Malta Vloženo 20. Říjen 2014 Sdílet Vloženo 20. Říjen 2014 vzhledem k tomu, že tu je většinou řeč o výměně předních, ke kterým je potřeba stahovák na pružiny, rozhodl jsem se tu dát návod na výměnu zadních, kterou zvládnete svépomocí s běžným nářadím, nebo minimálně bez nějakých speciálních přípravků. ... takže základem je sundat plastový podběh, k tomu potřebujete torxový klíč, tuším T15, nicméně na autě máte torxů spousty, takže určitě každý má celou sadu a ten správný si vybere . Tedy po obnažení bude s největší pravděpodobností váš tlumič vypadat takto, utržený doraz má každá druhá F I. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 20. Říjen 2014 Autor Sdílet Vloženo 20. Říjen 2014 nejprve si uvolníme spodní uchycení tlumiče, tedy prostříknutí šroubu WDéčkem, popř. jiným uvolňovačem šroubů a poté povolit samojistící matici na šroubu. Obojí je na klíč 16, nebývá úplnou součástí golasad (těch základních), nicméně na stranu matice (kde trčí závit šroubu asi 1,5 cm) je dobré použít nástrčák co máte na svíčky a druhou stranu podržet buď fajkáčem 16, nebo štelovatelným klíčem. Pro vyjmutí šroubu je dobré si rameno nepatrně přizvednout druhým heverem, popř. malinko popustit normální hever na nějaký hranolek, aby se to rameno malinko přizvedlo. Poté vyťuknout šroub ven a zbytek vytáhnout rukou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 20. Říjen 2014 Autor Sdílet Vloženo 20. Říjen 2014 pak se vrhneme na horní uložení tlumiče. K tomu je potřeba opět 16 ořech a pokud možno dostatečně dlouhé prodloužení, abyste se pákou dostali mimo blatník. Uvnitř blatníku není dostatek místa a nevyvinete tak dostatečnou sílu k "utržení" šroubů Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 20. Říjen 2014 Autor Sdílet Vloženo 20. Říjen 2014 z takto vyjmutého tlumiče odstraníme plastový klobouček nahoře (stačí podebrat šroubovákem a mírně zapáčit), abychom mohli sundat samotné horní uložení z tlumiče. K sundání budeme potřebovat fajku 16 (v nouzi lze použít i 17, s tou tu matku též vytočíte) a štelovatelný klíč, kterým chytneme vrchní sražení. Samojistící matici takto vytočíme pryč. U nového tlumiče pak byla samojistící matice č.17. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 20. Říjen 2014 Autor Sdílet Vloženo 20. Říjen 2014 nachystáme si nové díly, tedy tlumič, doraz a kryt dorazu (pokud není poškozen, můžeme použít starý). Krouživým pohybem, jakobychom šroubovali, spojíme doraz s krytem (jde to snadno, na krytu je takové zaváděcí vybrání) a navlékneme na tyč tlumiče. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 20. Říjen 2014 Autor Sdílet Vloženo 20. Říjen 2014 nasadíme horní uložení na tyčku a samojisticí matici utáhneme. Jak již bylo řečeno, nová matice byla vel.17 (nevím jestli je to tak u všech new tlumičů). Nasadíme klobouček (nazapomeňte, ať nemusíte znovu zpětně demontovat tlumič z auta jak se to stalo mně u druhého tlumiče ). Nyní máme zkompletovaný tlumič a nachystaný ke zpětné montáži Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 20. Říjen 2014 Autor Sdílet Vloženo 20. Říjen 2014 tlumič nejdříve stlačím, aby nebyl tak dlouhý a pohodlně vložím do spodního ramene, provlékneme šroub a samojistící maticí utáhneme (dle DP by se utahovat měla, až bude stát auto na kole). Šroub i matici jsem použil nové. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 20. Říjen 2014 Autor Sdílet Vloženo 20. Říjen 2014 poté tlumič opět nepatrně stlačíme (jde to lehce), aby horní uložení poté co bude tlumič vyjíždět zpět směrem vzhůru, zapadlo do uložení v karoserii. Poté našroubujeme a řádně utáhneme oba šrouby. Pak už jen zpět pastový podběh, všechny uchycovací torx šrouby a hurá na druhý . I s vyčištěním zadních bubnů a nastavením samostavů, přípravou nářadí a zpětným úklidem, práce v klidu na pohodové dvě hodinky. Nechť se dílo daří 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JirkaBrno Vloženo 20. Říjen 2014 Sdílet Vloženo 20. Říjen 2014 malta Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
