval stav (zda uniká nebo neuniká) a k mému zděšení opět vše špinavé od brzdové kapaliny. Bohužel, hadička od spojky + šroubení pro brzdové okruhy absolutně čisté a suché, to stejné i nádobka na brzdovou kapalinu. Brzdová kapalina se nejčastěji nachází na spodku hlavního brzdového válce a poté pod spojením resp. v místě kde brzdový válec vstupuje do posilovače brz a odtud stéká dolů.
       
      Poznatky:
      1. Jedná se o 1.4 TSI r.v. 2012
      2. Brzdová kapalina na spoední straně válce je celá špinavá. Jako by byla plná šmíru
      3. Nádobka je suchá, čistá (občas se na ní objeví šmírové kapičky brzdové kapaliny jak to někde prosakuje)
      4. Šroubení z válce (rozvod brzdovky do brzd) se zdá také suchý
      5. Hadička do spojky je také suchá včetně spojů
      6. Zkoušel jsem omotat vše hadrou a koukat, kde se prosakování objeví - neúspěšně
      7. BRZDOVKA NIKDE NEMIZÍ! Je jí tam furt stejně (a ani jiné kapaliny)
       
      Dokázal by prosím někdo poradit co s tím? Neměl někdo třeba stejný problém? Prosím. Zkoušel jsem volat do servisu, ale servisní technik nevěděl. Řekl, že jediné co tak dojde k výměně válce (ten je měněný) případně posilovače (ten je v pořádku) a uvidí se. Cena výměny válce je kolem 14 000 a posilovače prý 15-17 000 + práce (zjišťováno v Brně).
       
      Děkuji moc za všechny odpovědi, Filip.
    • By wirer
      OEM Svetelný senzor v palubnej doske
       
      Zoznam materiálu:
      - 6V0 907 451 A - fotosenzor v palubnej doske. POZOR ! dôležité je označenie A na konci. Pokiaľ je v aute automatická klíma, pravdepodobne už bude aj senzor, ale bez písmena A.
      - 1K0 972 704 C - konektor pre fotosenzor
      - 5E0 941 431 N - prepínač svetiel s funkciou AUTO
      - 000 979 009 E - 6ks - piny do konektora, BCM jednotky, prepínača svetiel
      - vodiče 4 m
       
       
       
      Potrebné náradie:
      - textilná izolačná páska
      - sťahovacie pásky
      - krimpovacie kliešte/kombinačky
      - úzky plochý skrutkovač / hrubšia ihla
      - torx 20
      - notebook a diagnostika
       
      Schémy zapojenia:
       
       
       
      Pohľad na svetelný senzor a konektor:
      Senzor nie je nutné rozoberať, ide len o názornú ukážku. Káble som si prichystal vopred, senzor sa predáva zvyčajne bez nich.
       
            
       
      Postup:
      Rozobrať polovicu interiéru ...
       

       
      Možno to až také komplikované nebude. Ako stále, píšem ako som postupoval ja.
      Kedže sa potrebujeme dostať k svetelnému senzoru alebo k jeho krytu, nevyhol som sa demontáži okrasnej lišty, rádia, stredných výduchov kúrenia, prepínača svetiel (ten sa musí vymeniť tak či tak), BCM jednotky a budíkov (prístrojová doska).
      Okrasná lišta je nacvaknutá - odporúčam začať na strane vodiča, konkrétnejšie na pravej strane kde končia budíky. Vložiť plastové páčidlo, alebo jednoducho potiahnúť rukov. Následne povyťahovať po celej jej šírke smerom k spolujazdcovej strane. Odložíme si ju bokom, aby sa predišlo jej zničeniu.
      Na rádio sú nutné vyťahovacie prípravky, pliešky. Tie zasunieme do vyznačených otvorov a celé rádio vyberieme von. Odpojenie konektorov už necham na uvážení. Teoreticky tieto dva kroky je možné vynechať, ak si trúfnete vybrať priamo výduchy kúrenia a podarí sa vám prestrčiť potrebné dva vodiče od svetelného senzora k BCM jednotke.
      Výduchy kúrenia držia na myslím 4 či 5 plieškoch, prii vyberaní si pomôžeme oboma rukami - jednu do otvoru po rádiu, druhú z vonkajšej strany. Tou spodnou rukou vytlačíme výduchy von. Chce to trošku cviku, ale dá sa to hneď na prvýkrát.
      Pre demontáž budíkov skloňte volant do spodnej polohy a smerom k sebe. Odistite krytiu lištu dekoru potiahnutím k sebe, držať ju bude koženka. Tá môže ostať na svojom mieste. Pod budíkmi vyskrutlujeme dve torx skrutky, postačí skrutkovač od rezervy, torx č.20. Budíky vytiahneme nad volant a zatiaľ neriešime.
      Prepínač svetiel prepneme do polohy 0 (slovom nula), zatlačíme dnu a zároveň otočíme v smere ručičky hodiniek, čím sa uvoľnia západky a prepínač vytiahneme von, odpojíme konektor.
      BCM jednotka je nacvaknutá v svojom držiaku pod volantom, presnejšie za poistkami. Lepšie je najprv odpojiť všetky 3 konektory a až potom ju vyberať.
      A aby som nezabudol, na vybratie krytu namiesto svetelného senzora, alebo pre jeho kontrolu využite plastové páčidlá, je uchytený iba dvoma pružnými sponami.
       
