Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

bigtoudy: mam Leon 1,2 TSI 77kW.  Jedine kde je citit turbo zatlacenie je hranica cca 1800 ot. Inak ten motor ide celkom linearne bez vykonovej spicky. Pokial sa myslis, ze ma 3000 ot. a vykon sa este vystupnuje (spicka), tak nie. Motor iba vystupa otackami k maximu bez nejakeho vyraznejsieho nastupu. Je to turbo, ktore prave ti ukaze, ze v 2000 ot. pekne zabera, ale to sa uz nestupnuje.

Tak ako aj nizke otacky napr. 1100 ot. a stupanie je pre motor dost a prejav je dsot slaby, kym v 1500 ot. nezacne fukat turbo. Ked porovnam napr. 1,2 TSI 77kW (leon) a 1,4 16V 55kW (fabia), tak prave zbieranie v briezku z 1100 na 1500ot. je lepsie u 1,4 16V. Jednoducho k slovu sa nedostalo turbo a tam sa ti prejavy objem, ze je to iba 1,2.

Upraveno od houmr

Rozumiem že motor nemá výkonnostnú špičku ako atmosféra, len mi to nevysvetluje jav čo som opísal.. že na 3.stupni a 4tis. otáčkach už prestávam cítiť ťah (podla grafu výkonu by to malo byť ale až o 1,5 tis. otáčok vyššie), po podradení do 4. a tým spojeným poklesom otáčok znova začne tlačiť naplno turbo a auto začne viac zrýchlovať ako na 3.-ke. Dalsou vecou je mierne oneskorená reakcia na plynový pedál. Mám aj Kia Rio 1.4 a to je oproti Leonu v meste neporovnatelne živšie.. tam stlačím pedal a motor hned reaguje. Tu stlačím.. a čakám .. a čákam .. cca sekundu (hlavne na jednotku to robí). Samozrejme mimo mesta pri rýchlostiach nad 50 km/h Rio nemá oproti Leonu šancu. Aby som ale len nehanil, som inak s tým motorom spokojný. Po 14 tis. km mám priemernú spotrebu 5,2 l t.j. o vyše 1 liter menej ako som mal na tých istých trasách v Riu. (v lete 4,8 a teraz v zime 5,5) a aj obiehať s ním som sa už naučil (4.-ka to istí :-) ). A olej mi zatial vôbec nežerie ako písali tu kolegovia k Octavii III (klop klop).

K tej strate ťahu. Nie je to oba tvoj pocit? Veľa ľudí tvrdí (hlavne pri turbonafťákoch), že po 2000-3000 otáčkach to je mŕtve, už to tam neťahá a nemá to cenu ďalej točiť a radia ďalší stupeň. Pritom to je iba pocit, ktorý majú preto, lebo už ďalej nestúpa točák ktorý rapidne vzrástol hlavne vďaka turbu. Pritom ale výkon auta sa ďalej zvyšuje, a auto akceleruje lepšie (dá sa to zmerať), než ako keby si preradil na ďalší prevod, len v sedadle to tak nie je cítiť, lebo už točák sa ďalej nezvyšuje.

Nevylučujem že je to len môj pocit.. niekedy na prázdnej ceste to skúsim zmerať (zrychlenie zo 70 km na 110 napr.). Za tým poklesom na prvých 2 prevodoch si ale stojím.

bigtoudy: skus to a uvidis. Este skus vyskusat jednu vec daj napr. na 3-ke pri 1600ot. pol plynu a pozoruj co sa stane a potom to skus na 3-ke pri 2500 ot. pol plynu. Ja ti prezradim, ze v prvom pripade pri akceleracii z 1600 ot. budes mat pocit, ze auto taha podstatne viacej ako v druhom pripade. Ono je to tym, ze prave v 1800 az 2300 je najviac citit zatah. Ak pored tymito otackami kusok viacej pridas tak pocitis to to (TDI) nakopnutie a po tejto hranici pocitove uvädnutie. Motor TSI nema vykonovu spicku, ale neboj taha celkom slusne a reci typu tocit cez 3000 ot. nema vyznam je blbost, staci vyskusat.