barin Vloženo 25. Únor 2016 Sdílet Vloženo 25. Únor 2016 taky se na to chystám tak mi tento návod hodně pomohl .To horní uložení nemusí být nové? . A jaké jsou ty tlumiče lepší ? Asi je víc Druhů . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 25. Únor 2016 Autor Sdílet Vloženo 25. Únor 2016 určitě ne, tomu kovovému odlitku nic není, jen do něj nasuneš nový PUR doraz s tou černou plastovou prachovkou. Já kupoval na skoda-dily.cz, měli tam zrovna v akci ty bilsteiny, tak jsem je vzal. Záleží na peněžence kolik do toho chceš vrazit, zda origo, či prvovýroba, nebo nějaký aftermarket, nebo i Čínu, ale té bych se vyhnul. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Terenius Vloženo 24. Březen 2016 Sdílet Vloženo 24. Březen 2016 Dle mých zkušeností není mezi kvalitou origo/čina u té PUR pěny zas tak zásadní rozdíl, zrovna v tomro případě bych se číny nebál. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 24. Březen 2016 Autor Sdílet Vloženo 24. Březen 2016 to jsem netestoval, ovšem řeč byla primárně o tlumičích, jaké brát (tam jsou cenové rozdíly nejvýraznější, doraz je na páru úspora cca 200,- China vs.origo) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Setir Vloženo 15. Duben 2016 Sdílet Vloženo 15. Duben 2016 Skvělí návod, chystám se na výměnu příští týden a rád bych se zeptal na jednu maličkost co mi není jasná. Co přesně je vlastně ta PUR věc do toho horního usazení ? Všiml jsem si jen toho dorazu a prachovky. Děkuji moc za odpověď Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek 835 Vloženo 15. Duben 2016 Sdílet Vloženo 15. Duben 2016 Jo vždyt doraz je PUR. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 15. Duben 2016 Autor Sdílet Vloženo 15. Duben 2016 PolyURetan Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
manduss Vloženo 3. Duben 2018 Sdílet Vloženo 3. Duben 2018 Ahoj, přidám sem svůj dotaz. Měnil jsem tlumiče i s dorazy. Dorazy jsem dostal nějaké gumové, ne pěnové. Teď když přejedu díru, tak auto na ten doraz vždycky dosedne a je to takový dost tvrdý. Předpokládám, že mi prodali něco jiného, co? Kolik má být vůbec cca mezera mezi dorazem a tlumičem? Mě ten jeden doraz nahoře úplně nedrží, takže se s ním dá hýbat nahoru a dolů, ale tak cca 1 cm. To mi přijde hrozně málo. To pak musí při každým pohybu auta být na dorazech. Je to tak správně? Dorazy vyměním až budu přezouvat, jen mě zajímá, jestli někdo nevíte jak je to správně. Dík Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 3. Duben 2018 Autor Sdílet Vloženo 3. Duben 2018 co máš za verzi auta, nedal jsi třeba hatchbackové na combi? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
manduss Vloženo 3. Duben 2018 Sdílet Vloženo 3. Duben 2018 (editace) Mám kombika. Teď jsem na parkovišti koukal na HB a ten měl stejné jako já. Tak asi tady bude ten problém. Díky za tip, jdu to řešit s dodavatelem. edit: doplnil jsem si podpis... Editováno: 3. Duben 2018, autor: manduss Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
shrek_85 Vloženo 23. Červenec 2018 Sdílet Vloženo 23. Červenec 2018 Parádní návod. Ještě bych si potřeboval ujasnit jednu věc. Stačí to zvednout klasickým heverem napřed na jedné a pak na druhé straně a vždy mít sundané jen jedno kolo, kde zrovna měním ten tlumič? Nebo je potřeba zvednout celý zadek auta? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
manduss Vloženo 24. Červenec 2018 Sdílet Vloženo 24. Červenec 2018 Já to dělal postupně na každé straně. Jen ještě doplním, ze ty dorazy, které jsem řešil byly dlouhé správně, ale z nějaké tvrdé gumy a jak na ně auto dorazilo, tak to bylo hrozně na tvrdo a auto skoro poskakovalo. Vyměnil jsem je za ty světlý z pěny a už je to OK... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 24. Červenec 2018 Autor Sdílet Vloženo 24. Červenec 2018 dělal jsem to postupně po jedné straně v podmínkách garáže Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
shrek_85 Vloženo 24. Červenec 2018 Sdílet Vloženo 24. Červenec 2018 Super, díky za informace! Mě to čeká asi tak za dva roky, ale je dobré vědět, že na to není potřeba hydraulický zvedák :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DAVID7001 Vloženo 24. Červenec 2018 Sdílet Vloženo 24. Červenec 2018 Ten tlumič se dá normálně rukou pomalu zmáčknout,aby šel nasadit a vyndat.Stačí po jedné straně zvednuté auto.A s těmi dorazy pozor,jejich výrobců je spousta,ale ty laciné čínské vám bude prodejce rozmlouvat,že se do půl roku rozpadnou.To budou právě ty,co na první pohled vypadají krásně měkké. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
centris610 Vloženo 27. Srpen 2019 Sdílet Vloženo 27. Srpen 2019 Malto: kolik jsi na těch původních tlumičích najel vůbec než došlo na výměnu? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.