        
       
      Tým rozoberanie zatiaľ končí, začína elektronická časť. Celkovo je potrebné natiahnúť tri vodiče - dva idú medzi senzor a BCM jednotku, jeden medzi prepínač svetiel a BCM jednotku.
       
      Osadenie pinov:
      - svetelný senzor - pin 1 - smer BCM - T73a/13
      - svetelný senzor - pin 4 - smer BCM - T73c/56
      - prepínač svetiel - pin 2 - smer BCM - T73a/43
       
      Vodiče som zapájal najprv do svetelného senzora, piny zakrimpujeme na vodiče a vložíme na správnu pozíciu do konektora, konektor zapojíme do senzora. Vodiče som ako zvyčajne omotal textilnou izolačnou páskou pre ochranu na dĺžke asi 120 cm, vodiče sú dlhšie asi o 20 cm smerom k BCM. Prestrčíme ich otvorom pre senzor a senzor osadíme na svoje miesto. Pre správne vedenie vodičov poslúžia otvory po výduchoch, rádiu, budíkoch. Vodiče natiahneme smerom k BCM jednotke priestorom za budíkmi a prichytíme o pôvodné káblové zväzky.
       
         
       
      Od prepínača svetiel je nutné natiahnúť jeden ďalší vodič priamo do BCM. Pin si nakrimpujeme na asi meter dlhý vodič, na konektore úzkym skrutkovačom alebo ihlou odistíme poistný plast a pin osadíme na správne miesto. Opäť prichytíme  na vhodné miesto k pôvodnej kabeláži smerom k BCM jednotke a osadíme na správnu pozíciu.
       

       
      Tým by bolo doplnenie potrebných prepojov dokončené. Zloženie všetkých potrebných prístrojov na svoje miesto je otázkou pár minút, poradie nie je dôležité (prepínač svetiel, budíky, rádio, okrasná lišta, ...).
       
       
       
      Ako predposledný bod je nutné nakódovanie senzora, aby auto o ňom vôbec vedelo. Zároveň je možné nastaviť si coming/leaving home.
       
      Kódovanie:
      - Modul 09 – Central Electronics
      - Coding – Long coding calculator
          - Byte 6 - Bit 0-1 zmeniť na 01 Light Sensor installed [PR-8K3+8N4]
          - Byte 7 - Bit 0-1 zmeniť na 03 Coming/Leaving-Home Type: Seat/Skoda/Volkswagen
          - Byte 7 - Bit 5 zaškrtnúť Light Switch with Assistance Driving Light (ADL) installed [PR-8K3]
      - Adaptations 10
          Comfort illumination-Coming Home Verbaustatus zmeniť na automatic
          Comfort illumination-Leaving-Home Verbausstatus zmeniť na Enabled
          Comfort illumination-Menuesteuerung Coming Home Werkseinstellung zmeniť na active
          Comfort illumination-Helligkeitsschwelle Infrarot-Messung zmeniť na 72.0
          Comfort illumination-Helligkeitsschwelle Forward-Messung zmeniť na 100.0
          Comfort illumination-lho_aktiviert zmeniť na active
          Comfort illumination-Coming Home Leuchten zmeniť na Fog light/Low Beam podľa požiadaviek
          Comfort illumination-Coming-home Einschaltereignis zmeniť na Driver door/Ignition (volí sa možnosť, odkedy má počítať nastavený čas coming home)
       
      Pri zvolení stretávacích svetiel:
      (5)-Leuchte6ABL LB44-Light_Function_B_6 zmeniť na Coming Home Leaving Home
      (5)-Leuchte7ABL RB5-Light_Function_B_7 zmeniť na Coming Home Leaving Home
       
      Pri zvolení hmloviek:
      Leuchte12NL LB40-Light_Function_C_12 zmeniť na Coming Home Leaving Home
      Leuchte13NL RB3-Light_Function_C_13 zmeniť na Coming Home Leaving Home
       
      Záverečný krok? Počkať si na zotmenie a otestovať funkčnosť automatického zapínania svetiel aj Coming/Leaving Home funkcie.
       
      Video coming/leaving home:
       
       
       
      V prípade problémov alebo nejasností ma neváhajte kontaktovať. Prípadne sa zastavte a namontujem .
       
      Odkaz na článok: http://wirer.sk/easy_light/
       
       
×
×
  • Create New...