Jedna skusenost pri predbiehani zo 75km/h na 4-ke dam blinker zacnem predbiehat a ten predomnou na O2 1,9 TDI tiez (oproti dlho nic neslo), drzim sa za nim a hovorim si kua aj tak mu to moc nejde zrazu zadymi (plny uz ma) a drzim sa za nim, cize ziadne vädnutie len to TSI konstantne tiahne. Ano na 1,9 TDI by si mal lepsi pocitovy tah, ale realne nie. 1,2 TSI ide minimalne tak ako 1,9 TDI.

 

p.s.: To TSI ma dost dlhe kvalty, tak taku 4-ku vytocit je dost problem mimo mesta bez porusenia predpisov :-)

A ešte k tomu oneskoreniu. Tiežma to sralo ked som to mal nové, no už som si nejako zvyokol. Je to turboefekt. A máš pravdu. Cítiť ho dosť pri prwradení z 1 do 2, hlavne v kopci.

akubus:

ano rovnako v celom koncerne t.j. O3, Golf a Leon............ Skoda ma v plane 1,2 TSI mat este v roku 2015 a koncom roku 2016 ho nahradi 1,0 TSI, myslim, ze uz po prazdninych (letnej odstavke) 2016 bude 1,0 TSI......... Mas este nieco cez rok na 1,2 TSI............. samozrejme 1,4 TSI a vyssie ostava.

Má tady už někdo reálné zkušenosti s FIII v 1,2TSI 66kW?
Přesedlal jsem z dvojkové Fabie 1,2TSI 63kW...u ní mi výkon bohatě stačil protože jezdím především delší trasy a sám, ale o víkendu jsem dal první dlouhou trasu s novou FIII a přijde mi podstatně línější něž dvojková Fabie s 63kW.
Je jasný, že o toho nečekám kdo ví jakou paseku, prostě srovnávám třeba akceleraci FII 63kW a FIII 66kW a ta je tedy podstatně horší.
Celkově mi přijde reakce po sešlápnutí pedálu dost opožděná....hlavně 2 rychlostní stupeň je nic moc...
Pravda je že mám najeto 2 tisíce km s FIII, takže si to třeba sedne...ale zajímá mě názor někoho kdo už má nějaké zkušenosti.

Ty první TSI v F2 byly dělovky, než udělali úpravy podložkama a softem. S F3 jsem ještě nejel, ale možná "spodek" pode trochu línější protože je to 16V. I když to pásmo je zanedbatelné, pak už tlačí turbo. Naopak si myslím že ve vysokých ot pojede líp. Ono F2 63kw měly třeba i 73kw a ty silnější cca 90kw. Zeptejte se Motorpowera a jiných úpravců. Někdy je rozdíl mezi 63kw a 77kw opravdu maličký, takže vše je o náhodě. Pokud si měl F2 s reálným výkonem 73kw a teď F3 s 68kw - pro příklad - tak je opravdu línější.

  • 3 týdny později...

Dnes som sa bol previezť na F3 1,2TSI 66kw výbava ambition, celkovo ma auto príjemne prekvapilo, pohodlne sa mi sedelo, nerovnosti vozovky pekne eliminovalo a čo ma najviac dostalo tak to, že motor sa asi po 2,5km zohrial na 90°C a pekne kúril toto som fakt nečakal, teplota oleja vystúpila asi po 5km na 60°C takže za mňa je to obrovská zmena oproti predchádzajúcej 1,2TSI.

Dynamiku nemôžem porovnať zo starou 1,2TSI 63kw ale vzhľadom na 1,4ku 63kw je dynamika podstatne lepšia pri bežnej jazde stačí motor točiť od 1500ot až po 2500ot. Oproti 1,2TSI 77kw verzi vo fabii F2 po FL tak to má o niečo menší záťah ale myslím pre bežných šoférov aj pri predbiehaní to úplne stačí.

