Přejít na obsah

Výměna zadních tlumičů


Malta

Doporučené příspěvky

vzhledem k tomu, že tu je většinou řeč o výměně předních, ke kterým je potřeba stahovák na pružiny, rozhodl jsem se tu dát návod na výměnu zadních, kterou zvládnete svépomocí s běžným nářadím, nebo minimálně bez nějakých speciálních přípravků.

 

... takže základem je sundat plastový podběh, k tomu potřebujete torxový klíč, tuším T15, nicméně na autě máte torxů spousty, takže určitě každý má celou sadu a ten správný si vybere :kol-28: . Tedy po obnažení bude s největší pravděpodobností váš tlumič vypadat takto, utržený doraz má každá druhá F I.

post-3505-0-76739000-1413798373_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nejprve si uvolníme spodní uchycení tlumiče, tedy prostříknutí šroubu WDéčkem, popř. jiným uvolňovačem šroubů a poté povolit samojistící matici na šroubu. Obojí je na klíč 16, nebývá úplnou součástí golasad (těch základních), nicméně na stranu matice (kde trčí závit šroubu asi 1,5 cm) je dobré použít nástrčák co máte na svíčky a druhou stranu podržet buď fajkáčem 16, nebo štelovatelným klíčem. Pro vyjmutí šroubu je dobré si rameno nepatrně přizvednout druhým heverem, popř. malinko popustit normální hever na nějaký hranolek, aby se to rameno malinko přizvedlo. Poté vyťuknout šroub ven a zbytek vytáhnout rukou.

post-3505-0-14447100-1413798469_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pak se vrhneme na horní uložení tlumiče. K tomu je potřeba opět 16 ořech a pokud možno dostatečně dlouhé prodloužení, abyste se pákou dostali mimo blatník. Uvnitř blatníku není dostatek místa a nevyvinete tak dostatečnou sílu k "utržení" šroubů

post-3505-0-19114500-1413798947_thumb.jp

post-3505-0-70201400-1413799115_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

z takto vyjmutého tlumiče odstraníme plastový klobouček nahoře (stačí podebrat šroubovákem a mírně zapáčit), abychom mohli sundat samotné horní uložení z tlumiče. K sundání budeme potřebovat fajku 16 (v nouzi lze použít i 17, s tou tu matku též vytočíte) a štelovatelný klíč, kterým chytneme vrchní sražení. Samojistící matici takto vytočíme pryč. U nového tlumiče pak byla samojistící matice č.17.

post-3505-0-08669000-1413799151_thumb.jp

post-3505-0-75712100-1413799222_thumb.jp

post-3505-0-08093700-1413799466_thumb.jp

post-3505-0-56010300-1413799527_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nachystáme si nové díly, tedy tlumič, doraz a kryt dorazu (pokud není poškozen, můžeme použít starý). Krouživým pohybem, jakobychom šroubovali, spojíme doraz s krytem (jde to snadno, na krytu je takové zaváděcí vybrání) a navlékneme na tyč tlumiče.

post-3505-0-36822900-1413799560_thumb.jp

post-3505-0-64267700-1413799665_thumb.jp

post-3505-0-35681900-1413799692_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nasadíme horní uložení na tyčku a samojisticí matici utáhneme. Jak již bylo řečeno, nová matice byla vel.17 (nevím jestli je to tak u všech new tlumičů). Nasadíme klobouček (nazapomeňte, ať nemusíte znovu zpětně demontovat tlumič z auta jak se to stalo mně u druhého tlumiče :doh  ). Nyní máme zkompletovaný tlumič a nachystaný ke zpětné montáži

post-3505-0-80196100-1413799989_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

poté tlumič opět nepatrně stlačíme (jde to lehce), aby horní uložení poté co bude tlumič vyjíždět zpět směrem vzhůru, zapadlo do uložení v karoserii. Poté našroubujeme a řádně utáhneme oba šrouby. Pak už jen zpět pastový podběh, všechny uchycovací torx šrouby a hurá na druhý :kol-28: . I s vyčištěním zadních bubnů a nastavením samostavů, přípravou nářadí a zpětným úklidem, práce v klidu na pohodové dvě hodinky.

 

Nechť se dílo daří :kol-47::kol-28:

post-3505-0-95621600-1413800200_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

určitě ne, tomu kovovému odlitku nic není, jen do něj nasuneš nový PUR doraz s tou černou plastovou prachovkou. Já kupoval na skoda-dily.cz, měli tam zrovna v akci ty bilsteiny, tak jsem je vzal. Záleží na peněžence kolik do toho chceš vrazit, zda origo, či prvovýroba, nebo nějaký aftermarket, nebo i Čínu, ale té bych se vyhnul.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 4 týdny později...

Skvělí návod, chystám se na výměnu příští týden a rád bych se zeptal na jednu maličkost co mi není jasná. Co přesně je vlastně ta PUR věc do toho horního usazení ? Všiml jsem si jen toho dorazu a prachovky. Děkuji moc za odpověď 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahoj, přidám sem svůj dotaz. Měnil jsem tlumiče i s dorazy. Dorazy jsem dostal nějaké gumové, ne pěnové. Teď když přejedu díru, tak auto na ten doraz vždycky dosedne a je to takový dost tvrdý. Předpokládám, že mi prodali něco jiného, co?

Kolik má být vůbec cca mezera mezi dorazem a tlumičem? Mě ten jeden doraz nahoře úplně nedrží, takže se s ním dá hýbat nahoru a dolů, ale tak cca 1 cm. To mi přijde hrozně málo. To pak musí při každým pohybu auta být na dorazech. Je to tak správně?

Dorazy vyměním až budu přezouvat, jen mě zajímá, jestli někdo nevíte jak je to správně.

Dík

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Ten tlumič se dá normálně rukou pomalu zmáčknout,aby šel nasadit a vyndat.Stačí po jedné straně zvednuté auto.A s těmi dorazy pozor,jejich výrobců je spousta,ale ty laciné čínské vám bude prodejce rozmlouvat,že se do půl roku rozpadnou.To budou právě ty,co na první pohled vypadají krásně měkké.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...