Motor mal najazdených len 65km a vzhľadom na to mal aj v pohode zvuk a aj spotrebu.

post-69681-0-76833500-1423311637_thumb.j

post-69681-0-60113200-1423311648_thumb.j

post-69681-0-83614300-1423311661_thumb.j

Jezdí to pěkně, už máme najeto 4tis.km a spotřeba taky nízká.

Upraveno od Hkubes

ja si myslím že je to v pohode motor na bežné jazdenie, škoda že tam nedávajú ako základ 1,2MPI namiesto tých biedných litrových motorov.

 

Inak aký máš dlhodobý priemer ?

Tak keby do tejto novej fabie dávali ako základ 1,2 HTP boli by dosť predávané a veľa ľuďom by stačili. 

AJ ja si to myslím, no predajca z Piešťan mi hovoril že najviac sa zatiaľ objednalo 1,2TSI 66kw že tie litrové motory nikto nechce keď vidia aká je to bieda, radšej si ľudia priplatia aspoň na to slabšie TSI a nemusia sa strachovať o to že by nevedeli predbehnúť nejaký pomalšie auto. Škoda že tam nemali už aj TDI na otestovanie aj na ten inovovaný trojválec som zvedavý.

Víte co mne u 1.2 TSI zarazilo při obou testovacích jízdách? Že vůbec není slyšet turbo. Co si pamatuju, tak u 1.9 TDI 66kW v OI bylo slyšet pískání, zatímco u nového 1.2 TSI nebo 2.0 TDI v OIII jsem neslyšel nic.

tady jsem ho poprvé a naposledy slyšel. 1m20s

Upraveno od kozlik530

Asi jsem hluchý ale nevím co mám slyšet .

Na tom videu autoforum.cz je to len problém mikrofonu, v skutočnosti neni počuť turbo.

 

Pravdupovediac ani na 1,2TSI 77kw vo fabii 2 FL neni pri zavretom okne nič počuť, až keď idem cez tunel alebo cez uzku ulicu je trocha počúť a to aj po 100tkm čo má už nabehané.

  • 3 týdny později...

Kdy jsem si Fabii vyzvedl tak mě taky zarazilo že turbo není slyšet tak jak je u koncernovejch aut běžný , teď mám po dvou měsících najeto 3000km a už je docela slyšet jak turbo píská ale jako u 2.0tdi co jsem měl předtím to nepiska. Ono asi ne v každým autě je slyšet turbo mám ještě Kiu Sorento 2.5crdi a tam turbo není slyšet vůbec.

Upraveno od Fus

Pocut turbo povazujete za dobre  a chcene u auta ?

Pískajúce turbo je znakom opotrebenia lopatiek a ložiska a to znači pokazené turbo i keď neplati to v každom prípade.

10505178_950065471691353_762944359514648

Boze to je ozaj profituning. Je vidiet, ze zakaznika maju uplne v ............ a ide im iba o navysenie vykonu aj na ukor zivotnosti.

 

Profi borci kludne daju 215Nm a pritom F3 1,2 TSI ma prevodovku MQ 200-6 a zjavne nevedia co to znamena, alebo je im to uplne jedno. Kludne kto ma zaujem moze si nechat pustit 215Nm na prevodovku, ktora je konstruovana na maximalny prenos 200 Nm.

Slepá závisť, šlo by to ešte viac, prevodovka je v medzných situáciách preťažovaná o cca 7,5% a určitá rezerva tam vždy byť musí, to že je tam o pár Nm viac automaticky neznamená že ju to odrovná, ale ak to dostane do ruky dáky postpubertálny debil, može sa jej životnosť výrazne skrátiť, preobloženie spojky lepším materiálom je potom tiež len otázkou času, tu by som sa bál viac...... (vhodné spojiť s výmenou prevodovky :kol-48: )

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.